Most odnikud nikam stojí na Pražském okruhu už 15 let. Teď se ho město chystá od stavbařů převzít
Slepý most nad Pražským okruhem u Komořan. Foto: By ŠJů, Wikimedia Commons, CC BY 4.0

Praha chystá nový sjezd z okruhu, po letech odkoupí most Komořanské radiály. Dodnes ho vlastní stavební firma.
No konečně nebudeme poskakovat od Baní přes Zbraslav a nahoru do Komořan. Je to pro nás od jihu oblíbená trasa, když Lahovice nepobírají.
Ještě, že tam ten most tehdy Skanska postavila i když se vůbec nevědělo, kdy se MÚK Komořany bude realizovat a jestli vůbec. Jen se vědělo, že by se tam sakra hodila. Kdyby tam ten most teď nebyl a fyzicky se nám neustále nepřipomínal, tak šance na probuzení MÚK Komořany je v podstatě nulová.
Ta absence sjezdu mi přijde skutečně nepraktická, a to říkám jako člověk, který upřednostňuje jiné druhy dopravy před IAD.
Je ale potřeba počítat s tím, že to možná uleví Strakonické, zato ta auta pojedou tudy – a podél Modřanské žije víc lidí než podél Strakonické.
Nebo ten sjezd má sloužit jen pro napojení Komořan a ne pro tranzit na Modřany a dál na sever? To by potřebovalo umělé hrdlo mezi těmito čtvrtěmi (aby průjezd byl kapacitně jen pro obyvatele Komořan).
Je neuvěřitelné, že i dnes existují lidé, kteří si chtějí zavléct tranzitní dopravu doslova před dům a zneprůjezdnit Modřany.
Podle všech ažbudeokruhistů by měl na jihozápadě Prahy být přitom ráj na zemi. Vnější i městský okruh už je hotový. D1 a D4 jsou propojeny na městský okruh.
Přesto jim to nestačí a chtějí další kapacitní komunikace. Čím to?
Vnější i městský okruh už je hotový.
… jako fakt?
Chybějící sjezdy Komořany, Točná a Písnice na DO byl normální zločin.
Obyvatelé si zde nesou veškeré negativní vlivy z dálnice za humny, ale bez zajížďky 10 km na nenajedou.
Jsem z Modřan, ze sídliště. Když jedu směr Příbram, stává se mi, že mě navigace vede po Modřanské přes Barrandovský most a pak Strakonické nebo přes Libuš a Písnici na okruh. Tímto se omlouvám tamním obyvatelům, že jim tam zajiždím i když tam vlastně nic nechci, jen se snažím dostat co nejrychleji na dálniční síť. Komořanská se často ucpává, na různých místech. Pokud se bude realizovat zde uvedené, bude to zajímavý souboj mezi ušetřeným časem díky napojení v Komořanech (už nebude třeba jet přes Zbraslav) a zvýšeným provozem na staré Komořanské. Mimo špičku je vítěz jasný, ale ve špičce to… Číst vice »
Pokud opravdu dostavba celé radiály stojí 15 let na odporu obyvatel Komořan, tak je potřeba sjezd zprovoznit co nejdříve a to v neomezeném rozsahu…
Zatočíme s těmi reakcionisty po bolševicku!
Proč? Nikdo nikomu nebude ubližovat…
Tak já jen doufám, že nikdo z Komořan nevlastní auto a nejezdí s ním po silniční síti. Pokud ano tak to zavání nimbysmem…
Na IPR nám pracují skuteční odborníci, prý „vyzkoušet například na měsíc“. Fungují metodou pokus – omyl 😀 Takže tam můžete posadit klidně malé dítě, co si bude malovat pastelkou v mapě. Výsledky budou stejné 😀
K níže uvedenému, akce se jmenuje „PS – Komořanská – napojení na Pražský okruh, P12, č. akce 1000295 a Komořanská, obratiště Pod Lesem, č. akce 2960118 “ a napojení je co jsem pochopil stále na starou Komořanskou, je tam pouze příprava na kapacitní novou komunikaci podél vody, na tu se bude čekat dál.
Ale děje. https://nen.nipez.cz/profily-zadavatelu-platne/p:pzp:query=technick%C3%A1%20spr%C3%A1va%20komunikac%C3%AD/detail-profilu/TSK/planovane-zakazky/detail-zakazky/N006-25-V00030022