Most odnikud nikam stojí na Pražském okruhu už 15 let. Teď se ho město chystá od stavbařů převzít
Slepý most nad Pražským okruhem u Komořan. Foto: By ŠJů, Wikimedia Commons, CC BY 4.0

Praha chystá nový sjezd z okruhu, po letech odkoupí most Komořanské radiály. Dodnes ho vlastní stavební firma.
Ten most přes D0 v katastru Komořan by Praha opravdu měla převzít, ale využít nikoliv pro nový exit D0, ale západní přeložku Komořanské ulice – https://mapy.com/s/pafosuvapo, aby výjezdy na ní z ulic Pod Lesem a Branišovská měly lepší rozhledové podmínky do obou směrů Komořanské ulice, na níž dnes jižním směrem řidiči vyjíždějící z uvedených ulic vydí omeze pouze přes dopravní zrcadla, která mohou být lehce nepoužiteelná pro zamlžení, zamrznutí, déšť či rozbití! Spíše než obchvat Komořan jih Prahy potřebuje -https://mapy.com/s/kedalumaze , aby: 1.) Strakonická výpadovka byla nově vedena západním ohchvatel Lahoivčekm aby prostě tranzitní dooprava nejela zjevně mezi domy po… Číst vice »
Hezká teorie, ale už jste si opatřil kladívko na rozbití prasátka, abyste to všechno zaplatil? Připouštím, že ten nový most přes Vltavu by nejspíš byl užitečnější než MÚK na D0 pro sjezd z okruhu (ale pouhých nájezdů bych se stejně možná ani nevzdával), a asi by i docela vhodně nahradil i obchvat Komořan a prospěl i ochraně přírody, ale už sám most se zejména jeho komplikovaným modřanským předmostím (křížení železnice a hlavně protipovodňové bariéry) by byl hodně drahý a stavebně náročný. Ty levobřežní šílenosti raději příliš komentovat nechci, za jejich přílišnou rozmáchlostí lze vidět především snahu zakrýt skutečnost, že přesun… Číst vice »
Libeňská spojka z Aliexpressu? To doufám že se postaví jenom sjezd bez obchvatu. Navíc se to kryje s novou tramvajoívou tratí a zdvoukolejněním Pacifiku.
Me na tom celem prekvapuje jedna vec – nekdo si ten most objednal, skanska ho asi nepostavila jen tak z pleziru. Jak je tedy mozne, ze hotove dilo ten, kdo si ho objednal (RSD, mesto?) neprevzal po jeho radnem dokonceni?
Ten most byl postaven na cerno a legalizovan dodatecne.
odkaz s důkazem vašeho tvrzení by nebyl?
Hledej šmudlo..😆
https://domaci.hn.cz/c1-46605230-nepovedeny-experiment-za-110-milionu
článek z roku 2010 říká, že se po mostě bude jezdit nejdříve 2014 anebo bude coby černá stavba zbourán……..
inu, končí rok 2025, černá stavba stojí ale nic po ní nejezdí
tohle je – – zcela bez ironie – – skutečná, pravá, echt original brand vizitka naší země…
Máš tam svoji ulici tak bys to měl vědět
Můžete mi vysvětlit, jak se staví načerno most u dálnice ??? To tam jako Skanska jen tak naplácala armování a beton jak ji napadlo a na místě kde si hodila korunou ???
Ten most snad musel mít nějaký projekt a pochybuji, že nebyl součástí projektu té silnice.
Možná nebyl ve finále zkolaudován a předán.
Most byl součástí projektu nové Komořanské, vlastně pokračování čtyř pruhové komunikace přes Braník Modřany až k dálnici.
https://www.praha12.cz/nova-komoranska/os-1588
Nebyl postaven na černo. V době výstavby tio mělo i stavební povolení. Akorát jak je u nás zvykem, do toho začali rejpat různí aktivisté a podobně a dopadlo to jak to dopadlo. Pořád se motáme v kruhu – postavte tady tu dálnici (silnici, přehradu elektrické vedení), ale ne ta naším domem (takže jinde to bude zase za jinými domy a ocitáme se ve stejném bodě ale ve spirále). „V této fázi magistrát vydal na most stavební povolení. Ředitelství silnic uvolnilo 110 milionů a na místo vyjela technika společnosti Mosty Skanska, která měla úsek na starosti. To se stalo letos (rok… Číst vice »
Ne nebyl, v době vzniku měl platné stavební povolení.
To je ještě pozůstatek Bárty jako ministra dopravy.
Na tom je hezky vidět, jak amatérsky ŘSD řídí projekty a utrácí peníze za zbytečnosti. V blízkosti 2 km širokého území nad Komořanským tunelem jsou tři zbytečné ekodukty.
Zbytečné by byly jen v případě, že byste dostal stavební povolení bez nich.
Nemůžu si pomoct,ale ta křižovatka je příliš blízko tunelu,abych to považoval za bezpečné.Ten most neměl vůbec vzniknout…
Co vadí na blízkosti tunelu a křižovatky? Vždyť jsou i křižovatky v tunelech.
Stejně je tam sjezd na Strakonickou alias D4, také v tom nevidím problém. To co je dál je trablík, nikdo nechce dopravu před barákem a tak blokuje čtyřproudý průtah a nadává že domů jede ve špičce o hodinu déle. Já také nemám radost, že mi Pražáci co jdou na výlet do lesa parkují před vraty. Co pomůže je zrušení zákazů vjezdu všude a ona se ta doprava rozptýlí+ oblíbené trasy zkapacitnit bez otálení. Zlevnit NHD a zdražit individuální dopravu tak aby to bylo zajímavé jezdit busem. Kdyby u nás jezdila tramvaj každých 30 minut nebo hodinu tak nejezdím ničím jiným.
Zkapacitnění silnic nepomáhá. Nepomohlo to nikdy nikde, vždycky se za několik let ukázalo, že je to zase ucpané.
Komunismus už jasně prokázal, že dávat lidem statky k soukromé spotřebě zadarmo je ekonomická sebevražda, protože lidi pak chtějí pořád víc a víc. Tak nechápu, proč v případě automobilové dopravy tolik lidí věří, že tentokrát ten komunismus fungovat bude.
Jasně, a proto se se zlepšováním dopravní infrastruktury naše ekonomická situace brutálně zhoršuje, zatímco když hrkali řidič se závozníkem ve vydechlý avii za komára přes republiku celej den, tak jsme bohatli způsobem, že na západě koukali s otevřenou pusou…
To, že se naše ekonomická situace zlepšuje díky zlepšování dopravní infrastruktury ještě budete nějak dokazovat, nebo vám to bylo zjeveno a prostě se tomu musí věřit?
Dopravní infrastrukturou myslíte tradičně jen infrastrukturu pro auta, nebo výjimečně zahrnujete i jiné druhy dopravy?
Jiné druhy dopravy se buď dá se říci zjednodušeně sami (železnice), nebo kvůli přírodě (vodní doprava) jaksi „vyoutovávají“… Co tam máte dál? Leteckou? Ale tu asi nebudeme používat pro vzdálenosti naší zemičky…
Třeba pěší doprava, cyklodoprava. A pak jeden takový nevýznamný druh dopravy, která v Praze představuje jenom dvojnásobek přepravy osob IAD – veřejná doprava.
a co školství a zdravotnictví, to je taky ekonomická sebevražda?
Školství ani zdravotnictví nejsou spotřebovávány čistě soukromě. Ve zdravotnictví není moc oblastí, kde byste mohl být čistý příjemce – a tam, kde to jde, už to bylo jednoznačně prokázáno, že to lidé zneužívají. A české zdravotnictví je opravdu velmi neefektivní a za ty peníze by mohlo být daleko lepší.
Ale právo na bezplatnou zdravotní péči máme v ústavě, na rozdíl od bezplatné automobilové dopravy. A všichni se shodují na tom, že zdravotnictví máme nastavené velmi sociálně. U automobilové dopravy si to spousta pravicově orientovaných lidí odmítá připustit, že prosazují extrémně levicový přístup.
Ono je to zdravotníctví zadarmo? Proč jde šestina mých příjmů do zdravotní daně (že je to pojištění je lež)
Á pan je projektant
No konečně nebudeme poskakovat od Baní přes Zbraslav a nahoru do Komořan. Je to pro nás od jihu oblíbená trasa, když Lahovice nepobírají.
Pamatuji si, kdy jsem ještě bydlel v Komořanech a na zákazu zprovoznění napojení na D0 jsem se podílel. Těm ignorantům, kteří se to snaží znovu protlačit připomenu, že to nedostalo EIA a že normy sjezd na D0 neumožňují, a to ani jako křižovatku rozdělenou řekou. Navíc, aby tam mohli udělat sjezd, museli by v tunelu snížit rychlost ha 40km/hod. Už teď stačí malá nehoda na D0, a stojí celé Střední Čechy. Co by se dělo, a jak často by tam byly nehody po zřízení sjezdu? A nová silnice? V záplavovém území před okny mnoha domů? Je mi těch lidí, kterým… Číst vice »
Lidem v záplavovém území to znehodnotí nemovitosti?
Lidi tam mají nemovitosti na hranici záplavového území. Tu dělá železnice. Nová 4 proudová komunikace měla vést v záplavovém území.
Pán je zelený mimoň
Mluvíte o lidech, kteří se nastěhovali do aglomerace, která má i s okolím 2M obyvatel a teď jim, světe div se, povede kolem baráku ulice? Mluvíte o lidech, kteří mají každý před těmi domy 1-2 auta, jezdí s nimi ale běda, když by jim měla vést kolem domu silnice pro auta? To by se mohli uvřískat. Vás by měli vystavovat ve Stromovce jako krystalickou ukázku nimbystického aktivisty.
Mluvime o lidech, kteri ziji v obcich, ktere tu jsou mozna od stredoveku. Komorany, Modrany, Branik.
Posledni nova sidla u nas jsou Havirov a Rovna z minuleho stoleti.
Jo takhle. Taže vzhledem k tomu, že naší sídla jsou ze středověku, tak zastavíme civilizaci a budeme si užívat skanzen? A ty nové bytové domy, kolem kterých to povede, ty jsou také ze středověku?
To, že nechceme skanzen 19. století ovšem neznamená, že chceme skanzen 70. let 20. století, kdy se za pokrok považovalo zbourat celé ulice, aby se místo nich mohly ve městě postavit mnohaproudé dálnice. A vlastnit auto byla (ve východním bloku) známka úspěchu.
Vlastnit auto je (bohužel) pro mnohé známka úspěchu, resp. ještě spíše vlastní důležitosti, i dnes. Ale obyvatelům z Komořan se nedivím, že si nechtějí z už tak plných komunikací udělat jeden ()další z obchvatů části D0 při jakýchkoli problémech v oblasti lochkovského tunelu: kamiony by jim tam sice nikdo nepustil, ale osobních aut by tam jistě přibylo dost i bez nákladní dopravy..
Ať se díváme na silniční dopravu v Praze z jakéhokoli úhlu pohledu, vždycky to nakonec skončí tím, že jediné opatření, které skutečně něco řeší, a umožní následně zavést nějaká další opatření, je zavést mýto a několikanásobně zdražit parkování ve veřejném prostoru.
Všechna ostatní opatření jenom posouvají problémy z místa na místo, ale neřeší je – maximálně je ještě trochu zvětší.
Ale stejně politická reprezentace a nezanedbatelná skupina lidí věří, že příští třímiliontý sedmistý devadesátý třetí přesun problému na jiné místo ten problém konečně vyřeší.
Mam rodinu, 2dospeli 2 deti, osobni auto aby sme se mohli pohybovat po vyletech a tak, potom dodavku kterou potrebuji jako osvc, abych mohl pracovat a prispivat statu. Jak presne mi pomuze zpoplstnit vjezd do mesta, zdrazeni parkovani a tak?
Tak, že nebudete muset děti vozit do školy a na kroužky autem. Tak, že budete dýchat čistší vzduch. Tak, že vaše děti i vy budou mít nižší riziko úrazu způsobeného automobilem. Tak, že budete žít v příjemnějším prostředí. Tak, že obec bude mít peníze na důležitější věci, než je podpora automobilové dopravy. Tak, že cestování veřejnou dopravou bude rychlejší.
Tak, že když někam budete opravdu potřebovat jet autem, budou silnice průjezdné.
No né – to je parádní projev bolševika, jaký se dnes úplně často nevidí: snažit se cestou buzerace lidí, navíc za jakoukoli cenu, řešit důsledky místo příčin, to vyžaduje opravdu silný žaludek. Je-li skutečně v některých případech děti do školy a ze školy vozit, v civilizované společnosti k tomu většinou slouží školní autobusy, a pro upřednostnění VHD v zájmu omezení rozsahu IAD slouží dostatek LEVNÝCH parkovišť „P+R“ na okrajích měst s kvalitní MHD – a nic z toho nevyřeší ani máto, ani drahé parkování přímo v centrech měst, ale uvážlivá chytrá správa věcí veřejných a smysluplné investice do zařízení skutečně… Číst vice »
Bolševické je uvažování, že řidiči musí dostat všechno zadarmo. To, že je využívání IAD časově úspornější, je ovšem na úkor všech ostatních. Zablokovat autobus nebo tramvaj zácpou IAD a pak tvrdit, že IAD je rychlejší, je chucpe.
Já jsem pro zpoplatnění (mýto, parkovné), čímž se množství automobilové dopravy sníží. To je pravý opak najíždění zbytečných kilometrů nebo poskakování v kolonách, o kterém píšete.
Jak to zadarmo, řidič platí „státu“ neustále – při najetí prvního km – DPH ze všeho okolo auta, spotřební daně, dálniční známky, povinné kontroly a koneckonců i daně z příjmu u soukromých aut.
Zadarmo – za použití infrastruktury neplatí řidič nic.
Nejnizsi pocet aut dojizdejich v pracovni den do Prahy, ktere jsem byl schopen najit, je 140 000. Jedno parkovaci misto v P+R stoji 1 000 000 Kc. To je 140 miliard (!!!) korun jen za P+R parkoviste.
A to ani nemluvim o tom, kde by neco takoveho mohlo stat.
Ja mam deti tri, vsechny na 1. stupni ZS, prarodice v stredoceskem kraji, a svete div se, auto nepotrebuju. Do skoly dojdeme pesky, a na krouzky dovezu ratolesti MHD a na vylety a k prarodicum vlakem popr. autobusem.
Ohledne vasi dodavky: opravdu by nesla nahradit nakladnim kolem?
Uvezete tunu na kole?
Nebo 6 tun?
několikanásobně zdražit parkování ve veřejném prostoru.
tak pokud to bude především pro rezidenty já jsem pro
Pro všechny. To auto tam překáží úplně stejně, ať je rezidenta nebo nerezidenta.
Typicky zkratový názor: nerozlišujete od sebe krátkodobé parkování na veřejných plochách (odstupňované dle kategorií = 1) do cca 15 -20 minut a 2) do cca tří hodin) za účelem vyřízení záležitostí posádky vozidla, a „garážování na parkovišti“ (dlouhodobé), které je samozřejmě nežádoucí. A samostatnou kategorií jsou ještě samozřejmě i parkoviště „P+R“ s použitím zpoplatněným speciálně nízkými sazbami.
Nenapsal jste nic o rozlišování rezidentů či nerezidentů. Zpoplatnění parkování v závislosti na čase je z hlediska této diskuse nepodstatný detail. Ale když to chcete vědět – podle mne má být parkování ve veřejném prostoru zpoplatněné progresivně, tj. čím delší je čas parkování v kuse, tím dražší má být sazba za jednotku času. P+R nemá být zpoplatněno speciálními nízkými sazbami. Má být zpoplatněno úplně normálně, podle zájmu – motivací k využívání má být mýto. Z toho by pak vyplynulo, že P+R dál od Prahy budou levnější, čím blíž k Praze, tím dražší. Na území Prahy mají být jen malá velmi… Číst vice »
A uvědomujete si vůbec, vy inženýre lidských duší, kam až dnes sahá Praha? Zkuste se podívat třeba na mapu, než budete chtít „v Praze“ jen předražená parkoviště „P+R“, jejichž sazby právě budou nutit řidiče jezdit až do města místo použití VHD.
A pokud jde o to zvýhodnění residentů při jejich „garážování na parkovištích“, není k němu žádný důvod: maximálně může být zdarma odstavení vozidel cca mezi 23. a 7. hodinou, ale samozřejmě pro všechny, nejen pro residenty.
Jojo, normální rezident si má svoje parkoviště pořídit za své. Nevím proč to tak pobuřuje. Koně taky neparkuju v městském parku.
V novostavbách to již tak je a to tedy chcete zbořit celá historická centra, aby se tam dali dodatečně dostavět pod domy parkovací místa?
Ale to přece je a odjakživa byla starost majitelů aut, kde je uskladní. Vlastníci aut jsou jediní, kdo si pořád myslí, že se o uskladnění majetku má starat někdo jiný. Už jste někdy slyšel od někoho, že si pořídil skříň, lednici, stan, loď –cokoli jiného než auto – a že to teď nemá kam dát a musí se o to postarat město?
Ano, vím, kam až sahá Praha. Zácpy na silnicích i dálnicích jsou už dost daleko za Prahou, ty silnice a dálnice se neustále rozšiřují a staví nové. Takže P+R až v Praze je opravdu pozdě.
Tomu, aby řidiči nejezdili autem až do města, musí bránit mýto, ne levné P+R.
Ke zvýhodnění parkování rezidentů není žádný důvod. Tečka.
ano, mýtné brány jako v Chorvatsku, Itáli – skvělý nápad.
Váš nápad. Mýto se dá dávno řešit i bez mýtných bran.
čím víc zdražíte P+R, tím většímu počtu řidičů se bude vyplácet jezdit až do města.
Holt musí být mýto ve městě ještě dražší, než P+R.
Tohle je krásný příklad demagogie, která nám neumožňuje se někam posouvat: jediné opatření , které skutečně něco řeší….. Jinými slovy : nevyřeši-li se něco 100 %, nemá to cenu řešit vůbec. Tohle říkají prakticky všichni češi, možná si to i mysli, a proto jsme země “ to nejde“ . Proto v Polsku jezdí po dálnicích pracovat do nových továren a my po rozbitých okreskach na ryby .
Já jsem ovšem nikde netvrdil, že se to musí vyřešit na 100 %. Když budete mít na podlaze nepořádek, třeba odhozené kapesníky, plechovky nebo kdoví co, můžete to špičkou boty odkopnout někam, kde si myslíte, že bude méně vidět. Pak tam přijde někdo jiný, kdo to vidí jinak, nepořádek uvidí a odkopne ho zase někam jinam. A takhle ho můžete po té místnosti pořád přesouvat z místa na místo. Problém to řeší z 0 %. Přesně takhle se dnes „řeší“ problémy s dopravou v Praze. No a nebo ten nepořádek posbíráte. Pořád tam nebude uklizeno ze 100 %, protože rukou neposbíráte třeba prach.… Číst vice »
Jenže podle toho, co jste napsal, vy ten nepořádek neuklízíte, jen chcete zakázat jeho odkopávání a zpoplatnit odkládání dalšího.
Ale uklízím. Problém v Praze je moc aut. Jediné funkční řešení situace, kdy je velká poptávka po něčem, co je zadarmo, je zdražit. Tak, aby poptávku a nabídku vyrovnávala cena.
Kdo to určí? Vy jako VELKÝ DIKTÁTOR?
To přesně dělali komunisti. Bolševické myšlení, kdo smí a nesmí jezdit autem.
Komunista.
Nemohu s Vámi souhlasit. Problemy s dopravou v Praze se neřeší!!!! Na pokračování obchvatu velkého jsme čekali 17 let!!! Prahou se nedá rozumně projet. Vnitřní okruh od Blanky nic. Chodit pěšky na návštěvu několik dní jako před 200 lety už nikdo nebude. Samozřejmě, že parkování by se mělo zdrazit. A daň z nemovitostí a hlad v Africe. Ale nijak to nesouvisí s konkretni křižovatkou, která přinese jasny užitek. Právě kvůliva vaším názorům nemůžu použít ten obchvat co není a musím autem ke konovi.
Ano, problémy v Praze se neřeší, vždyť to píšu. Jediným řešením problémů s automobilovou dopravou v Praze je totiž zavedení mýta a parkovného na komerční úrovni. Obchvat nevyřeší problémy s dopravou v Praze. Že se nedá Prahou rozumně projet autem je naprosto v pořádku. Projíždět Prahou autem není rozumné a nikdy nebylo a nebude, bez ohledu na stav infrastruktury. Na návštěvu nemusíte chodit pěšky, můžete využít VHD. Auto už dávno nemá jen pár lidí, jako před 70 lety, aby každý, kdo má auto, mohl dojet až před dveře a tam zaparkovat. Vy u té křižovatky vidíte jen konkrétní užitek, ale… Číst vice »
Poměrně velký objem dopravy je tranzitní a částečně objízdná pro místní. Tím mám na mysli možnost jet třeba na letiště přes obchvat a ne přes město. To v současné době není zanedbatelný objem dopravy, aby se smetl ze stolu jak to píšete. Jako vždy u podobně velkých problémů není řešení jeden moment, ale souhra jednotlivých kroků. Ty kroky by neměli jít proti sobě. Drobnost z poslední doby – snaha o přesun P+R – VHD, ale P+R zároveň o 100 % zdraží.
10 % není poměrně velký objem.
Nechápu vaši umanutost, s níž chcete řešit následky a ne příčiny a nechápete, že je rozdíl mezi tím, když se na vesnici má někdo strefovat do půlhodinového intervalu příměstského autobusu a jet ním půl hodiny k metru, nebo vzít auto a dojet k metru, které jezdí ve 3 minutách, za poloviční dobu, a vzít s sebou rovněž manželku, čímž ušetří i za jízdné PID ve vnějších pásmech. A když parkování u metra zdražíte na víc než pro venkovany bude ještě přijatelné, tak se logicky budou snažit dostat autem až přímo k cílům svých cest, protože už se jim parkování na… Číst vice »
Já chci řešit příčinu – to, že je řidičům poskytována silniční infrastruktura zdarma.
Když se zavede mýto a tržní parkovné, pojede autem ten, komu se to skutečně vyplatí. Nevím, co je na tom tak překvapivého – všude jinde, kde je jen soukromá spotřeba, trh funguje – tak proč by zrovna u automobilismu fungovat neměl?
Lžete.
Platí se z daní, které platím, dále je tu spotřební daň, DPH, ….
Možná nepracujete, potom opravdu máte dost volného času.
V principu souhlas, ale je treba to radne promyslet. Nebot pokud se to udela smahem tak, jak pisete, povede to pouze k dalsi postizeni obyvatel z nizsich trid spolecnosti.
Nic z toho se u KOMOKO dít nebude. Nebuďte dramatický.
Stavění dalších a dalších dálnic uvnitř města je ale pořád stejný typ uvažování. Někde je moc aut, tak postavíme další dálnici, aby jich bylo ještě víc.
Silnice uvnitr mest se stavi proto, ze roste pocet obyvatel a v rade mist i hustota osidleni. Ta auta nejezdi sama od sebe a bez cestujicich… Cim vic lidi, tim vic aut.
Když roste počet obyvatel a hustota osídlení, potřebujete dopravu zefektivňovat. IAD je ten zdaleka nejméně efektivní způsob dopravy po městě.
Čím víc lidí, tím méně aut. Protože prostor dostupný pro dopravu je stále stejný, ale potřebujete jím dopravit více lidí. A zároveň čím víc lidí, tím více jich bude mít stejnou cestu, tak je zbytečné, aby jezdili po jednom.
Města vznikla jako způsob, jak koncentrovat hodně lidí na malé ploše. Osobní auta jsou přesný opak – jak může jeden člověk zabrat co nejvíc místa.
Tebe a podobné bych nechal utratit
To, že nesnášíte pravdu, je váš problém.
Ale vy pravdu nemáte, neustále píšete o silnicích zdarma – což je nesmysl.
Jako teorie dobré, jen možná praxe pokulhává. Města mají dva fenomeny – první – koncentrace v nich bydlící a druhý v nich pracující či nákupy, kultura, sport. Ve vesnicích v širším okolí šmahem ubývá možností nákupů, kultura se často pro pár lidí nevyplatí apod. Dostaňte se třeba z divadla do okolních vesnic (nemyslím přímo ta místa, kde je ROPID, ale ani tam vždy noční obsluha není optimální)? Na týdenní nákupy VHD? Ale i ti bydlící chtějí jezdit ven mimo Prahu, ale zákonitě se tam vracejí. Stačí se podívat na výpadovky v pátek či v neděli odpoledne. To jsou poměrně velké… Číst vice »
Víte, kdy typicky končí divadla? A připadá vám, že jsou tou dobou na silnicích špičky?
Týdenní nákup si můžete nechat přivézt. A když nebude vše přizpůsobené jenom pro auta, nebude týdenní nákup zdaleka tak velký, protože spoustu věcí koupíte cestou z práce – pěšky, na kole, MHD.
Takže si necháte doovézt nákup a ĹŽETE že dodávkjy nejsou potřeba?
Nejvytizenejsi automobilovou komunikaci v Prze je Barrandovsky most po nemz projede 125 000 aut denne. Pri soucasne prumerne pobsazenosti aut 1.25 osoby na auto je to ~150 000 prepravenych osob za cely den.
Stejne mnozstvi osob prepravi jen prazske metro zhruba za 3 hodiny.
A kdy postavíte linky metra do všech těch směrů, kam ti lidé jezdí?
Do většiny směrů stačí daleko méně kapacitní doprava, než je metro.
Na všech těchhle diskusích o náhradě IAD je zajímavé, jak zastánci protežování IAD nemají ani přibližnou představu, jak moc neefektivní IAD je. Vždycky se tváří, jak je někde hrozně hustá automobilové doprava – a pak se ukáže, že by to odvozil jeden autobus s intervalem půl hodiny.
Vy jste fakt mimoň. Fyzika vám nic neříká, historické zkušenosti taky nic. Lidi v záplavovém území nikdy nestavěli, proč asi? Šíření zplodin je také fyzika…to území to prostě nezvládne. Zažil jsem tam povodeň 2002. Voda tehdy zaplavila železniční trať a v Ústí nad Labem byla o 2 m výš, než kdykoli jindy. Protože Bernouliho rovnice platí ať jste blbej nebo zelenej. Vy jste jen vřískající maskot, který tam nemá dům ani jiný zájem, že a nechápe souvislosti, krom vlastního pohodlí.
Tak Vám tedy pěkně děkujeme. Přisluhoval jste paní Rázkové, Tylové z podivného hnutí Změna pro Prahu 12, které vlastně celý obchvat Komořan zařízlo. Ještě se chlubíte tím, že pro blaho pár lidí jako Valáška, kterému by obchvat vedl blízko domu, jste na dlouhá léta napomohl tomu, aby doprava projížděla centrem Komořan. Kéž by byl tento dluh napraven. Z článku to vypadá jako by obyvatelé Prahy 12 byli proti. Není tomu tak, pár aktivistů bylo proti.
„Kéž by byl tento dluh napraven.“
To samozřejmě ano, ale k tomu nepomůže ten sjezd/nájezd z/na D0 – ten bude prospěšný jen Zbraslavi, protože z ní odvede aspoň nějakou část dosavadního tranzitu mezi D4 a pravým břehem Vltavy (přes most Závodu míru). Komořany ovšem spasí jedině obchvat, který ovšem ten (jinak samozřejmě výrazně chybějící) sjezd/nájezd sám o sobě nevyřeší, ale spíše naopak situaci v Komořanech bez obchvatu zkomplikuje
Vždyť ano, nejdřív exit z D0 a žádná světelná závora v Komořanech nebo jiná omezení.
Garantuji vám, že do měsíce budou volat po urychlené výstavbě obchvatu.
Mohli to mít 10 let vyřešené, ale nechtěli. Tak si to teď vytrpí. Nimbismus je třeba tvrdě trestat následky.
Nesmysl: když budeme zlomyslně dělat jen polovičatá řešení, odnesou to nejen ti, kdo by si to třeba i zasloužili, ale všichni, tedy i ti úplně nevinní, jichž je kromě toho obvykle mnohem víc než těch „viníků“, dalším efektem bude nedokonale využitelná investice, ergo vlastně jen ne právě užitečně vynaložené finance. Mnohem užitečnější by v tomto případě bylo zkoordinovat všechny ty akce, které se toho prostoru týkají, tedy sjezd/nájezd + obchvat Komořan, novou TT i možné vylepšení železnice včetně třeba i parkoviště „P+R“ (resp. asi parkovacího domu) poblíž komořanské zastávky, aby se to vše dalo postavit souběžně či návazně rychle po… Číst vice »
Možná máte pravdu, ale při různých zájmech v Praze, omezených financí není reálná. Systém, když nebude všechno najednou, tak raději nic, pak dopředu nic neposune.
Kde bydlí Valášek
Vzpamatujte se. Jen jsem s paní Rázkovou a spol. zapojil rozum a mysleli jsme v souvislostech l. Ten most mohl klidně stát na konci Generála Šišky a v Lahovicích se dal napojit na stávající komunikace, aniž by to komukoliv uškodilo. Centrem Komořan je kudy? Komořany, co si pamatuji a bydlel jsem tam 40 let, centrum nemají.
To je sice zajímavý nápad, ale byť by jeho realizace byla asi užitečná, byla by ovšem technicky hodně komplikovaná a hlavně nepoměrně dražší než MÚK na D0 u Komořan, jejíž část je navíc už stavebně připravena.
A tak je to se všemi NIMBY „vítězstvími”. Po pár letech se úředníkům podaří
svoje nepořádky napravit a dílo je dokončeno.
Ještě, že tam ten most tehdy Skanska postavila i když se vůbec nevědělo, kdy se MÚK Komořany bude realizovat a jestli vůbec. Jen se vědělo, že by se tam sakra hodila. Kdyby tam ten most teď nebyl a fyzicky se nám neustále nepřipomínal, tak šance na probuzení MÚK Komořany je v podstatě nulová.
Přesně. A dokud tam bude, vždy se najde někdo, kdo se ho bude snažit využít. Pořád se mele o ekologii, ale pustit dopravu ve 4 pruzích přes obytné zóny, přijde někomu normální…
Treba Modranska je mnoho let 4 prouda a mnoha lidem prijde normalni v jejim okoli cim dal tim vic stavet nove byty. Asi si lide uvedomuji, ze se krome bydleni potrebuji i nekam dostat, k cemuz jim castokrat slouzi kapacitni komunikace.
To je tak, když vytváříme monofunkční území a kapacitní silnice. Dovolil bych si připomenout, že tudy vede i jak dosud jednokolejná železnice, tak kapacitní tramvajová trať. Že byl kdysi naplánován a je dosud realizován „ráj na zemi s auty“, je bohužel fakt. V území kdysi bývaly rozmístěny i výrobny, nebylo nutné za vším jezdit daleko.
Modřanská ve 4 pruzích je nesmysl co pamatuji. A ta tramvaj, co z celistvého území udělala území dvě, je taky volovina. Ale za komunistů to bylo každému jedno a dneska to napravit, je úloha na věky.
Ta absence sjezdu mi přijde skutečně nepraktická, a to říkám jako člověk, který upřednostňuje jiné druhy dopravy před IAD.
Je ale potřeba počítat s tím, že to možná uleví Strakonické, zato ta auta pojedou tudy – a podél Modřanské žije víc lidí než podél Strakonické.
Nebo ten sjezd má sloužit jen pro napojení Komořan a ne pro tranzit na Modřany a dál na sever? To by potřebovalo umělé hrdlo mezi těmito čtvrtěmi (aby průjezd byl kapacitně jen pro obyvatele Komořan).
Je neuvěřitelné, že i dnes existují lidé, kteří si chtějí zavléct tranzitní dopravu doslova před dům a zneprůjezdnit Modřany.
Podle všech ažbudeokruhistů by měl na jihozápadě Prahy být přitom ráj na zemi. Vnější i městský okruh už je hotový. D1 a D4 jsou propojeny na městský okruh.
Přesto jim to nestačí a chtějí další kapacitní komunikace. Čím to?
Vnější i městský okruh už je hotový.
… jako fakt?
Hotový samozřejmě není. Ale bude mít dokončení MO přes Balabenku nebo D0 u Suchdola vliv na dopravu v Komořanech nebo na Strakonický? Ani omylem.
511 pak pomůže Barrandovu, celé Jižní spojce a Spořilovu. Pravděpodobně trochu Strakonický, že odvede tranzit D10/D11 – D4. Ale větší vliv to mít nebude.
Takže opět LŽETE. Tvdíte něco, co není pravda. Tedy lež.
Mistopis a porozumeni psanemu textu nejsou vasi silnou strankou.
Jeste radsi napoveda: jihozapad je na mape vlevo dole. Jih je dole.
Až bude hotový okruh, tak jsem přesvědčen, že se doprava rozptýlí a nebude se tlačit do jednoho úzkého hrdla.
(A není blbý, že systém diskuse dovoluje registraci více stejných Uživatelských jmen???)
Ráčej si všimnout, že „Zbynek“ a Zbyněk“ jsou dvě různá uživatelská jména.
Na jihu Prahy…
Ano, na jihozápadě Prahy je vnější i vnitřní okruh hotový. Nebo co vám tam chybí?
Přebývá tam doprava, která po něm jezdí protože na severu a východě hotový není.
To nějak mění „hotovost“ té části?
To přebývání dopravy vypadá zhruba jak? Odkud kam jede někdo, kdo dnes jede po části D0 a po dostavbě D0 by jel po té dostavěné části?
Hotová část je přetěžována dopravou, která by jela severem, kdyby byl hotový. Např. z Berouna do Brandýsa pojedete severem D0. Až bude dostavěn. Zatím musíte jihem.
Tak tohle jsou ty zácpy… z Berouna do Brandýsa.
Dokážete pochopit, co je to „příklad“?. Evidentně ne.
A dokážete vy pochopit, co je sarkasmus? Problém toho příkladu je, že reprezentuje strašně malou skupinu případů.
Ti, co po dokončení okruhu slibují ráj na Zemi, pořád počítají s tím, že oni jsou ti jediní, kteří mají v Praze začátek nebo cíl cesty, a všechno ostatní je jenom tranzit přes Prahu. Jenže pravda je přesně opačná – velká většina automobilové dopravy má v Praze počátek nebo cíl cesty. Takže představa, že většina aut profrčí kolem Prahy po okruhu, je mylná.
Ano, obě dvě auta denně, která jedou tuto trasu, pojedou jihem. Teda ve skutečnosti přes město. Ale zase v tom jihozápadním úseku nejede jedno auto, které jede z Brandýsa do Černošic, po dostavbě severní části D0 by jelo horem, ale teď jede (teoreticky) spodem.
Pokud nekdo napise, ze jsou okruhy hotovy, a pritom tim myslim jen hotove fragmenty, tak je to populista non plus ultra. Takovy maly Babisek😁
Pokud je napsáno, že na jihozápadě jsou okruhy hotové, a někdo to čte, že jsou hotové celé okruhy, pak je to – dejme tomu nepozorný čtenář.
ano, ten zbytek. bez toho to jaksi není okruh, že.
Jo, protože silniční okruhy se staví pro to, aby tam auta kroužila kolem dokola.
Tak takhle si ažbudouokruhysté představují to zlepšení dopravy v centru, až budou dokončené okruhy – řidiči na okruh najedou, a pak už budou pořád jen kroužit dokola a nikdy nesjedou do Prahy. No, obávám se, že takhle to fungovat nebude.
Proč černobílé? Sjedou, ale tu část nepojedou přes Prahu, ale objezdem.
Takže jich v centru bude nakonec zase stejně. A pak tam budou ještě další, kterým se to dříve nevyplatilo, ale nově se jim to díky okruhu vyplatí.
Ano, to vědí všichni, kdo se v problematice aspoň trochu orientují, že výstavba okruhů bez dalších opatření zvýší množství aut v Praze.
Tak když jde o jihozápad, u vnitřního okruhu Prahy mi chybí propojka mezi vnějším a vnitřním okruhem – Radlická radiála
Asi máme každý jinou představu o tom, co je jihozápad. A taky co je okruh, když už jsme u toho.
Ano, okruh je uzavřený. Ale to je asi mimo vaše bolševické chápání.
Chybějící sjezdy Komořany, Točná a Písnice na DO byl normální zločin.
Obyvatelé si zde nesou veškeré negativní vlivy z dálnice za humny, ale bez zajížďky 10 km na nenajedou.
Jsem z Modřan, ze sídliště. Když jedu směr Příbram, stává se mi, že mě navigace vede po Modřanské přes Barrandovský most a pak Strakonické nebo přes Libuš a Písnici na okruh. Tímto se omlouvám tamním obyvatelům, že jim tam zajiždím i když tam vlastně nic nechci, jen se snažím dostat co nejrychleji na dálniční síť. Komořanská se často ucpává, na různých místech. Pokud se bude realizovat zde uvedené, bude to zajímavý souboj mezi ušetřeným časem díky napojení v Komořanech (už nebude třeba jet přes Zbraslav) a zvýšeným provozem na staré Komořanské. Mimo špičku je vítěz jasný, ale ve špičce to… Číst vice »
Nájezd u Písnice ale je a je nyní otevřen. Tenkrát jeho trvalému otevření bránil neexistující obchvat Písnice.
Pokud opravdu dostavba celé radiály stojí 15 let na odporu obyvatel Komořan, tak je potřeba sjezd zprovoznit co nejdříve a to v neomezeném rozsahu…
Zatočíme s těmi reakcionisty po bolševicku!
Proč? Nikdo nikomu nebude ubližovat…
Tak já jen doufám, že nikdo z Komořan nevlastní auto a nejezdí s ním po silniční síti. Pokud ano tak to zavání nimbysmem…
Víš, co za komára tahle věta znamenala? Asi ne, tak nemel nesmysly
Jasně ať má cestu do Prahy 12 více aut mnohem jednodušší. Pak tady budou všude zácpy. Stejně jako teď v Libušské ulici kvůli otevřenému sjezdu za písní 😡. Ještě víc sjezdu udělejte z okruhu ať je nejenom Praha 12 ještě víc zasekanější ať to ty chudáčci v těch autíčkách nemusejí objíždět tu Prahu a můžou jet skrz ☹️.
Libuš je zasekaná kvůli SAPĚ, otevření nájezdu nemá takový vliv, i MČ to sama přiznala, takže i po opravě Barrandovského mostu je stále otevřený. Nakonec ten Vestec není tak daleko, a průjezd přes Písnici čtyřicítkou a přes nespočet prahů není zas tak komfortní.
Na IPR nám pracují skuteční odborníci, prý „vyzkoušet například na měsíc“. Fungují metodou pokus – omyl 😀 Takže tam můžete posadit klidně malé dítě, co si bude malovat pastelkou v mapě. Výsledky budou stejné 😀
IPR je čiré zlo. Ještě v počátcích se dařilo jeho vliv na dopravní stavby oslabovat oponenturou z ÚDI. Když byli jako nekalá konkurence zrušeno začaly se dít věci. No jejich výsledkem je nefunkční shluk náhodně zužovaných a pokusně omezovaných ulic.
K níže uvedenému, akce se jmenuje „PS – Komořanská – napojení na Pražský okruh, P12, č. akce 1000295 a Komořanská, obratiště Pod Lesem, č. akce 2960118 “ a napojení je co jsem pochopil stále na starou Komořanskou, je tam pouze příprava na kapacitní novou komunikaci podél vody, na tu se bude čekat dál.
Jo jo A do té doby mohou obyvatelé komořan stát několik desítek minut v kolonách. Stejně jako ten sjezd z okruhu za Písnicí, prý že starosta Dolních Břežan jsi ten sjezd pochvaluje a ten sjezd bude otevřený ještě o dva roky déle a pak možná i na furt 😡. A že na Praze 12 v ulici Libušská jsou kolony a občas to tam projet zabere i půl hodiny je zřejmě v pořádku, to starostovi Dolních Břežan nevadí. Tak asi tady v okolí Libušské ulice budeme muset s lidmi sepsat nějakou petici, aby se ten sjezd mezi Písnicí a Dolními Břežanami… Číst vice »
Na Libušské byly kolony úplně stejné, i když byl ten sjezd z D0 u Písnice uzavřen. Dělala se měření. Ten sjezd se střídavě otevíral a zavíral.
Mimochodem, taky asi polovinu toho provozu na Libušské generuje Sapa. Ale to je cajk, u Vietnamců Češi rádi lacino bez daně nakupují.
Ale děje. https://nen.nipez.cz/profily-zadavatelu-platne/p:pzp:query=technick%C3%A1%20spr%C3%A1va%20komunikac%C3%AD/detail-profilu/TSK/planovane-zakazky/detail-zakazky/N006-25-V00030022