Tramvaj do Zdib: Kraj vybral variantu o dvou pruzích, zábor předzahrádek nebude nutný
Rada Středočeského kraje dnes schválila usnesení k podobě budoucí tramvajové tratě z pražských Kobylis do středočeských Zdib. Zvolila přitom variantu
Rada Středočeského kraje dnes schválila usnesení k podobě budoucí tramvajové tratě z pražských Kobylis do středočeských Zdib. Zvolila přitom variantu
Zcela souhlasím s přispěvateli kreketuše a Bob. Tramvaj je výhodná pro pár Chaberáků kolem Ústecké ulice a malou část na východě Zdib. Popř. Sedlec. Ti budou mít jízdu dál za Kobylisy přímo. Zatímco pro ty tisíce lidí v příměstských linkách 370-374 přibude přestup „na poli“ za Sedlcem. V pražských reáliích není možné udělat přestup z vozu do vozu ve stejné minutě po celý den (tram nepřijede na čas, třístovky mají řadu vazeb, intervaly nejsou shodné ve 100% období atd.). A celý západ Chaber přijde o spojení do města úplně (linka 169 asi nepřežije že). Zatímco řada tratí je přínosem pro… Číst vice »
Nemylte se, bydlím na Ústecké a představa tramvaje pod oknem mě budí ze sna. Už takhle je tady hrozný kravál, a ještě tramvaje. Největší kravál působí nákladná auta s korbou vozící štěrk a písek z Klecánek. Pochybuji, že ty se zavedením tramvaje ubydou. A také si nemyslím, že nějak významně ubydou osobní automobily. Ten, kdo teď jezdí do práce do Prahy autem, bude tak jezdit dál. Určitě se nebude zdržovat parkováním na parkovišti ve Zdibech, pak pěšky na tramvajovou zastávku a čekáním na tramvaj. A také velkou roli dělá zvyk, pohodlnost a neochota jezdit „sockou“.
kdyby místo toho tramvajového pásu byl vyhrazený pás pro autobusy, tak to bude rychlejší, bezpečnější a především komfortnější, protože ty autobusy mohou rovnou bez přestupu rozvézt lidi po Zdibech, Klecanech, do Klíčan, Odolenky atd.
(zkopiroval jsem tento nazor, nebot dostal prevazne minusy aniz by se nekdo vyjadril)
Za sebe: pro navoz na metro je ta tramvaj v podstate nevyhodna (kvuli tomu rozvozu, ktery dokazou autobusy, takze dojizdejicim celou trasu VHD pribude prestup. Pro pasazery, kteri budou dal pokracovat tou stejnou tramvaji vyhody prevazujou, jenze takovych je mensina, že.
doplním: kdyby slo namisto tramvaje o vlak, kterym vetsina bude chti pokracovat dal rychle do centra, potom uz by se jednalo o win win situaci, takto je to rozpacite.
Mám tedy pocit, že kdyby místo toho tramvajového pásu byl vyhrazený pás pro autobusy, tak to bude rychlejší, bezpečnější a především komfortnější, protože ty autobusy mohou rovnou bez přestupu rozvézt lidi po Zdibech, Klecanech, do Klíčan, Odolenky atd.
Zase se řeší stavba pro pár tisíc lidí a o D0, která by dopravně ulehčila min. statisícům, se pro jistotu už ani nemluví :-/
No obyvatelům podél D0 třeba v Slivenci, Lochkově, Cholupicích, Herinku atd. rozhodně neulehčila. Zhoršila rozhodně.
Vybrali nejméně konfliktní variantu. No, bude to vypadat jako na Radlické. Ústecká ulice byla stejně před nedávnem zkriplena zamalováním levých pruhů.
Trochu mne děsí ten zásah do D8 MÚK Zdiby. Už nyní bývá veselá a po tomhle to bude opravdu labužnické. A pak ta MÚK Ústecká, kde je třeba pruhy zachovat kvůli odbočení.
Ještě bych nacpal někde ke zdibské celnici smyčku – právě kvůli hranici pásem.
Tak Zdiby budou ještě horší. Všiml si někdo toho levostranného provozu na TT? Jak to tam všechno chtějí seskládat? Prosím, ať to tu zasekne ŘSD!
Antitram hnutí. Takové názory zastávají i někteří radobyodborníci v Jablonci nad Nisou, Ale rozum a logika určitě vyhrají a tramvaje pojedou.
Já tedy na MUK Zdiby vidím zlepšení proti současnému stavu.
Na rozdíl od Radlické tady vede souběžně dálnice, takže tak „strašné“ to pro auta nebude, a místním neuberou zeleň jen proto, aby auta zůstala za každou cenu na svém. Nadto, pokud skutečně část dopravy přejde z aut do tramvají, alespoň nezbude kapacita pro navyšování jejího celkového objemu.
Vaši poslední větu tesat!
Tady už dneska je na mnoha místech jen jede pruh (díky zůžením u přechodů apod.). Pro auta se se nic nezmění.
Koukám, že kamarád na tom spolupracoval. Ty řezy vypadají hezky, ale až si s tím pohraju, bude ta trakce vypadat líp. 🙂 Už se na to těším. 🙂
Vypadá to dobře, akorát se divím zrušení zastávky Vozovna Kobylisy. Přestup na zbývající autobus(y) jako 145 už nebude možný, až v Kobylisích, a návaznost na 183 už nebude vůbec žádná. Případně by se tyto dvě linky mohli propojit, jenže nebude kde přestoupit na tu tramvaj do centra, objíždět to na Sídliště Ďáblice asi nebude chtít nikdo.
Zastávka Vozovna Kobylisy zůstane – ta dnešní manipulační.
Slovem manipulační myslíte občasnou?
Myslím, že kdo chtěl – pochopil, kerou myslím 😉
Tak jistě, vzhledem k tomu, že v pražském tramvajovém provozu se tzv. manipulační „zastávky“ nijak neoznačují, protože to většinou je prostě vnitřek smyčky. Ale jinak máte pravdu, že „nějaká“ manipulace se provádí v úplně každé zastávce (pokud manipulací rozumíte normální zastavování pro nástup nebo pro výstup), i když naprosto nemáte šajna, čemu se říká „manipulační zastávka“.
Parkoviště P+R je hezké, ale mám trochu obavu kvůli tarifu. Tady to totiž bude už v pásmu 1 (pokud na to nebude nějaká výjimka) a to bude komplikace pro lidi, co přijedou dnes do Prahy, zaparkují na okraji a cestují na celodenní jízdenku P+0.
Takovou organizační věc ale stačí řešit až to bude opravdu rozestavěné. Bude-li výstavba tramvajových tratí pokračovat zaběhnutým tempem, nemusí vás to trápit.
Vytvořit další variantu jednodenních jízdenek pro větší využívání parkovišť „P+R“ v lokalitách ležících v 1. příměstském pásmu náhodnými návštěvníky Prahy (protože ti stálí už na to pásmo stejně nějakou dlouhodobější předplatní jízdenku mají nebo mít mohou) tak, aby fungovaly i ve vlacích, by neměl být nepřekonatelný problém – ve vztahu k TT do Zdib na přípravu toho mají úředníci ROPIDu + IDSK zatím rozhodně dost, ale mohli by to urychlit, aby i parkovišť u železnice (a i autobusů) v PIDu v bezprostředním okolí Prahy mohli příležitostní návštěvníci využívat s výhodou mnohem dřív a nezávisle na výstavbě TT mimo území vlastního… Číst vice »
Celodenní jízdnka P+0 je tak drahá, že si ji snad nikdo nekupuje, krmě těch co neumí počítat.
Ta je za 110, ne? To mi nepřijde tak moc, pokud se někdo bude celý den pohybovat po Praze (jasně, pokud pojeden jen od auta do práce a zpět, vyplatí se mu spíš jednotlivý jízdy nebo spíš pražská tramvajenka, kdyby tak jezdil prakticky každodenně). Navíc při současným placení P+R tam myslím byla pro řidiče sleva na tu celodenní, to už neplatí?
110 je cca jako 32+32+24+24. To je 5 hodin ježdění. Vyplatí se to akorát někomu kdo opavu chce většinu pobytu v Praze projezdit v MHD. Nebo turistům, kteří upřednostní pohodlnost před cenou.
5h nepřerušovaného ježdění. Nebo 5 jednotlivých jizd (po snídani z hotelu do centra. Když chci navštívit místa dál od sebe, tak mezi nima MHD). Večer do hotelu, převléknout z muzeálního na opilecké a jet pařit do klubu. V noční tramvaji zabloudit, probrat se energeťákem v Pivní Tramvaji (Spořilov), pak přes centrum na hotel.
Dvě jízdy někam a zpátky. Pokud někdo jede do Prahy na celý den, tak většinou asi chce navštívit víc než dvě místa. Samozřejmě že tomu, kdo si chce třeba jen vyřídit nějakou jednu konkrétní záležitost, se CD jízdenka nevyplatí.
To už dávno ne. Že prej o P+R je dostatečný zájem i bez slevy a tudíž není potřeba 🙂
Díky, holt už je to přes 10 let, co jsem bydlel za městem a občas P+R použil. Zní to logicky, zejména když značná část uživatelů P+R bude stejně mít tramvajenku.
Aby to nemuseli všichni hledat, tady jsou kompletní materiály: https://www.obeczdiby.cz/tramvaj-tt-kobylisy-zdiby/
Pozor, názvy „celková situace“ a „celková situace varianta 1“ jsou prohozené. Stávající stav je pod variantou.