Tramvaj do Malešic má stavební povolení, soutěž se protáhla do příštího roku

Tramvaj v Malešicích. Foto: DPPTramvaj v Malešicích. Foto: DPP

Stavba má začít příští rok.

Odebírat
Upozornit na
guest
36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Škoda, že to neprotáhli směrem Depo Hostivař, tam mohla být konečná.

Pat

Dlouho se tam plánoval most přes železnici a pokračování do Tiskařské. Uvidíme, jestli tam něco udělají, rád bych to viděl, třeba i propojit až na Zahradní město

Sly

Prosím ať se ta tramvaj jmenuje „Pražskej démon“.

David

Škoda toho cyklopruhu ve dveřní zóně. Nechápu že ani u takto velké silnice nelze udělat pořádnou cyklostezku po které by mohly jezdit na kole třeba i děti.

Ondra

V Praze není prostě vůle dělat cykloopatření pořádně. Bohužel

Václav Pašek

V Praze, potažmo ČR to nikdo pořádně neumí.

David

Najdou se světlé výjimky, například Ovenecká na Praze 7. To už je ale celkem stará rekonstrukce. Nové realizace (viz ulice na Florenci, Vlastina, či právě tato) jsou na tom většinou bídně a není pro to vlastně ani žádný důvod.

Václav Pašek

V Ovenecké je ale ten cyklopruh na chodníku, nijak neoddělený od chodců, to taky nepovažuju za moc šťastné.

Frantík

Je oddělený od chodců stejně jako klasický cyklopruh od aut. Takže ano, není to ideál, ale dá se to považovat za nesmíšenou cyklostezku.

Václav Pašek

Ono to nakonec asi moc nevadí, sice by byl lepší trochu širší chodník (když už je defacto společný), ale v té ulici asi moc cyklistů jezdit nebude a nic lepšího se bez velkých stavebních úprav vymyslet nedá.

Frantík

A pří výstavbě trati jako na Lábuš se to i zhoršuje. (Stačilo trochu ubrat zelený pás a vlezli by se).

Most

No to by bylo super. Rodina s dětmi by o víkendu mohla na kole jezdit místo na Šumavě po Malešických silnicích. Takový super víkend.

Frantisek X

I děti mohou používat kolo jako dopravní prostředek, třeba do školy (namísto „mamataxi“). Koho by to napadlo, že? 🙂

Jiří Kocurek

Na kole po cestě můžou samostatně až od 10 let, tedy zhruba od páté třídy. My chodili pěšky.

Jiří Kocurek

Ovšem běda obyvatelům Šumavy, kdyby jeli na víkend do Prahy. 😛

Kamui

Nebylo by lůepší takové stavby soutěžit jako vše v jednom? Tj. DPP chce novou trať zA do B, tak bude soutěžit firmu, která to všechno vyprojektuje, vypapíruje a postaví, a jako celek nakonec předá DPP?

Juraj

Při množství odkladů, průtahů a změn projektů, jaké dlouhodobě vidíme, je to naopak dost riskantní, resp. vyjde to o dost dráž, protože dodavatel musí do nabídky zakomponovat větší míru rizik.

Kamui

No a nejsou ty odklady a průtahy do značné míry způsobené politikou? A v případě zadání celé stavby od A do Z by odpadly?

Jiří Kocourek

To posouvání termínů veškerých dopravních tendrů v Pražské aglomeraci bych dal Hříbkovi k úhradě!

Mirek

Stejně se staví na dluh, takže to je asi jedno

Daniel Jablonecký

Není to trochu fobie, vidět za vším Hřiba?

MP22

Hřib je teď pro dezoláty něco jako Fiala, jakmile se jim něco nelíbí v Česku, může za to Fiala, jakmile v Praze, je to chyba Hřiba 🫠 tihle ementálové prostě vždy potřebují několik lidí na které můžou intantně ukazovat, pomáhá jim to s jejich akutními stavy úzkosti z vlastní neschopnosti.

Někdo neznámý

To píšete o sobě? 😉

Kebab

Jako mimopražskému mi naopak připadá, že všechny stavby pro MHD jdou hrozně rychle. Třeba Dvorecký most se zdánlivě začal řešit před několika málo lety a dnes prakticky stojí, tenhle úsek tramvaje jsem letos zaznamenal úplně poprvé a už má (ve stejném roce) stavební povolení.
Jaký je to ohromný rozdíl ve srovnání s dálnicemi, kdy třeba D0 511 sleduji zhruba od roku 2010 a článek o pravomocném stavebním povolení jsem si přečetl teprve letos. O železničních stavbách už nemá vůbec smysl psát, to jsou v podstatě až na pár výjimek jen studie studií a posuny termínů.

Jiří Kocourek

Jako mimopražský o tom, promiňte, víte capa.
Tento „úsek tramvaje!, jak Vy píšete, se staví 50 let.
A zkuste si namátkově dohledat na tomto webu situaci ohledně výběru dopravce na železniční příměsto PID…

Kebab

Vidíte ta slova “zdánlivě” a “zaznamenal”, že jo?

MP22

Ten zlej Hřib to zdržuje už od tý doby co ani nebyl na světě? Nehoráznost, Kocourku pověřuji tě vedením lidového soudu!

DavidS

A těch 50 let byste dal Hřibovi k úhradě komplet předpokládám.

Grossák

Bych dal… Tak dejte. A uvidíte.

Pat

Mně baví, jak když byl primátorem, tak byla všechno jeho chyba. A teď když není primátorem, tak je pořád všechno jeho chyba. Co se zkusit zeptat Slávka, co dělá pro tyhle věci on?

Karel Mio

Pro tramvaje v Praze Slávek udělá nejvíc, když svoje primátorování prospí a nebude se na nic ptát a do ničeho rejpat.

Pat

Jako za mne to, že se v Praze vůbec staví tramvaje za primátorování ODS je zázrak. Jeste to Hribovi vyčítají …

Bram

Slávek už většinu dne prospí, takže primátoruje zejména Hřib. Ostatní lidé, zejména ti z ODS, stojí radši jen v pozadí a vědí, že i s nežádoucím zájmem médií, když se něco nezdaří z jakýchkoliv důvodů, si právě Hřib umí poradit nejlépe. A to je dobře a krom toho stále pokračuje s drivem, který mu ostatní politikové mohou jen tiše závidět. Ale smetanu budou chtít většinově slíznout ovšem právě oni…

Zbynek

Akorat by se kocourek dovedel, ze tramvaje omezuji prujezdnost IAD. To Slavek opravdu rekl. Coz se kocourkovi nehodi do jeho videni sveta. A svet by se tocil dal.

Jiří Kocurek

Jen s dovolením, aby nedošlo k záměně osob… já su KocUrek

Jan T.

Hřib jistě osobně po večerech posílá doplňující dotazy jménem soutěžících firem, aby tu soutěž protáhnul o dalších pár měsíců, že.

Spíš mě zajímá, proč se to automaticky prodlužuje. A proč se s tím tak dopisují. Ať si objednatel a soutěžící dají pár osobních (nebo online) setkání s odborníky přes projekt a vyříkají si ty otázky na místě. Potom ukončit soutěž a hotovo. Zrovna tohle mi přijde jako lehčí projekt, kdy se tramvaje zavedou na předem připravený volný pás (i když prý šířkově úplně nevyhovuje).