Tramvaj do Libuše začne jezdit 27. května, Ropid představil rozsáhlou změnu sítě linek na jihovýchodě Prahy
Nová tramvajová trať Modřany - Libuš (duben 2023). Pramen: ROPID
Tramvaje do Libuše budou jezdit ve špičce po osmi minutách.
Tu 117 nemuseli nechavat tak neskutecne objizdet pred Havranku a Sofijak, mohla od Nadr. Modrany pokracovat rovnou na Nove Komorany. Hrave ji tam nahradi ta 246… a od Lhotky 139…
Jako na stavbě. Téměř týdenní hlášení jak se v Praze pokročilo s kolejí na Libuš.
Pro České Budějovice, Plzeň, Brno, Ostravu, Zlín, … Zásadní sdělení.
Co novinky v technice, úspěchy českých firem kolem dopravy, nebo mimořádné stavby. Co zanedbané a rušící se tratě, nádraží, zajímavé autobusové zastávky a vozidla. Chybí i něco historie. To by bylo námětů na týdenní časopis.
Po této diskuzi mi naskakují osypky pokaždé, když vidím slovo tangenta.
Proč?
165 z Komořan ke 3 svatým jezdím pravidelně… a nyní to budou dva přestupy. Tak děkujeme.
A já zase jezdím pravidelně z Dobronické na Klánovu, a taky nikoho moje 2 přestupy nezajímají. Ale věřím, že si třeba dokážete najít alternativní trasu a ten 1 přestup u Thomayerky zvládnete.
Ve vašem případě by stačilo, kdyby se linka 197 vrátila do své původní trasy přes Šeberák a nevymetala prázdné zastávky na Kunratické spojce.
Zajímalo by mě, jakou souvislost má tato tramvajová linka se zkrácenim linky 197 na Jižním Městě.
Taky to nechápu ukončit vytíženou tangentu 197 na Roztylech, kde lišky dávají dobrou noc. Zato v ulici Mírového hnutí dojde k podstatnému zhoršení dopravní obslužnosti.
Jednoduše panuje nespokojenost s tím, jak 197 jezdí ve špičkách rozsypaná a nefunguje proklad s 154. Dělá to Kunratická spojka, resp. tamní kruhák. Řešením zrovna tady by byl semafor, plus v některých směrech lépe pracovat s bypassy, ale na to nikdo nechce slyšet. A před tím je často ucpaná i Libušská. Další věcí je snaha aspoň trochu uvolnit obratiště Háje. Suma sumárum hází se tedy přes palubu cestující, jež tranzitují do severní části Jižňáku, ti budou muset přestupovat. Na novou páteřní 126, která snadněji vytvoří proklad s 170 (bez dalších prokladových rébusů). Ohnutí 197 na Roztyly je samozřejmě divné, ale… Číst vice »
Hlavně ta 197 by končila na Chodově že špatně strany, tak se pošle dál.
Je potřeba odlehčit Háje, tamní obratiště je prostě přecpané. Odnesla to 197, protože je asi „nejnatáhlejší“.
Poslat příměsto na kvůli tomuhle budované Depo Hostivař, by asi nešlo, radši se tam postaví kolotoč (smyčka pro tranzitující tramvaje).
Ale kdyby šlo čistě jen o místo dá se parkovat na obratišti Jižní Město – tam budou i jiné důvody, v čem je lepší vést vzduch na Roztyly ve vleku za 136.
Zadnou, je to pozadavek Prahy 11…: Zrušení průjezdu linek 154 a 197 v úseku Háje – Brechtova – Donovalská – Benkova – Chodov bylo na základě žádosti MČ Praha 11 připravováno v delším výhledu, nicméně aktuální možnost vést linku 154 na Sídliště Libuš realizaci souvisejících dopravních opatření urychlila. Koordinace provozu linek z oblasti Strašnické (154) či Smíchova (197) v ulicích Květnového vítězství a Mírového hnutí byla nesmírně složitá a intervaly spojů pro dominantní cesty většiny lidí z Hájů na Brechtovu a z okolí Benkovy a Brodského na Chodov často velmi nepravidelné. I proto uvedený úsek od 27. 5. 2023 opustí… Číst vice »
Škoda té 213. Nechápu, jakou má souvislost s TT na Libuš, že ji museli takhle zprznit. 126 bude jen slabou náhradou.
Je to vysvětleno v článku i na https://pid.cz/trvale-zmeny-tram-libus-od-27-5-2023/ O prohození 154/213 se už nějakou dobu uvažovalo, ale počítalo se s tím až po zprovoznění metra D. Nakonec se ale ukázalo, že díky tram měnírně lze vybudovat nabíjecí místo na konečné Sídliště Libuš, takže elektrobusy budou moci nabíjet na obou konečných. Po zkrácení 213 nově nebude možné dojet z Uhříněvsi, Pitkovic a Křeslic přímo na Spořilov, Eden a Želivského, avšak drtivá většina těchto cestujících stejně využívá jen jako návoz na Háje k metru. Do centra to pořád půjde s přestupem ze 126 na 136/213. Výměnou za to bude 126 jezdit častěji.… Číst vice »
A to nabijeci misto na konecne Sidliste Libus se zacne budovat kdy? Zatim jsem si na stavajici konecne nevsiml jakekoliv pripravy na to nabijeni.
Asi nemůžou najít zásobník nebo tlačítko na jeho vyjmutí… 😀
Nemohu souhlasit, ztráta přímého spojení z Uhříněvsi, Pitkovic a Křeslic na tramvaj na Spořilov, ke Slavii a na Želivského je poměrně dost výrazné zhoršení. Každý přestup znamená další čekání a velmi výrazné prodloužení cestovní doby. Hodí se to především při výlukách metra C, kdy je možné se bez přestupu za půl hodiny dostat na Áčko. Rozhodně není pravda, že by odtud většina lidí jezdila jen na Háje k metru.
Pravda, jezdím 213 jen několikrát týdně, ale vždy když jedu, tak se osazenstvo na Hájích z větší části vymění. Pro tyto lidi se situace zlepší, protože teď budou mít spoje častější. Pro cesty na metro A Želivského je to z Uhříněvsi 40 minut. To využije opravdu jen člověk, který z objektivních důvodů má problémy s přestupy (kočárek, vozík, horší mobilita). Jinak je zpravidla rychlejší bezbariérový přestup na Depu Hostivař od 229/36x, a ještě rychlejší (byť s bariérami) je to vlakem přes Zahradní město. Zbývá teda podmnožina lidí z Křeslic, směřujících na Spořilov, Slavii nebo Želivského. Pro ty bude přestup u… Číst vice »
Naopak. Konečně se bude lépe dodržovat JŘ a nebudou „propadávat“ vložené spoje z Uhříněvsi do centra.
Pokud někomu vadil částečný souběh tramvaje a autobusu, tak měli linku 165 přetrasovat přes Lhotku, ale hlavně ji zachovat jako nenahraditelnou tangentu spojující Jižní Město a Zbraslav.
Nemá se z Jižního města jen tak náhou jet do Krče na vlak?
„Ve Švýcarsku by něco takového neodovolili“ abych použil vaše argumenty pro zrušení autobusu Litoměřice-Terezín-Doksany-Vodochody-Praha, protože z Litoměřic jezdí vlak. Ten autobus měl dojet pouze do Lovosic a vyložit lidi.
Do Krče ne, ale metrem na Kačerov to jde, pak vlakem co jede ve špičkách každou půlhodinu, to by na takovou hodně okrajovou tangentu stačilo. Je to rychlé, problém je spíš v poloze nádraží Zbraslav, a taky záleží kam přesně na JM chci.
No a taky z Kačerova pak bude autobus 139 přímo do Zbraslavi, pokud zrovna nepojede vlak.
Hmm…a nejlépe s příjezdem do Lovosic v xx:45, aby měl přestupující lid přiměřený čas na zakoupení jízdenky na R do Prahy.
Ale vlastně i ty Lovosice jsou zbytečné, protože z Lovosic do Litoměřic jezdí vlak taky (akorát si nesmíte poplést nádraží).
Naprostý souhlas s Vámi
pche, ja kdyz byl maly, tak dva spoje 165 jezdily k cementarne. 🙂
Pokud potřebujete ze Zbraslavi až na Jižní Město, je daleko efektivnější přestup na Lihovaru a pak 125. Ta tam pak vymetá kde co.
Např. na Háje je to teď 47 minut přímo 165 (+ pravděpodobná zpoždění) nebo 35 minut úplně random busem 3xx na Lihovar, který jezdí každou chvíli.
Podle Ropidu v té východní části trasy nejezdilo moc lidí… Jak nejezdili školáci, tak byl interval 15 minut a stejně to tam bylo poloprázdné.
Jestli potentátům z Brusele vadí souběh tramvaje a busu 165, pak je otázkou, jestli jim nebude vadit i souběh tramvaje a busu 191 na Dědině
Tupoleve, v Bruselu je to každému naprosto ukradené.
Nicméně (český) řídicí orgán dotačního programu na základě metodiky rozhodl, že když pobíráš dotaci na elektrifikaci nějakého úseku, tak by tam provoz měl být jaksi… elektrický.
Praha měla možnost si to postavit za vlastní a žádnými podmínkami by se řídit nemusela. Nicméně o zkrácení 165 se mluvilo od samého začátku prostě proto, že v daném úseku by nabídka spojení byla z pohledu Ropidu nadbytečná, takže výsledek by byl úplně stejný.
Z pohledu Ropidu = od stolu. Jde o osekání směrové nabídky.
165, když měla interval půl hodiny a jela až z Radotína, smysl měla. Byli tam i cestující, co jí využili v celé trase.
Asi měli plno času, viz výše, efektivnější je přestup.
Hmm…a autobusy musí navazovat kolmo k vlakům/tramvajím/metru, protože jinak buď jedno nebo druhé (ale ve výsledku obojí) půjde mezi půlky…
Jenže ta 191 se opravdu zrušit nedá. Zajišťuje spojení na Petřiny, Vypich, Strahov atd., a to se skutečně nedá nahradit tramvají na Veleslavín, do Dejvic a do centra. I když teda bude dvojí spojení na Anděl, tak v tom nevidím takový problém, protože zastávky na nové trati budou kromě konečné Tram+bus. I když teda odklonu přes Novou Šárku a Navigátorů bych se nebránil.
Hlavně z ní bude trolejbus.
To pojmenování konečné zastávky Libuš je dost zavádějící. Libuš je trochu někde jinde…
To zřejmě souvisí s tím, že tam za pár let bude stanice metra se stejným názvem.
Určitě? Není naděje/riziko že se metro D opět pohřbí z finančních důvodů?
Puntíčkáři! 🤣 Což tahle stanice je alespoň na Libuši … Ale co takové „Depo Hostivař“ co je ve Strašnicích, „Nádraží Libeň“ co je ve Vysočanech, „Vozovna Vokovice“ co je ve Veslavíně, „Krematorium Strašnice“ co je na Vinohradech, „Nemocnice Střešovice“ co je v Břevnově … 😉🤣🤣🤣
…Veleslavíně … Sorry😊
A stanice metra Vltavská je také úplně někde jinde, než ulice Vltavská 😀
Schválně si najděte, kde je ulice Pražského povstání. 😉
A Strašnická
Tak „zábavné“ jsou i další názvy stanic metra. Vyšehrad v Nuslích (Na Pankráci), Karlovo náměstí na Palackého náměstí, Náměstí Republiky u Masarykova nádraží (Havlíčkova ul.). Dost často vysvětluji i Můstek, že je Můstek Můstek a Můstek Václavské nám. (prostředek) a dalo by se pokračovat…
A jak to u těch stanic se dvěma vstupama 300 m od sebe chcete vyřešit? Václavská ulice, V celnici a Mezimůstkemavodičkovou?
Určitě ne tak, jak je to řešeno nyní. Co má např. stanice Vyšehrad společného s Vyšehradem? Že je tam odtud vidět? No já z okna bytu taky vidím Pražský hrad, bude se tedy stanice jmenovat Pražský hrad?😉
O Vyšehradu ani Klárovu ani Brusce jsem nepsal. Čistě o těch dvouvstupových.
Hmm…schválně jak by s tím zahýbalo, kdyby v metru neplatily jízdenky PID, ale žetony po 18,-Kč…
Hmm – Dejvická* (místo Vítězné náměstí), Hradčanská (místo Nádraží Dejvice, ev. Milady Horákové), Malostranská (místo Klárov), Luka (stále ve Stodůlkách), Lužiny (dtto), Hůrka (dtto/Nové Butovice), Nové Butovice (dtto), Národní třída (vstup ze Spálené ul.), Náměstí Republiky (vstup z ul. Na Poříčí), Florenc (v okolí Těšnova), Křižíkova (vstup z ul. Thámova), Invalidovna (o nejméně celý blok domů vedle), Českomoravská (v Libni), Kačerov (v Krči), Pražského povstání (na Náměstí Hrdinů), Vyšehrad (v Nuslích), Florenc (viz výše), Vltavská (Bubenské nábřeží), Ládví (?!),
* Dejvická existuje, ale na opačnou stranu.
S tou dotací je to nesmysl. Prostě se někdo z ROPIDu potřeboval vyřádit chaotickou změnou linek. Třeba legendární tangenta 177 vede v souběhu s metrem C a nikomu v EU to nikdy nevadilo.
I kdyby 177 přesně kopírovala metro C, tak se nikdy o souběh jednat nebude. Oba druhy dopravy mají jiný charakter dopravní obsluhy.
Protože by ta 177 zastavovala podstatně častěji než C?
Bingo
Přesně tak. A protože autobus není rychlejší než metro.
Jakože 177 jezdí přes magistrálu a přesně kopíruje trasu metra? Nebo linka C vede přes Malešice a Skalku?
Je tím pochopitelně myšlen úsek Kobylisy – Prosek.
Ano, taky nevím co tu ostatní řeší…
Když někdo nepozná rozdíl mezi tramvaji a metrem (spočítejte si mezizastávky C a 177 mezi Kobylisy a Prosekem oproti 165 a 17 mezi Poliklinikou Modřany a Sídlištěm Libuš), tak nemá smysl přemýšlet nad tím, co říká.
Proč by to měl být nesmysl? Z více jak tři čtvrtin to bylo financováno z EU, kde může být podmínka, že v souběhu s touto trasou nepovede jiná linka.
Podmínku že po dotaci na elektrifikaci bude v daném úseku 100% elektrický provoz dal český úřad, Eunie to nevyžaduje tak striktně. A vyřešit by se to dalo i trolejbusem na 165.
A opravdu je tam elektrifikace jako podmínka? V tom dokumentu od Ropidu je jen CBO, což prostě znamená, že by trasa nákladově nevycházela, kdyby tam vedle sebe jel autobus a tramvaj. Už takhle ten autobus měl mizernou vytíženost.
trolejbus… oni tam položili koleje, sloupy pro trakční vedení pro tramvaje a vy byste chtěl dělat ještě trolejbus na trati vedle lesa.
Pokud by to opravdu byl souběh, tak 177 z Jižního Města na Kobylisy pojede i někdo jiný než šotouš-masochista. Vždyť to trvá asi o 70 % déle, navíc s velkou pravděpodobností zaseknutí se v koloně.
To by zalezelo na zastavkach, ten nocni autobus, co jezdi po trase C ma časy relativně přátelské.
Všechno beru, jen u té 139 mi to nepřijde dobrý nápad. Komořanská se v ranní špičce ucpávala už teď a celý letošek se bude dělat nový úsek u cukrovaru, objížďka je pomalá, bude to postávat už ze Zbraslavi. Očekávám, že ty spoje ze Zbraslavi budou velmi zpožděné, takže nakonec Komořanská a Zbraslavská 139 pojedou velmi blízko sebe a v jiné časy zas bude velká díra.
Zrušení legendární jižní tagenty 165 je kvůli 4 novým zastávkám tramvaje podle mne veliká škoda.
A to tramvajím a novým tramvajovým tratím hodně fandím.
Dotace jsou dotace….
Uvidíme jak se tohle řešení osvědčí.
Opatrně se slovem „legendární“ 🙂 Ta linka je hlavně legendárně dlouhá a ke konci působení Arrivy bývala i legendárně nespolehlivá.
Navíc pokud jejím cílem má být spojení Zbraslavi s metrem C, pak 139 udělá daleko lepší službu (cesta k metru rychlejší o 13 minut).
Opravdu jediné zhoršení je pro lidi jedoucí ze Zbraslavi a Komořan do Kunratic nebo Hrnčíř. Ti mají nově dva přestupy. Jak velká ta skupina je, neumím říct.
Stale je legendarne nespolehliva. Pravda, ted aspon ty autobusy vyjedou z garaze, ale stejne se brutalne zasekaji kolem celych Komoran a na Libusi, takze rano ve smeru na JM je to absolutne nespolehliva sluzba. To by se melo snad citelne zlepsit. A konec 165 v cele trase byla dlouho znama a projednana vec. Ze se zkraceni smerove nabidky na jedne strany nahradi na druhe spojenim se 154 je celkem sympaticke reseni.
Ruší se kvůli zavedení elektrobusu 154 na Sídliště Libuš. Bez toho by byla 165 jen zkrácena tamtéž.
Chápu váš názor, ale nesouhlasím s ním.
(nevím, jestli se má pak pod takový příspěvek dát + nebo – )
165 bude konečně tam, kam patří. Na propadlišti dějin. Osobně k tomu kočkopsu žádný sentiment necítím.
Linka 165 byla mezi řidiči velmi oblíbená, na rozdíl od ostatních linek vedla zajímavou krajinou.
No, tak to je mi opravdu argument do diskuse. Chápu, že strojvedoucí možná také více ocení výhledy z Posázavského pacifiku: takže přetrasujeme EC do Brna přes Davli, Čerčany a Ledeč?
V zásadě ano, ale aby nepřekážely důležitějším rychlíkům na koridorech 😀
Asi ho nepotřebujete
Souhlas.
Ze Zbraslavi na Jižák to je rychlejší přes Lihovar
Neosvědčí, linka 165 se za pár let vrátí.
to zas bude uplakánků, co si budou stezovat, ze prave zrovna jejich spoj , kterym pet let jezdili, jezdi o pet minut pozdejc, a jeste jinam.
V Praze neexistuje spoj co by 5 let jezdil stejnou trasu a ve stejný čas 🙂
Ja to samozrejme vim, ale.. pri kazdy zmene se takovyhle lide najdou 🙂
Hodně nočních tramvají to umí. Linka 97 má stejnou trasu, jako před trolejbusizací 57. A účastní se po půl hodině rozjezdu z Lazarské.
Mění se nepatrně zastávky (Dubečská vs Na Padesátem, OCH. Pokud to změní jízdní doby, stejně zůstane po půl hodině rozjezd z Lazarské)
A jak to vypadá s posunem přestupního bodu z Lazarské na Václavské nám.?
Nezměnilo se na tom nic s novou garniturou?
Jó…a to si představte ty vodopády slz, když by se přečíslovaly tramvajové linky, některé i přetrasovaly a 2 se rovnou zrušily (23 a 42) s tím, že se možná zruší i 10 nebo 16.
Nasazení starých oboustranných tramvají bez klimatizace je tedy vážně POKROK..!
A Praha má moderní, jako Bratislava? Nemá, jediné jsou KT8. Další možností jsou dvounápravové z 1. republiky a konce R-U.
Uvědomte si, že tramvaje stojí miliony a není možné je v takovém provozu kupovat trvale – máme skoro 900 vozů – to je snad nejvíc na světě.
Jo, poznámka Dmc jo spíš úsměvná, pravdou ale je, že reko dalších a dalších KT8 mi přijde docela diskutabilní. Přece jen od prvních rekonstrukcí už uběhlo 18 let, což je sakra doba na to, aby stále vznikaly stejné vody s minimálními rozdíly. Budeme za pár let vyřazovat z provozu totožné tramvaje, jaké budeme zároveň produkovat?
Docela jsem čekal, že součástí zakázky na nové tramvaje budou i obousměrné vozy – podle všeho by bylo načase.
To já také, třeba se někdy naší praprapravnuci dočkají…
Ale nejvýše dalšího, konečně už klimatizovaného provedení T3…
A tím, jak se bude zavádět tramvaj do každé pr**le, tak ten počet vozů bude muset dále narůstat.
Což se zřetelem k tomu, že Praha musí tuším pořát splácet nejdražší tramvaje světa Scheißewerke 15T, tak si holt budete muset na oboustranné klimatizované tramvaje nějaký ten rok počkat.
Neberu, mohli postavit vratný trojúhelník. Ano, stálo by to více peněz, ale možnost prostě existuje.
Že by na lince 17 běžně a pravidelně jezdily klimatizované 14T a 15T to nemůžu zrovna říct.
Právě že většinou tak každá druhá / třetí byla doteď moderní 14T/15T s klima. Snad tam nenasadí všechny staré oboustranné, ale jen ty liché, co budou zajíždět až na Libuš..
Určitě. Zatím jsou konečné Pankrác a Holyně. K tomu občas bude nějaká výluka s kaliforňanem(pokud není v oblasti Holešovic/Severního Města, nedá se na to použít linka 17 a musí KT8)
Přál bych si, aby trať protáhli přes Novodvorskou a starým Braníkem zase zpátky. To by bylo hrozně fajn..
To by se mi taky líbilo, ale jako laik neumím posoudit, jak je to technicky/předpisově reálné.
Museli by nejprve dostat koleje zpátky na Mlejnek (a ideálně odtud teprve podjezdem dálnice k nádraží, které by tak bylo zhruba po 40 letech opět spojeno se „svou“ čtvrtí). Jestli by se potom vyplatilo stoupání serpentinou anebo by tramvaje do sídliště vyjížděly teprve někde uprostřed z podzemí (kde by byla i zastávka Jílovská), je otázkou. Každopádně to teď není ani v úvahách, do plánů se dostalo jakési větvení D…
Tak jasně, v plánech to není a budeme rádi, když se jednou zrealizuje „tramvajová jižní tangenta“, ale proč so nezašotofantazírovat.
K bránickému nádraží bych se neupínal, vzal bych to kolem Vrbovy, tam by zbývalo jen vyřešit podjezdy pod všemi stávajícími komunikacemi 🙂
Když fantazírovat, tak proč řešit podjezdy kde by mohl být tobogán? 🙂 Výškový profil i hluk by to řešilo, takový trošku nádech nadzemky přes Jižní spojku.
Hlavně bych chtěl vidět ten průtah Braníkem, proti tomu byly léta vyjednávání na Dědině sranda.
Jsem z Modřan, mám rád tramvaje, ale možností jejich rozvoje je tu jen málo. Připravuje se alespoň prodloužení do Komořan, ale tím to končí. Vím, že se zkoumala možnost vedení tramvaje Lhoteckou (plus Čs. exilu a Durychovou nebo Mariánskou), ale není moc kudy a dopravě by to více uškodilo než pomohlo. Nepomáhá ani to, že tramvajová trať nevede skrze sídliště, ale po jeho okraji, což je není ani tak problém toho kde stojí trať jako spíše toho, že se nerealizovaly původní plány na další těžkou výstavbu. Železnice je pouze u Vltavy a navíc neelektrifikovaná jednokolejka a přestavba na městkou schnellbahn… Číst vice »
Myslím, že by byla tramvaj více využita, pokud by vedla až na krčské sídliště, které je více propojeno s dopravou okolních příměstských obcí.🤔🤔🤔
Cílové řešení je metro D a příměstské autobusy končící v Písnici. Nicméně diskutovaná tramvajová trať v budoucnu bude končit u metra Nové Dvory, což se dá považovat za okraj krčského sídliště.
A na Nových Dvorech bude bloková smyčka, takže na lince 17 skončí provizórium s KT8D5.
Tak zatim by bohate stacilo kdyby se to aspon protahlo dolu k Novoplaze. Bohuzel ale i z tohoto planu seslo, takze propojeni do Branka je fantazie pro pristi generace.
Ten interval tramvají myslí vážně nebo jde o vtip? 15 min o víkendu – proč by tím někdo jezdil?
To už se tu semlelo mnohokrát, že bez metra na Libuši je ta trať poněkud nanicovatá (a o víkendu tuplem). Ale buďme rádi, že stojí a snad jí to metro dožene bez dalších prodlev.
Konečná tramvaje bude v současné době v zemi nikoho, metro na několik let v nedohlednu a návaznost na spoje u nemocnice žádné.🤔🤔🤔
215 od konečné tramvaje k nemocnici jezdí docela často a nezasekává se v zácpě.
A proč ne? Po čtvrthodině v tu dobu jezdí většina tramvají, ani 165 tu nejezdila častěji. Důležité ovšem budou návaznosti, které ale nebývají žel vždy prioritou (a pak teprve, kdo tím má jezdit).
Jenže ma většině tram tratí jsou přes den proloženy aspoň 2 linky.
Jo dnešní využívání 165 je argument, je to na hraně použitelnosti ale jde to.
Tak 165 o víkendu jezdí v intervalu 30 min, takže pro úsek Modřany-Libuš pořád zlepšení. Spíše to ale opravdu začne dávat smysl s metrem D, jak píše kolega Kubrt.
Nová trať do Holyně má už rok linku 5 po 15 minutách o víkendu a dá se to, prostě mimo pracovní dny je ta poptávka malá a nejde dát 100% kátéček na sedmnáctku..
A ostatní linky mají o víkendu interval jaký?
V ostatních městech je 15 min. interval dokonce i v pracovní dny…