Traktorový přetah lodí přes Slapy bude v polovině prázdnin mimo provoz

Služba traktorového přetahu lodí přes hráz Slapy. Pramen: ŘVCSlužba traktorového přetahu lodí přes hráz Slapy. Pramen: ŘVC

Traktorový přetah by měl zmizet s dobudováním lodního zdvihadla, jehož stavba se ale stále odkládá.

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Misan

Takže dle legislativy soukromník může převážet lodě jaké chce a povodí jen do šířky 260 cm?

Luboš Beneš

Asi nešlo vrtat mimo hlavní sezonu, že? Třeba v dubnu nebo v říjnu….

Frantisek

Ti lidi z ty lodě jdou vedle traktoru a nebo aspoň jeden muže na stoličku?

dave.mh

Pokud máte postavu vyšší než průměrné dítě, tak byste tam dobrovolně sedět nechtěl.

Martin

Už se do traktoru nesmí. Ale pěší cesta vede zkratkou, čili hlavně směrem dolů je to sportovní chůzí rychle jako traktor.

Bram

Plně doufám, že žádné zdvihadlo pro lodě nevznikne. Zcela zbytečná investice, pro většinu rekreačních lodí bude stačit stále traktor s přívěsem.

zdroj

Parametr přepravovaných plavidel neodpovídá lodnímu výtahu na Orlíku, nutno se objednávat předem. Pro širší plavidlo, které projde na Orlíku tady si musíte sehnat soukromníka, takže je to pěkný opruz.

Bram

Váš soukromý problém, který při rekreační plavbě nějak v přijatelném čase a přijatelné ceně jistě zvládnete. Na tohle opravdu není potřeba vydávat miliardy ze státního rozpočtu. A přiznám se, že považuji i za zcela zbytečný, či spíše nežádoucí, zásah do pěkného skalnatého svahu, kde by mělo zdvihadlo vzniknout.

zdroj

Jen říkám, že Slapy jsou prostě špunt na vodní cestě a je jedno jak se to vyřeší. Byla doba, kdy se tam převáželo kde co a v daleko vetší míře, kdy se jezdilo sedm dní v týdnu, což teď nejde

Jakub P

Ovsem vodni ceste ciste rekreacniho vyznamu. Takze to za mne spada do kolonky „bylo by to hezke, ale obrovska spousta veci ma vyssi prioritu.“

Bram

Asi tak, krom toho mám obavy, že by se provoz po Vltavě značně zvýšil, ale stále by šlo jen o rekreační aktivity. Nějak se mi nechce věřit, že by. Vltavská vodní cesta měla smysl i pro nákladní dopravu (alespoň pro dostavbu Temelína), když nebudou zdymadla a zdviže pro délku lodí do sta metrů a šířku dvanáct metrů.

Jakub P

Tam to vždycky bude jen o rekreaci, navíc o rekreaci poměrně úzké skupiny lidí (a vlastně o to hůř pro rekreaci dalších lidí, kteří by se na Slapech chtěli v klidu koupat, učit se jezdit třeba na paddleboardech a tak. Z dětství si pamatuju, že jsme bez problému plavali tam a zpět přes přehradu a když jel „parník“ nebo ojedinělý člun a dělal vlny, byl to svátek a všichni jsme letěli do vody si to užít.. Dneska je tam v sezóně provoz motorových lodí a vodních skútrů takový, že na druhý břeh to je bez vlastní doprovodné lodi riskantní a… Číst vice »

Martin

Problém jsou jenom rychlé lodě. Pomalou zónu by mohli klidně prodloužit. Ale jinak každý si může půjčit loď na víc dní jenom na občanku, nic výjimečného to není.

Jakub P

Moje zkušenost je z ze staré Živohošti a tam je to nárůstem plavby opravdu dost znehodnoceno.

O možnosti půjčení vím, ale je jasné, že v praxi to skutečně udělá výrazná menšina lidí.

Pavel

Moje řeč: znám to na Orlíku a to je taky síla: normálně zaplavat si je v letní sezóně, pokud teda zrovna voda nekvete jak blázen, nebezpečné, pořád něco jezdí a klid, který tam panoval, je pryč. Také mi přijde instalovat výtahy za stovky milionů trochu zhýralost, protože se jedná o smysl pro značně omezenou skupinu lidí. Proč přejíždět mezi přehradama? Odvezu loď na Orlík a jezdím po Orlíku. Odvezu loď na Slapy a jezdím po Slapech. Moc důvodů pro přejezdy sem a tam teda nevidím. To není městská hromadná doprava, aby to dávalo větší smysl, nebo jak píšete – skutečná… Číst vice »

N.N.

Větší traktor s větším přívěsem?

zdroj

Ano to je řešení, ale prý to naráží na legislativu, širší náklad, šířka komunikace, povolení pro takovou přepravu, jízda pod oranžovým majákem atd. Takto argumentuje povodí.

Martin

Objednávat se musíte i na výtah, takže organizačně to vyjde nastejno. Objednací systém je paskvil. Jinak si myslím že traktor docela stačí.

Air Traveller

i na prerozdelovani do sportovnich aktivit si platime dane.

Bram

Rekreační plavba motorovou lodí ale není sportovní aktivita.

Air Traveller

sportovni, volnocasova – to je uplne fuk.

obe ma sve misto v tom, co se plati zndani.

Jakub P

Jo, to má. A stejně jako u jiných z daní placených věcí je dobré se ptát na poměr cena/výkon, tedy jaký užitek a kolika lidem to přinese v poměru k tomu, kolik to bude stát. Tohle vypadá jako extrémně drahej projekt pro mírné vylepšení rekreace velmi malé skupiny lidí… Zatímco nemáme podél Vltavy ani použitelnou cyklostezku z Prahy na Slapy. Natož dál na jih Jen do Vraného, což je zhruba na půli cesty. Která by umožnila aktivní rekreaci v těch místech výrazně více lidem a stála řádově míň. (v podstatě chyběj dvě lávky, z nichž jedna by snad mohla využít… Číst vice »

Bram

Dá se říci, že za dvě miliardy, které mělo před lety stát zdvihadlo pro lodě na Slapech, bychom ulehčili život od června do září odhadem tak dvaceti majitelům lodí denně. Od října do května by provoz byl prakticky nulový. Jezdím několik desetiletí se často koupat na Slapy přímo k hrázi a na protějším břehu pozoruji dění s převozy lodí z nádrže Slapy do nádrže Štěchovice a naopak. Za peníze na zcela zbytné zdvihadlo pro lodě na Slapech bych postavil lávku připevněnou k železničnímu mostu přes Vltavu mezi Skochovicemi a Měchenicemi, dále postavil cyklostezku mezi Měchenicemi a Bojovem podél Bojovského potoka… Číst vice »

Jakub P

V zásadě by pro začátek stačilo, kdyby tam jezdilo něco jako ten traktor na Slapech. Třeba jen přívoz do trojúhelníku Skochovice-Měchenice-Davle. Nebo lávka do Měchenic zavěšená na železniční most a dvě dodávky s vlekem pendlující z Měchenic do Davle a Štěchovic. Podle toho, kolik lidí jezdí i po té II/102 tam zájem není malý. A to provoz na ní počítám většinu lidí spolehlivě odradí.

Bram

Není to fuk, jedna volnočasová aktivita slouží k zlepšení fyzické kondice, druhé slouží jen jako hobby.

Mengo

Kolik chce za ten přetah? 🙂

Hasler

Je to zdarma, stejně jako průplav zdymadlem, neboť se jedná o překážku ve vodní cestě.

Vasek

Ten přelom 40. a 50. let na výstavbu nakonec celkem sedí. 🙂