Tragikomedie Bavorských expresů. Do jednoho spoje nepustili cestující, druhému chyběl strojvedoucí
Lokomotiva Siemens řady 183 v čele expresu z Mnichova do Prahy. Foto: Dolansapur / Flickr.com
Na nového dopravce na trase běží soutěž, je již po termínu podání nabídek.
Běžné jezdím s dětmi Praha -Pariz… tragédii je to, ze při odjezdu z Paříže v 10.52 jste v Mnichově rychleji, než pak při odjezdu navazujícího Ex v 16.45 z Mnichova do Prahy ( při třetinová vzdálenosti ) = Praha 22.22
Pokud to někoho zajímá zde překlad odpovědi na mou stížnost ohledně přesnosti a kvality vlaků Alex u BEG. Schrnuto podtrženo, o problému víme a nebudeme s tím v dohledné době nic dělat. “Děkujeme za Váš dopis ze dne 26. července 2024, ve kterém jste se vyjádřil k několika tématům týkajícím se Vašich cest vlakem Alex. Společnost Bayerische Eisenbahngesellschaft mbH (BEG) plánuje, financuje a kontroluje regionální železniční dopravu (SPNV) v Bavorsku. V této funkci máme zájem, aby služby našich dopravních společností nebyly předmětem stížností. Proto jsme vždy vděční za konkrétní informace o narušeních a nepravidelnostech, kterým se věnujeme v rámci našeho… Číst vice »
Už se mi to stalo taky, vlak z Regensburg-Mnichov byl odřeknut protože nebyl strojvedoucí. ČD by z tohoto projektu měly ihned odstoupit. Kazí to image!
Podobná komplikace se mi stala též. Vyklopili nás v Regensburgu s tím, ať si přestoupíme na náhradní autobusy. Náš vlak měl zpoždění 10 minut. Autobusy odjely ma čas 😀
No jsem tedy dost zvědavý, co vyleze z té soutěže na obsluhu od konce roku 2027. Trochu si říkám, jaký má smysl držet stávající koncept, který stejně moc nefunguje. Zdá se mi, že by bylo spíš lepší od roku 2027 zvlášť objednat linku z Prahy do Domažlic, kam by se mohly objednat elektrické vratné soupravy (ideálně nějaké EMU na 200 km/h) vzhledem k tomu, že v roce 2027 bude trať od Plzně stejně asi rozkopaná (takže Plzeň – Domažlice stejně NAD) a pak už by tam snad měli být do Domažlic dráty. Úsek z Domažlic do Mnichova by si v… Číst vice »
no někdy to prostě neklapne no…když není fíra,dá se i odřeknout vlak,nic nového..realita..a bude i hůř
Minimálně druhým rokem (asi i déle) jezdi tyto expresy výrazně zpožděné, a to už z německé strany. Ví se důvod? A pokud ano, proč za tak dlouhou dobu se to neřešilo (a neřeší)?
Důvod na trase z Mnichova bývá různý, např. v Německu se u tohoto vlaku jako příčina zpoždění uvádí poruchy lokomotivy, čekání na návazný/protijedoucí vlak, lékařský zásah kvůli zdravotním problémům cestujícího apod. To znamená spíš nahodilosti. Na cestě do Mnichova vlak často stojí za hranicemi kvůli policejní/celní kontrole.
Spíše Imigrační kontrole.
Buzerační kontrole.
Nevím co bych dělal kdyby se mi to stalo .
Z Prahy do Mnichova už několik let výhradně Autobusem.
Jel byste pozdějším vlakem. Příště byste jel asi v méně exponovanou dobu (viz barometry vytíženosti v e-shopu ČD – ne vždy ovšem akurátní), nebo byste zkusil autobus nebo letadlo.
Cestující tam pustili, pak je vyhnali …
Měla tam nastoupit četa, ochranka, pouštět lidi s místenkou, pár navíc a odjezd
Přiliš složité na drážní uvažování…radši své platící zákazníky vyženou za asistence policie a nepojede nikdo.
Což je ovšem nechutné, vyhanět zákazniky policií !
Příště můžou ČD skuhrat, až přijdou o další výkony.
Těmto spojům se vždy snažím vyhnout a jde-li to volím jiný vlak. Co je však ostuda, je toto označovat jako vlak EC. EC vlak vždy znamenal garancí určité úrovně, ale tohle je ještě často horší než rychlík. Jak Alex tak ČD mají problémy s vozy, ale proč by to řešili, když objednateli je to jedno a nijak toto nekontroluje a při případné kontrole je výhodnější pro dopravce raději zaplatit pokutu za neplnění smlouvy než zlepšit stav vozového parku a dodržovat řazení a kapacitu, které zde má být. Bohužel to jak to na této lince vypadá, že je také vizitkou Ministerstva… Číst vice »
EC vlak znamenal garanci určité úrovně tak v 90. letech, kdy tyto vlaky v ČR začínaly. Posledních tak 20 let to není garance ničeho. Prostě se jen některé R a Ex přejmenovaly na EC.
Kdy jste přišel na to, že jde o EC ?
https://cd.cz/vlak/354/20.8.2024/5457076/13.23/8000261/19.51/
OK, tak proč systémy SŽ ukazují Ex ?
To už možná je otázka na SŽ, i když po vyhnání platících zákazníků ČD si už nejsem jistý ničím
Pretože SŽ nepozná kategóriu EC. Pre nich je všetko Ex.
Protože EC, IC, SC a další jsou jen komerční značky, to systémy SŽ neznají. Pro ně je to pouze Ex.
Které systémy? Třeba v GRAPPu normálně EC.
Se celkem divím, že ČD do výběrka nejdou sami. Dle současných plánů do toho jdou ČD společně opět s Alexem (die Länderbahn). Doba od vyhlášení vítěze do zahájení provozu je dostatečně dlouhá aby mohli pořídit odpovídající vlaky i lokomotivy. Pokud partnerství s někým, tak to nemusí být na německé straně dopravce, protože ČD již licenci pro DE mají, ale může to být i výrobce. Například Siemens. Soupravy nových Comfortjetů/Railjetů s řídícím vozem a s lokomotivou Vectron DualMode 15kV AC/Diesel, by zkrátila potřebný čas při úvratích po cestě ale i nutnou manipulaci v München Hbf (hlavové nádraží). V Plzni by samozřejmě… Číst vice »
Ono se platí za posun, i když se strojvedoucí odvěsí/přivěsí sám, a zkoušku brzdy udělá s vlakvedoucím?
Ano, platí se za jakýkoliv pohyb.
Jako že by místo stávajících 4 vozů začlo skokově jezdit 9?
Když by ČD objednávali nové soupravy, tak si můžou, po dohodě s objednavatelem (MD ČR, BEG), objednat u výrobce kolik vozů chtějí. 4,5,6,7,8 i 9 nebo i 12. V tomto případě by byl limitem výkon hnacího vozidla.
Pokud to nápravové tlaky a rychlost dovolí, tak klidně patra. Dokonalé řešení to není, ale zkuste dát na výběr buranský vyhazov z vlaku nebo patra a uvidíte, že by lidé raději sáhli i po stařičké Bpjo s Vmax 100
No myslím, že podmínka byla, že soupravy mají být na 200 km/h, čímž si myslím, že jsou patra téměř jistě vyřazena.
Z pravidelného nasazení zcela jistě. Ale ono tak nějak nebyly některé vozy vůbec a z jiných vyhodili pro jistotu všechny. IN kartu na další rok si opravdu pořizovat nebudu. Až se ČD naučíte si platících zákazníků opravdu vážit a to s tímhle přístupem nebude tak brzo.
Amen. Toto by bylo ideální řešení. Tesat do kamene a objednatelům i dopravcům do hlavy.
No, a jak se tu nedavno propíral Regiojet. A ony slavné Dráhy jsou na tom přitom zjevně ještě hůře…
Je mi to líto, že i dnes, ve 21. Století dochází k tomu, že buď jsou nevyhovující vozy, krátké soupravy, nebo nedostatek strojvedoucích. Na téhle trase moc často nejezdím. Využívám spíš spojení mezi prahou a řekněme střední Moravou. Já bych svůj komentář pojmul spíš jako nějaký svůj pohled, který určitě nebude správný a tímto vlastně bych se dotázal ostatních, kteří o tom mají lepší přehled jako já. Možná kdyby ten samotný přípravný kurz na strojvedoucího nebyl tak kolikrát nesmyslně natřískaný hloupostma a byl by v podstatě o tom, že tu máme nějaké řady lokomotiv, máme tu motorovou a elektrickou trakci,… Číst vice »
S takovou se nám přesun cestujících z aut do vlaků moc nepovede 🙁
Nepovede.
Tak dokud bude cesta vlakem trvat 6,5h a autem 3,5h-4h tak je to stejně nepoužitelné.
Já bych naprosto v pohodě seděl ve vlaku o 2 hodiny déle, ale zato pracoval, nebo se učil.
Problém je ta nespolehlivost.
On to ani nikdo moc nechce, protože na takový nárůst ta naše železnice není vůbec dimenzovaná.
Přesně, železnici vyhovuje stav kdy se moc nenadře a penízky se jen sypou
Tak ono to jde do značné míry ruku v ruce. Když není řádná infrastruktura, tak samozřejmě i množství vlakových spojení je značně omezené stejně jako rychlost a další záležitosti, co s tím souvisí. To se pak samozřejmě také projeví na atraktivitě jednotlivých spojeních (čili schopnosti nalákat další cestující).
Ten spoj je z provozního hlediska noční můra – dva obrovské železniční uzly s vlastními takty na obou koncích, tři velké uzlové stanice na cestě, tři elektrizační systémy, velký kus bez drátů, dva zabezpečovače (plus nulový Plzeň-Furth) a dvě povinné úvratě a to všechno s dodržením pracovní doby… a to aspoň ubyl jeden přepřah na hranicích. Tohle nebude do vyřešení infrastruktury nemůže být lepší :-/
Tři elektrizační soustavy už dnes neřešitelný problém nejsou. Úvraťovat řidičákem nebo jednotkou už taky dávno vynalezli. Ten nezatrolejovaný kus jo, to už je oříšek. Buď přepřah, nebo navýšení mrtvé váhy vlaku, nebo celou trasu diesel. Tak nějak všechno na houby. Takže by to opravdu chtělo na infra dost zapracovat.
Provozně by se to možná do vyřešení infra dalo – zavést Sp vrstvu Plzeň-Schwandorf, která by vyřešila chronicky přeplněné soupravy mezi Chamem a Schwandorfem a rychlíky vést kratšími motorovými soupravami (zdvojené DB612, Dánové také nebudou mít IC3 věčně), ty převést na povinně místenkové s omezením vnitrostátních přeprav…případně pro milovníky nostalgie po šedesáti letech exhumovat naše 852 a poskládat do plných souprav a nakonec by díky hospodě mohly i v Německu jezdit jako EC 😉
Nejdřív dvoukolejku, jinak ne.
Jak to souvisí s tím, že u toho konkrétního spoje bylo málo vagonů?
Za komunistů jezdil Západní rychlík Praha – Paříž žádný problém dostatek vozů .
Mezi Prahou a Paříží jezdily 2 vozy, které se přepřahaly.
Oba SNCF takže to ČSD vozove neresily
To nevím, ale je to možné.
…A měl podstatně delší vozbu z vozů ČD, DB a menší měrou i SNCF. Jenže krom rychlíku Praha – Mnichov před Č. Kubici – Furth i. W. byl Západní Expres jediný do tehdy Západního Německa, jezdil přes Cheb – Schirding, z Prahy v 11 hod, a příjezd Frankfurt M. nějak mezi 21. a 22, hodinou, do Norimberka jel dost pomalu i na německé straně. Jenže od té doby se hodně změnilo – akorát ne úseky Plzeň – Schwandofr nebo Schirding – Norimberk skoro nic,…
Pro těch par co mohli překročit hranici by stačil Hurvínek
Co ze zmíněného je taková novinka, že to dříve šlo a teď to nejde?
Lid si to žádá, je to adrenalin a za rozumnou cenu. Nemusí člověk někde lítat po únikových hrách, stačí jet vlakem. 😀
Spíš hulvátství dopravce. Toto si lid opravdu nežádá.
Tak v Německu se prý hroutí celá železnice a jízdní řád je jen rámcová pomůcka.
Jet vlakem? Nebo spis CHTIT jet vlakem?
No to je ta únikovka. Jen opačným směrem.
Úplně nerozumím trpělivosti cestujících s tímto typem dopravy. Přiznávám, že po pár pracovních zkušenostech s dopravou železnicí v ČR, nebo z/do ČR a příjezdem na jednání se zpožděním 1 a půl hodiny běžně, už jezdím v ČR pouze s úmyslem navštívit hospodu a z hospody se dostat domů. Tam je mi, obzvláště na zpáteční cestě, nějaká hodina zpoždění jedno. Co mi na popsaném v článku vadí je to, že železniční doprava v ČR je dotována i z mých daní. Jinak už roky a roky používám železniční dopravu v severní Itálii i pro pracovní schůzky a vše skvěle funguje, jen kolem… Číst vice »
Vidíte, a já jsem zase povětšinou spokojen (pravda, excesy se najdou, ale to i na silnici), a mohl bych naopak říci, že mi vadí mé daně utrácené i za silnice. Víte co? Zkuste si to představit tak, že vaše daně jdou na vaše – čím se přepravujete místo vlaku, pokud nejedete z hospody – a ty mé zase na to, čím se přepravuji já; byť bych uvítal, kdyby byly železnice obecně v použitelnějším stavu pro větší podíl přeprav i v zájmu mého fyzického zdraví, ale to je jiná kapitola. 🙂
Nejlepší bude vůbec nedotovat žádné dopravce a z daní financovat jen infrastrukturu (lidově řečeno koleje).
Jsem stejného názoru. Stát by měl investovat pouze do věcí, které zůstanou jeho investicí.
V tom případě se rozlučte s veřejnou dopravou jako celkem. Jen jsem zvědav, kdo po té železniční infrastruktuře bude jezdit. Náklady, komerce do Ostravy a možná do Brna (a to je otázka kolik z toho, protože by nebyly přípoje). Naopak by přibylo ještě více aut, ve městech by se krásně jezdilo po ucpaných silnicích, protože by dle vaší teorie nebyla ani MHD, a o tom čistém vzduchu ani nemluvě. Mám pokračovat?
Jako že všichni ti lidi, kteří jezdí nějakými dotovanými spoji, by všichni šupem přesedli do aut, kdybyste jim o něco zdražil jízdné?
To vaše „o něco“ by znamenalo zhruba trojnásobek (u netto smluv v železniční dopravě)
Pak nebudejezdit skoro nic a nikdo si na to nebude moc stěžovat? 😉
Že by lidi zůstali houfně doma, přestože by měli víc peněz, protože by jim stát sebral míň na daních? To se mi nezdá.
státní finance nejsou o tom, kolik peněz potřebují, schramstnou tolik, kolik jim beztrestně projde a až pak přemýšlí, jak je utratit…
https://www.youtube.com/watch?v=oqfLdE_KeMg
Dotace to jenom komplikují. Potřebujete k nim úředníky a tím se to prodražuje. A jak vidíte, nefunguje to. Lepší nechat peníze lidem. On už je někdo rád přepraví, protože budou v balíku.
Jak spokojen ,bordel. Žádné lůžkové vlaky jako dříve Košice -Cheb tam a zpět pohoda.
zrušit tuto tragédii a nechat to vozit busem (on po tom někdo rád skočí), výstava lepší tratě do Domažlic je na spadnutí, tak se tam aspoň odlehčí v provozu
Výstava? Kde se bude konat? 🙂 Jen aby bylo dost řidičů a ty autobusy také opravdu vyjely… Jinak jo, vlaky jsou tím směrem někdy dost „hardcore“, bohužel. Ale tak hlavně, že už tam máme dálnici, ne? …
*výstavba, vy šotouši
A že nemáte strach provozovat autobusy v DPP, co kdyby najednou nevyjely?
Autobusem z Prahy do Mnichova samozřejmě jet můžete. Jezdí tam např. Flixbus nebo RegioJet.
S takovým zvláštním „prozákaznickým přístupem“ , který tu včera dost amatérsky obhajoval nějaký ten štiplístek (znám jich spoustu celkem fajn, ale ten včera se fakt „povedl“) se ČD diví ztrátě výkonů. Pak ještě nějaký ten ublížený zaměstnanec mázne koleje, protože to psychicky neunese. Jinak mi pořád nedochází, jak včera onen – doufam že už bývalý – průvodčí uchránil zdraví cestujících tím, že je nechal všechny vyhnat na rozpálené nástupiště, přestože mohl odvézt alespoň část.
Asi by to chtělo ještě jednoho nebo dva dopravce a opravdu donutit ČD o cestující bojovat.
Doufáte špatně. Dotyčného zaměstnance nelze propustit proto, že se řídil interními procesy nebo že si to žádá lid. 🙂 Mimořádná situace si žádá mimořádné řešení. Personál vlaku není zodpovědný za neschopnost managementu zajistit potřebný počet vozů a pokud je přeplněnost vlaku taková, že se tam nevejde ani personál a nikdo nerespektuje pokyny vlakového personálu, jiná cesta není. Jeden člen personálu tam fakt není od toho, aby prováděl „triáž“ tříset lidí, nechal na sebe řvát a nechat se urážet. Dotyčný má samozřejmě akustický záznam z místa, jak se dokáže cestující veřejnost chovat. Můžu vás ujistit, že dotyčný zaměstnanec u firmy pracuje… Číst vice »
„Interní procesy“ tohoto typu jsou zcela v rozporu s proklamovaným zákaznickým přístupem.
Jestliže je problémem (nikoliv mimořádnou situací) podle předpokládané frekvence přidat 2 vozy (resp. alespoň dodržet plánované řazení), pak jde o systémovou chybu a žádné výmluvy na nedostatek vozů, dlouhé doby oprav či dokonce „dělají to tak jinde“ tuto chybu neodstraní.
Obecně se říká, že poté, co „řídil“ ČD generální ředitel P.K. („hloupý Péťa“) už je docela jedno, kdo v čele ČD stojí.
Toto představenstvo by ale mělo být vyměněno co nejdříve, stejně jako „mluvka“ ministr dopravy.
V rozporu s prozákaznickým přístupem je především dlouhodobá neschopnost managementu reagovat na poptávku a řešit dlouhodobý nedostatek vozidel, který trvá už víc, jak půl dekády. Soupravu v takovém stavu, v jakém byla včera by vám pravděpodobně neodvezl nikdo z vlakvedoucích procesy neprocesy., neboť by se ani nedostal se služebním zavazadlem k CZD. 😁 Poslední schopný generální ředitel, na kterého my pamětníci vzpomínáme v dobrém byl Žaluda, který byl skutečně odhodlaný ČD transformovat na konkurenceschopnou firmu. Začal rušit hromadu nepotřebných míst, snižoval náklady, snažil se optimalizovat procesy a na tu dobu rozjel celkem slušné projekty obnovy a modernizace vozidel. Bohužel management… Číst vice »
Dá se s výhradami souhlasit skoro se vším, ale (všeho)schopný Žaluda ? 😊😂🤣😁
Každý GŘ musí vlastnit především tu správnou stranickou průkazku a taky přispět té právě správné straně……
Obnova vozidel není dána osobou GŘ, ale díky dlouhodobým smlouvám s objednavateli, na které banky a leasingovky slyší – mají to jisté.
Mohu se jen zeptat, proč ve firmě, kde si nevážíte vedení, pracujete? A jak probíhá komunikace mezi zákaznickým personálem a vedením na téma nevhodných vozů?
No pro ČD už pracuji pouze externě, pouze v připadě zoufalství komanda odvezu v rámci DPČ nějakej ten vlak. Vážím si přímých nadřízených, vážím si firmy, současného vrcholového managementu si skutečně nevážím. To ale není přeci důvod k tomu, abych pro ČD nepracoval, notabene když se sami doprošují s příslibem mimořádné odměny. 🙂 Ohledně druhé otázky : Nijak. Vedení na neustálá „oznámení o závadách“ nereaguje, nepodniká žádné kroky ke zlepšení i přes opakované urgence vlakového personálu a přímých nadřízených. Respektive komunikace probíhá jednostranně bez zpětné odezvy. Vlakový doprovod se snaží o změnu k lepšímu soustavně několik let nepřetržitými oznámeními, fotodokumentací,… Číst vice »
Díky, vzhledem k tomu, že se na mě obrací i řada vašich kolegů, kteří mě dříve pravidelně hejtovali za to, že jsem proti ČD, tak si nelze nevšimnout, že se něco děje…
Není zač. Perosnální situace je v totálním rozkladu i mimo jízdu. Dnes je třeba mimo provoz zákaznická infolinka.
Ale oni sklapli podpatky tu soupravu odvezli, jen vyhodili všechny cestující. Lidi nasrali a vedeni je spokojené, vlak byl vypraven. Proč když mají s tím vedením takové problémy, jim trochu nezatopili? „Nepojedu, dokud mi nedáte vozy“.
A jejda, potrefená husa…..Kvůli jednomu takovému línému alibistovi sledujícím jen tu část předpisů, která se mu zrovna hodí měl jedno léto děda mrtvičku. Taky horko. Ale jinde. Jeho jméno znám.
Děda pak už jen dožíval.
Řadový personál u jiných dopravců si tak nějak uvědomuje, že pokud je ve styku s platícími zákazníky, musí se chovat prozákaznicky a ne naopak. Zařídili a nabídli alespoň občerstvení, NAD atd atp? Nebo jen maximum toho, aby příště lidé raději zaplatili konkurenci?
Hezký den i Vám
Mrtvička nějakého dědy skutečně není problém vlakového personálu, to he argumentační faul. Jak by jste reagoval, kdyby ten děda dostal mrtvičku v přeplněném vlaku, kde by řadně nefungovala klimatizace a kam by se nedostal personál díky přeplnění nebo naopak někdo k personálu ? Odsral by to „líný alibistický“ vlakvedoucí. Neschopný a jinde nepoužitelný management si taky rád vybírá zrovna tu část předpisů, která se mu hodí, když se stane nějakej průser. Znovu a dokola, situace na nástupišti byla extrémní, vyhrocená a v takové situaci jeden člen personálu, který se navíc nedostane ani do soupravy nemá jinou možnost. Že je na… Číst vice »
Ne není. Argumentační faul je odjezd s prázdnou soupravou a neobsadit alespoň místa k sezení.
Samozřejmě, pro ajzboňáky je nejjednodušší za pomoci policie vyházet všechny s idiotským argumentem „tento vlakm je moc plný, jeďte dalším.“ Jako by ten další plný nebyl…a pustit do vlaku jen lidi s místenkou, to je moc práce a je to příliš logické, to radši nepovezeme nikoho. Ostatně prázdný dotovaný vlak je z hlediska dráhy ten nejlepší…nejsou problémy s cestujícími, ale prachy přijdou a průvodčí nemusí zbytečně dělat svoji práci…
V tom případě netřeba vůbec platit průvodčího. Stačí vlak zamknout a nezastavovat u nástupiště vůbec. A nebo vůbec neplatit za takový vlak. Bohužel jsou příliš měkké sankce a vymáhání je nedůsledné.
On je problém hlavně s tím, že ČD by rádi na linku dalo víc vozů, ale u společnosti DLB, která jedopravcem na Německé straně jezdí vlakvedoucí sám a může mít maximálně 4 vozy a mají málo personálu bohužel.
1. aspoň do Plzně by těch vozů jet víc mohlo. 2. nebo ať si to řeší Němci na hranicích a vysadí si ty lidi sami
Nejde to udělat tak, že pojedou jen lidi s místenkou? Řeknete lidem ve vlaku, aby všichni vystoupili, a pak by mohli nastoupit jen ti s místenkou. Stejně přece na cestě musíte každého pasažéra zkontrolovat.
Samozřehmě jde, ale musí se chtít. Tady se evidentně nechtělo vůbec a hledají se výmluvy, jak to zdůvodnit. Odjezd prázdné soupravy od plného nástupiště a ještě to zdůvodňovat je teda fakt síla. Cestující nezajímají problémy ČD a to vím ze své praxe v opravárenství drážních vozidel sakra dobře. Snaha byla vytáhnout cokoliv, co smí podle předpisů na trať a na marnožery jsem se nikdy nevymlouval. Jo, i B. Holt někteří pracují prozákaznicky a jiní se vymlouvají. Ještě že už jsem dávno jinde a tohle není můj kolega.
On tam vlastně chyběl asi jeden vagon. Takže ani místenkáři by se jim tam možná nevměstnali.
Možná? Vozy mají číslo. Teď nemyslím řadu, ale číslování v konkrétním vlaku. Odjet s prázdnou soupravou a ještě volat policajty jako by přijeli fanoušci je něco, za co by člověk placený z jízdného a daní opravdu měl nést následky. V soukromém sektoru už by se to řešilo, tady pohoda klídek….
Přesně tak, vrchol arogance a neschopnosti
Interní předpisy a procesy nejsou něco, co by mělo cestujícícho zajímat. Ten se musí řídit SPPO. A v SPPO se píše, že uzavřením přepravní smlouvy vzniká právní vztah mezi cestujícím a dopravcem, který obsahuje závazek ČD přepravit cestujícího z nástupní do cílové stanice řádně a včas podle platného jízdního řádu. Pro cestující s místenkou se tam píše v čl. 5.4. Místenka opravňuje cestujícího k obsazení rezervovaného místa na sezení v zakoupeném úseku, v konkrétním dnu, vlaku a voze a k případnému uplatnění práva z ní plynoucího. Potom se tam také píše v čl. 26.3. Pokud jsou všechna místa ve vlaku… Číst vice »
Já rozumím vašemu pohledu. Cestujicí si samozřejmě může stěžovat na postup personálu.
Chyba personálu však není nedostatečná přípravná doba soupravy v turnuse nebo nedostatek lidí. To si musí řešit cestující s kompetentími lidmi nebo oddělením, průvodčí tam fakt nebude postávat půl hodiny před odjezdem zadarmo jen proto, aby hlídal, zda je dodrženo řazení nebo místenky nebo aby se mu náhodou nepřeplnil vlak. Toto mají v kompetenci dispečeři a přípraváři na ONJ. Vlakový personál na to fakt nemá kapacity, aby se tam dohadoval z nástupiště s lidma, aby ho laskavě pustili do vlaku.
Pro cestujícího je kompetentní člověk průvodčí. Na to, že se za něj vydáváte, máte pozoruhodné neznalosti.
Jestli průvodčí zjistí až na nástupišti, že vlaku, který má doprovázet, chybí 2 vagóny, tak je někde něco špatně. I cestující to ví z aplikace v mobilu tak hodinu před odjezdem, kdy se tam objeví mimořádné řazení. Takže buď je to chyba systému a nebo ingnorace ze strany personálu. A pokud to průvodčí zjistí hodinu před odjezdem, měl by to být snad on, kdo kontaktuje dispečera a požádá o výpomoc dalšího personálu, ochranky nebo policie, aby se v takovém případě dal usměrnit nástup cestujících a byli přednostně přapraveni cestující s místenkami, vázanými jízdenkami apod. To je přece normální postup, kterým… Číst vice »
„nechal na sebe řvát a nechat se urážet“ Tim, že všechny vyhodil, tu situaci asi ohromně sklidil, že? Co kdyby zavolal dispečerovi, ať nechá pristavit další vozy, jinak že nikam nepojede a cestujícím to sdělit?
To by dalo moc práce a bylo by to moc logické.
Hlavně by to skutečně „očernilo“ ČD jako firmu, ne ten konkrétní personál. Za odřeknuti vlaku(a obratoveho) by hrozily sankce od objednavatele. A nebo by se ty vozy našly…
Nenašly. Sankce od objednavatele jsou skutečně symbolické a evidentně to dispečink ani další odpovědné osoby netrápí, aby se pokrátil operativně jiný vlak, kde mebude takový problém sanovat jeden nebo dva chybějící vozy. Představujete si to jak hurvínek válku. Vlakový personál situavi urguje u neschopného managementu dlouhé roky a bez úspěchu.
Takže potrestám zákazníky. Super.
Trestá vás dopravce, nikoliv vlakový personál. Ostatně jedině naštvaní cestujicí jsou jediní, kteří dokáží pohnout s neschopným vedením.
Vlakový personál je pověřená osoba dopravce, takže dopravce cestující trestá prostřednistvím vlakového personálu. On ten vlakový personál pobírá od dopravce mzdu, takže to není někdo, kdo s tím nemá nic společného.
A vy si myslíte, že se to nestalo ? 😄
Tak mi někdo vysvětlete, proč se ten blázinec vydává za EC a ne za rychlík?
Jako že kdyby to byl rychlík, tak je v pořádku vyhodit všechny lidi z vlaku a odjet?
Před pár lety jel na červenou po jednokolejné trati.
Takže ještě 3 roky této divočiny? To se s tím opravdu nedá něco udělat rychleji?
Leda tak jet autobusem nebo autem.
…kdepak jen 3 roky….potom NAD z důvodu stavby koridoru na české straně 🙁 až do roku 2029/30? …a potřebný dvojnásobný počet vozidel…
Bude to až tak hrozný? Kus je vyloženě novostavba…
Ale ta přijde na řadu až po rekonstrukci stávající trasy.
„K částečnému zlepšení kvality by mělo dojít od prosince 2027.“
To je jako nějaký špatný vtip?
Realita 😉
A pak chtějte po lidech, aby přesedali do vlaků … jak za Rakouska-Uherska … Nikdo mě nikdy nedonutí zvolit vlak místo letadla na cestách do Mnichova, Budapešti, Varšavy nebo Vídně …
Za Rakouska-Uherska podle mne jezdilo vše včas. Na netu se někde válí JŘ a ty spoje byly dost tragické (na dnešní dobu), něco jako z Prahy do Brna pět spojů denně z toho jeden noční osobák co stavěl všude (nepamatuju si to přesně, ale víc jak šest spojů tam nebylo).
Jet vlakem dává smysl jen do Vídně (Railjet), jinak je to hrůza. Bonusové je pak v exponované dny extrémní přeplňování z Brna, to zase vyřeší Regiojet a povinná rezervace 🙂
Až na ty případy, kdy RJ prodal povinnou rezervaci, ale vůz ve vlaku tak nějak chyběl, nebo měl jiný počet míst.😬
Povinná rezervace znamená, že aky nemusite jet vůbec. Leda že by se jezdilo komerčně, jenže to by se mohlo ukázat, že vlaky jsou tak pekelně drahé, že vám lidi skončí v autech, ne-li v letadlech.
Nechci být příliš pesimistický, ale obávám se, že časem Vás donutí. A to tak, že prostě tyto krátké lety uvnitř EU zakážou úplně s odkazem na to, že přeci funguje alternativní železniční spojení. Ale třeba sedět ve vlaku do Budapešti nějakých 7 hodin, to už je fakt jenom pro otrlé. A žádné velké zlepšení není na obzoru.
Je potřeba v evropských volbách volit, a zvolit dobře.
zajímavé, že těch „otrlých“ je každý den tolik, aby to naplnilo 7 vozů každý dvě hodiny 🙂 melete nesmysly!
Není to nesmysl, opravdu je třeba být do jisté míry otrlý. Doba jízdy dosti značná, kvalita vozů „střídavá“ někdy dobrý, někdy něco (jako klima či toaleta, případně některé dveře) nefunguje, někdy jede náhradní vůz, někdy některý vůz nejede vůbec… Zpoždění na této lince je pravidelné, jde jen o to kolik.
Jako v jedničce a při využití jídeláku je to citelně lepší, ale pořád ještě ne dokonalé, a to už zase leze dost do peněz…
Většina z nás nejede z Prahy do Budapešti.
Já vím, že to jaksi nehrozí, jako letadlo na vodík. Ale co když jednou bude? Tak se zakáže sedět na Prödeli 7 hodin v balkánském rychlíku?
Jak to vlastně na té německé straně je? DB Regio o ten soubor vůbec nejeví zájem, nebo je tam nějaká politická dohoda, nebo jak to je?
Hlavně pro Němce je to jen rychlík (ono u nás vlastně taky, ale s prestiží expresu, což udělá hodně).
V Německu to není rychlík. Je to pouze RE (Regionalexpress). Rychlík odpovídá v Německu „Schnellzug” (D) nebi „Interregio” (IR). RE odpovídá nejspíš Sp.
A existují vůbec ještě v Německu ty schnellzugy?
Ne.
Ano, pravda
To je jedno, DB regio zase pro nedostatek fírů odříká vlaky z Chebu do Marktredwitz…. (Ty co bývaly přímé na Norimberk a mívaly vazby na vlaky na Prahu)
Tragikomedie? A kde? V prvním případě se ČD řídí předpisy na ochranu zdraví. Ve druhém případě nemají ČD s uvedenou situací nic společného. Zde cestující musí svou případnou stížnost řešit v Německu. I zde, v souladu s předpisy dostanou vráceno alikvotní část jízdenky.
Nepustit lidi s místenkou do vagonu je ochrana zdraví? Alex je partner ČD na této lince, takže by ČD měly řešit stížnosti na spoj, i kdyby za problém mohla paní z trafiky na nástupišti. ČD se mohou do soutěže přihlásit jako sólo subjekt, pokud jim vadí řešit stížnosti na jejich partnera.
A pokud by se tím ČD odmítly zabývat, je možné podat stížnost na postup ČD na Drážní úřad.
https://ducr.cz/potrebuji-si-vyridit/prava-cestujicich/
Typická výhoda „partnerství“ – já nic to voni…
Cestující řeší svou stížnost s tím, od koho si koupil jízdenku.
ČD že s tím nemají nic společného?
ČD: Ne, to naše vozy v tom expresu nechyběly a jejich počet také nesouhlasí!
🤣🤣🤣👉ČD👉👎
Tak ať ČD neprovozují kategorii EC a další vlaky takzvané kvality a neblbne kaštanům hlavu. Kdyby to byl rychlík, tak vím, že můžu čekat ledascos i předpisy na ochranu zdraví.
Jen část jízdenky za takové selhání??? Slušnost je po takovém fatalním selhání vrátit 200 % ceny jizdneho, včetně prolacení altrrnativní dopravy!
Ví se, kdo všechno se do výběrka na nového dopravce přihlásil?
Alex a ČD 😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
Tak jestli ČD zajistí vozidla, a DLB akorát německou licenci, strojvedoucího a průvodčího, tak by to mohlo fungovat.
…až na situace, kdy Alexu chybí strojvedoucí, jako včera 🙂
Leda by ti naši fírové byli zaměstnaní i u DLB/Alexe a jeli by durch až do/z cíle
takze v kazdem vlaku pro jistotu dalsi 2 firove, aby se dodrzely maximalni delky smen?
Jeden jako záloha (radši i s mašinou) ve Furth im Wald by neškodil 😀 To by bylo levné 😀
Na to nepotřebují být zaměstnaný u DLB/Alexe. 😉 Stačí splněný potřebných předpisů tak jako jinde.
ÖBB jezdí v Itálii s RJ do Benátek a EC do Terstu na licenci své nákladní dcery RCA. Tak proč by nemohly ČD použít svoji etablovanou německou nákladní dceru? Je tol proto, že se ČD a ČDC tváří, jakoby k sobě vůbec nepatřily
Pane Jančuro, nestrašte 😀
Tak si to spočítejme, poslední dobou (myslím poslední dva-tři roky) stojí za prd mezinárodní vlakové spojení Praha – Berlín, a taktéž Praha – Mnichov, to má být ta reklama na funkční vlaky??
Jakoby jediné co je na kolejích jakžtakž funkční je příměstská doprava… no, když nic jiného, tak na té výpadek jednoho vagonu případně i celého vlaku zase až takovou pohromu nevyvolá…
Ovšem jet někam do zahraničí s tím že dojedu „nevím kdy, snad ještě dnes“ to si těžko může dovolit někdo pro koho cesta není cílem…
Berlinery většinu času fungují. Ano, problémy občas jsou, ale srovnání s Bavorákama je dost nefér.
Krom toho s řadou jiných linek mám dobré zkušenosti. Třeba R15 je velmi spolehlivá z mého pravidelného cestování. Když jsem jel před pár týdny do Krakova a zpátky, taky to bylo v pohodě.
Jižní expresy jsou také spolehlivé, i když půlku trasy jedou po jednokolejce (to je totiž vytýkáno i Bavorákům), pravda, bez přepřahu. Jen holt jednokolejka tak nějak z principu trpí na výluky.
Dokud se ovšem nepodíváme na dodržování řazení, protože EC/IC s B+BDs je jev častější, než by bylo zdrávo. Se včasností je pak taková souprava obvykle taky na štíru.
Vážně? Včera IC 535. Za lokomotivou řazen vůz B 209 a v Táboře 2 minuty náskok a v ČB minuta náskok…
Opravdu? Já u včerejšího IC 535 vidím Tábor +5, České Budějovice +7.
Netvrdím, že to nemůže vyjít, ale té vaty tam pak prostě je míň a speciálně u sudých stačí málo, před Prahou chytí příměsto a už se to sype.
(Posledně jsem jel EC 332 už z Lince „zpestřeným“ BDs + 2xB, ČB tak nějak +7, průběžně to rostlo, do Strančic po nesprávné s předjetím Os tamtéž a v Praze nepříjemně blízko k +20.)
Snad se tohle změní až tu budou fšecky *-jety
Nezmění . Vždycky bude někde něco chybět a budou občas lidi před volbou „jedu kopřivákem“ nebo „nejedu vůbec „
Reiljet do Vídně je taky fajn, jen ty Bavory tragedie.
Fajn je v okrajové časy, kdy necestuje tolik lidí. Jinak je ovšem na nic, neboť soupravu nelze posílit
Proč třeba Interjety musí jezdit do Chebu a ne do Mnichova? Paragraf jedna?
A proč by měly naše moderní vlaky trávit hodiny na nevyhovující infrastruktuře v cizí zemi a negenerovat tak užitek našim daňovým poplatníkům?
Beztak tohle tajně trollí automobilová lobby, protože lepší způsob jak lidi nahnat do aut snad neexistuje. Člověk, kterej se potřebuje dostat z bodu A do bodu B by musel bejt blázen, aby na téhle trase volil vlak. Lituju studenty atd. kteří volbu auta nemají.
Studenti mají dávno hojně využívanou spolujízdu. Navíc to přeplňování je v létě, kdy jaksi studenti nejezdí 😀
Mají autobus, pokud dostatečně včas dopředu vědí, kdy pojedou. Nemusí hned každý sahat po vlastním voze, aby i ty autobusy postávaly v kolonách.
Mají. Parkoviště za elektrikářským učňákem v Plzni narvané k prasknutí, hlavně jedničkové Fábie. Moje náctiletá dcera studentka už se nemůže dočkat řidičáku, jak ji dojíždění na intr s České Dráhy se Sprželí znechutili.
> Vlak dojel nakonec pouze do Regensburgu
Pokrok, já pamatuji doby, kdy vlaky běžně končili ve Schwandorfu.
Já zase pamatuju dobu, kdy lidé uměli shodu přísudku s podnětem…
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Spíš teda s PODMĚTEM… i když PODNĚT je to zajímavý 😃😃
A ještě lepší bude PŘEDMĚT
Já bych na tento podnět také rád reagoval – ale asi je to zbytečné 😀
Vlakvedoucí nejspíš po dohodě s dispečerem usoudil, že je tohle nejlepší řešení k minimalizaci zpoždění a bezpečnosti provozu. Za mě v pořádku 👍
Zlatý Flix nebo Jančura, nová vozidla, klimatizace, garantované místo, žádné přeplňování! Až teda na ty řidiče Flixu, ti jsou občas na přesdržku 😝
Je to linka do Mníchova, má končiť v Mníchove. Bežného človeka fakt nezaujíma amatérsky manažment, vďaka ktorému nebola zabezpečená jazda.
Inak skúšal som aj autobusy RJ a žiadna hitparáda to fakt nebola – šedý priemer. O vlakoch a špeciálne R8 radšej pomlčím.
R8 už nikdy do Brna osobakem + bouzovem
Když on ten Bouzov je vůči R8 z bláta do louže. Pravda, před pár dny jsem na něm viděl ABpee, což byl šok. 🙂
Jsem proruská xenofobní kunda a mé příspěvky jsou již dál blokovány.
Má poslední jízda Bouzovem byla ještě horší než Regiojetem, ulepená koženka na sedačkách, zažraná špína, stolky též ulepené. Prostě totálně bez úklidu. V R8 jsem jel lowcostem, tam byly pouze opotřebované sedáky, jinak to docela šlo.
Stalo se Vám něco?
Pokud člověk chce, tak si sedne do Bdtee/ABpee a tam je jízda příjemná
Tady nejde o to, aby to byla hitparáda, ale aby člověk vůbec odjel. A v lepším případě i dojel.
Pokud tedy klimatizace či WC funguji…
Jančura a nová vozidla? Už zase🍺????
Jsem pro, aby byly Západní a Bavorské expresy mezi Prahou a Plzní povinně místenkové v ceně jízdenky. Pro nemístenkáře bude rychlík.