Tragická železniční nehoda v Rakousku, nejméně jeden mrtvý
Nehoda u Münchendorfu. Foto: ÖAMTC
Spojená souprava dvou jednotek z neznámých příčin vykolejila, několik vozů se převrátilo.
Spojená souprava dvou jednotek z neznámých příčin vykolejila, několik vozů se převrátilo.
Je to jasné, neměli ETCS.
a PZB měli?
Zajímavě složená jednotka, 3-vozová 4 dveřová a 3-vozová 6 dveřová.
Stará 4 dveřová, nová napasovaná na TSI 6 dveřová.
Kurier.at s odkazem na vyšetřovatele píše, že špatně hozená vexle.
Umel by nekdo napsat jestli trat ma zabzař ktere by spatne hozenou vexli melo automaticky signalizovat? Tj. jestli jde o poruchu zabzař nebo jestli se tam spoleha jen na to ze dispecer/vypravci trat spravne postavi.
Přečtěte si řádně celou diskuzi, je zde na to již dávno odpovězeno…
Koukám, že „vyšetřovací komise“ je zde již v plném počtu…
Není ta společnost Gysev? Raaberbahn je název tratě co tak vím
Tak nevíš… V Maďarsku GySEV (Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút), v Rakousku Raaberbahn, vzhledem k tomu, že Győr je německy Raab.
Nejde o název tratě.
Jak vyplývá z https://en.wikipedia.org/wiki/Raaberbahn, tak Raaberbahn je název téhož subjektu používaný v Rakousku, zato zkratka Gysev je pro tentýž subjekt používána v Maďarsku.
Z odkazovaného článku také vyplývá, že podíl ÖBB v té společnosti je dost menšinový (srov. s údajem, že spadá pod ÖBB), zato většinový podíl má maďarský stát, resp. „větší z menšinových“ podílů pak rakouský stát.
Jsem zvědav na vyšetřování, protože nechápu jak se na rovné trati může tohle stát. Nebo snad sabotáž?
vada na infra nebo na vlaku
Vypadá to zatím na vlak – podle ÖBB se má zítra odpoledne už jezdit (https://fahrplan.oebb.at/bin/help.exe/dn?L=vs_scotty&tpl=showmap_external&😉
Byla tam prý i výhybka, nemusí to ale souviset.
Hlavně je divný, že ten vlak jel „nahoru“ po levé koleji a vyvalil se v km 17,8 dle fotek z místa neštěstí, přičemž cirka 200 metrů níž..v km 18,0 je jednoduchá kolejová spojka na V = 60 km, ale s pohyblivým hrotem srdcovky ! A ty spojky jsou tam dvě a na druhé zhlaví zase dvě + odvraty z předjízdných kolejí a V = 160 km/h přes stanici. Kousek níže – mezi Münchendorfem a Wampersdorfem se nově dělá dvoukolejná přeložka na V = 200 km/h, jinak se jezdí po staré jednokolejce. A je otázka, jak v té stanici ten vlak… Číst vice »
Někde jsem četl, že to stalo po 18. h, cca 18:18 by tam měl projíždět zrychlený Os 7657 Deutschkreuz-Wien, z Ebreichsdorfu už jede do Vídně bez zastavení. GySEV v Münchendorfu nestaví, tak klidně mohl jet i víc.
Ano, byl to REX 7657, složený z týden staré (resp. týden v provozu nasazené) 4746.311 a 4744.302.
Mimochodem, ve směru do Vídně jelo takto navečer určitě méně lidí než v ten samý čas v opačném směru.
Souhlas, opačně by to byl výrazně větší masakr, takže takové štěstí v neštěstí.
Dušane, nepovedlo se Ti někde najít fotku výhybkové spojky v km 18,0 – 18,2? Zarazilo mě vybočení koleje v km 17,8 nejenom v levé, ale jde vidět i v pravé. A hlavně vytržení kolejnic na počátku „esíčka“ v levé koleji, to by podle směru pohybu takto nemělo být.
Ahoj, bohužel ne.
stat se to muze uplne normalne…
Klíčové bude asi právě to, že šlo u „úplně novou soupravu“
Máte 50 % šanci, že jste se (ne)trefil. Jen jedna ze dvou jednotek byla nová.
….. ale druhá jednotka asi nebyla extrémně stará/opotřebovaná, ale byla pouze „trochu“ tzv. zajetá, a dosud se na ní žádná závada asi neprojevila, a tím spíš je pravděpodobné, že se žel naopak na té nové jednotce něco pokazilo/uvolnilo, a díky tomu jednotka vykolejila!
Předpokladádám, že ta nová jednotka přijela z fabriky do depa po kolejích a byla u ní provedena předávací kontrola.
A nelze vyloučit ani cicí předmět v kolejišti upadlý z něčeho léty prověřeného.
Může, nemusí. Nejhorší věc co lidi dělají, že se přilnou k nějakému subjektivnímu vnuknutí a to dále rozvíjí.
Fakta. Jednotka vykolejila a to se silným bočním impulsem, jinak by vozy neležely bokem. Není moc závad na vozidle co toto dokážou, vykolejený vlak obvykle pokračuje přímo. Kde přesně vykolejil? Nevíme a nevidíme na fotkách. Jak kolej v místě vypadá? Je tam výhybka a kam byla přestavená? (výhybka tam je). V jakém je teď stavu?
A nebo je to následovně:
Prvotní myšlenka je jasná: „Všecko nové je špatně.“
A tohle vykolejení má být důkazem předchozího tvrzení, vyšetřování se má ubírat tímto směrem, ideálně z toho vydojit konstrukční vadu a nadávat inženýrům.
To je jednoduché. Bylo na návěstidle Volno? Byla výhybka v km cca 18,1 v přímém směru? Pokud ano, nebyl náhodou na prvním podvozku na dvojkolí svlečený monoblok z nápravy? Vše půjde bez problémů zjistit během pár minut…
Ještě před dvěmi lety bych se do krve hádal, že není možné, aby na Volno vletěl vlak do odbočky. Nehoda na italské VRT s rychlovlakem mi docela otevřela oči…
Totéž Santiago. Na rychlodráze, která snese výrazně více, než použitý zabezpečovač pro rychlost 200 km/h tam ten zabezpečovač mám. A před obloukem 80 km/h traťová část končí…
Je zajímavé, že v ČR lítá asi výrazně produktivnější Anděl strážný nebo náš výcvik strojvedoucích je vysoce nadprůměrný, ačkoliv na něj všichni nadávají…
Jj, ze Santiaga by si člověk ukroutil hlavu.
Ukončit ETCS před propadem rychlosti z 200 na 80 km/h je naprosto neuvěřitelné. Šetření na naprosto nemístném místě.
> bych se do krve hádal, že není možné, aby na Volno vletěl vlak do odbočky
Králova Lehota, Velim…
I LZB 3x selhalo… 29/6/2001: ICE Drážďany – Lipsko odjížděl ze stanice Oschatz kvůli poruše návěstidla správné koleje v nácestné stanici Dahlen preventivně proti srsti, jenže spojka byla na 100, a když to fíra spatřil, stihl to stáhnout na 170… Naštěstí zůstal na kolejích, ten samý den měl ten samý problém ještě vlak kategorie IR. Tam byla chyba v komunikaci mezi elektronickým stavědlem a LZB. Do opravy „jen“ PZB. 17/11/2001: ICE Hamburk – Wien ve stanici Bienenbüttel předjížděl po vedlejší koleji neschopný náklad, do odbočky vjel 185 místo 80. Opět jako zázrakem zůstal na kolejích, podezření bylo opět v chybné… Číst vice »
Ta rozpadnuta je naozaj ta nova 4746. Lisia sa v pocte dveri, co je z fotiek jasne vidiet.
Proč by to mělo být klíčové? To může být i úplná shoda náhod. Dále se před místem nehody nachází výhybka, což je dost zásadní místo infra kde k vykolejením dochází. (Bohužel všichni fotografové místo prvotního vykolejení zcela ignorují a zajímají je ponejvíce krabičky na boku, zde bohužel ne u čelního vozu pohled na podvozky.