Tragická nehoda zapomenuta. Ethiopian Airlines objednaly další letadla 737 MAX
Boeing 737 MAX 8 společnosti Ethiopian Airways. Foto: Boeing
Africký dopravce již letadlům 737 MAX plně důvěřuje.
Africký dopravce již letadlům 737 MAX plně důvěřuje.
Peníze nesmrdí, bohužel B737 je beznadějně zastaralé letadlo, které se už dávno nemělo vyrábět, ale opět platí to, co je na začátku, prostě peníze nesmrdí a dokud s tím budou ochotni lidi lítat, tak to bude Boeing tlačit co jen to půjde.
Nemyslím si, že tragédie etiopského maxu je zapomenuta. Ale od té doby se z maxu stalo nejspíš neprověřenější letadlo světa, a to zásadně mění situaci.
To jaksi nesmíte brát doslova.
Můžete to vzít něco jako v komunikaci pronesenou frázi „zapomeneme na to“, to neznamená, že všichni doslova zapomenou, ale dále se v tom nenímráme, bereme to jako vyřízenou věc.
Při týhle snaze Boeingu o maximalizaci zisku zamřeli stovky lidí, neni to vylitý kafe šéfovi do klína při pondělní poradě.
https://m.youtube.com/watch?v=5j3ob0CfH9I&pp=ygUVQm9laW5nIGhhcHB5IGJpcnRoZGF5
Tohle video, někde kolem 0:30 ukazuje, že Boeing si z toho ještě dokáže dělat prdel. Což pro mě značí, že za to zaplatili o mnoho míň, než měli.
Degraduji si firmu sami, nelze se divit nazorum verejnosti na Boeing.
Tragického nehody se nevyhýbají žádnému výrobci. Jo, udělali s MCAS průser, ale jaký trest měl teda přijít? Namísto opravy zlikvidovat celý Boeing do posledního dělníka… snad ne?
Postavit se k veci celem a ne tak jak to udelal Boeing… presne naopak.
Takze asi tak.
Nejvíce se mi “líbila” amaterská reakce EASA. S okamžitou platností zastavit provoz Maxů v EU. Nějak jim ale nedošlo , že je několik kusů zrovna ve vzduchu. Přímo tak došlo k ohrožení několika letů, neboť je začali odmítat různe státy a letadla docela nekoordinovaně a v chaosu poletovala sem a tam s lidma na palubě. Totální selhaní Bruselu!
Nemá náhodou EASA Hq v Kolíně nad Rýnem? Se mě líbí jak všechno, co se podělá (nebo si často poděláme sami) se hází na Brusel. Chudák město.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Metonymie
Jen na vysvětlenou, doporučuji nastudovat, jde prostě o zobecnění EASA = EU a pak o klasickou strukturní metonymii. Ono i Evropská centrální banka sídli ve Franfkurtu, ale jelikož je to instituce EU, přeneseně vám všcihni řeknou, Brusel rozhodl, i když to byla ECP. Je to nepřesné? Jistě, ale logiku to má a v neodborném textu je to použitelné, aspoň podle mého názoru
Nicméně EASA není politcké uskupení. Je to letecký úřad (něco jako evropská verze FAA) co nemá s Bruselem (jakože orgány EU) až tak moc co do činění.
Žádné ohrožení. Každý let má alternativy, kam letěť, když to dál nejde.
Jistě pro cestující a aerolinky to bylo dost nepříjemné (to bylo celé uzemnění tak jako tak), ale ohrožení bezpečnosti to fakt nebylo.
Máte tam oximoron. Začaly odmítat různé státy vs selhání Bruselu.
Smutné
Snad na ně dostali pořádnou slevu.
Máte pravdu. Pro Boeing je to dosti drahá, ale důležitá reference…
TECHNICKÁ:
Součástí je i opce na dodávku 36 dalších letadel (15 787, 21 737).
Pro lepší srozumitelnost textu v závorce by asi bylo vhodné tam dat treba „ks“ (tedy: 15 ks 787…)