Tragická nehoda ve Skotsku. Při vykolejení vlaku zemřeli tři lidé
Vykolejení vlaku ve Skotsku. Foto: British Transport Police
Při vykolejení vlaku ve Skotsku dnes zahynuli tři lidé, uvedla britská dopravní policie. Jeden člověk se pohřešuje. Osobní vlak vykolejil
Tady je jasně vidět, že nehody na železnici se staávají všude, ne jen u nás. Takže doufám, že to, aspoň na chvíli, některým rýpalům zavře … víte co.
Na Slovensku sa uz davno nestala ziadne nehoda na zeleznici…..
„Agentura AP upozornila, že tragické železniční nehody jsou v Británii velmi vzácné. Naposledy si podle ní vykolejení vlaku lidský život vyžádalo v roce 2007.“
Vy jste ten článek vůbec nečetl, co? Srovnejte si to laskavě s námi.
Při důkladnějším shlédnutí je šesté vozidlo vidět schované ve stínu za stromy, hned vlevo za koncem mostu. Most má podle kolejí zbourané zábradlí – zdi na obou bocích, a z toho asi plyne, že už po mostě jely vozy šejdrem. Jediné vozidlo, které je (možná) na koleji, je lokomotiva, která tam vše dotlačila…
To vypadá, že se po tom sesuvu půdy přední lokomotiva do něčeho zabořila a vagóny jí přeskákaly? Něco typově podobné jako Studénka? Tzn ta lokomotiva, co je na koleji vidět je asi ta zadní – a někde v těch troskách by měla být ještě jedna?
Aneb Hájek Dalovice v praxi.. Chvíli před sesuvem tam taky projel vlak a mohlo to dopadnout podobně 🙁
Nebo Opárno. Jeden den tam traťmistr nařídil omezení a o pár dní později to jelo durch.
Trolling
Vulgární příspěvek z adresy amyth@seznam.cz
195.39.66.98
tukabel, J Sůra: Nejsem zrovna zastáncem mazání přízpěvků, ale v tomto případě by to bylo na místě.
Ten poměr cestujících versus personál je tedy stejný ve Skotsku, jako u nás. Jedna Regionova, strojvedoucí a průvodčí a dva cestující.
Šest cestujících na šest vozů je taky slušný poměr.
Soudíte z jednoho vlaku? Nu, třeba tam fungují podobné příčiny, místo nichž někdo řeší leda následky, kdo ví.
Za všechno může privatizace BR, psali to v Obzoru!
Jestli je to první nehoda od roku 2007, tak se privatizace spíše podařila. To ale asi ten pravý důkaz.
Chybí tam : „…není“.
Je zajímavé jak si média libují v uvádění počtu cestujících, že v autech jezdí většinou jeden člověk se nepíše. Nedávno byla nehoda v ČR autobusu, média napsala že tam byli čtyři zranění, kolik cestovalo celkem nebylo uvedeno. U vlaku je to uvedeno vždy. Zajímavá rovnost doprav. Navíc informace o nehodách má být kolik tam bylo zraněných popřípadě mrtvých, nikoli aby to suplovalo sčítání cestujících, pak lidé kteří neznají žádné souvislosti vyvozují své ekonomické světonázory.
Auto je individuální doprava, takže není nic zvláštního když v něm jede jeden člověk. Zatímco vlak je doprava hromadná a když ve vlaku pro stovky lidí jich jede 6 je poněkud k zamyšlení.
Tak pokud to berete takhle mechanicky podle názvu, tak u hromadné dopravy je tedy asi v pořádku, pokud ty vagóny skončí takhle na hromadě. Ale jinak vážně – automobilů pro jednu osobu opravdu mnoho není.
Může jet i vlak pro desítky lidí. Vy také můžete jet sám svým autobusem, ale moc efektivní to nebude, to máte pravdu. Ovšem, pokud byste se točil a na některé jízdy Vám auto nestačilo, může být občas i to.
U nehod aut se to neuvádí, protože v drtivé většině případů při nehodě „počet mrtvých+zraněných“ = „celkový počet osob v autech“, takže by to obvykle byla nadbytečná informace.
U vlaků to tak naopak ve většině případů není, proto se to uvádí.
U autobusů … těžko říct, asi je pro novináře podobnější vlaku než autu.
Počet nehod za rok 2019 je asi 100 000. Mrtvých bylo 547, zraněných asi 20 000.
Tolik policejní statistika.
Jasně, ale o nehodách _bez_ mrtvých a zraněných se obvykle v médiích nepíše vůbec – pokud není řidičem Leoš Mareš.
Psal jsem o tom, jak o nehodách referují média, nikoliv policejní statistiky.
Docela zajímavá čísla. 6 vagónů vezoucích 12 lidí? Z toho 6 lidí byl personál? Každopádně je to hrozná tragédie, zvlášť když si vezmete, že zemřela čtvrtina všech lidí ve vlaku…
Asi těžko budu u soupravy, která se točí celý den, neustále měnit počet vozů podle počtu zakoupených jízdenek….
A teď si představte, kolik pekařů si může dovolit napéct na některý den stokrát víc housek, než je potřeba, jenom proto, že jsou líní se zajímat o to, kdy a kde je po čem jaká poptávka.
anebo jak nekde v africe – az vyprodame vlak, tak teprve pojedeme! chápu že tady v tom případě šlo o nějaký brzsky ranní spoj?
Kde je poslední vůz? Psali 6 vozů, vidím jich jen 5. Čelo vypadá jako řídící vůz, kde je tedy postrková mašina? :-O
Byla to jednotka typu IC125 složená ze dvou čelních (motorových) vozů a čtyř vložených osobních.
Poslední vůz je (blbě) vidět shořelý v lese vedle motorové jednotky. Je to ta druhá motorová jednotka.
BBC https://www.bbc.com/news/uk-scotland-north-east-orkney-shetland-53759972
Mě docela udivuje kolik tam mají (na naše poměry) tratí nezadrátovaných. Nezadrátovaná dvojkolejka – to je v Čechách docela rarita.
Ani ne.
V ČR je poslední dvoukolejnou tratí v nezávislé trakci vlárská dráha.
A ještě z Brna do Střelic, tam jsou také dvě koleje vedle sebe.
Historie, dá se na to najít dost na youtube, pokud umíte anglicky, navíc je tam problém i s průjezdnými profily. Co se z toho všeho matně pamatuji, tak zatímco se v ČSR elektrizovalo pomalu už od první republiky a ve velkém od 50. tak v Angli se ve velkém začalo až někdy v 60./70., spolu s přestavbou železnice.
V UK je skutečně hodně neelektrifikovanych dvoukolejek. Je to dáno několika aspekty. Obecně značná část dnešní britské sítě je dvoukolejna (čísla jsou jistě snadno k nalezení) – tp je dáno tím, že dnešní síť jsou v podstatě někdejší hlavní tratě (i když dnes někdy jen s lokalkovym provozem), zatímco většina místních tratí zanikla, zejména v 50.-70. letech. Elektrifikace je v UK rozvinuta souvisle jen na jih od Londýna (třetí kolejnice) a na dvou tazich z Londýna na sever. Je to dáno malým prujezdnym profilem (a tedy nutností značných stavebních úprav) a souvisejícím zpožděním elektrifikace, zřejmě hrálo vliv i obecně neutěšene… Číst vice »
Dráty jsou ještě mezi některými městy (průmyslové okolí Manchesteru, Scottish belt). Jinak ano, je tam spousta dvoukolejek bez drátů.
Pokud mají napájení třetí kolejnicí, tak je to styl metro (750V=), na vrchním používají střídavinu (25kV~).
Pro upřesnění: Styl metro je se sběračovou bodkou ze zhora (pražské metro se připíná od spodu), vedle tratě. Jinak v Londýně mají v metru (TUBE) i 3. kolejnici ve uprostřed mezi pojížděnýma kolejema 4.!
Nezadrátované tratě, to je opravdu problém, o kterém je řeč tvl🙄
Asi vědí, co se vyplatí vzhledem na počet vlaků a hlavně neznají případ, že vlaky nejezdí pro poruchu trolejového vedení.
No zase když při bouračce vyteče nafta a chytne to, tak to taky není žádná hitparáda (Stéblová). Každé má něco.
V Británii se možná nafta vyplatila, když těží vlastní ropu.
BP ani RDS nejsou státem vlastněné společnosti. Ale to je úplně jedno, světové ceny ropy jsou stejné pro všechny. Hodně s tím ale zamává spotřební daň.
I ČR těží vlastní ropu.