Tragická nehoda na přejezdu v Dánsku. Cestující zemřela, strojvedoucí a řidič cisterny bojují o život

Nehoda na přejezdu v Dánsku. Foto: Syd- og Sønderjyllands PolitiNehoda na přejezdu v Dánsku. Foto: Syd- og Sønderjyllands Politi

K nehodě došlo na přejezdu vybaveném závorovými břevny.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jj.

Článek a titulek je nepravdivý.

Na přechodu nebyla žádná závora.

Jj.

podtitulek

jenc

Čelo vlaku vypadá jako autíčko na pouti. To ten náraz nepohltilo?

jenc

A mimochodem vlevo na fotografii je vidět zbytek břevna té závory zapíchlé do země 😉 [ironie]

petr

tak co už má zastavit auto,když né závory????

N.N.

Jedná se o jiný přejezd, na kterém závory nejsou.
A pokud je pravda, co říká místní v odkazovaném článku, tak ten přejezd občas blikal, nic nejelo a zase zhasnul.

Míra

Kdo ví, co se opravdu stalo. Třeba se řidičce udělalo špatně nebo ztratila vědomí, když přijížděla k přejezdu a už nestihla zastavit. Třeba jí selhaly brzdy. Třeba …

J.K.

Prosím neví někdo, jaký je smysl designu tohoto naprosto ošklivého vlaku, s určitě pro strojvedoucího horší bezpečností a špatným rozhledem? Aerodynamika, pokud tam není nějaký efekt vytvoření polštáře, který by pak byl vhodně oblékán, tak taky asi nebude nic moc. Možná je dobrá aerodynamika spřáhnutých jednotek, ale tam ten efekt moc nepřinese.
Ještě bych všechna negativa pochopil, kdyby byla možnost průchodu přes spřažené jednotky, ale ani to není.

Tomáš Mládek

Jde o jednotky s možností kombinovaného provozu mezi Dánskem a Švédskem. Bydlel jsem v jižním Švédsku a těmito vlaky jezdil. Jezdí až do Osla, nebo alespoň tenkrát jezdily. Ze Švédska se jimi lze dostat zejména na dánské letiště Kastrup. Švédsko a Dánsko mají rozdílné napájení vlaků. Tento vlak právě umí obojí. Operačně jsem mu přezdíval „Zásuvka“. Do Göteborgu jel i rychlostí 175 kmh. Takže tady lze možná ještě mluvit o štěstí, že nehoda nebyla v plné rychlosti. Jeho design je také přizpůsobený přejezdům v tubusu Oresundského mostu. Jedna linka jezdila i trajektem do Německa, ale tuším, že ji zrušili a… Číst vice »

Kubrt

Výroba té elektrické verze skončila 2012, to takové velké stáří není 🙂
Trajektem jezdila motorová verze IC3 na vlacích Kodaň Hamburk, tunel se stále staví.

Twix

Trochu jste pomíchal různé typy „gumáků“. Nejstarší jsou třídílné motorové IC3, určené pro rychlé vlaky z Kodaně na západ, včetně Německa. Jezdily jak trajektem přes Velký Belt, tak přes Fehrman. Od nich byla odvozena 25 kV elektrická IR4, určená na pomalejší spoje (hlavně po té hlavní trati směr Německo, ono donedávna nebylo moc kam). Ovšem dvousystémové jednotky pro Øresundtåg s nimi kompatibilní nejsou, mají jiný tvar gumového lemu, klasické podvozky místo jakobsů, střední vůz nízkopodlažní. Ty jezdí z Kodaně (dříve až z Helsingøru) do Švédska, pokud vím nejdál do Göteborgu.

Kubrt

Ta čela umožňují spojení více jednotek do soupravy, která je pak průchozí. Existují v elektrické i motorové verzi, jejich dnes už zaniklý výrobce Scandia Randers (později v rámci Bombardieru) je i exportovat do Izraele a ještě někam. Za mě velmi povedené vlaky.

petr

to není předmětem problému,každý stát má nějaké zvyklosti

Twix

Kratší snadno spřahovatelné soupravy byly požadované proto, aby to jako dlouhý had (třeba 5 jednotek) vyjelo z Kodaně, v Korsøru se to poskládalo do trajektu a za Velkým Beltem se to rozjelo na tři různé směry. Dneska už je tam most s tunelem, ale jezdí se pořád podobně. Nemá to žádný zbytečně dlouhý čumák a průchozí to pokud vím je, pult strojvedoucího se odklopí do strany.

Jozef

Nevyjadrujte sa k niečomu, čomu vôbec nerozumiete a čom vôbec nič neviete.

Tento dánsky spôsob/systém spájania a rozpájania, celkový koncept takejto prevádzky je geniálny.

To my tu v strednej Európe nie sme schopní ani vymyslieť, ani realizovať. A dokonca ani len pochopiť.
Naše železničné myslenie je desiatky rokov dozadu (Vy ste toho príkladom).

graylag

Jak už tu psali ostatní, to čelo je stavěné tak, že po spojení dvou souprav se celá čelní stěna zasune dovnitř, přiklopí na stěnu a schová se do skříně. Z pohledu nepoučeného cestujícího to pak působí jako jediná souprava a o tom, že přecházíte ze soupravy do soupravy ani nevíte.

Lukáš F.

Podle tohoto zdroje přejezd nebyl vybaven závorami. https://www.tvsyd.dk/aabenraa/kim-om-lyssignalet-ved-voldsom-togulykke-det-har-altid-sit-eget-liv-c1697.

Jejich doplnění se předpokládá v roce 2027. Tamní média v několika článcích (tamtéž) řeší, jak je možné, že přejezdy nemají závory a jestli by se přes takové přejezdy neměla snížit rychlost.

Lukáš F.

V samotné obci ano, ale nehoda se stala na křížení s ulicí Visgårdvej. Tam právě nejsou.

Klabavátor

Ne že bych to tam znal, ale podle fotek je to někde v kukuřici mimo zástavbu, což by potvrzovalo, co píšete.

petr

tak to už má zastavit auto když ne závory???to už fakt nevím..snad zrušit přejezdy

ddd

A co?
Závory nebo ne červená světla je stop!!!!
Jenom že kde jaký de.. spěchá a ignoruje vše a pak to stojí lidský život.

petr

pro někoho holt asi ne

N.N.

Stane se i strojvedoucím, že se rozjedou proti červené.

Karel

Ale nikdo z nic to neudělá úmyslně, protože se mu nechce počkat. A strojvedoucí těch světelných návěstí míjí řádově víc ( a mají i jiné znaky, než zákaz) .

SYN

Hlavně se nesmí výslovně říkat že závory na místě nehody jsou, když teda ne!