Tragická neděle na silnicích. Při nehodách zemřelo nejvíce lidí za víc než pět a půl roku

Silniční nehoda, ilustrační foto. Pramen: Policie ČRSilniční nehoda, ilustrační foto. Pramen: Policie ČR

K nedělní tragické bilanci přispěla především podvečerní nehoda u Třebnice na Domažlicku.

Odebírat
Upozornit na
guest
36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.K.

Zajímal by mě počet obětí dráha vs silnice, kdyby byl modal split 50/50. Když silnice odtahá skoro vše tak není divu, že z toho dráha vypadá zlatá…

Karel IV.

Nechci rozebírat, proč se ty nehody staly, ale těm tragickým následkům šli mnozí ti zemřelí bohužel naproti – dle vyjádření policie 6 z nich byli nepřipoutaní spolujezdci – např. na té D35 vyletěli oba ze zadních sedadel z auta a řidič, rovněž nepřipoutaný, se těžce zranil. Jediný připoutaný spolujezdec vpředu byl zraněn lehce – pouze oděrky.

Použití bezpečnostních pásů má při naprosté většině nehod na silnichích tak velký smysl (dokonce i v autobusu), že často rozhoduje o vašem dalším bytí a nebytí. Tak na to při cestování nezapomínejte.

Radoslav

Říkejte si co chcete, ale fakt by se mělo s bezpečností na silnicích něco dělat. A tím nemyslím, že BESIP nahraje na FB video na téma jezděte opatrně, nebo na Xku #Helemotorka od MD. Chtělo by to nějaký komplexní systém, obdoba ETCS pro vlaky za pár miliard. Přece jen silnice obstarávají většinu dopravy a ty celospolečenské škody taky něco stojí.

cestovatel

Jenže tentokrát to odnesli údajně pouze nepřikurtovaní spolujezdci, a to žádná silniční paralela ETCS nevyřeší – ne všechny ty nehody byly přece srážky.

Radoslav

Určitě by to nějak šlo. Např. brány se kamerami, které budou monitorovat zda řidič nedrží telefon a jsou všichni připoutáni. Nebo se auto bez zapnutých pásů nerozjede.

Karel IV.

Od roku 2009 všechna auta povinně upozorňují na nepřipoutaného řidiče a od září 2019 na nepřipoutání se na všech sedadlech v autě. Některá to mají tak nepříjemné a vytrvalé, že jen hluchý a slepý by to vydržel ignorovat. Ale viděl jsem už případ, kdy dotyčný pás zacvakl a teprve pak si sednul na sedadlo a opřel se o ten zapnutý pás. Těmto lidem bohužel není pomoci.

Damian

Stačí vic kontrol na zapnuté pásy… ten víkend by pak nestál ani za řeč

Zbyněk
David

Co se moc nezminuje, je fakt, ze se vysuje podil umrti, kde zemrely je vinik nehody – to takhle v minulosti rozhodne nebyvalo.

Aquinas

Stáří vozidla čili jeho konstrukční zastaralost, technický stav , vybavenost ve spojení s věkem řidiče (mladí bourají více) ? U Domažlic to byl VW Golf vs. Škoda Superb tedy naprosto odlišné kategorie vozidel. Nedávná nehoda Lexus RX450h vs.Škoda Yeti byl opačný případ kdy zemřel řidič Škody.
Pokud píšete, že většinou umírá viník může to být dáno právě tím, že mladí se sklonem k riskantní jízdě která vede k nehodám většinou jezdí ve starších vozidlech.
https://crzpravy.cz/doprava/foto-tragicka-nehoda-u-mladych-buku-ridic-renaultu-narazil-do-stromu-19lety-kluk-zemrel/

Svojšín

V nemocnici zemřel další člověk, takže už devátá oběť.

Aquinas

Jak jsem napsal. Kdyby lidé dělali to co dělat mají bylo by to o něčem jiném. Pokud si někdo myslí, že prvky pasivní bezpečnosti jsou jen pro srandu králíků tak prosím. Potom se ale nesmíme divit, že bilance za včerejší den je jaká je. Třeba ta včerejší D35 mezi Olomoucí a Lipníkem nad Bečvou „“Spolujezdci na zadním sedadle nebyli připoutaní, na místě to potvrdila koronerská zpráva i policie. Jinak by z auta, které se po nárazu otočilo, nevyletěli ven. To jim bylo osudné, každý byl někde jinde a měli devastující poranění. Tam bohužel nezačaly ani žádné záchranné práce, byla to… Číst vice »

Aquinas

Je to neskutečné. Člověk by řekl v době všemožných asistenčních systémů za účelem zvýšení aktivní bezpečnosti a rovněž stále se zlepšující pasivní bezpečnosti bude v případě nehody újma posádky minimální a nebude mrtvých. Jenže to by lidé na ty všemožné pomocníky nesměli spoléhat a museli by jezdit s rozumem což se neděje a místo toho velké množství řidičů svým chováním jde rizikovým situacím přímo naproti. A pak je tady vliv počasí. Je jisté, že v den kdy panuje takové počasí jako bylo včera je řízení mnohem náročnější než když panují nějaké rozumné teploty. Takže. Kdyby se všichni chovali jak mají,… Číst vice »

Zbyněk

U nás se agresivita do jisté míry pěstuje. Tresty jsou, když už musí být, úsměvné. Pro agresory.

https://www.novinky.cz/clanek/krimi-ukrajinec-ktery-se-v-audi-vritil-na-plzenske-namesti-a-narazil-do-domu-dostal-pokutu-40523236

Aquinas

Vím o tom případu. 1500Kč pokuta je řekl bych směšná vzhledem k riziku které hrozilo navíc pokud se jednalo o úmyslné jednání (přiznal se, že se snažil driftovat) a bez ohledu na to o koho se jednalo je dobře, že se zvedla vlna kritiky protože se při prošetření přišlo na to, že onen řidič před nehodou porušil kde co včetně nerespektování „Stůj, dej přednost v jízdě“ nebo že jel v protisměru. Bohužel značka a typ auta je více než výmluvná.

Air Traveller

to jste opravdu tak naivni nebo jen trolite?

aktivni i pasivni bezpecnost je fajn, ale bohuzel hloupy ridic je stale vic.

staci se podivat do diskusi tady, kdyz je tematem clanku rychlost na silnicich.

Aquinas

Netrolím. Jen říkám svůj názor. Naivní? Proč? Samozřejmě, že vím jaká je skutečnost a právě proto, že to vím jsem napsal co jsem napsal.

Jouda

Tak pane ministře, šup. Tiskovka, reportáže a plemenné řeči jaká přísná opatření přijmete. Na to že jste uz do ETCS naházel 50 miliard , tak tolik mrtvých není zdaleka na železnici ani za rok..vy to stihnete za jediný víkend na silnici..Tak tam se asi zabezpečovat nemusí, že ?? Dám jeden příklad za všechny. Stovky denně vyčnívajících kamionů v připojovacích, odbočovacích pruzích na benzínkách , dálničních sjezdech a podobně. Mimoradne nebezpečné tyto a jiné situace řešíte jak ? Na pštrosa že ? Takže s hlavou v písku..Ale jak se projede červená bez následků na železnici, tam dobře umí ministr stočit pozornost.… Číst vice »

Svojšín

To bude chtít navštívit odbornou pomoc.

Jouda

V pohodě. Já s tim problem nemám. Za pomoc děkuji

Karel

Na silnici se jezdí podle rozhledu.

cestovatel

To snad ne, jen rozhled samozřejmě nestačí – kromě rozhledu je přece velmi podstatné i přizpůsobení jízdy stavu a povaze vozovky, nemyslíte? A samozřejmě také schopnostem řidiče vozidlo skutečně kvalifikovaně řídit, a to je často ten hlavní problém, který by žádné zabezpečovací zařízení stejně nahradit dokonale nemohlo.
Nevím, kolik je na tom pravdy, ale podle dnešních poledních zpráv Českého rozhlasu všech (tehdy ještě jen) 8 zemřelých byli spolujezdci, z nichž žádný nebyl připoután …

v.sp

Podle „připojovacích, odbočovacích pruzích na benzínkách , dálničních sjezdech“ soudím, že píšete o dálnicích.

Jenže na nich je jen 5-7% smrtelných nehod. Viz https://nehody.cdv.cz .

Takže ministr koná, staví další nejbezpečnější typ komunikací, dálnice:-)

Luk

…a pak na nich vypíná úseková měření (a tam kde se přece jen měří, je to indikováno tabulemi), aby se dalo jezdit bez ohledu na rychlostní limity 😉

Augusto Pinochet

…rodiče byli sourozenci z pasťáku, co?

Michal M

Zaprvé parkující kamiony nemají nic společného s víkendovými nehodami a zadruhé dostavba infrastruktury pro kamiony se v posledních letech i docela pohnula…

MP22

Důležité bylo kopnout si do ministra 🙂

Jouda

Ano, bylo. Po zásluze! Ukažte mi jednoho železničního dopravce, který by ho v současné době chválil. Já opravdu o žádném takovém nevím.

Michal M

A co letadla, o těch jsi pod článkem o nehodách osobních aut nic nenapsal. Není to škoda?

Aquinas

Proč mluvíte k ministrovi? Proč raději nemluvíte k těm co seděli za volantem? Jak může ministr např. za to, že někdo nepřizpůsobí rychlost, dojde ke smysku a přejetí do protisměru kde dojde ke střetu s jiným vozidlem? Jasně, že nemůže.

Luk

Je to jednoduché. Ministr Kupka vychází vstříc svým voličům a podporovatelům, kteří opatření na silnici nechtějí. Kvůli nim už například výrazně oslabil využívání úsekových měření na D4 nebo netlačí na masivní využívání vysokorychlostních vah.

old

>Kromě tedy vybírání pokut za rychlosti na tisících nesmyslných místech
Tak za tu nehodu se čtyřmi mrtvými může právě rychlost…

Dachs

Šílený… Hned jedou spekulace, jako podceněná únava z horka (ta umí být zákeřná, i když clima jede). Podcenění sama sebe? Chvilková nepozornost? Anebo se někde nachomýtnul adrenalinový jezdec? To mi přijde tak nějak nejpravděpodobnější u nehod s fatálními následky. Dřív, kdo jel rychleji, než jak a kam vidí, či jaká je zrovna situace, byl jednoduše vůl, dnes no stres, norma. Když si shrnu své zážitky z víkendu, tak je to (naštěstí?) jenom o idiotech, co ve zúženích na D0, kde je osmdesátka, valí 120 a myškují, no a – jak jinak – o lepičích (kurva, kdy se na to PČR… Číst vice »

Jméno

Přesně. Naprostý souhlas! Na oči jezdím odjakživa a pokud nevidím přes horizont, nehrnu se tam. Při tom nejsem brzda provozu a stejně se najde každý den minimálně jeden střelec, který musí malé auto předjet a nesnese ho před sebou (nesmrdící).

Ze zkušenosti mohu říct, že nejlépe se jezdí mezi 5-6 ranní. Pak vyjedou … Do té doby jezdí snad jen vyježdění řidiči a provoz odsejpá i vyšší než povolenou rychlostí a kupodivu bez nehod.

Autobahn

no kdyz to clovek vidi co jezdi za typy. Pomalu a blbe tak se nedivim. Staci se podivat na Jizni Spojku …. vlevo 60kmh a tak

Aquinas

Hlavní příčinou bývá nepřiměřená rychlost, nepřizpůsobení rychlosti a stylu jízdy povětrnostním podmínkám, stavu komunikace, vlastnostem vozidla nebo řidičským schopnostem, nevěnování se řízení případně ovlivnění návykovou látkou. Naopak jízda nižší rychlostí než jaký je limit nebo jízda v levém pruhu (samozřejmě, že se jezdí vpravo a levý jen pro předjíždění pokud se nejedná o souběžnou jízdu) příčinou takto vážných nehod nebývá. Navíc na komunikacích jako je Jižní spojka nedochází (ani nemůže) k čelním střetům jako je tomu na silnicích nižších kategorií. Ale souhlasím s „no kdyz to clovek vidi co jezdi za typy“. Podle značky a typu vozidla lze velmi často… Číst vice »