Tragédie na D2. Řidiči v omezení rychlosti zabili dva silničáře

Silničáře ohrožují nezodpovědní řidiči. Ilustrační foto: ŘSDSilničáře ohrožují nezodpovědní řidiči. Ilustrační foto: ŘSD

Nehoda se stala v místě prací na údržbě dálnice.

211 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Sůra

Tak zažalujte, internetový hrdino.

Lojza

Kolik pracovníků zahynulo za poslední roky? Není to už systémová chyba ŘSD?

T679.2

Dost. Stejně jako řidičů co museli zastavit a při vystupování je smetlo auto nebo lidé co na krajnici auto opravovali a někdo do nich narazil.

T679.2

Asi to tak jednosuché nebude:
„Policejní mluvčí Bohumil Malášek o možných příčinách srážky nechtěl spekulovat, jen naznačil, že vyšetřování bude nejspíš složité.

„Stěžejní a prioritní se jeví vyslechnout řidiče, od toho se budou odvíjet další kroky ve vyšetřování,“

Tento článek také nepřinesl žádné zásadní informece. Jen to, že už balili. Jestli do dodávky , která nebyla přímo udžby dálnic někdo narazil přímo nebo zda se tak stalo následkem nehody jiné a bílá dodávka byla jen ve špatný čas na špatném místě článek také neosvětlil.

Zdroj: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/nehoda-mrtvi-silnicari-vysetrovani-policie-dalnice-d2-dodavka-auta.A230829_110341_brno-zpravy_mos1

T679.2

https://www.pozary.cz/clanek/274925-na-dalnici-d2-na-breclavsku-zemreli-pri-nehode-tri-vozidel-dva-lide-dalsich-osm-lidi-bylo-zraneno/
Mimochodem je zajímavé, že na fotkách u jiného článku je vidět brzdné stopy nebo stopy smyku až z rychlého pruhu na fotkách v odkazu jsou vidět po d stojící sanitkou v pozadí. Je tedy otázkou zda k nehodě nedošlo primárně mezi vozidlem co přejíždělo do levého a vozidlem jedoucím v levé a náraz do dodávky byl způsoben až havarovanými vozidly. Rozhodně to nevypadá, že by někdo do dodávky narazil přímo, protože to by vypadala asi trochu jinak.

sera14

Nyni to vysvětloval mluvči silnic a dálnic v rozhlase.Okamžitě těm zmetkům sebrat řidičaky a vše dát k úhradě i pohřby.A ještě ,atˇplati pozůstalym.Na dálnici se nezavodi.

T679.2

Mohl byste nám co jsme neměli možnost to slyšet říci něco více? Díky

melm

Tak jistě, že mluvčí ŘSD bude bránit svého subdodavatele.

Jan Sůra

A vy hájíte koho?

melm

Já nehájím nikoho. Byla ta dodávka řádně označena, měla zapnutá výstražná světla (majáky)? Vše nasvědčuje, že ta akce byl pěkný šlendrián

Jan Sůra

Podle všeho to vše nasvědčuje? Vy jste byl na místě?

melm

Ani vy jste tam nebyl, na fotografii z místa nehody je neoznačená bílá dodávka bez majáků. Bezpečnost práce pláče

Jan Sůra

Vyjádření ŘSD je pro mě věrohodnější než domněnky internetového analytika, který situaci zkoumá podle pěti fotek z nehody.

melm

Necháme to na vyšetření kriminálky, vyjádření ŘSD není směroplatné

T679.2

No, podle všeho (minimálně podle informací v článku) tam ta dodávka nebyla stále, ale jen přijela vyzvednout pracovníky. A jsme zase u toho kde řidič nesmí zastavit a stát a také na koho se tento zákaz nevztahuje ,ale co je při využití takového zastavení povinen učinit.

T679.2

Z toho nevyplývá, že někdo závodil. Z toho vyplývá, že třeba nebyla dodržena rychlost (na našich dálnicích běžná situace), že nebyla dodržena vzdálenost za vozidlem díky níž mohlo dojít ke srážce oněch dvou osobáků (na našich dálnicích běžná situace), že třeba někdo nepoužil směrové světlo při změně pruhu (na našich dálnicích běžná situace) atd. když podle mluvčího nehoda oněch svou osobáků nesouvisela s dopravním značením (o označení vozidla nebylo ani slovo) , ale souvisela se způsobem jízdy (rychlost, předjíždění, brždění, změna pruhu….) . Snad nám ještě nekdo vysvětlí zda řidič té civilní dodávky měl oprávnění zastavit na dálnici a jak… Číst vice »

Ilona

Těm dvoum bych okamžitě sebrala řidičak a nechala vše uhradit.Dokonce i pohřby.Co maji na dálnici zavodit,zmetci.Pořadny trest.

melm

Dáte odkaz, že závodili?

T679.2

Také bych se na to rád podíval.

Zdenek Petr

Kdyby se to stalo v Armádě tak už by se dělaly sbírky .. A tak ? Hovno !!

Martin II

Dobrý postřeh. Těžká a nebezpečná práce není jen u dnes zbožņovaných policistů/hasičů/zdravotníků. Jen ji nikdo nekriticky neoslavuje.

Mysel

No holt silnicari asi drzi min pospolu nez vojaci. Ty sbirky jsou vzdy organizovane zevnitr. S nejakym „oslavovanim“ to vubec nesouvisi.

Pavel

Zajímavé, jak tato tragická událost prošla bez zajímavosti mainstreamových médií. Když se srazí vlaky a následky nejsou tak tragické, tak o tom čteme týden, tady dva mrtví a jen krátká zmínka.

T679.2

Já myslím, že to pozornosti neuniklo

T679.2

Spíše je zvláštní, že zprávy neobsahují podrobnosti jak k něhodě došlo.

Roman Soudný

Třeba proto, že to ještě není vyšetřené?

T679.2

„K tragédii podle policistů došlo, když dodávka zastavila na kraji dálnice, aby naložila dělníky, kteří čistili odvodňovací příkopy u silnice. Následoval střet s dvěma osobními auty.“

Ilona

Nyni o te tragedii mluvil p.Rydl -mluvčí silnic a dálnic,jak se to stalo

melm

Zmínil, že dodávka nebyla řádně označená?

T679.2

To jsem nikde nezaregistroval. Tedy ve smyslu v jakém jem to myslel já tedy barvy a majáky (tak jako je myšleno označení vozidla třeba policie). V článku je bylo že místo to bylo až na konci omezení a že bylo řádně označeno dle přísných norem. nebo tak nějak to tam bylo. Ale raději sem dám přesné znění: „Označení pracoviště bylo přesně podle přísných norem. K usmrcení pracovníků našeho subdodavatele došlo až na samotném konci celého omezení, v odstavném pruhu,“ sdělilo dnes Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na sociální síti X. Zdroj: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/nehoda-mrtvi-silnicari-vysetrovani-policie-dalnice-d2-dodavka-auta.A230829_110341_brno-zpravy_mos1“ Odstavný pruh…podle mě to byla krajnice, ale to… Číst vice »

Mysel

Psaly o tom asi vsechny vyznamnejsi deniky. Uz pred dvema dny. Zajimave je, ze jste to nezaznamenal.

T679.2

Proč silničáři používají bílé neoznačené dodávky? Bez majáků, bez označení atd. byli to silničáři nebo zaměstnanci údržby a nebo nějací najatí pracanti třeba na sekání trávy?

T679.2

Má majáky? Je označené? Není. Tak si nechte mínusy na koledu :- )
https://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QK_1/gX1S6/d2-nehoda.jpeg?fl=cro,0,93,1800,1012%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1

Martin Grill

To jste poněkud nezvládnul.

T679.2

Co jako?

melm

Byla ta dodávka řádně označená nebo nebyla?

Václav

Koukám, že už je tu cca 120 právníků, zákonodárců, odborníků na silniční právo a soudců a nikdo z nich u toho nebyl 🙂 Ti nejchytřejší, co vše ví, ať si zametou před vlastním prahem a nechají druhým, ať zjistí, jak to bylo. Na dálnici je to kolikrát označené dobře, ale z důvodu nevěnování se řízení a vysoké rychlosti na to řidič přijde až na poslední chvíli a pak se diví. Stačí sledovat značky. Pokud úsek nebyl označen a auto tam stálo v odstavném pruhu, tak by měl člověk zpomalit nebo vjet do levého pruhu. Nemotali se uprostřed dálnice. Ale třeba… Číst vice »

T679.2

A pak je tady možná is pousta lidí co přesně ví jak by se měli v takové situaci zachovat, ale to jen v diskuzi a otázkou je jak by to vypadalo v rálu když by se taková situace vyskytla.

Berevorian@email.cz

Takže víte i tohle??? 😆😆😆

Václav

Vy víte i tohle?😆😆😆

bohumilpoulicek

Auto silničářů na fotce je ilustrace, ne skutečnost. Pokud na dálnici není označení, majáky značky Z pro hranici omezení, omezená rychlost, je něco v nepořádku. Jsou i chytré značky nad dálnicí. Že tam auto je, to může být montážní pro potřebu oprav. Označení se však musí provádět, na dálnici naprosto zásadně. Tam bych označil hlavního viníka, potom teprve řidiče. Dnes je běžný doprovod i při sekání trávy na vedlejších silnicích.

T679.2

Tak třeba na D10 ve směru na Prahu žádné info displeje na kterých je možné zobrazit info pro řidiče není. Jedna jediná snad je ve směru na Turnov před Turnovem. Párkrát jem na ní zaregistroval info o situaci v Paceřáku.
A co se týče fotky…ano, ta bude ilustrační, protože na fotkách z nehody žádný Unimog s přívěsem nebyl. Jediné co jsem viděl byla bílá dodávka MB bez majáků a bez jakéhokoliv označení

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-dva-silnicari-zemreli-pri-nehode-u-hustopeci-na-d2-236061#utm_content=freshnews&utm_term=nehoda%20silni%C4%8D%C3%A1%C5%99i&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz

https://www.novinky.cz/clanek/krimi-vazna-hromadna-nehoda-u-hustopeci-40441858

Tohle NENÍ vozidlo co by měli silničáři používat. I ten POUHÝ kužel tam je patrný.

T679.2

Zprávu jsem zaregistroval, ale chybí mi k ní podrobnosti abych si mohl udělat obrázek co se vlastně stalo. Kdysi jsem tady už zmínil, že lze vidět na dálnici auto údržby stojící na krajnici a kolem něj se pohybují lidé, ale za tímto autem není žádná značka o snížení rychlosti ani upozornění, žese tam takové vozidlo bude vyskytovat. Nějaké kužely rozmístěné za takovým vozidlem to moc nevytrhnou. Tehdy jsem se nad tím pozastavoval, protože takoví pracovníci nechali vozidla kolem sebe projíždět prakticky nezměněnou rychlostí.

T679.2

Mínusujte si, ale až to sami uvidíte rozum vám to brát nebude stejně jako mě. Já to viděl na D10.

bohumilpoulicek

Ale i kužel je dopravní značka Z, stejně jako pruhované cedule. Ale na dálnici je to určitě málo. Někdo tam byl vedoucí stvby, měl by se vyjádřit.

T679.2

Je to dopravní značení, to ano. Ale takový kužel nic nezmůže. Vozidlo nezastaví a navíc je dost nízko.

stanik

V době profilu komunikace jež je širší běžná D1, si řidiči nedokáží vytvořit běžný bezpečný průjezd !! Platí to o všech účastnících, ani volský potah by jim nesvěřil !!!

Zbyněk

A pachatel dostane podmínku! To máme zákony. Jedna báseň.

Franta

Blbý je, že může být 99% řidičů slušných, ale to jedno zbylé procento dokáže udělat neskutečný bordel a neštěstí…. 🙁

Jan

Protože agresivní defo Petr Doležal nebyl potrestaný a vesele závodí pod Autoklubem ČR dál!! Byla mu odebrána licence na zimu!!!!! https://www.youtube.com/watch?v=KULKlnf29m0
Otázka je,proč je nikdo netrestá????

Karel

Tak lidé jsou naštvaní, uzavírka 10km a pracují tam dva silničáři, to v Rakousku nevidíte

Martin Grill

Dává to někomu právo chovat se za volantem agresivně a být nebezpečný svému okolí?

melm

Nebezpečný svému okolí byl především nezodpovědný řidič té bílé dodávky…

Standa

A viděl jste v tom úseku kompletní označení práce na silnici????

melm

Viděl jsem zejména tu bílou, neoznačenou dodávku bez majáků

T679.2

Počkal bych na podrobnosti o tom jak se to stalo a zda byla nějak označena předem.

Gwann

aha, když budu naštvaný, tak si to vykompenzuju přejetím dvou lidí a pohoda džes.

jste normální? myslím, že by vám mělo být odebráno vše, co má kolo…i jakékoliv ostré předměty.

Standa

V rakousku to nevidíte. V ČR se pohybují na vozovkách prasata,policie nikde,radary nikde a když někoho chytnou,tak tu funguje jemny postih,na rozdíl na západ od nás. Tam se s nikým nemazlí,v tom je ten zásadní problém…..

Kebab

V Rakousku nejsou nehody?

Martin Grill

Jsem úplně nepříčetnej z toho, že tady někdo řeší neiznačenou dodávku a vypnuté majáky (i kdyby to byla pravda). Vidím zpomalující provoz a stojící auto, tak prostě zpomalím na bezpečnou rychlost a očekávám to nejhorší, co se může stát. Neschopnost předvídat, neochota přizpůsobit se, nevěnování pozornosti řízení – to jsou průvodní znaky řidičů ve 21. století. A pokud to ještě někdo obhajuje, měl by mu být exemplarně odebrán ŘP. Kvůli něčí řidičské neschopnosti zemřeli dva lidé.

Valiboss

V Čechách to je přeci norma,chovat se jako ostatní,jak se říká jedem s proudem. Je teda fakt že omezení rychlostí se musí dodržet ale někteří si myslí že je omezuje nebo ohrožuje jejich včasný dojezd na místo. Policie není vidět jsou zalezlý jak krysi v kanálu,kdy jste viděl policii na dálnici? Já za posledních 15let ani jednou.Na zahraničních dálnicích jsou vidět zde nikoliv a poté se není čemu divit,tresty jsou směšný.Za vraždu max 7let na silnici max 5let .

Smejky

Tak to se buď špatně díváte, nebo po dálnici moc nejezdíte, protože já po trase Praha – Brno nebo Brno – Ostrava potkávám policii prakticky denně.

Igor Mauricio

Nemyslím, že by to tu někdo obhajoval. Jen někteří poukazují na to, že si „silničáři“ šli k té nehodě tak trochu naproti.

Hala D

Opravdu neznám případ, kdy byl zabitý chodec potrestán posmrtným odnětím svobody min. na 5 let.

T679.2

No, já byl jedním z nich. Ale také jsem řekl, že podrobné informace nejsou. Ale pokud je bílá dodávka MB skutečně pracovníků údržby je to více než zvláštní. A ještě jedna věc. Pořád čekám, že konečně někoho napadne vymyslet systém jak označovat odstavená vozidla nebo vozidla havarovaná v příkopu, která tam leží třeba týden. Každý má povinnost zastavit u nehody, ale pokud tak učiní každý co za týden kolem takového auta projede udělá tak jednou a pak již ne. Když pak někdo vidí takové vozidlo jinde začne přemýšlet o tom jak dlouho tam takto je a zda se o tom… Číst vice »

melm

Můžete být nepříčetný, jak chcete, ta dodávka tam takhle neměla co dělat

T679.2

Trochu bych to poopravil. Ta dodávka tam být mohla, ale už ne tak ti lidé. Bez nějakého zajištění bezpečnosti prostřednictvím značení aby jejich pohyb byl předem oznámen. Jinak meli být za svodidlem mimo dálnici.

Martin Grill

Takže kdykoli vidíte stát auto na dálnici, pokračujete tak, jako by se nic nedělo? Přijdete si tak jako větší hrdina?

melm

Podsouváte? Byla ta dodávka řádně označená a měla majáky?

Martin Grill

Jakékoli auto, stojící na dálnici, podle vás neznamená zvýšenou opatrnost?

melm

Jistě, že znamená. Pracovní vozidlo má být náležitě označeno, porouchané vozidlo má být označeno minimálně trjúhelníkem

T679.2

A pro zastavení vozidla (schválně píši zastavení vozidla, protože řidič na dálnici nesmí zastavit a stát-zastavení
vozidla je totiž nezávislé na vůli řidiče) platí přesně daná pravidla a pravidla pro označení stojícího vozidla obsahující minimální vzdálenost jak daleko umístit trojuhelník rovněž.

T679.2

Pokud jedete maximální povolenou rychlostí může se stát, že před vámi jede náklaďák přes který nevidíte. Může to být v levé a za horizontem a rovněž nevidíte. Když už ho vidíte nemusíte mít možnost díky vozidlu v rychlém to vozidlo s dostatečným odstupem objet (i kdyby to mělo být po středové dělící a pokud za vámi jede další vozidlo není moc šance rychle snížovat rychlost. Čolověk musí brát ohled i na vozidla okolo sebe. To, že vozidlo vzadu nemá bezpečnou vzdálenost je důvod proč na tuto okolnost také koukat. Pokud vím řidič nesmí prudce snížit rychlost pokud to není nutné………..a… Číst vice »

CIZA16S@seznam.cz

Vystizne napsano,pravda,denne takovy stupi.. potkavam.

T679.2

Ano, očekávám to nejhorší co se může stát. Jen stejně tak by si měli počínat lidé v e vozidle , které zastaví na dálnici. Posádka běžného vozu si má vzít vesty a opustit vozidlo za svodidla. předpokládal bycj, že má li se pracovat na dálnici bude se snažit posádka takového vozidla dát o sobě vědět a předejít tomu, že si někdo splete bílou dodávku odstavenou na krajnici a okuželovanou za vozidlo, které tam již stojí bůhví jak dlouhou dobu.

watslaw

To jako že do jiného vozidla, které tam stojí kdoví jakou dobu, je v pořádku narazit?

T679.2

Ne. V běžném provozu je pro mnohé zcela a běžné takové vozidlo minout i změny jízdního pruhu nebo snížení rychlosti . Kor když člověk ví, že tam stojí dlouho. Jako myšlenkové pochody některých nechápu. Tady se dělá jakoby každý kdo objíždí stojící vozidlo tak činil s použitím blinkru ……néééééé. Je zcela běžné, že s blinkry a nějakým objížděním „zeširoka“ si spouta lidí hlavu neláme. A to ani na dálnci ani kdekoliv jince. To samé platí o předjíždění cyklistů, objíždění chodců atd. Jen tady v diskuzi to budí dojem, že se všichni na silnicích chovají tak jak by měli což zdaleka… Číst vice »

watslaw

Předpokládám, že kdyby ono vozidlo silničářů všichni minuli, byť bez změny jízdního pruhu a snížení rychlosti, tak by k takovéhle fatální nehodě nemohlo dojít.

T679.2

Opravdu zatím nevím co si o tom mám myslet. Vozidlo stálo na krajnici, jsou tam další dvě luxusní auta obě dost poškozená na levém boku….těžko říci. nesedí mi tam ty stopy smyku už z rychlého pruhu. Vypadá to jako by auto v pravém chtělo menit pruh na rychlý a ten v rychlém to nedobrzdil, šťouchl mu do levé zadní části, uvedl ho ve smyk a poslal do dodávky a on sám pak skončil ve svodidlech. Uvidíme co ukáže vyšetřování, ale tohle by mi dávalo asi ten největší smysl.

medvěd

Silničářů je mi líto.

1) Někdy vidím auto s silničářema na poslední chvíli . Fakt označení naprd !
2) Dřív měli 1 auto s vlekem a šipkou a za 200 m teprve makali , teď 1 auto a hned na místě makaj . Jsou hned na ráně.

Dokud nebude Norský systém pokut, bude svinčík pořád !

T679.2

Ano, přesně o tom mluvím. A není to jen toto. Každou chvíli se rozčiluji nad tím jak se přemýšlí u rozmisťování směrových desek se šikmými pruhy kdy není pro někoho problém je umístit tak, že sklon pruhů směřuje k překážce.

Valiboss

My řidiči jsme taková hovada, nedávno jsem jel z dovolený v zahraničí,v Chorvatsku se občas ukáže blbec co si vynucuje přednost,ve Slovinsku lidé jezdí do maxima povolené rychlosti a nikdo nezdržuje, v Rakousku všichni jednou spořádaně do maxima povolené rychlosti a drží ji.V Čechách na silnici to je o život, lidé nedodržují nic krom maximální rychlosti vozidla,na dálnici se předjíždí běžně kamiony, lidé nedodržují odstupy, případně na okresce na rovném úseku jedou tak aby všechny za sebou nasrali, zneužívají zvýšeného provozu k možnosti nepredjeti se a vybrzduji,dle policie v vše v pořádku.S cedule stop nic neznamená jedém,blinkr na kruhaci nic.

Martin Verner

To jste asi jel přes nějaké jiné Rakousko.
Ale jo, masochismus je celkem běžná úchylka, a jeho verbální varianta tím spíš. Pokud jste ovšem jako řidič hovado, jak o sobě píšete, tak za volant prosím už nesedejte.

Valiboss

Jasně sednu a jedu jako prase a všechny přejedu a vás také protože jsem napsal my všichni až teda na vás.Vy poletíme jak raketa.

Jarda

No, upřímně, ježdění po Rakousku se rok od roku kvalitativně zhoršuje, co se týká disciplíny řidičů. Prasení a ztráta respektu k jiným řidičům, se tam dost rychle vytrácí a blíží se tomu, co vidíte u nás. Aspon takovou já mám vlastní zkušenost.

FrantaM

Nemá cenu dělat předčasné závěry, když nevíme příčinu nehody. každý hned vidí rychlost, ale co mám zkušenost, tak je v těchto případech skoro vždy příčinou nepozornost.
Je to hodně zlé, protože těch úmrtí tu za poslední roky je hodně, skoro to vypadá, že pracovat na dálnici je nejnebezpečnější povolání.
Stálo by za to se zamyslet na lepším zajištěním bezpečnosti těchto pracovníkům, kde je podle mého názoru co zlepšit. často vidím jen auto s šipkou a za ním se hned pracuje. Někdo, kdo si typicky hraje s mobilem, to pak snadno přehlédne a neštěstí je na světě.

milan

A nesouvisí nepozornost i s vysokou rychlostí a naopak? Když je řidič nepozorný, tak přehlédne dočasné omezení rychlosti, a čím rychleji jede, tak tím více se zužuje zorné pole řidiče + i na vzdálenější překážku má menší čas reagovat, protože se k ní blíží rychleji.

mimochodem

Naopak, ztrata pozornosti souvisi s nizkou rychlosti. Typicky kdyz nekdo jede kudlu, tak je plne soustreden a nenecha se rozptylovat, jako kdyz si jede ve strudlu za kamionem a zadne prekvapeni „neceka“.

T679.2

Otázkou je zda tam to dočasné omezení bylo.

FrantaM

Podle mě nepozornost nemá s rychlostí moc společného. Lidi čím dál tím méně soustředí na řízení a věnují se mobilu, atd.

Pavel

Mám to…
Aby jsme ušetřili život silničářům,tak je tam prostě nebudeme posílá. Bordel se uklízet nebude,jestli se tam někdo vyseká,tak ať si to uklidí sám. Pod to nepřežije,má rodinu či pribuzny. Budeme tu žít v bordelu,co budeme,už tady v něm žijeme!Proč to mají uklízet hasiči nebo silničáři?
Jsou to snad nějaké služky?

T679.2

Stačí si dát za auto v dostatečné vzdálenosti omezení rychlosti a ceduli o možném pohybu pracovníků údržby nebo tam postavit druhé vozidlo se sníženou rychlostí. Pak je ještě potřeba aby ta cedule tam byla až do doby než místo opustí a ceduli pak nějaké jiné auto sebere. ne, že někdo půjde tyto cedule sebrat po krajnici pěšky a pak je ponese zpět ke stojícímu vozidlu. V takovém případě tam již nejsou a řidiči o takovém vozidle a pohybu osob nebudou informováni. Přívěs se šipkou upozorňující na směr objíždění překážky je na nic. Někteří si bez cedule nedomyslí, že by tu… Číst vice »

Rava

Super, uděláte vše, co je možné na jedné straně, ale ty strany tam jsou dvě. Přestože nejsem žádný pirát, tak běžně např. ze 120 na 80 v omezení, u kterého navíc vidím na druhý konec nezpomaluji. (Mimo sundání nohy z plynu). A to bych řekl, že naprostá většina neudělá ani toto. Samozřejmě se snažím jet co nejdále od těch chlapů. Ale Bůh s nimi, pokud za volantem hibernují stvoření, které přehlédnou svítící šipku na blikající oranžové Tatře, v noci trefí blikající policejní auto viditelné na 4 km a nebo jim je vše u zadku, protože mají super káru, love, ego… Číst vice »

T679.2

“ Přestože nejsem žádný pirát, tak běžně např. ze 120 na 80 v omezení, u kterého navíc vidím na druhý konec nezpomaluji. “

Upravit rychlost má řidič povinnost před značkou a kolem této již projet uptavenou rychlostí.Stačí sundat nohu z plynu a pak srovnat použitím brzd. Věřte, že to opotřebení brzd je zanedbatelné.
Já zpomalu ji tehdy pokud je omezení jen na 20 metrů kvůli propustku.Je mi jedno jak je dlouhé. Podstatné pro mě je , že tam je a mojí povinností je ho respektovat. Jiná situace je když tam žádné omezení rychlosti není. Pak platí „pouze“ NEOHROZIT a NEOMEZIT.

Rava

Teoreticky máte naprostou pravdu, ale prakticky byste byl jediný, kdo to udělá správně. A co si budem povídat, když pak takto (byť pozitivně) vyčníváte v provozu, neříkejte mi, že z něj nejste ještě více frustrovaný a nehrozí vám co chvíli potenciální konflikt. Za asi milion kilometrů se mi nejvíce osvědčilo pravidlo „splynout a nepřekážet“. Proto s autem (kamionem)za zadkem výrazně nezpomaluji nikde a starou (milovanou)motorku, která už nedržela tempo s okolním provozem vyměnil za 5 x výkonnější. Zkrátka v Česku vás nikdo s VW brouk žít nenechá, přestože neporušíte žádné ustanovení, naopak když budete jezdit jako hovado v novém MB,… Číst vice »

T679.2

„Teoreticky máte naprostou pravdu, ale prakticky byste byl jediný, kdo to udělá správně. A co si budem povídat, když pak takto (byť pozitivně) vyčníváte v provozu, neříkejte mi, že z něj nejste ještě více frustrovaný a nehrozí vám co chvíli potenciální konflikt. “ Bohužel já to tak dělám. Ano, máte naprostou pravdu. Vyčnívám a nejdu s davem (to je snad dosatečně vidět i tady v diskuzích) a proto se až příliš často dostávám do nebezpečných situací více než by bylo třeba a než bych sám chtěl. Pokud respektujete omezení nejde tak činit bez kontroly zpětného zrcátka a brždění přizpůsobit vozidlu… Číst vice »

T679.2

Ale potom je ještě třeba aby takové značení VŠICHNI bez vyjímky dodržovali.

T679.2

Stačí aby někdo dal blinkr a chtěl zachovat kolem auta prostor tím , že přejede do levého pruhu. Takový člověk co nevidí v autě údržby důvod ke snížení rychlosti a zachování bezpečené vzdálenosti při objíždění (když někdo z prostoru před vozidlem vyjde těžko by s tím šlo něco dělat) může být pak tím co narazí do řidiče před sebou jehož vozidlo může nekontrolovatelné směřovat prakticky kamkoliv.

Tomáš Buček

Naprosté ignorování omezení rychlosti z důvodů údržby je bohužel častý nešvar, ale opakovaně jsem byl svědkem toho, že údržbu za provozu dnes často provádějí různé dodavatelské firmy, jejichž zaměstnanci a vozidla nejsou pro údržbu za provozu a pohyb na dálnici absolutně uzpůsobena. Pracovníci například nemají oranžové, nebo fosforové oděvy, pouze laciné reflexní vesty, viděl jsem několikrát, že ani to ne. Vozidla jsou na rozdíl od vozidel ŘSD v běžných civilních barvách, bez reflexních prvků a světelných výstražných systémů, pouze s nepatrným, spíš symbolickým majákem a pod. ŘSD by mělo v soutěžích na tyto práce jasně stanovit podmínku, že vozidla a… Číst vice »

FrantaM

Akorát, že příčinou těchto nehod skoro nikdy není překročení rychlosti.

Martin Verner

Překročení _povolené_ rychlosti není příčinou nehody vůbec nikdy.
Ovšem jakmile na dálnici probíhá údržba, výrazně klesá _přiměřená_ rychlost, a její překročení už bývá průšvih – a je bohužel časté.

Valiboss

Tak si skuste nabourat v 10 km/h nebo ve 100km/h,podle vás žádný rozdíl,no vy jste potěšení pro ostatní účastníky provozu,vás potkat tak zahodim vaše klíče od vozu do pole.

Kebab

Tohle ale nikdo nenapsal, to jen vy jste vedle jak ta jedle, hlavně že byste něco někomu zahazoval. Sebe zahoďte, nejlíp do studny.

Martin Verner

Jestli řídíte stejně dobře, jako rozumíte psanému textu (nebo píšete), tak do toho pole možná raději hoďte své vlastní klíčky.
Ale ono se to dá očekávat, když jste o něco málo výše výslovně uvedl, že jako řidič jste hovado.

FrantaM

Myslím tím překročení povolené rychlost v tom konkrétním omezení, což je obvykle 80km/h. Ty nehody se nejčastěji stanou tak, že někdo to omezení nebo zúžení přehlédne.

T679.2

Paráda. Takže zkusme zůžený profil a přednost protijedoucích. Když pojedu rycchleji než mám povoleno a do takového zůženého místa vjedu a tam se srazím z protijedoucím . Jaká pak bude ta příčina? Byla příčina srážky nedání přednosti nebo to bylo překročení povolené rychlosti když bez toho překročení by k nedání přednosti nemohlo dojít (auto z protisměru by zůžením projelo dříve)?

Martin Verner

Nedání přednosti, jednoznačně a mnohokrát judikováno. Povinnost dát přednost není nijak vázána na rychlost, dokonce ani na to, zda druhé vozidlo (třeba protijedoucí) má něčím zakázanou jízdu (pokud povinnost dát přednost trvá).

T679.2

Ok. Já to myslel tak, že by při respektování rychlosti vůbec k takové situaci časově nemohlo dojít.

Tak jiná. Silnice mimo obec. Na ní propustek a před ním snížení z běžných 90km/h na 70km/h a pak na 50Km/h (důvod technický stav propustku). Přerušovaná čára. Vozidlo A rychlost sníží a bozidlo B co si udržovalo doposud vzdálenost snížení rychlosti nerespektuje. Tím vozidlo před sebou dojede (kdyby respektoval nedojel by) a začne ho na přerušované čáře předžíždět, zavadí o něj a dojde k nehodě. Jak to bude tady? Co vedlo k tomu, že vozidlo B mohlo vozidlo před sebou předjíždět?

Martin Verner

Nápaditost musím uznat, ale nedáte to 🙂 Pokud řidič při předjíždění „zavadí“ o předjížděné vozidlo, je zase nehodou jednoznačně vinen on. Pokud naopak řidič předjížděného vozidla nesplní své povinnosti z v pozici řidiče předjížděného vozidla, bude vina za tím případně způsobenou nehodu na jeho straně. A bude úplně jedno, při jaké rychlosti se to stalo, protože ty předpisy jsou vůči povolené rychlosti neutrální a fungují i bez ní – ony taky v době, kdy (mimo obce) žádná nejvyšší povolená rychlost nebyla, klidně fungovaly. Argument „kdyby on jel pomaleji, tak bych klidně mohl (dosaďte si – projet stopku nebo červenou, jet… Číst vice »

watslaw

Myslím, že už byl případ, kdy byla omezená rychlost na hlavní v křižovatce z důvodu rozhledových poměrů, vozidlo z vedlejší vjelo na hlavní když řidič nikoho na hlavní neviděl, ale kvůli velké rychlosti vozidla na hlavní se přiřítilo a došlo ke srážce. Vinen byl pochopitelně řidič na hlavní kvůli nerespektování nejvyšší povolené rychlosti, protože jinak by na něj řidič z vedlejší mohl reagovat. Takto nemohl zabránit nehodě, i když dělat, co mohl.

Martin Verner

Ne tak úplně. Takové případy bývají celekm pravidelně, vinen je pak opravdu řidič na hlavní, ale pro porušení povinnosti jet jen takovou rychlostí, aby dokázal zastavit na vzdálenost, na jakou má rozhled (náš věčný zákon o silničním provozu, § 18, odst. 1, část věty za středníkem).
Tohle se totiž dá spáchat – a způsobit tím nehoda – i když jedete povolenou rychlostí.
A samozřejmě v tom citovaném případě byl řidič z vedlejší vyviněn, protože nemůžete dát přednost (a tedy ani být povinen dát přednost) vozidlu, o kterém nevíte a vědět nemůžete.

jana

Proc se tu resi nepozornost ridicu az u pracovniku udrzby??? Podivejte se ven!! Tam mas nekolik km uz uoozorneni,ze nekde v daaaalce bude sipka a omezeni. Pak mas zpomaleni a v 90% hned radar..OKATY VIDITELNY BLIKAJICI FOTICI RADAR. Zadny nenapadka. Prave to nauci lidi reagovat daleko pred pracovnikem udrzby. Nedobrzdis? Ublizis nebo dokonce zabijes? Na tvrdo bez papiru na xy let a hlavne- zakaz se papirama zivit!!!!. To je snad jedine reseni jak se vratit i naceskych silnicich k bezpecnemu provozu. Zadne snizovani rychlosti na cele dalnici, zadne betonove patniky. Alesahnout tem kojotum na jejich soukroma prava( treba 10 let… Číst vice »

PetrM

Když vidím v odstavném pruhu stát auto, tak buď přejedu do levého, nebo zpomalím. V každém případě ale dávám zvýšený pozor, protože očekávám, že se kolem můžou motat lidi. Jestli i na tohle je třeba zákon, tak tedy pozdrav pánbu, to jsme jako společnost fakt hodně nemocní.

T679.2

Mám to stejně. Jen ti okolo mi do toho občas házejí vidle.

Martin1

Odborníci říkají, že k autu je potřeba přistupovat jako ke zbrani a samozřejmě mají pravdu.

Hala D

Logicky, spousty teroristů využijí auto k najetí do davu lidí na vánočních trzích, demonstracích, koncertecha apod.

FrantaM

všechno může být zbraň, i kus dřeva

melm

Opravdu bylo v daném úseku vyznačeno omezení rychlosti? Vždyť ani ta „dodávka“ nebyla nijak označená, natož vybavená oranžovými majáky. Zavání to pěknou amatérštinou…

Martin1

Na dálnici je vždycky vyznačeno snížení rychlosti, pokud tam jsou nějaké práce. Druhá věc je, že je dost řidičů ignoruje nebo si toho v rámci nevěnování se řízení ani nevšimne. Nevím, co je horší. :-/

melm

Tady evidentně nebylo, vždyť ani ta dodávka nebyla nijak označená, ani neměla oranžové majáky

Franta

Prohlédni si fotky z nehody, třeba na Idnesu. Kus před dodávkou je dopravní značka ukončující omezení rychlosti. Takže rychlost na místě snížená byla. A za druhé mi vysvětli slisovaný výstražný kužel pod zadkem červeného auta.

melm

Byla ta dodávka řádně označená majáky? Nebyla, takže tam neměla co dělat

Franta

V první řadě neměli co dělat v odstavném pruhu ti dva pitomci v osobácích.

melm

To nezpochybňuju, ale neměla tam ani co dělat ta neoznačená dodávka. Ta tam nestála kvůli poruše

jva

No, anebo je na dálnici vyznačena práce a omezení rychlosti, ale ve skutečnosti pak nikdo nikde. Takže po těchto zkušenostech leckdo další takové upozornění ignoruje. Tak jako v lese značek označujících blbosti pak přehlédne nějakou důležitou.

mimochodem

Jo, a taky to omezeni rychlosti pote, co clovek prace prejede, mnohdy zapomenou zrusit… nebo stejna sranda s zuzenim do jednoho pruhu.
Tuplem u tech kratkodobych pracovnich stanovist prakticky porad chybi nejaka znacka „ano, to je vsechno, konec omezeni, muzete uz vyuzit i ten uzavrenej pruh“.
Ze by nekdo cekal az do dalsiho sjezdu, ktery omezeni zrusi, s tim jsem se nesetkal snad nikdy.

Studý Chudent

Nechci věštit důvody nehody, ale jsme zas u toho, že na našich silnicích není bezpečno.

Přetížený kamiony, nevěnování se řízení, překračování nejvyšší povolené rychlosti…
A co dělá dopravní policie? Nic

mlokXCM

Z čeho vycházíte, že nic nedělá? Oni zase budou říkat, že toho dělají hodně. Patrně budou schopni to i nějak doložit.

Studý Chudent

Nedávno média psala o tom, že jediná funkční vysokorychlostní váha na D1 zaznamenává asi 150 přetížených vozidel denně.

Tohle je ale stav, do kterýho jsme se nějak dostali. A to mj. i tím, že máme laxní orgány.

Vymáhání rychlosti? Ale kdeže. Tupej polda si řekne, že když je limit 130, stačí vybírat od 166 a výš, a pak to končí zle. Viz tenhle obrázek, čísla “vlevo dole”. Typ vozidla – rychlostní limit – limit od kterýho hlídka na místě nastavila, že bude vybírat:

https://www.policie.cz/SCRIPT/ViewImage.aspx?id=1103446&docname=Mereni-rychlosti-na-D3.jpg

mimochodem

Zvlast roztomily je ten limit pro LKW 🙂

asdasdfsdfasd

jako víceméně jo, ale všechno co jste zmínil jsou chyby/nezohlednost řadičů, ne policie. Policie tu nehodu nezpůsobila.

Radek

Policie má vymáhat dodržování pravidel a bezpečnost. Výsledek její práce je, že se u nás nedodržuje vůbec nic. Neplatí už ani to, že se má jezdit vpravo (na normální silnici), blinkry se nepoužívají, rychlost se nedodržuje, o parkování ani nemluvě. Takže nějaká ohleduplnost nebo bezpečný odstup jsou u nás z říše snů. Ostatně ani policajti sami tyhla pravidla nedodržují. Už před čtvrt stoletím jsem se ptal v práci na školení policajta, jestli kontrolují bezpečný odstup. Alibisticky se vymlouval, že to nejde a dodneška to nedělají. Na silnicích nejsou vidět atp. Za konkrétní nehodu nemůžou, ale za nastavený režim ano.

Hala D

Naprosto přesný a výstižný titulek. Ano magoři za volantem zabili. Nazývejme věci pravými jmény, jinak se změny na kolbišti zvaném dálnice nedočkáme. Také je nyní zřejmé označení řidiči-terioristi či kamionteroristi.

Kebab

Předpokládám, že když havaruje letadlo chybou pilota, označíte ho za pilot-teroristu na kolbišti zvaném vzdušný prostor. Na lodi bude chybující člověk kapitán-terorista a na lokomotivě strojvůdce-terorista.

Hala D

Přečtěte si trestní zákoník, co je zabití z nedbalosti, úmyslné ohrožení, zabití pod vlivem omamných látek. Pak si přečtěte jaké jsou sazby a nakonec přestaňte relativizovat trestné činy řidičů. Děkuji.

Hala D

Apropo, zákony v demokracii vznikají odhlasováním zástupců lidu, tedy demokratickým ustanovením. Takže jen to co jsme si sami dohodli. Ústavu nesepsali ufoni, nebo svatý Petr.

Kubrt

A ty si přečti definici terorismu.

M19

To by měli mnozí, zejména když píši cosi o ekoteroristech. 😉

Hala D

Tam to platí tisícinásobně. Zajímavé, že ti co nadávají druhým do ekoteroristů, svými smraďochy často zvyšují riziko rakoviny, nabírají aktivisty na kapoty, vyhrožují rozježděním nebo hrají bowling s auty údržby dálnic.

watslaw

„Terorismus je užití násilí nebo hrozby násilím za účelem zastrašit protivníka a dosáhnout politických (případně politicko-náboženských) cílů. Terčem teroristických akcí jsou většinou civilisté.“

„Podle definice WHO je násilí …
Dále se za násilí považuje:

a) emocionální týrání, které spočívá v úmyslném způsobení psychické a emocionální újmy hrozbami, ponižováním, nebo jiným chováním (psychické násilí)
c) materiální a finanční zneužívání (ekonomické násilí).

To na „ekoteroristy“ celkem sedí. Spíš je otázka, kolik mají společného s tím „eko“.

Hala D

To stejné se dá klidně použít i na nebezpečné řidiče, kteří za použití agresívní jízdy zastraší ostatní řidiče a dosáhnou tak svého cíle, že dojedou do cíle rychleji. Toto chování může způsobit i psychickou, či emoionální újmu, nemluvě o škodě na zdraví, majetku či ztráty života. Takže definice teroristického chování autoteroristů.

watslaw

To není politický cíl, ale soukromý. Když už chete napovědět, aby se to dalo srovnávat, museli by jezdit agresivně např. kvůli tomu, aby ostatní přiměli zvýšit povolenou rychlost, nebo postavit novou dálnici, tak už by se to srovnávat dalo. Když se budete snažit, možná takové podobné také najdete. Tady se ale obávám, že půjde o obyčejné idioty, co se buď nevěnovali řízení, nebo neodhadli své schopnosti.

Mysel

S racionalnim vysvetlenim tady neuspejete. On predrecnik je pohanen ciste iracionalni nenavisti. Nepochopi to. ;o)

Hala D

Je normální lidi co zabíjejí na silnicích ostatní nemít rád. Jen v Rusku a u nás se šikanované menšině říká nenávistní chciválci a ekoteroristé.

Jackub

🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️ Mimochodem – vy nejste šikanovaná menšina, vy jste menšina šikanující…

Hala D

Jakože upozorňujeme na nebezpečnost silničních vrahů, kteří jedou bezohledně rychle?
Chachachacha, teď jste mě rozesmál. To je přesná rétorika, jako že Ukrajina ubližuje Russku.

Mysel

Ne, jakoze nevynechate ZADNOU zaminku k tomu, abyste sem cpal tyhle nenavistne kecy, ktere nemaji nic spolecneho s realitou. Lecite se nebo svuj spatny psychicky stav neresite?

Hala D

Mám strach jezdit po dálnici společně s těmito řidiči. A mám strach i o svou rodinu a svoje příbuzné. Situace na dálnicích je čím dál tím horší. To je vše co tím chci říci.

watslaw

A hele, zatím jste se tvářil jak všude jezdíte lokálkami a na kole a najednou z vás leze, že byste se tím (podle vás) teroristou rád stal také, pokud byste neměl strach.

EM*

Je to začarovaný kruh, řidiči na silničáře serou, protože silničáři serou na řidiče zapomínáním značek a ponecháváním omezení i dlouze po skončení prací.

Inspirace z USA: když se pracuje, je to jasně označeno, že se pracuje a pokuty jsou dvojnásobné. Často i s výraznějším omezením rychlosti, než když se nepracuje.

Anonym ze severu

,,Je to začarovaný kruh, řidiči na silničáře serou, protože silničáři serou na řidiče zapomínáním značek a ponecháváním omezení i dlouze po skončení prací.“

Tak logicky – když dostane výkres, ve kterém jsou značky bez poznámek o jejich zakrytí mimo pracovní dobu, jak má vědět, kterou značku zakrýt a kterou ne? Nemělo by to nahodou být v tom výkrese??

Miroslav

Tohle ale neni jen o znaceni praci na silnici. Obecne je v Cechach takovy blby zvyk nekterych ridici jezdit jako prasata, lepit se na auta pred nimi a do toho si nejlepe jeste hrat s telefonem.

Jack

Ještě doplním, že v USA mají u každého vozidla pro ochranu silničářů nějaký bumper tohoto typu : https://www.highwaysindustry.com/wp-content/uploads/2017/11/Blakedale-Mini-IPV-2.jpg

Roman

Pokud je zabezpečení nedostatečné pak jsem si jistý že ho nezajišťovalo ŘSD, protože jejich pravidla BOZP jsou doslova panická. Vím to z vlastní zkušenosti, protože na výstavbě a údržbě silnic a dálnic dost často pracuji.
Pokud je nějaké omezení na DÁLNICI, první info je několik kilometrů před daným místem následuje omezení rychlosti, zetka a v kritickém úseku stojí před pracovníky minimálně 7-tunka se světelnou šipkou jako prvotní nárazník.

J.K.

Taky samozřejmě nevím jak se to stalo, ale tímto zdravím všechny idioty co se mi ve zúžení lepí na prdel. Za tohle bych fakt ty papíry bral hráběma.

(Zvlášť to kombo zúžení a bezpečná vzdálenost nula nula nic, to je super)

digi

Dekuji z upravu titulku z četky, tam zase zabíjela TA nehoda (ono samo to zabijí lidi)

Pája

Další chlapi, kteří se nevrátí z práce. Možná mají partnerky, děti, zkrátka někomu budou moc chybět. Už to nejde vrátit zpátky. Vážně je nezbytně nutné při jízdě po dálnici TOLIK pospíchat?

Jiri Ruzicka

Mozna to nebylo o rychlosti, ale o pozornosti.

Hala D

I vy diktátore, chcete omezit základní právo točvolantů na svobodnou jízdu v omezení neomezenou rychlostí? Fakt by se měla začít IAD regulovat.
Upřímnou soustrast všem pozůstalým.

Herold

Ale IAD je regulovana, vy popleto…

JKan

Regulovať technickými prostriedkami.

Kubrt

Jako nalepit na tu dálnici retardér, nebo co konkrétně máte na mysli?

Hala D

Narvat do všech aut omezovače rychlostí podle GPS polohy na mapě a asistenta bezpečné jízdy. Jinak pořád budou za volantem ohrožovat ostatní lidi nebezpeční jedinci.

Mirek

A tebe radši utopit.

Hala D

A co usmrtit autem?

M19

Když nepoznáte ironii, je dobré mlčet.

Herold

Když neznáte Halu D, je lépe nereagovat.

Anonym ze severu

Pořádaný adrenalin, né? 😁😁😁

Anonym ze severu

Určitým „bezcitným“ jedincům tohle nevysvětlíte – prostě to nepochopí. Bohužel.

jal

Je potřeba. Představte si tu hrůzu, kdyby měli jet třeba vlakem a měli
5 minut zpoždění. To by se tu v diskuzi vášnivě probíralo, že je nutno jezdit autem.

FrantaM

Akorát, že příčinou těchto tragických nehod skoro nikdy není překročení rychlosti.

TSTT

Uff… Jinak obecně (určitě to vyzní blbě a dostanu hodně mínusů) si myslím, že by se nějak mělo zapracovat na značení takovýchto úseků, nejen na dálnicích. Přijde mi, že je to často tak napůl improvizace a řidič do poslední chvíle vůbec neví, jaké omezení má vlastně čekat – a to ještě za předpokladu, že se vůbec k nějakému značení avizujícímu omezení dostane a nemusí se jen snažit reagovat na prudce brzdící auto před sebou (což je pravda spíš problém jedniček a nižších tříd). Jenom předesílám, že v žádném případě nechci tvrdit, že by si za něco takového pracovníci údržby snad… Číst vice »

Tomáš

uff tam by možná pomohlo, kdyby tam stál pohraničník s vlčákem a se samopalem a střílel krátké dávky do vzduchu..

Kryštof

Tady na 70 jednou stali udržbaři zhruba na dvojnasobou vzadalenost jak je to bílé auto… https://maps.app.goo.gl/edgTwkt2JkjZw4sV7 Ano meli tu velkou svitici sipku, ale ta za roh pres křaky nesviti a zadna znacka ze by byla aspon u toho prechodu. Dle pravidla ze maš byt schopny zastavit na vzdalenost jak vidiš tak ok s intenzivnejsim bržděním. Ale pak uplně na kokot je objet… neslo pres ty jejich dva naklaďaky videt do protisměru. To jen takova příhoda ze silnice I. třídy… Na dalnicich to byva prehlednejsi. I kdyz taky mam zkusenost ze byl v odstavnem pruhu prives se snizenim na 80 a… Číst vice »

TSTT

Jo, to je přesně to, na co narážím (a opět zdůrazňuju, že to myslím obecně a netuším, jaká byla situace u nehody z článku, natož nakolik cokoliv z popisované problematiky reálně můžou ovlivnit pracovníci na místě). Sám mám hodně blbou zkušenost z jedné z nejvytíženějších jedniček, kdy mě při brždění do kolony sundalo auto za mnou, totálka, naštěstí žádné vážné zranění… A když jsem totálně vyklepaný vylezl ze zničeného auta, tak jsem si všiml, že někde v dálce něco kutí údržba, kvůli které ta kolona vznikla. Žádné značení jsem neminul…

jal

To má někdo stále celý den přenášet značku za poslední auto kolony podle toho, jak se prodlužuje nebo zkracuje?

TSTT

Tak snad by aspoň na začátku úseku, kde má údržba probíhat, nějaká značka být měla, ne?

jal

Ty tam samozřejmě jsou. Ještě se mi nestalo, že bych vjel do opravovaného úseku, který by byl bez dopravního značení.
A je logické, že před takovým se může udělat kolona. Je na posledním v koloně, aby výstražně blikal.

Jasně, když koukám na mobil nebo navigaci, plno značení nevidím.
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-ind-vjel-do-stanu-pripraveneho-ke-slavnostnimu-otevreni-d1-18948

TSTT

Jo, jo, všude byl a všechno viděl… Tato diskuse fakt nemá smysl.

jal

A vy osobně, když potkáte na dálnici značku 100, poté 80 a 60, jedete u ní tolik, kolik je na ní psáno?

TSTT

Ano, klidně i míň, když to situace vyžaduje. Jenže to není jen o rychlosti. Je to třeba i o přehlednosti značení, o chování ostatních řidičů a dalších věcech. Alibismus typu řidič přece porušil zákon je na nic, v těchto místech k nebezpečným situacím a nehodám dochází až příliš často. Značení a organizace dopravy (případně i nějaká forma represe) by měly být řešeny tak, aby řidiče navedly k tomu, aby úsek projeli s minimálním ohrožením bezpečnosti, ať už pracovníků, tak i sebe a dalších účastníků provozu. Jasně, nějaké hovado se bohužel vždycky najde, ale když už nic jiného, tak by určitě… Číst vice »

jal

Zazmatkovat v lese sloupků může jen hovado, které tam vletí bez ohledu na dopravní značení.

TSTT

Jasně, takže je lepší všechny, kteří poruší předpisy (úmyslně či neúmyslně), označit za hovada, strčit hlavu do písku a tvářit se, že nikdy nikdo třeba z důvodu nejasného značení nezazmatkoval, a pak se divit, že dochází k nehodám… Mimochodem, kdyby řidiči absolutně respektovali zrovna to značení sloupky, tak by na mnoha místech museli kličkovat do protisměru.

Michal Bartoníček

Omezení točvolanti nedokázali dodržet omezenou rychlost. Jak typické.

Michal M

Tohle je naprostý No-go. Už výstavka zdemolovaných „krycích vozů“, kterou silničáři ukazují, působí strašlivě.
V USA jsou v místech prací na silnici dvojnásobné tresty za každý přestupek. Tady se pičuje, že je tam občas úsekový radar… úcta k lidskému životu nulová.

Kebab

A jsou v USA také značené práce na silnici i dávno poté, co poslední dělníci odešli?

David Kavka

To je úplně jedno. Řidič motorového vozidla nemá přizpůsobovat rychlost jak se mu usmyslí, že je záhodno. Řidič má jezdit dle značek. Konec. Žádné vyfikundace, žádné ochcávání. Nic. Jinak odevzdat řidičák! Je mi líto!

Roman Soudný

Ne. Primárně se jezdí podle provozu a stavu komunikace. Až pak se jezdí podle značky.

Jakub P

Podle provozu a stavu komunikace se má jezdit jen do maxima danýho značkou.

mgr.pavel

Takže když uvidíte na rovné široké přehledné silnici dočasné značení dvacítku, pojedete max dvacítkou až do nejbližší křižovatky?

Anebo kdy vás napadne, že tu značku silničáři zapomněli poklidit?

(schválně píšu extrémní případ, kdy asi i vy pochopíte že ne vždy má smysl se fakt řídit značkou, pokud je zřejmé že jde o omyl. Jasně že ne vždy to musí být tak zřejmé a každý máme tu hranici „už je to zapomenutá značka / ne to fakt má platit“ nastavenou kus jinak)

Gwann

Ano, ma. Jinak vratit papiry

Mysel

Nema. Jinak vratit obcanku.

Jakub P

Schválně jsem napsal, že se to „má“. Ne, že to vždy stoprocentně dodržím. Jo, takovou zapomenutou značku asi do písmene nedodržím, pokud budu opravdu přesvědčenej, že je zapomenutá. Ale ani ji nebudu ignorovat a budu i u takový, která mi bude připadat „zapomenutá“ opatrnější a pojedu tak, abych mohl zastavit na vzdálenost, na kterou vidím, s ještě citelně větší rezervou, než kdyby tam nebyla…

Martin1

Jako, že když je krásně zrekonstruovaný povrch na rovině a prázdná silnice, tak se po ní projedu stovkou, i když mi označení říká, že vjíždím do obce, podle kterého musím snížit rychlost na 50 km/h? Hoops, tak vy byste měl vrátit ten řidičák snad dobrovolně.

Roman Soudný

Kde jsem napsal že budu značku ignorovat?

jal

Tzn, že když usoudím, že v obci má 100km/h nikomu nebude vadit, protož asfalt je hezký a není moc aut, tak mám právo tolik jet?

Radek

Myslím si ,že všichni řidiči by měli chodit na psychotesty.Schválně,kolik by jich prošlo.

Jiří Kocurek

Vy už znáte příčinu nehody, že jste si tak jist tím, že to do těch lidí poslal úmyslně jako Hepnarová?

PetrN

Na školení BOZP na silnicích, které nám pravidelne zajišťuje ŘSD borec pokaždé ukazuje zdemolované „šipky“ na přívěsu v krajnici zaražené do tažné dodávky, kde je v extrémním připadě zabit zaměstnanec. V drtivé většině případů se jedná o nepozornost, mikrospanek či nepříměřená rychlost. ŘSD se snaží čím dále tím více tahat výstražné šipky těžkou Tatrovkou, protože v případě nárazu zezadu jiným kamionem je výrazně větší šance přežití osoby ve vozidle ŘSD

Martin1

O psychotestech se uvažovalo už před lety. A svůj důvod to má. Kolik magorů lze dnes na silnici potkat, to je děs.

Anonym ze severu

Tak o tom snad není v odborných kruzích pochyb. Jen ti nahoře jsou jaksi proti (proč asi?).

Mysel

No bodejt. Ty Vase „odborne lruhy“ by si na tom hezky namastily kapsu. A jak psychotesty funguji v praxi, na to mame spoustu hezkych prikladu. Mj. ten idiot, co namazal koleje, je mel samozrejme taky..

Péťa

Je rozdíl dělat dopravní psychotesty a mít psychytrickou prohlídku.
Psychologie a psychiatrie jsou rozdílné věci.

Péťa

Tím jsem chtěl říct, že kdyby se dělala psychiatrická prohlídka tak řídí asi 4 z 10 lidí.

Hala D
PetrH

Smutné, jak tam rozlišují typy nehod a nějak je nenapadne filtrovat účastníky (chodec, cyklista, motorkář, člen posádky auta). To je na těch sumárních statistikách nejzajímavější, zejména v počtu úmrtí a málokdy se toto zveřejňuje.
Automaticky totiž předpokládáme, že „dopravní nehoda“ znamená rozbité auto.

Anonym ze severu

Protože to není mediální senzace. Kdo chce, může se podívat do veřejně přístupných registrů (PČR, CDV, …).

PetrH

Však tohle je taky registr, který z veřejně přístupných statistik čerpá. Takže by to klidně mohl stahovat taky.

Schválně mi ukažte, kde a jak se dostanete k těm celkovým počtům v jednotlivých kategoriích (viz výše), třeba za necelý letošní rok.

M19