Mají dobré ceny. V podstatě je to jediná evropská nebo japonská automobilka, kde lze podle ceníku koupit auto nižší střední třídy (Corolla sedan) do půl mega. Navíc Yaris cross trumfne cenou i Kamiq a je jen 20000 nad Bayonem.
Já se nedivím. Mnoho lidi začíná kupovat auto, po kterém chce, aby vydrželo třeba 15+ let. A v tom případě je volba některého z globálních modelů zcela logická.
Jasně, není nad jedničkovou ochcávu v kombíku a naftě 🙂 . Toyota má ucelenou řadu a dobrou splehlivost i dostupnost dílů, možná proto je celosvětově dobře prodejná a jejich hybrid je TOP. Spíš se divím, že zvláště u fyzických osob se neprodává více.
Yarise mame na poskakovani po meste a tam se uplatnuje maximalne, mala spotreba, 3 deti v tom manzelka uveze, zaparkuje to do kazde skviry…..univerzalni neni, ale tam kde mam slouzit slouzi skvele. A zkuste si misto oktavky treba hybridni corolu kombi, uvididite ze to je auto z jineho vesmiru.
Čili ho úspěšně používáte k účelu, pro který vznikl, zřejmě dobrá volba. Kdo ale žije mimo město a potřebuje jedno auto na všechno, ten spíš skončí s tou oktávkou, většinou navíc ojetou, protože na novou nemá. To k tomu překročení vlastního stínu.
Proc ale kupovat ojetou oktavku, ktery ma obecne problematicke vw motory, navic v cechach pekne predrazenou, jako bonus velmi casto poradne stocenou a nekoupit hybridni toyotu, prodavaji se po milionech po celem svete, takze asi nejsou vsichni uplne blbi s my svejkove zase chytri…..
I já jim fandím, konkrétně Subaru, to je moje srdcovka. Jen se podělali z Unie a nemají motory, to ve státech a Kanadě jedou pořád po svém a jedou dobře. Škoda, že jsem byl donucen pláchnout ke konkurenci do Germánie. Ale ti mají pořád alespoň pořádné motory.
Subaru jsem fandil, ale už dříve začali nasazovat start-stopy, jakési poloautomatické převodovky atd. Zůstaly jim jen tuhé kastle (ty jsou pravda k nezaplacení), ale drahota vládne. Do ojetého se mi nevyplatí a na nové nemám.
Na spotřebu kašlu, to je auto pro rohlíky a důchoce k lékaři, jezdit s tím každý týden na otočku třeba do Mnichova musí člověka spolehlivě zničit už po první cestě.
Na druhou stranu Toyota Corolla hybrid (jen půjčené) a uvnitř méně prostoru než v trojkové Fabii. Nejsem vysoký, ale nedovedu si představit, že si za mě někdo sedne. Takže pro použití jako rodinné vozidlo nic moc a cena zas neodpovídá použití ve městě. Jinak jede celkem pěkně, akorát posilovač mi přijde hodně citlivý.
Ten středový panel mi na koleno taky vadí zvláště na delší cesty. Dokonalé to není ale co už. Zvykl jsem si i na otevírání kufru, to má zrovna oktáva i s oknem hodně příjemnější.
Tak to je přesně důvod proč preferuji Toyotu. Poloviční náklady na servis a palivo. Navíc nehledím přes budíky jako z tanku. Interiér v základu super. Vyšší třída je Lexus 🙂
Mno, ono je třeba srovnávat se správnou třídou, takže pokud je řeč o Arteonu či Audi A4/A5 nebo 3er tak se podívejme do interiéru Camry/Lexusu ES. Kvalita zpracování rozhodně není horší než u VAGu nebo BMW. A6 a A7 pro to toyota/lexus momentálně nenabizi konkurenci od doby, co skončilo GS. Držíme li se při zemi, tak rozhodně Corolla nemá o nic horší interiér než O IV/golf VIII. O kvalitě pohonného ústrojí nemá smysl ani mluvit, kombinace DSG s TSI nemá, co se týče životnosti, sebemenší šanci na planetovou prevodovku s NA atkinsonem.
A vis proc? Toyota je jednoduchost a funkcnost..proto ze oblibena…michad jablka s hruskama..je videt ze automotiv nerozumis a delas tady ze sebe znalce
Tak do Octávky by mě nikdo nedostal, ani do čtyřkové, natožpak do jedničkové. Jednou jsem v tom jel a strašné, ale to je už dávno. Ale ona i Toyota, nafta nestála za nic a byla slabá, stejně jako benzíny a jízdní vlastnosti ubohé. Ale u jejich odnože Lexusu by se už najít dalo. Jen ne hybrid, ani ryby, ani rak, jen počkejte za pár let. Sice se značka prsí spolehlivostí, ale po 10 letech to přijde.
Nedivim se, napr. Proace nahradilo elektricke berlingo a hybridy od toyoty jsou obecne etalon spolehlivosti- na silnicich jejich pocet dramaticky roste i u nas.
Ještě aby nebyly spolehlivé, když jsou o dost jednodušší než klasicky spalovák. Žádná spojka, převodovka, startér, turbo, v případě 1.8 ani přímý vstřik. Navíc jen jednoduchý planetový diferenciál, dva elektromotory a malá baterka. Což jsou všechno zcela bezproblémové součástí.
Vzhledem k tomu, že proti klasickému spalováku jsou hybridy toyoty a fordu jednodušší, měla by tomu odpovídat i cena. Ta je bohužel vyšší než by mohla být, ale chápu, že rozhoduje trh a zákazník si rad připlatí.
Kdyby to bylo až tak jednoduché, mohl by to vyrábět každý, princip planetovky není patentově chráněný. BTW, není pravda tak úplně pravda, že to nemá startér 😉
Problem je ze zatimco pred 20 lety toyota nalila penize do vyvoje hybridu, tak vw group a obecne evropske automobilky do cinknutych dieslu…videl jsem uz k už kus sveta a ta evropska uchylka pro naftaky je skutecne zvlastni.
Však to krom toyoty používá i Ford a Chrysler.
Ostatní výrobci šli cestou nejmenšího odporu a vesměs přes spojku připojují elektromotory ke stávajícím spalovákům.
No, ked priatelku jej C-ckovy Mercedes trikrat skrz smejdovu elektroinstalaciu nechal visiet, raz pred styristokilometrovou cestou na hodne dolezite obchodne rokovanie, mala otazku na ci vrub pojde oprava na rebricku priorit uplne naspodku.
Nemluvim o elektroautech ale hybridech toyoty. Cena hybridu je stejna jako ten naftak nebo benzin o vetsi kubature. Nic nenabijite, auto uzivate stejne jako klasicke auto, presto si na elektriku lecos najezdite a hlavne po meste, coz je vetsina jizd u soukrome vlastnych aut, tak tam te pohon dava nejvetsi smysl a usporu. Taky jsme meli 2 octavii benzin a to co tim hybridem jezdim po meste rutinne i pod 4 l tak tak octavie zrala klidne i pres 8. Ano, bylo to vetsi auto, ale i s tou corolou budete jezdit okolo 4-4,5 l po meste.
Len tak som pozrel cennik na Sovensku pre tu Corolu. Chcem combi. Hybrid zacina na cene pre 1.8 26700 eur. Kedze chcem aspon vyhrievane sedacky, tak si k tomu priplatim minimalne 700 euro a kedze nechcem bielu, tak za farbu minimalne dialsich 520 eur. Takze sme na cene 28 000 eur a to mam auto v uplne zakladnej vybave.
Nerozumim kam mirite, podobne to bude i u ostatnich automobilek, jenze u toyoty za ty penize dostane skutecne motor a ustroji ktery je kus kvalitni a robustni technolgie, ktera vam bude fungovat zcel bez zavad.
Hunday I30 1.5 MHEV combi, nejaky hybrid v 3 najvyzsom stupni vybavy – 20 500 eura. Kedy sa mi to prejavy ten rozdiel super technologie Toyoty, pri mojom rocnom najazde 10 000 km. Ja radsej usetrim 1/4 nakupnej ceny auta.
Ten H je ale mild hybrid … a koukal jsem se na ceny u nás a ten rozdíl je znát, vo tom žádná, ale zase takové drama to není. A ta T je rozhodně lepší auto.
Což samozřejmě neznamená, že spousta lidí nebude v poho spokojená s tím H a ty peníze ráda ušetří.
a která auta dávají ekonomický smysl ? Jako že se vám za některé auto peníze vrátí?
A jaký smysl má podle Vás nákup třeba kabrioletu, sporťáku nebo motorky?
Kdyby mělo hlavu a patu co píšete, tak asi všichni jezdíme v základní verzi Dacie…. 🙂
Mají dobré ceny. V podstatě je to jediná evropská nebo japonská automobilka, kde lze podle ceníku koupit auto nižší střední třídy (Corolla sedan) do půl mega. Navíc Yaris cross trumfne cenou i Kamiq a je jen 20000 nad Bayonem.
Už bohužel ne … https://pdf.sites.toyota.cz/akcni_cenik_corolla_sedan_dynamic.pdf … pokud teda někde nemáte v kopřivách něco, co jim v rámci té akce dáte na výkup.
Já se nedivím. Mnoho lidi začíná kupovat auto, po kterém chce, aby vydrželo třeba 15+ let. A v tom případě je volba některého z globálních modelů zcela logická.
Toytota? Ne diky, ani zadarmo.
Jasně, není nad jedničkovou ochcávu v kombíku a naftě 🙂 . Toyota má ucelenou řadu a dobrou splehlivost i dostupnost dílů, možná proto je celosvětově dobře prodejná a jejich hybrid je TOP. Spíš se divím, že zvláště u fyzických osob se neprodává více.
To by museli nekteri prekrocit vlastni stin. Mame doma hybridni yaris a spokojenist maximalni, spotreba v lete rutinne pod 4 l.
Cena a užitná hodnota. Jak Japoncům fandím, tak Yaris asi není zrovna úplně univerzální auto, což ta oktávka i po těch letech v podstatě je.
Yarise mame na poskakovani po meste a tam se uplatnuje maximalne, mala spotreba, 3 deti v tom manzelka uveze, zaparkuje to do kazde skviry…..univerzalni neni, ale tam kde mam slouzit slouzi skvele. A zkuste si misto oktavky treba hybridni corolu kombi, uvididite ze to je auto z jineho vesmiru.
Čili ho úspěšně používáte k účelu, pro který vznikl, zřejmě dobrá volba. Kdo ale žije mimo město a potřebuje jedno auto na všechno, ten spíš skončí s tou oktávkou, většinou navíc ojetou, protože na novou nemá. To k tomu překročení vlastního stínu.
Proc ale kupovat ojetou oktavku, ktery ma obecne problematicke vw motory, navic v cechach pekne predrazenou, jako bonus velmi casto poradne stocenou a nekoupit hybridni toyotu, prodavaji se po milionech po celem svete, takze asi nejsou vsichni uplne blbi s my svejkove zase chytri…..
To se spíš ptejte kupců těch oktávek.
I já jim fandím, konkrétně Subaru, to je moje srdcovka. Jen se podělali z Unie a nemají motory, to ve státech a Kanadě jedou pořád po svém a jedou dobře. Škoda, že jsem byl donucen pláchnout ke konkurenci do Germánie. Ale ti mají pořád alespoň pořádné motory.
Subaru jsem fandil, ale už dříve začali nasazovat start-stopy, jakési poloautomatické převodovky atd. Zůstaly jim jen tuhé kastle (ty jsou pravda k nezaplacení), ale drahota vládne. Do ojetého se mi nevyplatí a na nové nemám.
Subaru zcela diskvalifikuji nikoli motory, ale prevodovky.
Na spotřebu kašlu, to je auto pro rohlíky a důchoce k lékaři, jezdit s tím každý týden na otočku třeba do Mnichova musí člověka spolehlivě zničit už po první cestě.
Na druhou stranu Toyota Corolla hybrid (jen půjčené) a uvnitř méně prostoru než v trojkové Fabii. Nejsem vysoký, ale nedovedu si představit, že si za mě někdo sedne. Takže pro použití jako rodinné vozidlo nic moc a cena zas neodpovídá použití ve městě. Jinak jede celkem pěkně, akorát posilovač mi přijde hodně citlivý.
Ten středový panel mi na koleno taky vadí zvláště na delší cesty. Dokonalé to není ale co už. Zvykl jsem si i na otevírání kufru, to má zrovna oktáva i s oknem hodně příjemnější.
Protoze Toyota je humus co se tyce interieru, sedni si do WV Arteonu v plne, BMW 3/5, Audi A5/A6/A7 a pak neco mel…
Tak to je přesně důvod proč preferuji Toyotu. Poloviční náklady na servis a palivo. Navíc nehledím přes budíky jako z tanku. Interiér v základu super. Vyšší třída je Lexus 🙂
Mno, ono je třeba srovnávat se správnou třídou, takže pokud je řeč o Arteonu či Audi A4/A5 nebo 3er tak se podívejme do interiéru Camry/Lexusu ES. Kvalita zpracování rozhodně není horší než u VAGu nebo BMW. A6 a A7 pro to toyota/lexus momentálně nenabizi konkurenci od doby, co skončilo GS. Držíme li se při zemi, tak rozhodně Corolla nemá o nic horší interiér než O IV/golf VIII. O kvalitě pohonného ústrojí nemá smysl ani mluvit, kombinace DSG s TSI nemá, co se týče životnosti, sebemenší šanci na planetovou prevodovku s NA atkinsonem.
A vis proc? Toyota je jednoduchost a funkcnost..proto ze oblibena…michad jablka s hruskama..je videt ze automotiv nerozumis a delas tady ze sebe znalce
Tak do Octávky by mě nikdo nedostal, ani do čtyřkové, natožpak do jedničkové. Jednou jsem v tom jel a strašné, ale to je už dávno. Ale ona i Toyota, nafta nestála za nic a byla slabá, stejně jako benzíny a jízdní vlastnosti ubohé. Ale u jejich odnože Lexusu by se už najít dalo. Jen ne hybrid, ani ryby, ani rak, jen počkejte za pár let. Sice se značka prsí spolehlivostí, ale po 10 letech to přijde.
A důvod? Plácaní od klávesnice?
Nedivim se, napr. Proace nahradilo elektricke berlingo a hybridy od toyoty jsou obecne etalon spolehlivosti- na silnicich jejich pocet dramaticky roste i u nas.
Ještě aby nebyly spolehlivé, když jsou o dost jednodušší než klasicky spalovák. Žádná spojka, převodovka, startér, turbo, v případě 1.8 ani přímý vstřik. Navíc jen jednoduchý planetový diferenciál, dva elektromotory a malá baterka. Což jsou všechno zcela bezproblémové součástí.
Vzhledem k tomu, že proti klasickému spalováku jsou hybridy toyoty a fordu jednodušší, měla by tomu odpovídat i cena. Ta je bohužel vyšší než by mohla být, ale chápu, že rozhoduje trh a zákazník si rad připlatí.
Kdyby to bylo až tak jednoduché, mohl by to vyrábět každý, princip planetovky není patentově chráněný. BTW, není pravda tak úplně pravda, že to nemá startér 😉
Problem je ze zatimco pred 20 lety toyota nalila penize do vyvoje hybridu, tak vw group a obecne evropske automobilky do cinknutych dieslu…videl jsem uz k už kus sveta a ta evropska uchylka pro naftaky je skutecne zvlastni.
Rozhodnutí Mercedesu v 60.-tých letech (včetně toho, že MB prodal Audi) mělo dopad i na VW (bo Porsche sídlí taktéž v Stuttgartu a Neckarsulm je třičtvrtěhoďky od Stuttgartu).
https://www.thedrive.com/news/33123/the-rotary-powered-1969-mercedes-benz-c111-is-the-real-reason-daimler-went-with-diesel-engines
A když si vezmeme, jak se v 70.-tých letech prosadil tehdy privátní Peugeot na úkor výhradně benzínových Simca či Citroën ….
Však to krom toyoty používá i Ford a Chrysler.
Ostatní výrobci šli cestou nejmenšího odporu a vesměs přes spojku připojují elektromotory ke stávajícím spalovákům.
Kdyz jsi koupim nove auto mam zaruku az 5 let. Nejak je mi pak jedno co se stane, kdyz vse jde na vrub vyrobce.
To máš nepochybně pravdu nicméně dle Tvého projevu si nemyslím, že jr to Tvůj případ. Sorry jako🥯
No, ked priatelku jej C-ckovy Mercedes trikrat skrz smejdovu elektroinstalaciu nechal visiet, raz pred styristokilometrovou cestou na hodne dolezite obchodne rokovanie, mala otazku na ci vrub pojde oprava na rebricku priorit uplne naspodku.
Nemluvim o elektroautech ale hybridech toyoty. Cena hybridu je stejna jako ten naftak nebo benzin o vetsi kubature. Nic nenabijite, auto uzivate stejne jako klasicke auto, presto si na elektriku lecos najezdite a hlavne po meste, coz je vetsina jizd u soukrome vlastnych aut, tak tam te pohon dava nejvetsi smysl a usporu. Taky jsme meli 2 octavii benzin a to co tim hybridem jezdim po meste rutinne i pod 4 l tak tak octavie zrala klidne i pres 8. Ano, bylo to vetsi auto, ale i s tou corolou budete jezdit okolo 4-4,5 l po meste.
Len tak som pozrel cennik na Sovensku pre tu Corolu. Chcem combi. Hybrid zacina na cene pre 1.8 26700 eur. Kedze chcem aspon vyhrievane sedacky, tak si k tomu priplatim minimalne 700 euro a kedze nechcem bielu, tak za farbu minimalne dialsich 520 eur. Takze sme na cene 28 000 eur a to mam auto v uplne zakladnej vybave.
Nerozumim kam mirite, podobne to bude i u ostatnich automobilek, jenze u toyoty za ty penize dostane skutecne motor a ustroji ktery je kus kvalitni a robustni technolgie, ktera vam bude fungovat zcel bez zavad.
Hunday I30 1.5 MHEV combi, nejaky hybrid v 3 najvyzsom stupni vybavy – 20 500 eura. Kedy sa mi to prejavy ten rozdiel super technologie Toyoty, pri mojom rocnom najazde 10 000 km. Ja radsej usetrim 1/4 nakupnej ceny auta.
Ten H je ale mild hybrid … a koukal jsem se na ceny u nás a ten rozdíl je znát, vo tom žádná, ale zase takové drama to není. A ta T je rozhodně lepší auto.
Což samozřejmě neznamená, že spousta lidí nebude v poho spokojená s tím H a ty peníze ráda ušetří.
Při nájezdě do 10 tis km stačí Dáčka nebo Tipo. Taky to nemá motory, ale je to levné.
při takovém nájezdu stačí taxik
Kdyby to nemělo star-stop a obrovský středový dispej na ovládání běžných věcí, tak by to bylo použitelné auto.
a která auta dávají ekonomický smysl ? Jako že se vám za některé auto peníze vrátí?
A jaký smysl má podle Vás nákup třeba kabrioletu, sporťáku nebo motorky?
Kdyby mělo hlavu a patu co píšete, tak asi všichni jezdíme v základní verzi Dacie…. 🙂