Toyota se stala poprvé dvojkou na českém trhu s novými vozy
Výrazně rostou registrace aut s alternativními pohony.
Poprvé v historii se stala japonská Toyota druhou nejprodávanější značkou osobních aut v České republice. V únoru se na českých úřadech zapsalo 1565 nových aut této značky a v počtu nových registrací těsně předstihla Hyundai. Toyota je jednou z automobilek, která část své modelové nabídky vyrábí v Česku.
Posun v žebříčku vyplývá z dat Svazu dovozců automobilů o registracích nových vozidel. Podle nich stoupl objem nově registrovaných vozidel meziročně o 18,3 % na 16 826 kusů. Poslední tři roky nemají ale zejména měsíční statistiky zásadní vypovídací hodnotu: výrazně je ovlivňuje to, jak se které automobilce podaří včas dodat nová auta zákazníkům.
Českému trhu nadále vévodí Škoda Auto, která si dlouhodobě drží více než třetinový podíl. Mezi skokany je také Mercedes-Benz, který se posunul na šesté místo, do desítky se vrátil Peugeot. Dlouhodobě si nadvládu na trhu udržují auta kategorie SUV, za první dva měsíce je podíl přes 45 %.
Registrace vozů s alternativním pohonem stouply oproti loňskému roku o 31,4 % (7 303 vs. 5 557). Počet registrovaných elektromobilů se zvýšil o 48,3 % (ze 491 na 728 ks). Plug-in hybridní vozy vzrostly meziročně o 75,5 % (ze 489 na 858 ks). Klesá naopak počet ojetých aut z dovozu, za první dva měsíce o téměř 13 %.
Velký pád zažívá trh s novými autobusy, za první dva měsíce bylo přihlášeno jen 70 nových autobusů, loni téměř dvě stovky. Objem registrací je výrazně ovlivněn zahajováním nových smluv dopravců.