Toyota se poprvé dostala v Česku mezi tři nejprodávanější značky, prudce rostou prodeje motocyklů
Prodeje aut za letošní rok propadly o čtvrtinu, daří se naopak odbytu motocyklů.
Český tuzemský trh s novými osobními automobily pokračoval i v srpnu v poklesu. V meziročním porovnání trh spadl o třetinu.
Vyplývá to z dat Svazu dovozců automobilů. Za srpen se u nás registrovalo 16 611 nových osobních vozidel, což znamená pokles o 33,4 % v porovnání s loňským srpnem.
Klesající trh přináší zajímavé změny v pořadí nejprodávanějších značek. Zatímco pozice Škody Auto jako tuzemské jedničky je neochvějná a druhým v pořadí je letos už standardně Hyundai, k překvapení došlo na třetím místě. Poprvé v historii českého trhu s novými auty je trojkou Toyota.
Čtvrtý Volkswagen porazila jen o 9 vozů, vzestup Toyoty na tuzemském trhu je ale dlouhodobý. Za celý rok je na pátém místě, ještě v roce 2017 byla přitom až v druhé desítce. Trojice nejprodávanějších značek za srpen na českém trhu letos ztrácí podstatně méně než ostatní značky: zatímco registrace nových vozidel spadly meziročně o čtvrtinu, Škoda, Hyundai i Toyota o méně než pětinu.
Toyota těží především ze zájmu části zákazníků o hybridy: jen za srpen se u nás registrovalo 358 vozidel této značky mělo hybridní pohon, jde o 38 % všech toyot v Česku registrovaných v srpnu. Takový podíl hybridů jiná značka nemá.
Z hlediska paliva vede celkově na tuzemském trhu benzín s 66,18 %, podíl nafty letos vzrostl na 29,04 % (oproti 26,8 % za 1–8/2019). Zvyšuje se počet registrovaných vozů s čistě elektrickým pohonem ( 1 477 ks) a plug-in hybridů (988 ks)
Klesající trh s motorovými vozidly ukazuje další zajímavý vývoj: letos výrazně roste prodej motocyklů. Za srpen stoupl počet registrací o 32,5 %, za celý rok pak o 8 %. Narůstá prodej především slabších motocyklů, zejména skútrů. Nejprodávanějším značkou byla Honda, která má pětinu trhu.