Toyota posílila pozici trojky českého trhu, čínská auta MG již předstihla Opel či Citroën
Trh s novými auty zaznamenal v Česku v březnu návrat na hodnoty před pandemií.
Registrace nových aut v Česku se vrátily na nejvyšší objem od roku 2018. Za první čtvrtletí úřady zapsaly do registru 56 341 nových vozidel, meziročně o 18,89 % více. K nárůstu došlo především v březnu, kdy se v Česku zaregistrovalo celkem 22 378 aut. V březnu registrace vzrostly meziročně o 32,39 %. Vyplývá to z dnes zveřejněných dat Svazu dovozců automobilů.
V pořadí nejprodávanějších značek si první pozici drží Škoda Auto s podílem přes 35 %, následovaná Hyundai. Několik měsíců v řadě drží třetí pozici Toyota, která předstihla Volkswagen. Na pátém místě je Kia. Škoda má i prvních pět míst v žebříčku nejprodávanějších modelů, vede Octavia.
Poprvé se také začíná ukazovat nástup čínských automobilů. Značka MG, kdysi z Velké Británie a nyní kompletně čínská, dosáhla v březnu nejlepšího výsledku v historii na českém trhu. Byla 16. nejprodávanější značkou, teprve za ní se umístily Opel či Citroën.
Pomalu roste podíl plně elektrických vozidel, za první čtvrtletí dosáhl 2,4 % celého trhu. Ještě před rokem měly jen 0,7 % trhu. Silně roste podíl hybridních vozů. V prvních měsících roku 2023 se podíl zvýšil na 15,0 % (z 13,4 % za rok 2022). Podíl aut s pohonem na naftu či benzín v posledním čtvrtletí zásadně neklesl, dlouhodobě ale ztrácí. Například naftové vozy měly ještě v roce 2016 podíl 43 % trhu, letos je to jen 22 %. Zmizely prakticky prodeje aut na stlačený zemní plyn, za první kvartál se registrovalo jen několik desítek kusů. Nadále roste podíl aut kategorie SUV, v prvním kvartále přesáhl 45 %.