Toyota chystá velkou elektrifikaci, každý model má být na baterii. Chce je recyklovat.
Jeden z trojice největších výrobců automobilů na světě zrychlí svoji expanzi do elektromobility. Do roku 2025 by měl být každý
Jeden z trojice největších výrobců automobilů na světě zrychlí svoji expanzi do elektromobility. Do roku 2025 by měl být každý model i ve verzi s elektromotorem, do roku 2030 chce prodávat 5,5 milionu elektrifikovaných aut ročně.
Elektritfikované vozy mají být do roku 2025 podle strategie součástí každé modelové řady Toyota a Lexus.
„Strategie Toyoty se zaměřuje na zrychlení vývoje hybridů, plug-in hybridů, elektromobilů na baterie a elektromobilů poháněných palivovými články. Toyota si určila cíl snížit celosvětový průměr emisí CO2 nových vozidel o 90 procent oproti úrovním roku 2010,“ uvedla irma v tiskové zprávě.
Toyota plánuje kolem 2020 celosvětově nabízet přes 10 modelů elektromobilů na dobíjení. Začne v Číně, poté bude následovat Japonsko, Indie, USA a Evropa. Rozšíří také modelovou řadu vodíkových aut v kategorii osobních i užitkových vozů. Rozšiřování se týká i nabídky hybridních elektromobilů. Toyota rovněž plánuje ve 20. letech rozšířit svoji modelovou řadu plug-in hybridů.
Toyota elektromobilům věří i díky tomu, že pracuje na nové generaci baterie, která má mít větší výdrž. Společně s firmou Panasonic zahájí studii proveditelnosti společného komerčního projektu prizmatických baterií pro automobilový průmysl. Chce zavést systém na recyklace baterií.
Toyota byla první velkou značkou, která výrazně vstoupila do elektromobilů, hybrid Prius začal jezdit už před dvaceti lety. Současně firma věří i vodík, sedan Mirai je první sériově vyráběný vůz poháněný palivovými články.