Torzo pendolina dostane ETCS, České dráhy jej zařadí do výměnného systému údržby

Depo ČD v Michli (ONJ), nepoškozená část pendolina po nehodě. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDepo ČD v Michli (ONJ), nepoškozená část pendolina po nehodě. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Zařazení pěti vozů do systému má zkrátit dobu těžké údržby na třetinu.

Jednotka 680.006 (pendolino), která byla vážně poškozena loni při nehodě v Bohumíně a již se České dráhy rozhodly kvůli vysokým nákladům neopravovat, nebude rozebrána na náhradní díly. Dostane zabezpečovací systém ETCS a dráhy ji zařadí do výměnného systému těžké údržby s ostatními pendoliny.

Ze sedmivozové jednotky zbylo pět nepoškozených vozů; ty budou udržovány provozní. „Budou používány do výměnného systému s ostatními pendoliny, tedy pět vozů se vymění za jiných pět a v době odstavení se opraví jen dva vozy,“ sdělil deníku Zdopravy.cz člen představenstva ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.

Podle něj tento systém zkrátí dobu těžké údržby na třetinu, tedy z 90 na zhruba 30 dní. „Každé pendolino tak bude zhruba o dva měsíce více k dispozici, než kdybychom těch pět vozů z bouraného pendolina k dispozici neměli,“ doplnil Ješeta.

K tragické nehodě došlo loni v červnu, pendolino narazilo do posunového dílu. Při nehodě zahynul strojvedoucí pendolina. Oprava jednotky by vyšla až na 250 milionů korun, což dráhy označily za neekonomické. Dráhy původně mluvily o tom, že zbytek pendolina budou používat jako zdroj náhradních dílů.

Pokud jde o pendolina Českých drah, připadá na letošek jedno kulaté výročí. První pendolino ze sedmi objednaných obdržely ČD před 20 lety.

Tagy 680 České dráhy pendolino
100 komentářů