Torzo pendolina dostane ETCS, České dráhy jej zařadí do výměnného systému údržby
Zařazení pěti vozů do systému má zkrátit dobu těžké údržby na třetinu.
Jednotka 680.006 (pendolino), která byla vážně poškozena loni při nehodě v Bohumíně a již se České dráhy rozhodly kvůli vysokým nákladům neopravovat, nebude rozebrána na náhradní díly. Dostane zabezpečovací systém ETCS a dráhy ji zařadí do výměnného systému těžké údržby s ostatními pendoliny.
Ze sedmivozové jednotky zbylo pět nepoškozených vozů; ty budou udržovány provozní. „Budou používány do výměnného systému s ostatními pendoliny, tedy pět vozů se vymění za jiných pět a v době odstavení se opraví jen dva vozy,“ sdělil deníku Zdopravy.cz člen představenstva ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
Podle něj tento systém zkrátí dobu těžké údržby na třetinu, tedy z 90 na zhruba 30 dní. „Každé pendolino tak bude zhruba o dva měsíce více k dispozici, než kdybychom těch pět vozů z bouraného pendolina k dispozici neměli,“ doplnil Ješeta.
K tragické nehodě došlo loni v červnu, pendolino narazilo do posunového dílu. Při nehodě zahynul strojvedoucí pendolina. Oprava jednotky by vyšla až na 250 milionů korun, což dráhy označily za neekonomické. Dráhy původně mluvily o tom, že zbytek pendolina budou používat jako zdroj náhradních dílů.
Pokud jde o pendolina Českých drah, připadá na letošek jedno kulaté výročí. První pendolino ze sedmi objednaných obdržely ČD před 20 lety.