Torzo koridoru ve Střezimíři má být místní dráhou, ČD zapůjčily Prasátko a hytlák

Hytlák Českých drah ve Střezimíři se bude měnit na otevřený výletní vůz. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářHytlák Českých drah ve Střezimíři se bude měnit na otevřený výletní vůz. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Provozovatelem dráhy by měla být společnost Railway Capital, která rovněž zajistí jízdy turistického vlaku.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Emil

Nebyla by lepší 810, která by tam jezdila 🤔

Trumway

Byla

Kevin

Z jedné strany chápu, že o starou železnici nestojí, ale na druhou stranu, když se podívám na to, kudy stará vedla, tak ji mohli alespoň v odlehčené podobě nechat celou. Důvody mohou být dva. Jedním z nich je rezerva pro případ opravy té nové a druhou mohl být místní provoz nějakého místního mororáčku. Určitě si křížení ani nesešla výškově, tedy stačilo ho přemostit a na koncích mohl být provoz oddělený se zamknutými výhybkami se zajištěným nájezdem na slepou kolej – kdyby přecijen něco. Ale jinak jde o pěknou novou trať a přetrasování vypadá pěkně.

El Barto

Tak samozřejmě by bylo možné starou trať zachovat, jen je otázka, jestli by to přemostění bylo tak jednoduché, když stará trať vedla místy ve stejné stopě, jako nová. A potom je to hlavně otázka peněz, protože mosty jsou drahé, údržba celé tratě není zdarma a užitek z toho všeho je diskutabilní – jak často bude nová trať kvůli opravám zcela vyloučena bez možnosti alespoň jednokolejného provozu?

Jiří Kocurek

Použitelnost staré trati přes Bystřici nad Pernštejnem při výlukách mezi Tišnovem a Žďárem, aby R9 jezdila odklonem, vypadá takto:
https://www.idsjmk.cz/lockouts/detail/2403

Trumway

Jenže na to už je pozdě tohle řešit.

Jiří Kocurek

„Určitě si křížení ani nesešla výškově“

Tvrzení je správně, nicméně na přemostění to nebylo, vycházelo to jen o metr až dva , nikoliv o potřebných 5-6 metrů.

V případě opravy té nové bude k dispozici 1 kolej ze 2.

Standa

„Po atrakcích tohoto typu je ve společnosti již delší dobu velká poptávka, zároveň se však nejedná o masovou turistiku. Jde o střípek, který přispěje k zatraktivnění regionu,“ doplnil majitel Railway Capital Jan Šatava.

Tak tomu věří jen totální výmaz.. kdo to bude dotovat až poptávka spadne na nulu? … A že jednou spadne. Buď je velká poptávka a je to masová turistika nebo není…. Ty dvě věty si naprosto protiřečí..

Michal M

Reálně se tam 4x ročně jezdilo s drezínama, jestli se k tomu přidá ještě hytlák, tak dobrý. Ale vezměte si co všechno k tomu musíte udržovat a roundupovat.
Nákup nádražní budovy obcí mi přijde jako poměrně ambiciozní nápad vzhledem k velikosti obce, ale asi vědí, co dělají…

Jan

No mě zarazily ty fotky drezin, kde holcicka stoji u zabradli ktere ma u hlavy, a druha sedi na lavici po smeru jizdy. Oprena o zabradli. V pripade kdy se v tak malem prostoru do nektere drcne tak skonci pod koly dreziny 🤦🤦🤦

SpitiPater

Tak tohle by mně fakt nenapadlo. O co může být tahle drezína nebezpečnější než dětská prolízačka před barákem nebo jen to, že člověk vyleze na ulici…