Tornáda už nejsou v turnusu. Ještě ale vypomohou na trati Ostrava – Opava

Jednotka řady 460. Foto: České dráhyJednotka řady 460. Foto: České dráhy

Několik odstavených jednotek 460 se nachází v Bohumíně a České Třebové. Tyto jsou již zrušeny a čekají na prodej nebo fyzickou likvidaci.

Odebírat
Upozornit na
guest
72 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
W14

Pokud jste se s Tornády nestihli rozloučit, tak kromě Ostravy – Opavy je ještě potkáte mezi Vsetínem – Hranicemi (a byť za to asi dostanu mínusy, tak bohužel).

LV

Ale jen sporadicky, buď první ranní nebo poslední večer, ale ne každý den

Vid

Ten mluvčí ČD ale lže. Prý bude ze zálohy vystavena maximálně jedna jednotka 460. Dnes už se v provozu objevily všechny 3. Aby nakonec v květnu po odchodu 460 do Bohumina nemusely v Olomouci za pantery zaskakovat 843.

Domis

Je už v Olomouci už dostatek 640 po tom, co se do Brna teď vrátily brněnské 640 zpět na střelickou výluku?

V článku se píše, že v současnosti je v Olomouc 23 z 27 ks 640.2. K tomu 3 ks původních 640.001-003. Turnusy jsou pro 25 jednotek. Tedy aktuálně turnusováno 25 z 26?
Cílový inventární stav je 27+3 ks 640? Tedy 25 v turnusu a 5 na záloze?

panZdneda

Mně připadá, že je neustále nějaký panter pokažený, proto jezdí ty panťáky. Pantery postávají v Olomouci všude možně, ale do výkonu pak vyleze z křoví panťák. Dnes byly v plném nasazení dva, 460027/28 a 460059/60.

selarp

Včera to bylo vůbec zajímavé, protože 027/028 hobloval Vsetíny (1.TD), zatímco v 5.TD (ranní + odpolední špičkové vlaky Olomouc-Přerov-Lipník) nahradila turnusovou 059/060 na odpolední část „záloha“ 069/070 🤣.
Mimochodem, 027/028 má dnes privátní šotoušskou akci Hranice-Čadca (+Petrovice u Karviné a Mošnov Airport), jinak by asi jezdila taky. Ale zítra už bude „na značkách“ ve Valmezu pro 4. TD (3200/3207 atd.)

LV

co je to prosím to 1.td a 5.td?

Jan Z.

Jenže 23 i s 2 MSK, takže OLK jen 21×640.2, 640.0 jezdí jen první 2, 003 je po nehodě. Takže 23xRP + 2×460 + mají RP poruchy. Od poloviny roku bude RP zajíždět do St. M. u U.H. na Sp vlacích místo Sharků.

panZdneda

Panter 640003 jezdí, včera (čtvrtek) Os3700/Os3715/Sp1422/Os13037, nocuje aktuálně v Šumperku.

Jan Z.

Máte pravdu, spletl jsem si s 640.004 a zapomněl jsem na 1×640.2. Díky za upozornění!

selarp

Kecy.
460.059/060 samozřejmě jezdí i nadále v olomoucké TS602, dnes ve 4.TD. Teď právě bude vyrážet z Lipníku do Přerova.

El Barto

V článku je doslova psáno: „Jednotky jsou nyní provozovány už jen jako provozní záloha v Olomouci. V případě potřeby je ze zálohy vystavena tak maximálně jedna jednotka.“.

asdf

A selarp píše že článek kecá, protože tornádo je pořád řazené do turnusové skupiny 602 a odjíždí 4. turnusový den rozpisu.

selarp

Není vystavena ze zálohy „v případě potřeby“, ale trvale jezdí v turnuse TS602, včera ve 3.TD, dnes ve 4. TD a zítra, nestane-li se nějaká mimořádnost, v 5. TD (Přerov – Lipník – Olomouc počínaje vlakem 3331).

Míření

Jede že zálohy protože aktuálně nemůžou z různých důvodů jezdit dva olomoucký panteri, kdyby byli provozuschopní tak nejede.

vasek.beroun

Já byl strojvůdce letmo a byl jsem zařazován do turnusu třeba na měsíc, za nemocného kolegu, u mašin a souprav to může být podobné.😜

Omega

„Záloha v turnusu“… kroutíte se jako žížaly, jen nemuset uznat fakt, že 460 prostě furt jezdí 🙂
Proč? No tak jezdí, ještě chvíli jezdit bude, nikomu to nevadí a jen si u ČD musí nějak „dokázat“, že to není turnus…

Jiří Kocurek

ČD mají potřebu dokazovat, že se nejedná o turnus.

Což má dokazovat, že to řazení nikomu NEvadí. Hmm, proč mám pocit, že tu něco nesedí?

vasek.beroun

Tak logicky. Když máte oběh třeba na 6 mašin a jedna vypadne, náhrada pokračuje za tu chybějící v turnusu. Nevím, jak jinak byste to chtěl udělat.

selarp

No takže… je v turnusu, žejo, logiku?

Dnes aktuálně 460.069/070 opět v 1.TD v olomoucké TS602, tj. celodenní provoz mezi Hranicemi a Vsetínem. Včera 5.TD, předevčírem 4.TD, v středu 24. byla v 3.TD, předtím ve 2.TD… ale to v podání ČD není turnus, jen záloha 🤪

Jan

Nejočekávatelnější zpráva týdne, Bardotky taky končily v osobní dopravě asi tak 10x „definitivně“…

El Barto

560 už do běžného provozu nezasahují, 460 je budou následovat do historie tak do konce roku, protože větší poruchy, ECM, ETCS a bohumínští „sběrači kovů“.

Igor Mauricio

Kde prosím bylo řečeno, že tornáda končí definitivně? Pokud jsem dobře sledoval, nikdy to nikde nikdo neřekl. Nebo snad samotná akce „rozloučení s tornádem“ znamená, že šlus a nazdar, už do provozu nezasáhnou?

Igor Mauricio

Omlouvám se, bylo to mířeno pod příspěvek uživatele „Tomasek“, ale vidím, že se to vlastně ve výsledku hodí i sem. Zase jsem rychleji psal než klikal.

Vít Jůza

V jednom vyjádření kompletní třívozové jednotky i zkrácená třívozová jednotka.

B0R1S3K

Myslím, že je pořád lepší, když bude pod drátama ještě pár měsíců jezdit tohle, než aby tam jezdila Regionova.

Kicruj

Kapacitně asi jo, ale já bych jel radši regionovou.

Gajda

No – Regionova je sice diesel – ale lehounkej, co to odjede za kýbl nafty a má i nízkopodlažní část. Ona i ta trakční energie má nějakou tu stopu a todle zrovna něco co by vynikalo hospodárností co se spotřeby týče rozhodně není. I kdyby byla veškerá trakční energie z větrníků, i ty tu něco zanechaly, aby mohly vyrábět.
U nás v KVK jezdí spokojeně z Chomutova až do Chebu žralok, komplet celou cestu pod dráty – tam už to špatně je, ale protože dotace, ještě hodně dlouho to i špatně zůstane.

Petr Křístek

Díky smlouvám je vám ovšem ten kýbl nafty úplně jedno. U ČD opakovaně vidíme že se nevyplatí ani 810. Ačkoliv nám jejích fanoušci tvrdí že je to to nejlevnější. Pomůže to maximálně managementu ČD nikoliv objednavateli nebo zákazníkům. Pro ně to vše zůstává stejné a pak je otázka kapacita. Kdy Regionova je prostě značně nevyhovující.

Jiří Kocurek

Z pohledu cestujícího je lepší ta Regionova, z těch dvou špatných možností. Do Tornáda se blbě leze s kočárkem, o berlích… všecky dveře jsou vysoké. Mám takové tušení, že cestující by neměl být až ten poslední v řadě.

Pavel

Na R27 standardně jezdí motorové vozy 843, které jsou svými horolezeckými parametry srovnatelné s tornády. Výluka v úseku Krnov-Opava znamená, že 843 přijíždějící od Olomouce se budou otáčet (obrazně) v Krnově, z Krnova do Opavy pojede NAD a zbytek trasy R27 během výluky odjezdí právě tornáda. Budou-li v červenci teplotní třicítky, předem kondoluji cestujícím.

Kuba2

Z hlediska chodových vlastností určitě ne.

Jiří Kocurek

Lepší chodové vlastnosti jsou cestujícímu k ničemu, když když zůstane stát na peroně.

Chronosphere

Vsadím se o co chcete,že 460 budou jezdit ještě i příští rok.

Jiří Kocurek

Bohužel, stát se to může. … rozdávat lidem na peroně špunty do uší, zdarma.

Kuba2

Stát se to nemůže, protože ETCS, ECM nebo vyřezání kabeláže, jakmile se to nechá někde stát.

Jiří Kocurek

Vyřezání kabeláže hrozí čemukoliv, ETCS v Těšíně ještě povinné nebude, tak to tam může jezdit namísto Kibelu.

Ale kéž by na to nedošlo, na ty kabely a na ten Kibel v Těšíně.

Jiří Kocurek

ČD by mohly zorganizovat ještě jednu rozlučkovou jízdu – dát je dvojmo a jet až do Košic.

El Barto

Což by mohla zároveň být rozlučka s DC trakcí v Žilině a se 460 na Slovensku, tam už je jenom jedna provozní jednotka.

Jan

Jenom železničním uzlem Žilina jim v budoucnu pomohou Bardotky…

Jiří Kocurek

průjezd setrvačností 😛

jzms

A proč ? Ještě dlouho tam bude stejnosměr

Johnny Cash

Aha, takže byla kravina vyhodit peníze za rozlučkovou jízdu a svézt se s tím ještě pořád jde. Zajímavé.

Juraj

Tak pokud jde někomu o to, že chtěl být na té „fakt zaručeně úplně poslední“, tak to má holt smůlu. Ale pokud někdo jel jen na nostalgický šototrip, tak je spokojený a toto mu žíly trhat nemusí.

Martin Kovář

Já teda nevím, ale všude bylo psáno, že se loučí retro jednotka, zbývající jednotky půjdou do zálohy. Každopádně, Mimochodem, klidně si plánujte svezení třeba 19.5., přičemž jednu jednotku zítra bezďáci zapálí, druhá bude mít přeskok na trakčním motoru a třetí potká pozítří na přejezdu polský kamion a kde budete se svým svezením … game over 😉

Jiří Kocurek

… zaseknou se tomu dveře, speče kontrolér, nedejbože aby fíra projel Stůj i odvrat* za ním, nebo se pod tím rozlámou kolejnice a Tornádo bude vykolejené.

*) https://www.pozary.cz/clanek/48140-v-ostrave-vykolejil-cityelefant-nekolik-zranenych/

Tomasek

Typicky kocourkov CD

Pokud udelam akci, ze neco definitivne konci tak by to tak melo byt! Proc se ta akce neudelala na konci leta? na podzim?

boze muj.

Tomasek

Minus je od pohunku z CD Nostalgie, ze?

Martin Kovář

Tož ogare posluchaj, odjela ta retro jednotka do Chomutova nebo ne? Odjela. Navíc je naprosto běžné, že proběhne nějaké rozloučení a daná vozidla ještě chvilku jezdí. V případě rady 460 to navíc bude maximálně do konce letošního roku. Navíc buďme rádi, že to loučení proběhlo teď, takto a naprosto bez závad. Zbývající jednotky taky mohou zítra potkat bezdomovce, přeskok na trakčáku a polský kamion na přejezdu a GAME OVER! Jak bys potom byl rád, že to loučení proběhlo a ty jsi tam byl. Navíc už v propagaci akce ČD psaly, že se nejedná o definitivní finito, ale že bude ještě… Číst vice »

FFranta

Tak bude třeba ještě jedna 😀

jva

Jistě, s takovými, kteří nerozumí psanému textu to jinak ani nejde. Nikde nebylo avizováno, že je to poslední jízda. Ba naopak, jasně psáno, že ještě chvíli budou v turnuse, pak v záloze. Takže pokud se nějaký polointeligent speciálem svezl a teď se diví, jsou ty peníze jen výchovná daň za blbost.

Jan T.

To je jako se vztekat, že pražské T3SUCS skončily v roce 2017 své pravidelné jízdy, pak přešly plně na linku 23 a a ta když byla během covidu zrušená, tak se příležitostně objevily i jinde, třeba na dvojce nebo dvaadvacítce. Prostě je něco jiného konec pravidelného provozu a definitivní vyřazení i záložních vozidel.

Jen

Není to ani týden a už to vytáhli z kopřiv 🙂

PeDazOl

Však to ještě ani nestihlo kopřivama obrůst. 🙂

selarp

Vůbec to do kopřiv nedali. 460.059/060 jezdí v turnuse celý týden.

Vid

Neškodilo by se poptat objednavatele R27, jak se mu líbí nasazení starého šrotu. Výstup do vozidla pro cestující horší, plošina chybí a WC ve stavu pro opravdu otrlé jedince. Kdyby ČD nasadily 471 nebo pantery, tak neřeknu ani popel. To by bylo vylepšení vozového parku. Na pokrytí úseku Olomouc Krnov stačí 2 843, přitom v Olomouci je jich 14. Takže o nedostatku 843 to není. I během současné výluky probíhá jejich údržba v Opavě.

Erik85

Odpověď zní 943. Ona ta R27 celkem ostře úvraťuje v OV.

Vid

943 zbývá 10. A na úsek Krnov Olomouc stačí také 2. Jaké výmluvy tam máte dále?

XP3

Aby ČD mohly nasadit 471 nebo 650.2 musely by mít souhlas MSK, protože smlouva. Nasazení 460 po dobu výluky na R27 určitě projednáno s MD bude, protože sankce.

Vid

Za nasazení horšího vozidla oproti smlouvě by samozřejmě měla být sankce. Můžou se na ni šotousi ČD složit. O víkendech a pak v červenci by měla klesnout turnusova potřeba 471 a 650.2, tak by se mohly nasazovat na R27.

XP3

Je to marný, je to marný, je to marný… Znovu, ČD si NEMOHOU nasazovat vozidla, které jsou pod smlouvou, kde se jim zlíbí. Chápeme???!!!

Vid

Takže bude lepší, když budou stát v červenci v depu? Smlouvu s krajem dodržovat musí a smlouvu s MD ohledně R27 dodržovat nemusí?

jva

…a pak budeme nadávat, že vlak jedoucí celou trasu pod dráty (OP-OV) jede v dieselu. Prostě hůl se vždycky najde.

Vid

Ve smlouvě je motorový vůz. Nasazení elektrického šrotu nemá pro cestující žádný benefit a planetu to asi taky nezachrání.

vbb

Točit Olo – Krn – Olo dvěma soupravami je honit je jak nadmutou kozu s 10minutovými obraty. Jakákoliv anomálie = rozvrat GVD až do dalšího dne.
A linka R27 je až do Ostravy střed, oběžná doba je 8 hodin (ale spíš 10, protože když to v 10.52 přijede od Ostravy, tak to zpět nepojede v 11.08, ale až ve 13.08 (ono je taky potřeba tu soupravu uklidit)…

Vid

To je zajímavé, že u Arrivy na Pardubice Liberec to MD nevadí. Ale nejspíš v Olomouci se vždy během dne vymění na obou soupravach HV kvuli zbrojeni. Takže by bylo prima mít v Olomouci 4 843. Ale pořád je inventarni stav 14. Takže klidně 4 můžou být v Opavě. V provozu budou potřeba 2 na Opava Ostrava.

EC104

Krásné vyčerpávající info. Mimochodem dneska navečer na Valachy zaznamenána mj. jednotka 460.

Zesp

Normálně jezdí dál… Včera zase jezdily na některých spojích z Olomouce přes Přerov do Lipníka, to samé v neděli z Přerova do Lipníka…

55p

Jojo zatím stále jezdí jedna jednotka celkem pravidelně:
http://sledovani.55p.cz/olomouc_602_2024/

Jířa

Dotaz celkově na tyto tabulky. To dělá někdo z depa kdo o tom má skutečný přehled nebo si to dělají fanoušci železnice pro sebe. Ptám se proto abych věděl jak velká je pravděpodobnost že to tak skutečně jezdí. Do jaké míry je na to spoleh? Pochopitelně to nemyslím jen u tohoto oběhu ale i u jiných dep. Kdo je dělá kdo se tomu věnuje? Děkuji za odpovědi.

55p

To se liší tabulku od tabulky. Plus taky veřejné vkládání postřehů je někdy na škodu…

Hoermalmeister

Ibalginy jsou takové dost náhodné, ale toho důvodu, že oběhy nejsou úplně pevné a jede ten, koho dispečer pošle. Standardně jsou i tři jednotky na jednom kurzu a je v tom dost nepořádek. Snažil jsem se to ověřovat podle mapa.idsjmk.cz ale nezjistil jsem, jak systém přiděluje jednotkám čísla, takže smůla