Ťokovo přání nevyslyšeno. ČD nepřišly na to, jak Škodě vrátit „zmetky“
Lokomotiva 380 ve speciálním polepu připomínající 100 let založení republiky. Foto: České dráhy
Lokomotivy řady 380 zůstanou i nadále ve flotile Českých drah, přání ministra dopravy Dana Ťoka navzdory. Státní dopravce nenašel cestu,
Nechápu, jak to mohou nechat tak? Buď vyměním motory za lepší, nebo snížím výkon. Nechápu, proč to neřeší a v čem je problém. Když je to navíc tuším asynchronní motor, co už je tu tak 150 let. Ale pokud to škoda nechá tak a nebude to řešit, tak to tvrdě poškodí její renomé. Něco na tom bude, protože, když jsem jel naposled 5 vozovou soupravou, tak zrychlení nic moc. ¨
A nechápu, jak to, že to teda nebylo reklamováno, nebo vráceno. To je ta smlouva opravdu tak špatná?
Něco na tom bude, nedávno jsem jel 5, 6 vozovou soupravou a zrychlovala na 6 kw pomalu.
Nechápu, buď dodám nový zlepšený motor, nebo omezím výkon.
Přece musí být řešitelné. Navíc je to snad asynchronní motor.
Jak to, že to nebylo reklamováno. Případně vráceno, pokud do škoda neřeší.
Ono otázka jaká je smlouva, a plus ta rozhodčí doložka
Na těch vypadlých motorech něco bude, protože nyní jak jsem jel s 5-6 vozy, tak ten vlak na 6 kw měl docela špatné zrychlení.
By mě zajímalo, co zatím je, přece vyměním motor za lepší nebo snížím výkon. Přece musí být řešitelné.
Navíc ty motory jsou myslím asynchronní.
Jak to, že to nebylo reklamováno? Pokud to neumí škoda řešit, tak to mohlo snad být vráceno. Pravda čd nejsou spotřebitel, a byla tam ta super doložka.. nicméně..
ŠT navrhla a vyrobila lokomotivu, která má značný potenciál. Že se objevují poruchy, to by mělo být především zájmem ŠT managementu jako zpětné vazby. Otázka je, kolik problémů způsobují otřesy, které při provozu neměly být. Uložení komponentů nepočítá s tím, že se jezdí stošedesát po zvalchovaných kolejnicích od nákladní dopravy. Tím nechci říkat něco proti nákladní dopravě, ale proti nedomyšlenému infrastrukturnímu plánování. Stategické myšlení mezi ty, kteří rozhodují, se nějak ne a ne proiknout. Všichni hledí na dnešek a maximálně na zítřek a dlouhodobá odpovědnost je jim, však víte u čeho. Přitom miliardová sekera Jančury je varování každému, kdo by… Číst vice »
Tak jestli jsou tyhle lokomotivy tak poruchové jak se všude píše, potká je osud Uršuly a Krakena. O těch ČD taky tvrdily že se je nevyplatí provozovat. Taky to byly prototypy a nebyly za hubičku. Do šrotu šli dříve, než by řekl „ťok“.
Tyto dětské nemoci mělo skoro vše co na dráhu přišlo jako novota, problém je ale v tom že je to v záruce, a tak i tekoucí propojku na 714 musel přijet vyměnit někdo z ČKD a těm to trvalo měsíc i víc místo toho aby to vyměnily v depu a za hodinu to jelo dál, když si vzpomenu co jsme zažívali s 854 a dnes je to jedna z nejmíň poruchových řad.
Tak si říkám, jak obdobně by probíhaly tyhle diskuse, kdyby internet existoval při vývoji „ESa“ a jeho derivátů. Jak ty se po několik let (i díky době) potýkaly s problémy „dětských nemocí“, darmo mluvit. A chování škodovky k problémům bylo podobné. Rozdíl byl jen v tom, že nebylo kam utéct, protože na tom stál další postup elektrizace ČSD a počet těch mašin byl nasmlouván a vyroben několikanásobně větší, než „messerů“.
Proto výše říkám, že by ČD měly na ŠT přitlačit ve věci odpovědnosti za výrobek, protože příště se mohou rozhlížet zcela jinde.
Je to řešitelé dohodou, že pokud výrobce tyto problémové lokomotivy neodkoupí zpět, bude to pro něj znamenat STOPku pro jiné dodávky v budoucnu.
Škoda,že se nenapíše někdo ze ŠT,protože jsou to pouze vaše domněnky a plky.Znám hodně lidí co na ní dělalo a vymýšlelo!A nejsou to žádný usmrkánci,ale profesně fachmani na výšši s odborností a znalostmi !!!Ale detaily,by měl vysvětlit nekdo ze ŠT. Třeba námet na reportáž!
No vidíte, já jsem s pracovníky Škody v kontaktu každý den (a nejsou to dělnické profese) a tvrdím pravý opak. Naprostá většina tomu vůbec nerozumí a vůbec nechápu, proč tam ty lidi jsou. Žádný koncept, žádná spolupráce, nulová interní komunikace…
Naprostý souhlas….
1. Ťokův výkřik byl logicky jen výkřik, lokomotivy jsou dávno po garanci a nějaké „vracení“ je i při podprůměrných znalostech práva, kterými (snad) ANOnistický exponent disponuje, na první pohled nesmyslné.
2. Sklízíme plody tzv. „podpory domácího průmyslu“ (firem registrovaných v daňových rájích s neprůhlednou strukturou, zato posílající zcela průhledné peníze na konta politických stran). Nechť si sáhne do svědomí každý, kdo tomu tehdy tleskal.
3. Pochybnosti lze mít i na straně dostatečné údržby lokomotiv.
To je zbytečné, poučit se nejde… 843, ČKD rychlovlak, 109E… copak přijde dál…?
Tak já myslím, že 843 se po odstranění dětských nemocí nakonec osvědčily a dneska jezdí dost spolehlivě.
Dostatečné údržbě? Tak to nějak rozveďte, já slyšel spíš něco ve smyslu, že to jsou stroje, kterým v Praze věnují nejvíce pozornosti oproti všem jiným řadám vozidel.
Kdyby Škodovka chtěla, tak jim ty lokomotivy vyladí v provozu tak, aby se jejich provozuschopnost dala srovnat s konkurenčními výrobky. Kdyby to udělala, tak má odbyt minimálně v ČR zajištěný. Lokomotivní park bude třeba razantně obnovit, a to nejen z důvodu přechodu na střídavý systém, ale i z toho důvodu, že to co tu teď jezdí, už dlouho nevydrží. Já si celou dobu pokládám jinou otázku. Proč Škodovka nechce tu lokomotivu doladit? Důvody nacházím pouze dva. Lobing konkurentů nebo fakt, že ta lokomotiva je od začátku koncepčně špatně. Druhý důvod mi nepřijde ten pravý. Napadá někoho ještě jiný důvod, proč… Číst vice »
Třeba to, že i s arbitráží je ten projekt z pohledu Škodovky velký provar a odladění lokomotiv by vyžadovalo další desítky ne-li stovky milionů, které by musela Škodovka zafinancovat.
Druhý důvod je ten, že ve Škodovce pochopili, že německou zakázkou se historie 109E uzavírá a Škodovka nemá v segmentu lokomotiv technologickém prodejní ani servisní kapacity, se kterými by mohla uspět na trhu.
No nicméně, ono se to asi rozkřine, jaký jsou dodavatel. Je naivní si myslet, že je to nedožene.
Možná proto, že Škodovka prostě nic vyrobit neumí. Co se Škodovce za posledních 15 let podařilo? V každém projektu je to stále ta samá a odehráná písnička. V Ostravě a Plzni hořce zapláčou. Vždyť nikdo ani pořádně neví, jak ty tramvaje budou vypadat… Ze slávy minulé nelze žít do nekonečna
Povedla se (a celkem dost) Tramvaj 15T.
Tomu ale předcházela 14T, což je propadák srovnatelný se zbytkem produkce.
V Plzni a Ostravě (jakož i v Mannheimu a Schöneiche-Rüdersdorfu) kupují tramvaje z rodiny ForCity Smart Artic, což jsou velmi povedené tramvaje od finské firmy Transtech, kterou Schadefabrika a tím se dostala k tomuto velmi povedenému projektu.
… , kterou Schadefabrika „koupila“ a tím se dostala k tomuto velmi povedenému projektu.
Škoda ji teď ladí za peníze DB.
Ta mašina trpí mj. na to, že nedokáže a nikdy nedokázala fyzicky napájet z topného kabelu netrakční soupravy s požadovanou THR dle normy ČSN EN 50 128 (SW), resp. ČSN EN 50 129 (HW) jediná výjimka jsou fakt ty NIM-expresy, kde to nebylo v zadání, jinak to dneska už v zadání standardně je všude a těžko se budete hlásit do soutěží, kde budete vysvětlovat zadavateli, že mašinu lze připojit pouze k soupravám sestaveným z jednotlivých vozů a nikoliv třeba k railjetu, to je jako si kupovat auto, kde mne výrobce přesvědčuje, že si mám dát pozor na to, že jeho… Číst vice »
a jak to může být v zadání, když ty normy mají platnost do 25.4.2017. Škoda nikdy nekomunikovala s raijlety.
Poučení pro příště -> západ nabídne za stejné peníze daleko lepší nabídky (nemusíme platit vývoj). Jsem zvědav, jak to dopadne u DB, protože Němci se s tím párat nebudou, pokud to nebude fungovat. Je velká škoda, že ČD nemají díky špatně uzavřené smlouvě na Škodu páky…
jak už jsem psal dříve-němci mají asi lepší mechaniky a strojvedoucí.
Ona možná stačí jen kvalitní organizace práce, kontrolní metody jednotlivých procesů a jasně určené role KDO/KDY/CO.
Přiznám se na rovinu, že jen čekám, co z Vás pod každým článkem vypadne. Tohle je také dobrý hlod. Konečně připusťte, že ta mašina se zrovna nepovedla a nehledejte chyby všude kolem.
nepřipustím si to a neexistuje nic co by se nedalo opravit, jen se musí chtít.
Mechaniky možná lepší mají, ale strojvedoucí nikdy !!! Oni mají totiž pouze řidiče – o stroji vědí velmi málo , natož , aby něco dokázali opravit nebo alespoň odborně popsat závady!!! Vím to z osobní zkušenosti!!!
Proč špatně uzavřená smlouva? Z pohledu ŠT je vynikající….
V tuto chvíli se stroje pro DB postupně budou předávat a co sem slyšel od škodováků, tak mají (škodováci) dosti stažené půlky. Díky handbooku, se kterým na ně DB vyrukovaly už při výrobě, si škoda nemohla ani svobodně prdnout. To jen pro příště, až nás zas napadne nechat si vyrobit lokomotivu od amatérů….
Otázka je, jak budou tyto lokomotivy fungovat u DB, popřípadě jak funguji na Slovensku.
Pro srovnání, pokud mají podle nedávno zveřejněného článku ČD z dvaceti lokomotiv mit v provozu 16 turnusovych, tak by me zajimal poměr u ostatnich lokomotiv. Už jen k tomu, že Regiojet má 18 lokomotiv a z toho 15 turnusovych.
Na Slovensku jsou ještě obskurnější řada než u nás, takže ve výsledku fungují úplně na hovno – byly dlouhodobě odstavené snad rok a teď je poslali na generálku do Prasu.
V Německu fungovat budou, což znamená, že na tom Škodovka prodělá kalhoty, protože oprava oprav opravených oprav něco stojí v lidech i dílech a tuším, že v Německu jim k tomu připočtou penále za snížení disponibility v rámci SLA.
z jakých podkladů čerpáte, nemyslíte opravnu škoda-pars nova a.s.? Kolik mají najeto na slovensku a ty soupravy jsou odstavené nebo je taha jiná lokomotiva?
Jen z internetu, u ZSSK nepracuju 🙂
Stroje 381 odstaveny od podzimu 2015, 8.4.2016 mršiny odtaženy do Prasu: https://bit.ly/2App5wK A TrainDriver níže píše, že tam ještě jsou…
Za více než 200 milionů (má to ETCS) z europrachů si koupíte 2 lokomotivy ze Škody Limassol. Tyto po nasazení v prosinci 2012 „nějak“ 3 roky jezdí (a moc km na osobácích asi nenatočily),
a následně 3 roky stojí. Tomu říkám loko za všechny prachy…
Přehled o provozu slovenských 381 je zde https://sites.google.com/site/knihajazd/671
381.002 jezdí. Push-pullů mají ZSSK 10, turnus 8 a nedaří se ho naplnit, zaskakují klasiky. Za 381 by měly teoreticky jezdit 263 (celková potřeba 381+263 je 2+6=8), ale ty taky nestačí, tak jezdí i 362 a laminy (s objížděním).
To Michal: A v Parsu jsou stále a nikdo je nechce. A ostatním souhlas…
Pak je otazka, proč je neodtahnou do Plzně a nezkusi opravit tam.
Otázka je, jak si někdo vůbec může myslet, že Pars vlastněný Plzní, by tohle dávno nenapadlo. Asi proto, že v Plzni se vyrábí, v sPrasu servisuje, stejně jako všechny 380.
Jak přesné, není co dodat……….. 🙂