Tlak na Kupku sílí: Výtoňský most vadí už i dopravnímu podniku, údajně ničí troleje
Oprava tramvajové trati na Výtoni. Foto: PID
Most je z hlediska podjezdné výšky nejzásadnějším kolizním místem na celé tramvajové síti.
Most je z hlediska podjezdné výšky nejzásadnějším kolizním místem na celé tramvajové síti.
Je tam jediný a hlavní problém. Proč se má být nový most moderním designu? Klidně rovnou čtyřkolejný ale ať je to na první pohled kopie…. Tím výši toho vyšelo dost a nehazovaly se stále zbytečně peníze za arch. soutěže…. Za ty si jen nahranou studia za skicovné..
Pane novináři, je rozdíl mezi trakčním vedením a sběračem
A je tady příležitost pro odložení rozhodnutí o osudu mostu https://www.novinky.cz/clanek/domaci-zeleznicnimu-mostu-lze-prodlouzit-zivot-mini-britsky-expert-40454104
A jak dlouho už tam ty troleje jsou??
Že to tak najednou začalo být problémem.
Kde se stala chyba???
Troleje jsou tam už dlouho, akorát teď je první možnost toto místo reálně zlepšit.
Problémem je, že během rekonstrukce mostu by jsi měl vyřešit všechny problémové místa. A snížená trolej takovým problémem je. Takže po rekonstrukci nebude mít příslušný úřad potřebu znovu udělit výjimku na sníženou trolej s odkazem na proběhlou rekonstrukci…
Scheinherr zmizel v opozici a a Šurovský s Witowským mají rázem pré ;-))).
Sice nám to tu moc nejezdí, ale zase máme veselo. :-)))
Komedie v ČR 😊, klasika.
Pod mostem zavést pro tramvaje stahovačku a stížnosti dopravního podniku na opotřebení trolejového drátu budou vyřešeny.
A bude i hákovnice? 😀
Skvělý nápad, hned to navrhnu! Např. v Třebušicích to účinně odvrací jedno poškození TV za druhým, urvané sběrače snad už nelze ani spočítat.
Na utrřená košťata si nestěžují.
Nejlíp udělat nový most v tubusu a na ten prommítat starý most. Praha na to zdroje má.
No to je nápad.
Ale co se bude promítat cestujícím ve vlaku? 🙁
Most přes řeku Kwai.
Virtualní NS II.
Starý most odsunout kousek dál a udělat z něj promenádu s kavárnama a podobně a v trase železnice postavit nový, tříkolejný, z dálky podobně vypadající. Památka bude zachována, dokonce bez provozu železnice se jí život značně prodlouží a železnice bude konečně v místě fungovat jak má, navíc bez rámusu.
Nojo, ale ten pohled. Ten pohled už nebude takový. ( Samozřejmě jsem pro zbourání doslouživšího mostu a výstavbu nového, tříkolejného. Ani nemusí být natřený na rezavo).
Odsunout určitě, ale někam hodně daleko, ať tu ta příšera nestraší!
odkud kam je tedy vlastne trolej mimo normu?
tak jenom jedno mi neni jasne.., proc se DPP ozval najednou az ted , kdyz SZ omezila provoz… to doted za cela ta leta jim bylo jedno ze vyska trolejoveho vedeni neni podle normy??? divne… velmi divne…
Co je divné? Teď, když je šance to napravit, tak se ozvali, ne?
DPP to věděl a upozorňoval na to pořád. Jen se o tom nepsalo.
Už se nemůžu dočkat, až Kupka třískne pěstí do stolu a hromovým hlasem pronese nekompromisní „nevím“.
kvalifikace mluvčího asi není úplně nejlepší předpoklad pro práci ministra. odborníci se živí buď poctivě , nebo to jsou akademici. ( ne že bych akademiky považoval za nepoctivce , to jsem jen tak blbě zformuloval) . do kabaretu existencí se prostě cpou jen ostre lokty , prospěcháři no a kdyz je strana opravdu vyčpělá tak jim už zůstanou jen tito
Histoteroristy a ekopamátkáře poslat do pr…. je to normální, že vlaky nejezdí??? jsme snad v 18 století???
Co je tohle za diagnózu, označovat oponenty automaticky za teroristy?!
Já podporuji nový most, vnímám potřebu tří kolejí, myslím si, že se protistrana v mnoha bodech mýlí nebo nechápe souvislosti, ale jaký smysl má takhle je nálepkovat, kromě léčení komplexů z vlastního pocitu bezvýznamnosti?
Spolek Nebourat lže, překrucuje, vyhrožuje a podává šikanózní trestní oznámení a tím si takové označení doslova vykoledoval.
a že tu je , těch nálepkářů neschopných si uvědomit co to vlastně napsali . taky vystěhovávatelé , většinou na Kubu , nebo aniž by znali význam se tu pohybují označovači slovy , fašista , bolševik …. . třeba jeden z Brna mě označil vším o čem kdy slyšel a vystěhoval do Koree za loňský rok několikrát. A vůbec mu nevadilo že jednou jsem byl za pravičáka a podruhé za komanče. Když dojdou argumenty nastává období nadávek a dehonestace. Ostatně babus , okamura , usmrkanec foldyna , blazek a jiní nam davaji denne návod.
jo a nebourání mostu neobhajuji. rád bych na výtoni viděl novou repliku
Žádnou repliku. Zcela nový a 100% funkční most.
Kdyby v době ledové byli památkáři, tak dodnes žijeme v jeskyni…
Lidi taky časem umírají, nikoho přece neudržujeme uměle naživu donekonečna.
Proč tedy udržovat v provozu starej zrezivělej most? Okamžitě zbourat a nový udělat klidně 4kolejný.
Přesně tak. Stejně jako je považováno ze nedůstojné udržovat člověka při životě za každou cenu, je nedůstojné nechávat most stát, ačkoliv své poslání nejen neplní, nýbrž jeho plnění brání.Kdybych byl autorem toho mostu, považoval bych jeho ponechání v roli nedůstojné ozdoby za urážku
Tak to zas prrrr, samotný princip ochrany památek je více než správný a buďme rádi že ho máme. Zajeďte se podívat třeba do Bukurešti, jak tam Ceausescu nic neudržoval uměle donekonečna. Ale někdy to prostě nejde jinak a je potřeba vzdát čest památce a důstojně se s ní rozloučit, když jiné řešení není možné. Když se podaří postavit nový most.odpovidajici potřebám, budeme rádi, ale to neznamená, že není smutné, že původní musel padnout.
Naprostý souhlas. Uspořádejme mostu důstojný pohřeb, klidně i se státními poctami!
Copak troleje, ale to naštvání obcí a lidí, co dnes poprvé poznali nový model provozu S7. Bylo to komentované a diskutované opravdu hodně, bohužel někteří slaboduší jedinci si našli hromosvod ve sl./pí průvodčí. Už přicházejí první várky stížností, ale co s tím místní komunál může dělat, že?
Každopádně dnes ve špičkách dlouhé spoje S7 nezvykle nacpané, ráno prý něco neprobralo lidi (nejel dvoješus). Kolem páté odpoledne na Smíchově trochu chaos, ze kterého nástupiště to vlastně pojede dříve.
„bohužel někteří slaboduší jedinci si našli hromosvod ve sl./pí průvodčí. “
No comment.
Na to by mohl DPP zavést náhradní tramvajovou dopravu Smíchovské – Hlavní nádraží.
Ale asi se nenašel nikdo kdo by to chtěl platit.
Na šotohoblování slepých koleji u Sherwoodu by se prachy mohly najít vždycky
Mělo se udělat nástupiště na obou stranách koleje, jako na Pankráci by bylo i na Smícháči (není problém ve smyčce) i v Sherwoodu.
Pak by mohla jezdit linka XS7 v řazení 15T PX. Mělo by to jenom pár mezizastávek(Anděl, Karlák, Václavák) na kterých by se otevíraly dveře jenom prvního vozu.
1) tramvaje projíždějící většinu zastávek moc času neušetří, když tam ostatní tram staví.
2) 15T PX by nejspíš měla své provozní problémy (ale to je asi řešitelné), podobně jako měla souprava 2×KT8D5.rn2p
3) lidi, co přijíždí S7 do Prahy většinou nechtějí na Hlaváku, ale někam do centra, kam jedou přes Hlaváku. Nedává ale smysl je ze Smícháče na Hlavák lifrovat, když jich možná víc chce na IPP či Muzeum.
Kéž by tam tak existovalo kolejové spojení do centra, třeba pod zemí, žejo…
No jaksi souhrnná kapacita „MHD“ byla od nového grafikonu snížena, takže dává smysl ji něčím posílit.
Stačí málo a bylo by v pohodě i nad zemí, ale to by si nebourači museli protřepat své hlavinky na zdravém povětří, aby jim to z nich vyfoukalo ty nesmysly o opravách a výměnách části zcela shnilé konstrukce nebo výstavbě nějaké okulibé kopie.
K Vašemu názoru: „bohužel někteří slaboduší jedinci si našli hromosvod ve sl./pí průvodčí.“
Ono to logicky vyplývá z faktu, že tržby od dopravců za použití kolejí. tvořily pouze cca 6% výnosů firmy Správa železnic. Tj. dopravce zamlčuje tuto informaci, takže uvádí pasažéry v omyl, neboť oni si myslí, že v rámci jízdného si platí KOMPLETNÍ náklady na cestu, což není pravda = většinu nákladů na cestu vlakem platí těch cca 94% lidí, kteří vlakem pravidelně nejezdí.
Přesněji: resp. cestování vlakem je vesměs na státní dluh.
Axel nikdy nezklame. Příspěvky takové myšlenkové hloubky nikdo jiný nevyplodí.
Ano, dobrý muži, je obvyklé, že lidi si platí co spotřebují.
Holt „bez peněz do hospody nelez“, tedy: bez jízdného 8 až 12 Kč/km do CityElefantu nelez coby plnoprávný pasažér.
To nelez ani do nemocnice, školy, nevolej policajty, hasiče.
Platím zdravotní daň, která se zove „zdravotní pojištění“.
Školku platíme. Děcka půjdou do církevní školy, protože v okolí se nachází kvalitní.
Policajty nevolám (a snažím se dodržovat maximálku atd. po okrsce, aby dopraváci nemuseli měřit kvůli mě).
Hasiče taky nevolám. Máme doma několik hasičáků, aniž by nám to nařizoval Právní řád ČR, protože příliš drahé to není a rychlá pomoc proti požáru je dvojitá pomoc.
S tou zdravotní daní bych moc neoperoval. Půlka lidí ji neplatí (např. děti a lidé na rodičovské), ale také spoustu peněz přisype stát jinudy – ale rozhodně to není čistý příklad bez kazů.
Tak Vám přeji, abyste nikdy nepotřeboval úhradu drahého onemocnění, nedošel k újmě a tím nepotřeboval policajty či hasiče až Vám dojdou hasičáky.
Jistě jsi v plné výši a velmi rád uhradil náklady spojené s narozením tvých dětí.Tedy mzdu lékaře,sester,použití medikace,různých nástrojů potřebných k lékařském výkonu,pobyt partnerky v lékařském zařízení a náklady na prádelnu.Nevím ,jestli jako Ech děti máš,jako vtvt jsi tvrdil,že ano.Vím,že porodnictví a most ve Výtoni nemá společného vůbec nic.Je to jen postřeh na to,že si lidi platí,co spotřebují.Jinak odpovídat,samozřejmě,nemusíš.Pokud budeš reagovat,prosím nějak logicky.Nekopíruj svůj příspěvek,který tu byl už asi osmkrát,nevypínej dotace,nepočítej papací,ani hajací vagónky pro Maďary.Zkus to aspoň jednou logicky a věcně.
Ano, to je budoucnost, která vyplývá z faktu, že
a) aktuálně je státní kasa prázdná a zadlužená,
b) dlouhodobě státní kasa nebude plná, neboť chybí dostatek dětí a pud sebezáchovy nás, jako národ, donutí, abychom nadproporčně dávali peníze těm, kdo jsou SCHOPNI A OCHOTNI porodit a dobře vychovat budoucí daňové poplatníky. Stačí si pročíst data o prudkém nárůstu neplodných chlapů. Prostě bude dělení na „koně chovné a koně tažné“. Doslova.
Nechápající muži, Ech Axeli, je naprosto běžné že lidé si platí něco co nikdy nespotřebují , třeba armádu, nebo PCO, nebo IZS, nebo školství, od starověku třeba starý Řím platil za mír, nebo naopak platili výpalné jemu.Prostě platíme za to, že je na silnici méně lidí a tak někteří mohou být i bohatí a vlastně pokud platí poctivě daně a stát dotuje dopravu, tak si kupuje externalitu. Naopak státy tvrdě nedotovací mají jiné problémy. Třeba se podívejte na dálnice v USA na Den Díkuvzdání osm pruhů stojících kolon. Ale jak říkám, všichni čekají na Mesiáše, a on tady neuznán dávno… Číst vice »
Ne, pardon, to z toho fakt logicky nevyplývá.
Naopak, je to zcela absurdní konstrukt naroubovaný na tuto debatu bez hlubšího zamyšlení.
Inu praktická aplikace principu: „neživíš, tak nepřepínej“.
Ne, spíš praktická aplikace principu: „naroubuji svou tezi na cokoli ať už to spolu souvisí nebo ne, a pro jistotu každý den několikrát“.
Když si pasažér platí zlomek částky, kterou stojí jízdné, tak logicky pasažér nemůže očekávat, že jeho reklamace služby bude vyřízena k jeho spokojenosti.
Až pasažér začne platit 100% nákladů železniční pasažérské přepravy, TEPRVE pak pasažér od Berouna začne mít právo reklamovat, že železničním vlakem nepřejede na druhou stranu Vltavy v Praze
Tak ještě že vy nerozhodujete o tom, kdo má kdy právo si stěžovat 🙂
Kostatoval jsem fakt, které se říká notorieta = ví to i malé dítě.
Inu „když neživíš, tak nepřepínej“
Díky za názor.
Dosud jsem se od Vás nedověděl nic z Vaší hlavy, krom trollení a hejtování.
Ejhle, toť člověk, který kvůli režijce sobecky otravuje.
Ejhle, toť člověk, který „ví“, že mám režijku, i když jsem ji v životě neměl ani neviděl 🙂 takže víte kulové, jako asi o všem.
Tohle je blábol vpravdě geni(t)ální. ŘSD totiž na mýtném a dálničních známkách vybere 2 – 6 % celkových výdajů (podle objemu investic). A to mnoho silnic platí kraje a obce. A se spotřební daní z paliv, kterou z nafty platí i železniční dopravci, součet nepokryje ani náklady na prostou údržbu stávající sítě. Ve skutečnosti ti, kdo jedou po železnici přispívají na ty, kdo jedou automobily.
O silniční dopravě moc nevím. Nechám Vám prostor, pokud doložíte odkazy s fakty podporující Vaše tvrzení.
Na další šotoskazky bez uvedení zdrojů nemám náladu číst.
Neboť je zřejmé, že z peněz ze silnic (dálniční známky, spotřebka z PHM, dálniční mýto, silniční daň) je financována i železnice. Zatímco kompletní železniční mýto (zanedbatelných pár miliard) si kompletně nechává firma Správa železnic pro potřeby železnic. zdroj: Výroční zprávy SŽ a SFDI
Já vám nic dokládat nebudu. Je totiž zřejmě, že vás žádné konkrétní informace nezajímají a jen blábolíte své scestné výmysly.
Děkuji. Myslel jsem si, že jako obvykle se od šotoušů nedovím nic konkrétního. Jen žvásty.
To co jste napsal není pravda. Nemám čas dohledat všechny výdajové složky, ale stát má příští rok dát na železnici (investice/údržba infrastruktury) cca 40 % rozpočtu SFDI (cca 150 mld). Železnice samotná negeneruje žádný zisk, který by šel do státního rozpočtu. Když budu ignorovat ostatní způsoby dopravy (což asi jde, vzhledem k poměru), tak na investice a údržbu silnic (ŘSD a silnice II a III třídy) cca 90 mld. Spotřební daň z paliv jsem dohledal za rok 2019, kdy výběr byl cca 85 mld. Nevím kolik je poměr spotřební daně mezi železniční a silniční dopravu, ale mě z toho vychází,… Číst vice »
„Spotřební daň z paliv jsem dohledal za rok 2019, kdy výběr byl cca 85 mld. “ Zajímavé, že jste dohledal zrovna tenhle rok. Protože to byl nejvyšší výběr – poslední rok před covidem a spotřebka za naftu byla vyšší než dnes (snížena 1.1.2021 na 9,95). Pravděpodobně se to hodí do článků automobilistů… Letos je výběr asi 75 mld. po nějakých populistických snižováních, cca podobný bude asi i příští rok a jenom rozpočet ŘSD na příští rok je 79 miliard korun. K tomu desítky miliard z krajů a obcí (jenom Středočeský kraj dává na silnice 5 miliard korun, rádi by 8,… Číst vice »
Dohledal jsem tento rok, protože byl poslední, kde bylo specificky uvedeno jako výběr z paliv. Za poslední roky jsem to nenašel takto specificky rozepsané. Dle MD je ta částka včetně peněz na silnice pro kraje. Nezmiňují obce, takže ty tam asi zahrnuty nejsou.
Pokud srovnám dopravní výkony, tak každý ujetý osobokilometr na železnici stojí daňového poplatníka cca 20x více něž každý ujetý osobokilometr na silnici. S tím, že velkou číst z těch peněž co se vrací do infrastruktury platí řidiči. A to bylo počítáno pouze s dopravními výkony IAD
Viz výroční zpráva SFDI, kde je uveden výběr spotřebních daní z PHM.
Doměnky vydávané za nezvratná fakta, jabka s hruškama, hausnumera, argumenty o ničem. Najděte si lepší koníček Axeli, plevelení diskuzí neprospěje nikomu.
Citace údajů z výročních zpráv firmy Správa železnic není domněnka, dobrý muži.
Stačí umět používat to co člověk nosívá na krku. Zkuste to, doporučuji.
Ono by stačilo, kdybyste na všechno nerouboval vaše povídání o dotacích. Článek je o mostu na Výtoni. Co uděláte vy? Najdete si náhodný diskuzní příspěvek a hned na něj reagujete další recyklovanou šablonou o dotacích. Beru, vadí vám dotování železnice. Dobrá. Obraťte se tam, kde se o tomto rozhoduje. Napište do SŽ, ať zvedne poplatky za dopravní cestu. Dejte vědět objednatelům vlakové dopravy, že ten autobus bude opravdu levnější, než lokálka. Pro mě za mě, napište na ministerstvo financí, aby už SŽ nedali ani korunu. Jistě těmto všem institucím dokážete podat pádné argumenty a přesvědčit je o vašich návrzích. Ale… Číst vice »
Reagoval jsem, že kdosi jako pasažér od Berouna si stěžuje, že vlakem nepřejede na druhou stranu Vltavy v Praze.
Když si pasažér takřka neplatí koleje firmy SŽ, tak takřka nemá právo si stěžovat že koleje nefungují.
Jenže vy jste si spojil dvě úplně nesouvisející věci. To je to, co vám zcela ušlo, protože na všechny lidi (mimo vámi nazývané „praštěné kolejnicí“) projektujete svůj pohled na svět. Ne, vy nejste etalon běžného člověka. Ne nemáte právo mluvit za všechny „obyčejné lidi“.
A nebo jen trolíte.
Proč převádíte debatu jinam?
Už podruhé jsem Vám připomenul na co já reagoval a Vy furt chcete řešit něco jiného.
Čili z toho vyplývá, že se chováte jako troll.
Debatu jste jinam začal odvádět vy, ale dobře, mluvte si co chcete, stejně to jsou všechno jenom nesouvislé bláboly o ničem a v konečném důsledku neznamenají vůbec nic 🙂
Díky za názor.
Dosud jsem se od Vás nedověděl nic z Vaší hlavy, krom trollení a hejtování.
Ejhle, toť člověk, který kvůli režijce sobecky otravuje.
Howgh
Reakce, které se vám dostávají, nejsou bezdůvodné, ba naopak si o ně někdy přímo říkáte. Trocha sebereflexe by neuškodila, ale toho zřejmě nejste schopen.
tak to si myslí jen slaboduší jedinci , třeba Axel
A konkrétně s čím nesouhlasíte = jaký je Váš protiargument.
Chápu. Je pohodlnější se tvářit ve stylu „všichni jsou blázni, jenom já jsem letadlo“.
… 🙂
příspěvky tu odskakují jak přispívají další tak proto moje ironická poznámka ztratila kontext. reagoval jsem ma váš příspěvěk , kde připomínáte , že cena jízdenky je 6% nákladů na jízdu vlakem a zároveň se zmiňujete o slaboduchých jedincích korunu jste tomu dal vyjádřením , že 94%ceny kterou cestující neplatí je vlastně státní dluh. můj protiargument je tedy následující: ti lidé jezdí vlakem hlavně za prací. tam generují zisk a firmy , nebo i oni ať už jako plátci přímí nebo v daních nepřímých jako např peníze utracené za salám co si z vydělaných peněz koupí . a tyto daně jsou… Číst vice »
Ne, to jste popletl. Já reagoval na komentář, že pasažér od Berouna si stěžuje, že nemůže po železnici na druhou stranu pražské Vltavy. Moje reakce: Je neoprávněná stížnost pasažéra, nebo částka od dopravců za koleje pro SŽ tvoří pouze 6% tržeb firmy SŽ. Tj. pasažér fakticky neplatí koleje = nemá právo si stěžovat. P.S. Se zbytkem Vaší argumentace by se dalo tu a tam souhlasit, bude-li ve státní kase dost peněz (asi nebude, protože potřebujeme mnohem víc dobře vychovaných dětí=budoucích daňových poplatníků). A objektivním problém je, že v molochu firmy SŽ se spousta peněz (třebas 70 či 80%) utratí za… Číst vice »
Já jsem to nepochopil.
Reagoval jsem, že kdosi jako pasažér od Berouna si stěžuje, že vlakem nepřejede na druhou stranu Vltavy v Praze.
Když si pasažér takřka neplatí koleje firmy SŽ, tak takřka nemá právo si stěžovat že koleje (Vyšehradský most) nefungují.
To víte že jo Axeli, to víte že jo…
Díky za názor.
Dosud jsem se od Vás nedověděl nic z Vaší hlavy, krom trollení a hejtování.
Ejhle, toť člověk, který kvůli režijce sobecky otravuje.
Howgh
No vidíte že umíte cizí slovo, HOWGH, to vás doma určitě pochválí 🙂
Článek je přece důkazem toho, že náklady na Výtoňský most nejsou jen náklady na železnici. Musí se vyřešit bezpečnost a plynulost dopravy pod mostem (dnes jen 3,1m a 3,4m), most má sloužit také chodcům a cyklistům, most má splňovat pohledové požadavky. Původně byl most postaven na okraji města. Koneckonců chodci neplatí přímo vůbec nic, ale ještě před 100 lety se mostné za průchod a průjezd po mostě v Praze platilo.
https://www.praha.eu/jnp/cz/doprava/automobilova/udalost_tydne_mostne.html
Souhlasím.
Na druhé straně – koleje atd. neplatí daň z nemovitých věcí. Tudíž tato daňová výjimka bude zrušena a i z výnosu této daně příslušná obec možná něco zaplatí na železniční infrastruktuře, nebo ty peníze použije jinak.
Čili např. městečko Bzenec-M.Písek, kde je 5 železničních zastávek logicky bude VÍC utrácet za železniční infrastukturu než obec Šakvice, kde zastávka železnice je jedna jediná.
Zdroj vašich 6%? Nikde jsem tuto informaci nenašel, zato dost protichůdnou. Nerad bych vás označil za lháře, i když tak už jste se zvládnul dost často prezentovat sám.
Tak ony dneska hlavně řevnické posily často ani nejely. Odpoledne na vlaky do Řevnic stačí 3 už jen soupravy, ale stejně se třetina vlaků zrušila. Bohužel na 171 je dlouhodobý rozklad jak infrastruktury (trati), tak v posledních letech bohužel i vozového parku.
Taky už jsem dneska narazil – prostě z hlaváku na Smíchov nejede vůbec nic! (ve srovnání se stavem minulým) Člověk musí absolvovat tlačenici v metru přes Florenc. Fujtajbl. Jen kvůli neschopnosti SŽ (to už měla mít dávno vyřešený a postavený) a pochopitelně účelovým spolkům v čele s NPÚ.
Správa (jakákoli) nic neřeší a nestaví.
Tak nechť na S7 jezdí elefanty ztrojené.
Kvůli úseku PH-Sm ? To asi dost těžko. Stejně další soupravy nejsou.
Chtělo by to petici za bourání. Most určený pro chodce, cyklisty a hlavně vlaky již není vhodný. Jsem pro nový v podobném stylu a novými prvky aby most přes řeku opravdu spojoval oba břehy…
A na Smíchově udělat informační centrum s možností podpisu petice. Samozřejmě s dostatečným označením místa a informováním veřejnosti i na nástupištích.
Petice je. Stačí najít a podepsat.
Hele, proč vlastně v Tróji není replika té samé lávky, i přes všechny její konstrukční nedostatky?
Což je především nemožnost diagnostiky nosných předpínacích lan v ukotvení.
Protože to nedbalostí příslušných úředníků nestihli prohlásit za památku. Jinak by tam dnes nestálo nic (repliku by nechtěla Technická správa komunikací a nic jiného by nechtěli povolit památkáři) a jezdil by tam přívoz.
Tam je tak divoká voda, že by ji nepřeletělo ani vznášedlo. Je to nejužší místo Vltavy v Praze. 🤣
Tam přívoz byl.
Chtělo by to petici za bourání. Most určený pro chodce, cyklisty a hlavně vlaky již není vhodný. Jsem pro nový v podobném stylu a novými prvky aby most přes řeku opravdu spojoval oba břehy…
Nechce někdo založit ePetici? Stačí se přihlásit do nedávno redesignovaného Portálu občana a tam hledat „petice“. Hned bych to podepsal.
Líná huba = holé neštěstí. Inu, kdy největší dopravní firma vydávala veřejné prohlášení o 6 let dřív, tak firma SŽ si mohla správně seřadit priority a UŽ DNES mohla BÝT PRŮJEZDNÁ dvoukolejná trať přes Braník jako alternativa tratě přes Vyšehradský most. Ovšem v reálu trať přes Braník bude dokončena až na jaře 2025, půjde-li vše dobře. Holt v Praze vládlo Hnutí ANO (vlastník DP Praha) a chystala se celostátní vláda Babiše, Okamury a Filipa (vlastník SŽ). Takže žádný div. Zato firma SŽ se zaměřila aby utratila např. kolem 10 miliard za nesmysly jako např. fasády a fresky a dobový nábytek… Číst vice »
Alternativa do Vršovic. Dál na Hlavák ani omylem. Tam se vejdou navíc nanejvýš dva vlaky za hodinu.
Asi by to chtělo petici za bourání. Most je určen jak pro pěší, cyklisty a hlavně vlaky pro které není vyhovující… Jsem pro nový most v podobném stylu, ale novými funkcemi.
Takže ty dráty se opravdu snižují? Zajímavé, moc jsem si toho skutečně nevšiml. To pak pantografy na tramvajích mají nějakou stahovačku, nebo to poznají když klesá drát?
Pantorgraf je přitlačován pružinou případně pístem se stlačeným vzduchem. Výšce troleje se přizpůsobuje sám.
Tady je vidět jak pracuje: https://www.youtube.com/watch?v=Gkd40x1KZ1I
Tramvaj to má podbné, jen je menší přítlačná síla.
No chápu že se zvedá dokud neucítí drát, ale je tedy pak dole přitlačován násilím, nebo je to „chytrá“ detekce ?
Je tam chytrá pružina, roztahuje se, dokud to jde.
Ono to vlastně není nijak chytré, je tam pouze pružina 😀 ta způsobem páky vyvíjí sílu, která ho zvedá nějakou silou, myslím že do 10kg ( ano, stačí 10kg aby se stačil dolů, protože překoná sílu té pružiny, reálně stačí, aby na složený pantograf nasněžil těžký sníh, ze kterého se dobře staví sněhulák a pantograf už se nezvedne, protože pružina nepřekoná tu váhu sněhu) v praxi je to tak, že potřebujeme pantograf naopak zajistit ve stažené poloze, zvedá se hloupou pružinou sám, při snížené výšce trolejového vedení pak samotná trolej na pantograf tlačí, z toho také ve článku zmíněné, zvýšené… Číst vice »
A když je pružina natažená na doraz, tak je přítlak o dost vyšší. To je příčina kratší životnosti trolejí v nízkých podjezdech.
To samé bylo v podjezdu na Zahradním Městě, občas to nějaký kamion nepochopil, byl z toho pořádnej fajrunk a kolaps dopravy na pár hodin. Klub za starou Prahu fyziku taky nechápe.
Po řidiči kamionu se chce jenom to, aby chápal značky a věděl, jak je vysoký.
Když to je právě někdy ten problém, stejně jako nízký most s velikostí pro koňské povozy.
Na Výtoni se problém netýká zdaleka jen kamionů. Strhávají i jeřáby, bagry. Lze říci, že kromě sklápěčů a valníků tam neprojede nic nad 5 tun.
Samozřejmě je potřeba most nový, ale i kdyby to nedopadlo, tak nevěřím že by to znamenalo konec tramvajové dopravy pod mostem. To by se prostě nějak udělalo.
Jasný, vybagrovala by se díra pro podjezd, něco jako u pivovaru Svijany, kde je pro kamiony druhý vedle silnice ještě druhá vybagrovaná cesta pro jejich průjezd https://maps.app.goo.gl/EYBNCWFG33eGA74j9
Ne, zachovala by se současná vyjímka. Opak by byl politicky neprůchodný.
Také by šlo zrušit putyku pod otevřeným nebem na nápavce, tu zvýšit a tramvaje vést po ní. 🤣
Takze pri povodnich by tramvaje nejezdily 😉
Dobry den, vite jake je reseni? most odstranit a postavit most jiny na jinem miste, ktery by se napojoval rovnou na nadrazi Vrsovice. Cely Smichov bych zrusil a misto koleji postavil byty. Co na to rikate?
Ve svém jménu Sekyra máte několik překlepů.
Když najdete jiné místo (včetně vedení trati) tak budete dobrej…
Noooo… nejbližší takové místo je v Braníku, kde už jaksi tento nápad někdo realizoval. Mezi Albertovem a Braníkem je docela velký kopec, který to malinko kazí.
A… čemu by to prospělo?
Nebylo by řešení, aby tramvaje pod mostem projížděly se staženým sběračem?
Vzhledem k tomu, že hned vedle mostu je světelná křižovatka a křížení s další tramvajovou tratí, tak asi ne.
Ne! V zadním voze není nikdo, kdo by ho stahoval. Staré tramvaje mají provaz s aretací.
A na sítí SŽ můžeme vidět, jak úspěšný nápad to je: střžené sběrače i uváznutné soupravy.
Aretací se myslí ten uzel?
Žádný uzel tam není. je tam držadlo ve tvaru hrušky, která se zaklesne do háků v kabině řidiče.
To je ovšem zase trochu podivnost DPP, že součástí modernizace T3R.P, T3R.PV a T3R.PLF nebyla montáž elektrického stahováku pantografu.
Proč vyhazovat peníze za takové zbytečnosti? Elektrické stahování má smysl jen u vozů s pomocným pohonem. A to ty šroty nemají.
Pomocný pohon nemají žádné -ani ty nejnovější – tramvaje v ČR.
Proč? Sběrač stojí klidně milion a ten původní slouží stejně dobře. Jen má manuální stahování místo elektriky. Na nové vozidlo jistě, ale na reko? Ani elektrické stahování není konstruované na nějaké stahovačky a-la spržel.
Elektrický stahovák lze doplnit i na stávající nůžkové sběrače ČKD. Viz třeba brněnské T3G, nebo KT8D5R.N2.
Mohla by ta tramvaj mít baterky a automatické stahování podle elektronické mapy.
Ale to by nešlo, muselo by se vypsat VŘ na doplnění technologie a dopadlo by to jako s klimatizacema 🙂
A to všechno by se pochopitelně započítalo do ceny rekonstrukce mosto v současné podobě… pár desítek milionů navíc. Ale je fakt že při současných cenách ve stavebnictví nic extra.
Bylo by dobré provést zatěžovou zkoušku pilířů. Ideálně za použití vyřazených nákladních vagónů. A odpojená lokomotiva by to vagóny sunula. V případě pádu mostu máme po problému.
Vzhledem k hlukové zátěži, provozním nákladům a ceně investice je oprava stávajícího mistu nesmysl, ať už z finančního či technického pohledu.
Bohužel tento stát má spoustu spolků, které jsou financovány z veřejných rozpočtů, které poškozují zájmy většiny občanů a omezují rozvoj území.
A ty vagóny napřed napěchov na normu cementem. Lístky do první řady vč. občerstvení sdružení nebourat_cz zajistím!
hmm . a praha bude mít vlastní hráz na vltave .
Pilíře mostu jsou naprosto v pořádku. Nový most bude stát na nich
To není úplně přesné. Podpěry i opěry jsou založeny dobře a jsou stabilní. Novou kontrukci ale neunesou a mají být zesíleny jakousi vnitřní konstrukcí snad z vysokopevnostního železobetonu. Zuřivá kampaň odpůrců bourání způsobila, že nedokážu dohledat přesnější info.
No a kdo by byl v čele těch sunutých vagónů? Nebo z toho rovnou uděláme destrukční derby?
říká se tomu demokracie. nedokonalá , pomalá , ale většinou se i vybere vhodné řešení a ostatní jsou alespon diskutovány. tímto způsobem by se treba mohl znelíbit nejaky nepopulárni politik. treba foldyna. je to sice cirkusak , ale porad zastupuje par volicu . tak proc ho nenechat vykecat. je to nekdy pres pulnoc , ale clovek se i zasmeje. nektere spolky prinaseji do spolecnosti krome potizi i zdrave nazory. treba mam radost , ze mrakodrapy prahu nehyzdi. s mostem se to ale opravdu tahne dlouho a zbytecne.
„Snížení minimální výšky trolejí je na Výtoni možné jen díky výjimce pro stavby, které nejdou odstranit či přemístit. O tu by však tramvaje mohly podle dopravního podniku v případě pouhé rekonstrukce mostu přijít.“
V případě pouhé rekonstrukce se nic nemění a i po rekonstrukci půjde o stavbu jíž není možné odstranit (památková ochrana).
V případě rekonstrukce mostu budeš muset splnit požadavky norem…
Opravdu? A to i v případě nemovité kulturní památky když splnění požadavků současných norem by znamenalo třeba významný zásah do vzhledu, technického řešení atd.?
Bingo. Současné zákony dost možná znemožňují opravu současného mostu, aniž byste zrušil trolejové vedení pro tramvaje pod mostem.
Super. A na tohle zjištění se čekalo tak dlouho a stále se čeká na verdikt který řekne zda odstranění ano či ne? Vždyť je to tímto jasné a vyřešené i bez ministra. To tohle nikdo dříve nevěděl? Nebo se čekalo až se nějaký ten důvod čím si rozhodnutí o odstranění obhájit? A tak se hledalo. našli moji rádcové, našli? Kdyby to bylo jinak tento problém je již dávno na veřejnosti .
Z doslovného výkladu, tím že by most prošel rekonstrukcí která mimo jiné u těchto konstrukcí
-znamená odstranění a nahrazení některých prvků, dokázalo by se tím že most je možné odstranit nebo přemístit nebo dokonce upravit čímž by výjimka přestala platit. To se týká všech kulturních památek, minimálně to můžete vidět na bezbariérovém přístupu do památkově chráněných budov a staveb.
By se dala udělat výjimka, jenže opravdu to stojí za 20 let problémů?
Přečemž po 20 letech bude na stole ten samý nevyřešený problém.
Můžete požádat o výjimku. Otázkou je zda jí dostanete a také zodpovídáte za to, že stavba normě neodpovídá.
Zdojkolejnit most Inteligence a dalkovku vést trvale tamtudy, panťáky utnout na Smíchově, tlačit na nové spojení 2, Klubu za starou Prahu postavit na náplavce pod mostem klubovnu a čekat,až jim most spadne na hlavu..
Přičemž mají povinnost vyvinout a otestovat metodu odstranění únavy materiálu, aby opravený kus ocele vykazoval shodné pevnostnícharakteristiky jako nový. Říkali že to jde a říkali to docela důrazně.
Zdvojkolejnění tunelu by vyšlo poněkud dráž, musel by se vyrazit novej. Nebo se vrátit strojem času o 60 let a položit tu kolej tehdy, když ještě nevypršelo stavební povolení.
Ale vždyť se tam teď ta druhá kolej pokládá 😀
Ale tunel bude i nadále jednokolejný
Zatím. Časem se má snad zdvojkolejnit, ale bude to komplikovanější a asi to nepůjde za provozu, takže musí být do té doby hotový průjezd po mostě přes Výtoň.
V tom tunelu nemůžou být dvě koleje. Musel by se udělat nový tunel. Takže hoooodně časem.
Před tunelem bude výhybka.
To jako že by položili kolej tam, kam se nevejde?
Ten tunel je postavený blbě.
A kapacitu z Vršovic na hlavák přičarujete? Tam ve špičce jezdí nejméně 8 vlaků za hodinu v jednom směru a ČD, RegioJet i Arriva tudy jezdí do a z dep.
Náklady můžou zas místo osobky jezdit přes Výtoň,aspoň to dřív spadne 😀
Tak máme 20 dnů do konce roku. Tak už se všichni brzy dočkáme rozhodnutí.
S tím nepočítejte. Jurečka slíbil dne 9.11.23 zveřejnit jak se navýší PNP do dvou týdnů a ještě z něj nevypadlo nic. Politikům není co věřit.
Spíše tak za rok a 20 dní. Teď do toho vlítne ještě nějaká nečekaná událost, která rozhodnutí ministra Kupky ještě o kapku pozdrží. O takovou větší kapku. O čento? :–) 😀
Já hlavně nechápu čím si s tím otálením pomůže. Fakta jsou poměrně jasná a ať se rozhodne jakkoliv, tak si bude nějaká skupina stěžovat a rozčilovat se jak si to mohl dovolit.
Mám pocit, že moderní doba postrádá politiky, kteří jsou schopní zaujmout pozici a za svým rozhodnutím si stát a rychle konat, pak jít řešit další problém. Příliš je trápí komentáře na sociálních sítích nebo kolik promile ztratí do další průzkumu oblíbenosti.
Chápu to tak, že se čeká na dodělání architektonické studie nového mostu, aby to rozhodnutí zveřejnili současně. První záchvěv byla změněná barva a jsou tam i další úpravy…
To z toho nakonec bude pěkný kočkopes. Nebouračům se stejně nelze zavděčit a nějakým kompromisem akorát naštvou ty, kterým se návrh líbil.
Problém je, že Kupka může oznámit pouze to, že most se bude rekonstruovat, nikoliv to, že se postaví nový. Nemá totiž pravomoc sejmout z mostu památkovou ochranu a bez toho nelze nový most stavět. Tady se bohužel nepostupuje tak, jak se postupovalo podle správního řádu za bolševika: když byl mezi zúčastněnými orgány státní správy rozpor, jako zde mezi dopravou a kulturou, tak se to posouvalo postupně na vyšší úroveň, až to skončilo ve vládě, která rozhodla, co má přednost. Podle současného správního řádu má každý osel s kulatým razítkem právo veta. Podle toho to vše vypadá. Most na Výtoni je… Číst vice »
Památku můžete zbourat. Jen za to dostanete pokutu. Tu může ministerstvo financí prominout. Pokud se rozhoduje na úrovní vlády, pak k bezproblémovému zbourání stačí dohoda ministrů dopravy a financí, když ministr kultury odmítne spolupracovat. Já ale myslím, že spolupracovat bude, je totiž také z ODS. Zákon říká, že ministerstvo kultury může prohlášení kulturní památkou zrušit a nestanovuje žádnou možnost takové rozhodnutí přezkoumat. Je to koneckonců zákon rudofašounský, ti pokusy o přezkoumávání svých rozhodnutí trestali vězením.
Docela by mne zajimalo, jak se vydava rozhodnuti stavebniho uradu v rozporu s rozhodnutim ministerstva kultury o pamatkovem statusu daneho objektu. A navic ministr Kupka neni ani specializovany stavebni urad pro zeleznicni stavby, ne?
Bylo by fajn, kdbyy tu nekdo znaly detailu stavebniho prava vylozil, jak postupovat. Protoze dle meho nazoru se pamatkove pece da zbavit snetim (opakovane odmitnuto), zanikem pamatky nebo jeji nucenou demolici kvuli stavu ohrozujicimu bezpecnost. Coz ale nevede automaticky k povoleni cehokoliv na jejim miste…kde hrozi pak dalsi spor o repliku.
Hele pokud tedy i vy uznáváte nezbytnost rozhodnutí most zbourat a jde vám jen o právní stránku věci: nebylo by tedy nejjednoduší, aby se Kupka zastavil na Ministerstvu kultury, s pádnými argumenty „pokud tady bude tato pseudo-památka, nebudou jezdit vlaky ani tramvaje a ten most vám za chvilku stejně spadne – pokud jej VY na VAŠE náklady draze neopravíte, MD to odmítá platit“?
Třeba by pak MK tu památkovou ochranu sňalo a mohlo by se legálně bourat..?
A kdyz ho zbourate tak muzete byt taky iks let bez jakehokoliv mostu….
Můžete, ale pořád to bude rychlejší než shánět a provádět tu navrhovanou opravu s vysokým podílem specializované ruční práce (odhad 4 roky). Pokud máte rozhodnutí o pzbytí památkové ochrany tak už můžete soutěžit zhotovitele na vítězný návrh soutěže a bourat se může až bude nutné, ne hned v den rozhodnutí ministerstva kultury.
Vemte si Trojskou lávku: v prosinci 2017 se zřítila, nikdo s tím nepočítal. Město nelenilo a hned začalo připravovat projekt nové lávky, v listopadu 2019 se začalo stavět a v říjnu 2020 už byla nová lávka v provozu. takže když se chce, tak to jde.
No tak už teď jsme skoro bez jakéhokoliv mostu. Už teď je ta doprava po něm dost omezená.
Opravovat jej znamená jej nejspíš na nevímjakdlouho uzavřít, mít omezenou kapacitu i po opravě a za 20 let tu celou šaškárnu řešit znovu.
PS: ja uznavam, ze zachovani konstrukce pro provoz vlaku je neprakticke. Stavajici konstrukci presunout a nahradit replikou. Dle meho nejspi v souladu s pamatkovou peci
Tohle není jenom stavební právo. To je střet dvou zákonem chráněných skutečností a tudíž se jedná o právo ústavní.
Střet dvou práv není vždy ústavní záležitostí. Ochrana památek ani stavební právo nejsou chráněné ústavou.
Jakpak se nebourači k tomuto problému postaví? Zavřou ty KTčka na druhý straně a budou pendlovat úvraťově s možností přechodů lidí pod mostem? Nebo bude zase lodní doprava? Otázky, samé otázky.
Hlavně, že bude most. Sice vytvoří špunt, ale to panorama! Se nakonec z toho mostu budou koukat, kolik naštvali lidí a možná pak si i petenti řeknou: Ty jo, to je jako Brexit, nám vůbec nedošlo, co to způsobí. Kdybych to věděl, nikdy bych to nepodepsal. Nikdo nám neřekl, že se zastaví vlaky a tramvaje…
Schválně jestli by nebourači přistoupili na náhradí trať přes náplavku anebo by to tam kazilo panorama.
Nebouračům je to jedno, je zajímá jen ten most
Ministr by měl být odborník který by se nenechal zatahovat do nesmyslných diskuzní.
Vcera odbornik na silnicni mosty, dnes odbornik na zeleznicni mosty a zitra na vodni mosty! Budeme ministra menit kazdy mesic jako svate na orloji!
Ministr zajišťuje politické vedení ministerstva – není potřeba, aby byl resortní odborník. Vládu odborníků, kteří řídili stát jako firmu, jsme tu už měli. Výsledek? Raději nevzpomínat!
zato stávající vláda to dělá excelentně
pokud si mínusáři myslí, že se dostanou do dozorčích rad státem vlastněných společností, tak se šeredně mýlí, od toho jsou jiní
Jste asi neslysel o druhe Zemanove vlade, tedy Rusnokove vlade? Vladu Zemanovych kamarady, tedy vladu samoprohlasenych odborniku.
Jako vážně, že ministra zdravotnictví může v klidu dělat vyučený pekař, ministra dopravy studovaný veterinář, ministra obrany herec. V tom případě nevidím důvod uvedené jedince na tomto postu platit z našich daní, to už i lepší přehled měl na postu Kupky nějaký výpravčí z Horní Lhoty…
Tak alespoň, že vrchního velitele ozbrojených sil dělá voják.
No, o schopnostech LÉKAŘE jako ministra zdravotnictví se národ mohl přesvědčit v přímém přenosu – kdyby se snažil shodit ten nesmysl s přesčasy, systém nijak valný, ale zažitý, by šel dál svou cestou. Teď dělá urgentně novelu novely a musel vypláznout cca 10 miliard… To se mu vyplatilo. Kdo zjistí, že jsem odborník – a na co? Možná umí popsat rentgen, ale to neznamená, že rozumí fungování systému. Tak nevím, zda by výpravčí uspěl víc jako ministr dopravy.
V románu „Zvonokosy“ dělal ministra námořnictva starosta vinařského městečka, který nikdy nebyl ani v přístavu.
Správně!
Žádná věcná diskuze o výhodách a nevýhodách jednotlivých řešení. Žádné argumenty „současný most dost komplikuje vlaky i tramvaje“!
Tak nějak to myslíte?
Ministr má být hlavně manažer, který bude asertivně hájit zájmy svého resortu a mít okolo sebe odborníky.
Manažer by být měl, hájit zájmy resortu také, mít okolo sebe odborníky také, ale vynechal jste to nejpodstatnější. Měl by mít nějakou (politickou) vizi (s kterou by předtím kandidoval), kam a jakým způsobem ten resort má směřovat. To u toho současného ministra poněkud postrádám.
přitom z tý vládní skvadry např. Černochová, nebo Válek, není zdaleka nejhorší
Díky za doplnění.
Vzhledem k tomu, že je to památka, tak most samozřejmě opravit, případně postavit přesnou repliku. Silnice s tramvajovými kolejemi se dá určitě nějaký decimetr zahloubit. Jestliže se kašle desítky let na údržbu kvalitně postaveného historického mostu, pak se bude srát i na údržbu předraženého nekvalitního nového mostu, a za pár let se bude hledat nové řešení, neb nový vydrží zlomek stávajícího.
Tady už nejde o údržbu mostu, ale o celkové technické řešení. Výška toho mostu byla špatně už od začátku.
Se zahloubením možná bude problém kvůli inženýrským sítím. Bude pak nutná přeložka plynu, vodovodu, kanalizace a dalších.
> předraženého nekvalitního nového mostu
To máte něčím podložené nebo jen plivete jedovaté sliny?
Řekl bych, že v ČR máme spíše špatné zkušenosti s mosty (a obecně snad všemi nejen dopravními stavbami) v posledních několika desetiletích. Ale vím, optimismus je opium lidstva. A což teprve peníze…
Protože do toho kecají ti, kteří tomu nerozumí, tady konkrétně památkáři. SŽ (ale i ČD a ČSD), už dávno ví, že je ocelovou konstrukci třeba nahradit, jenže do toho hodili památkáři vidle.
za B je správně
„Určitě se dá zahloubit“ – když něco nevíte, použijete slovo „určitě“, že?
I mně, místa neznalého, je po přečtení článku jasné, že by to jen tak nešlo.
Zahloubení by znamenalo snížit nivelaci těsně přiléhající křižovatky, a tedy i silnice a chodníků tamtéž. Jak toto chcete „určitě“ udělat, to tedy vážně nevím..
Proč to vlastěn DP neudělal dávno před tím, když je to tááák jednoduché? Spiknutí? Jeden v něm i kanalizace?
Zahloubit a co Botič ????
„to se přece určitě vyřeší, nějak“ Určitěěě.
Zvyk z posledních staletí je ulice stále navyšovat (někde i o metry, lze to občas pozorovat třeba u historických budov), tak proč to nezkusit o několik desetin metrů naopak zde? Jinak tramvaje tam jezdí přes století, ale doposud to až tak moc nevadilo. Takže spíše další křikloun, kterému něco slíbili…
A vy víte, jaký inženýrský sítě tam jsou pod vozovkou ? Třebas kanalizace musí být pod vozovkou minimálně 1,8m.
Všichni všude něco dělají jedním směrem, takže to určo půjde i tím opačným.
Aha.
Asi vás nenapadlo, že když to všichni dělají jedním směrem, že pro to asi bude nějaký globální důvod, a že opačný směr – pokud bude možný – bude asi hodně komplikovaný?
Já jsem ten poslední, kdo by chtěl přehlážet inovativní metody, ale to musí mít své nezvyklé řešení jdoucí proti proudu fakt dobře odůvodněné. Ne jen douškou „všichni dělají čehý, takže hot určitě taky půjde“.
U tyčových sběračů s kladkou to nnevadilo. U patografů s měděnými ližinami to vadilo, ale ne tolik
Nikde není psáno, že se památka nemůže přesunout někam, kde nebude překážet. Když je ohrožena projekty v okolí, nebo není schopna sloužit plnohodnotnému využití. Viz třeba Kaple sv. Maří Magdalény, nebo Kostel Nanebevzetí Panny Marie v Mostě.
Zahrabání krom nivelety uliční sítě vadí i ústí Botiče, který teče pod Vnislavovou ulicí.
Ještě vás doplním. A opravený starý vyžilý most s nevyhovujícímy parametry pro vlaky, bariérový pro chodce a cyklisty, hlučný pro okolní obyvatelé a viz. článek nevyhovující tramvají vydrží zlomek toho původního.
Tyto mostní konstrukce nejsou navrženy na to, aby se daly opravovat. replika nebude splňovat současné požadavky. Vy taky nejezdíte a nepoužíváte pro běžný provoz 100 letou repliku auta, vy nepoužíváte ani 50 letou. Most byl postaven na 100 let a nějakou velkou údržbou mu životnost zásadně neprodloužíte, obzvlášť, když má velké konstrukční nedostatky v podobě nepřístupných míst pro údržbu a nemožnost 100 % ochrany nátěrem. Předražená by byla replika. Nevšiml jsem si, že by se na železnici měnily ocelové mosty po pár letech, ale mění se zhruba po těch 100 letech, protože se na takovou životnost navrhují (především únava materiálu… Číst vice »
Nějaký decimetr? Je tam zmínwěna skutečnost i norma – pokud mne neklame paměť, tak 2 metry!
Je tomu skutečně tak. Snížená výška trolejového drátu opotřebovává trolejový drát i uhlíkové lišty sběrače. Navíc pod mostem není žádná klikatost, tvoří i rýhy. Situaci ještě zhoršuje blízkost křižovatky.
Na druhou stranu zvýšení výšky by znamenalo buď podhrabat toto místo nebo zvýšit niveletu tratě, což zasáhne na stranu Smíchova a nádražní budovy Vyšehrad. Podobné problémy totiž jsou i v Pardubicích. A žádné řešení nebylo z technických důvodů možné.
Zvýšit niveletu železniční tratě půjde určitě líp než snižovat vozovku pod ním, tam už to jde níž jen to Botiče. U Výstaviště byl podobně nízký most nad tramvajovou tratí, ten nový se zastávkou bude o něco výš.
„Pozvolný náběh snižování trolejového vedení ze standardní výšky 5,5 metru podle DPP ovlivňuje výšku umístění trolejového vedení v okolí. A to nejen na křižovatce ulic Rašínovo nábřeží – Svobodova, ale také na křižovatce ulic Rašínovo nábřeží – Libušina. V podjezdu mostu dochází podle DPP velmi často ke střetům rozměrnějších aut s trakčním vedením. To vede k opakujícím se mimořádnostem a přerušení provozu. Jen v uplynulých několika týdnech se to stalo hned dvakrát.“ Ale tohle naprosto nikoho nezajímá. Tady se jedná o to, že most je technickou památkou a jestli bude odstraněn tak jen z důvodu, že je neopravitelný nebo by… Číst vice »
To není pravda. Ale problém „opravit, nebo zbourat“ se dotýká spousty subjektů. A třeba DPP může být jedno, jestli je most rezavý, ale dotýká se ho to v podobě snížené podjezdné výšky.
DPP se toto dotýkalo celou dobu existence tohoto mostu a přijde mi zvláštní když si chce „přihřát polívčičku“ ve chvíli kdy se má rozhodovat o tom jestli bude stav trvat či nikoliv. Prostě tohle by mělo být shozeno ze stolu a nemělo by být zohledňováno při rozhodování zda opravovat či bourat. Kdyby ten most byl ve stavu kdy by mohl dál sloužit taky by se to vůbec neřešilo a DPP by se s tím musel smířit.
Tady nejde o polívku, ale o fakt, že v rámci rekonstrukce musíte splnit současné normy a nebo získat novou výjimku. A s ní musí souhlasit všechny dotčené subjekty.
No tak holt ne ReKonstrukce, ale ReNovace. Jediný kdo s tímhle bude mít problém bude SŽ
Jedno jak to nazvete, ale buď skončíme s draze opraveným mostem, co bude vadit tramvajím, nebo s draze opraveným mostem co bude vyvýšen (pokud je to vůbec možné) a změní tím panorama Prahy takže už to bude některým nebouračům vadit.
No anebo most přesuneme vedle, a zde postavíme normální funkční most, po kterém budou jezdit vlaky a pod ním tramvaje bez problémů.
Chcete problémy nebo ne?
Problém budou mít politici, kteří si neukočírovali škodiče na ministerstvu kultury.
Tak kdy jindy se má zapojit do diskuse než když ta diskuse probíhá?
Nemusel, ve stavebním řízení jsou dotčená osoba – správce sítí, jejich souhlas je podmínkou stavebního povolení.
Ovšem kdyby se správce sítě zachoval k vašemu projektu – nic nebude smiřte se s tím…
Kvůli drátům by nikdo nový most neřešil, ale když se most řeší kvůli končící životnosti, je rozumné svoje požadavky přednést.
Zajímavé, že je přednesli až nyní. Jako by si řekli, že to udělají aby se na to náááhodou nezapomnělo. A ts pounámka v úvodu která připomíná, že není možné zastavení dopravy dokud nebude náhrada mi přijde jako ….inu však vy víte jako co mi to přijde.
A kdy jindy ? Během provozu se tím zabývat nikdo nebude a most se zvedat za provozu taky nebude. Jediná možnost je při stavebních změnách.
To chápu, ale očekával bych, že k tomu nebude třeba žádného dopisu a nikdo nebude muset nikomu nic připomínat nebo na něco upozorňovat.
Protože se při výměně vědělo, že se pro tramvaje zlepší podmínky, nebylo třeba apelovat. Tohle je prostě další z několika důvodů, proč ty ocelové konstrukce nahradit novými.
Čtěte pořádně. DPP upozorňuje, že pokud dojde k rekonstrukci, ruší se tím výjimka na „stavbu neodstranitelnou“, a tramvajový provoz nebude možné podle zákona provozovat. Pokud se řešení týká celého soumostí včetně mostů přes Nádražní, pak by to mohlo dopadnout tramvajovými linkami Libuš – Dvorecký most – Slivenec. A zbytek pěšky.
Takže jakmile je něco technickou památkou, musí jí to zůstat navždy „a přes to nejede vlak“? I kdyby se ukázalo, že nás ta technická památka stojí miliardu ročně, blokuje rozvoj velkého území, ničí zdraví a přírodu a jánevímco ještě? Máme vše řešit jen optikou památkářů? A proč ne jen optikou dopravy? Nebo jen optikou hygienických norem (hluk)? Stát se neřídí jedinou metrikou. Stát má balancovat zájmy jednotlivých pohledů. Opakuji: BALANCOVAT. A zde proti památkové ochraně je spousta stále přibývajících opačných zájmů. Btw kde je problém tuto technickou památku přesunout o pár desítek metrů vedle? Místo se uvolní pro nový most… Číst vice »
I památky v samotném historickém jádru města se dají trochu upravit. Viz splítka tramvají u Malostranského náměstí, rozšiřování průjezdního profilu. Vsadím se že není původní ani ten průjezd u Karlova mostu na nábřeží.
Jenže tady ten most má skončenou životnost a to se řeší novou ocelovou konstrukcí, a protože doprava má větší nároky tak to má být tříkolejný most.
Ale právě hlavní problém se řeší. Hledá a navrhuje se náhrada staré ocelové konstrukce konstrukcí novou tříkolejnou. To že se to někomu nelíbí je jeho problém.
Stará konstrukce je neopravitelná a i kdyby byla celá z nového materiálu, tak by nevyhovovala současným požadavkům.
Proč mu rozhodnutí tak dlouho trvá?
Netrvá, tohle je dělostřelecká příprava.
I kdyby se most opravil ve stávající podobě, což by trvalo 4 roky a vyžadovalo údržbu za dalších 20 let, tak stále neřeší tyto problémy: -Velmi nízká výška podjezdu pro tramvaje, které mají sběrač složený prakticky na střeše a dochází ke stržení troleje od aut -Přístup na most ze strany Výtoně je barierový, po schodech -Konstrukce mostu už musela být upravena na elektrifikovanou trať, ale jen na 3 kV. Při změně napájení na 25 kV budou potřeba další úpravy a nevím jak si poradí s nutnými většími izolačními vzdálenostmi. -Dvě koleje jsou na hranici kapacity a tento stav se bude… Číst vice »
Ještě jsem zapomněl na hlučnost otevřené kovové konstrukce, z čehož budou mít radost všichni místní obyvatelé. A to se dnes ještě jezdí pomalu, takže to rachotí o něco míň.
A nejhorší problém: za těch 20 let se zase povede stejná diskuze.
A už dnes víme, že oprava za 20 let bude dražší než stavba nového za 20 let. Jelikož výčet prací (vše rozebrat a zase složit) se zopakuje.
jako nejvíc na celý věci mě fascinuje, kolik člověkohodin už se utratilo v nesmyslný diskusi o zachování spotřebovaný věci. prostě je most zcela nevhodný pro provoz vlaků, tak zachovat pilíře, jedno pole dát jako lávku mezi smíchovskou stranou a císařskou loukou, postavit nový most a nazdar. ani by v soudné společnosti nemusely zaznít argumenty o hluku a o problémech s přepnutím na střídavinu.
Coz znamená jediné: Při stavbě repliky budou vešekré problémy zachovány, včetně těch s údržbou mostu nesouvisejících.
Přeci si kvůli nějakým tramvajovým trolejím nezkazíme panorámata. Tramvaje přeci můžou jezdit jinudy… 🤣
Elektrické tramvaje nejsou dost historické, pryč s nimi z města!
Spolek pro zachování koňky v Praze.
Správně, koňka nepotřebuje žádné dráty a pokud vytváří nějaké problémy, nacházejí se u země…
No jo, ale povolí se očkování na tetanus, nebo raději epidemii, jak za starých časů?
Ke dlouhému zimnímu večeru něco z historie: https://www.pvs.cz/historie/historie-kanalizace/
Problémy u země vyřeší plachta pod koňmi. Hlavně nebourat.
S tím budou mít problém ochránci zvířat. Rozpálené městské ulice v létě pro koně nic moc.
Ano a jsem rád, že i tento aspekt konečně v diskusích zazněl. Tahle konstrukce měla být dávno vyřešena.
(Ještě nedávno tam dokonce vedl v rámci komunistického folkloru střednětlaký plynovod.)
Jo, teď nedávno tam byla dvě stržení troleje během týdne, obě příhodně v ranní špičce.
Měl jsem tu čest, a byl jsem překvapený, že cestující z tramvají koncích U Podolske vodárny poměrně hustě a souvisle zaplnili chodník směr Výtoň. V Ječné to člověk čeká ale tady mě to překvapilo.
A to dokonce ten, co to strhnul ani nejel pod tím mostem. Stačilo jet z Vnislavovy doleva.
Pane ministře, zbourat prosím!!! Tohle není Karlštejn. Děkujeme.
Nechápu, na co čeká. Preference mají tak mizerné, že pár nebouračů může hodit za hlavu. A paradoxně si u více lidí novým mostem může pomoci.
Taky bych řekl, že větší rozhodností a schopností konat v rámci svého volebního období by si nějaké politické body přihrál zpátky. Podívejte se na duo Scheinherr a Hřib, ti pracovali na přípravě opravy Barrandovského mostu za plného provozu a i když jim byl přepovídán armagedon, tak nakonec řidiči i ostatní obyvatelé uznávají, že ten projekt byl dobře připravený a bylo dobře, že měli odvahu ho realizovat i přes četné problémy (třeba nesoulad s dokumentací).
Jste si spletl dobu, ne?
Říká se tomu hyperbola. Pokud máte střední, tak byste to měl vědět.
Karlštejn je podobně starý jako most…
V letech 1887–1905 probíhala přestavba hradu v duchu tzv. purismu, která měla hradu navrátit domnělou gotickou podobu.
Ještě bych rád připomněl blízkou baziliku svatého Petra a Pavla na Vyšehradě. Dnes to máme jako součást ikonického panoramatu, ale je to celkem moderní novogotická přestavba, která byla dokončena jen pár měsíců po stavbě našeho inkriminovaného mostu. A to nemluvím o těch kubistických domech na nábřeží, které jsou zase o deset let mladší. Prostě město se nějak vyvíjí a postupně se mění jak je potřeba, to platí hlavně pro účelové stavby jako jsou mosty.
No Karlštejn také pěkně upravil Mocker. Předtím to byla stodola. Ostatně ani se od toho nic jiného nečekalo, byl to trezor se střechou. Teď na to jde alespoň koukat.