Tištěný jízdní řád české železnice míří do prodeje

Jízdní řády pro rok 2021. Pramen: Avizer Z, s.r.o.Jízdní řády pro rok 2021. Pramen: Avizer Z, s.r.o.

Knižní jízdní řád české železnice pro rok 2021, který vydala společnost Avizer Z (vydavatel deníku Zdopravy.cz), je ode dneška uváděn

257 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Byll

Ústí nad Labem dnes už vyprodáno. Nebude se ještě doplňovat? Nebo už jen hledat jinede nebo eshop?

KnihoTlama

Můžete to mít za 1 149,- Kč přesně v časově limitované nabídce do 11.12.2020 / 00:59 hodin. Od 1.hodiny v noci už to bude prodejné za 2 149,- Kč. Ještě zbývá posledních 5 kusů = [ 1.kniha/1hod. ]. Poslední pátý kus se už bude prodávat za max. 4 149,- Kč.

Berhof

Konečně jde objednat i přes eshop, díky 🙂

Jaaa

By mne zajímalo, kolik stál tento e-shop, kde jsou dvě položky. 🙂
Jen abychom věděli, o kolik byl ten slavnej dálniční e-shop dražší. 🙂

Aleš

Mám, pořídil jsem také úspěšně – dnes dopoledne v Liberci

Kajman

Já bych se chtěl zdvořile přeptat, zda už se blíží možnost zakoupení v e-shopu. Jelikož si užívám čínskou chřipku, tak je to pro mě jediná možnost.

Lopid

V pondělí koupen v Pardubicích a vypadalo že jich je ještě dost…

Liška

Pont Ostrava-Svinov v neděli bez problémů k zakoupení.

Přelepkář

Přelepky pro změnu za tisku najdete na http://prelepky.wz.cz

Vojta

Děkuji moc za tohle. Ale nevím jestli je to účel ale tam kde je jižní rád 2021 tak je ne přelepení něco co podle datumu nad přelepkou patří do JŘ 2020.

Přelepkář

Děkuji za upozornění, došlo k chybě, ale už jsem ji napravil, nyní najdete i pod poslední změnou správné přelepky

Josef123

Dneska na prazskem hlavnim nadrazi v Pointu se prodava uz za 199,- Kc. Takze cena stoupa. Doufam ze na Masarycce bude za 150,-

Jan Sůra

Neprodává. Stále za 149.

Jan Šindelář

Jediná oficiální cena v kamenných obchodech je 149, na jinou nepřistupujte

Josef

Point na prazskem hlavnim nadrazi dnes prodava za 199 Kc. Takze cena uz stoupa….

Mucha co jí hřebíček

Mno… a nezůstane těch pade prodavačce v kapse? Já jen, že je všude napsané, že bude za 150Kč.

Ondra

Ale jo, když někdo potřebuje knižní JŘ, byť do sbírky, ať si ho koupí. Proti tomu nic. Jinak čistě prakticky pro cestování jsou pokročilejší alternativy.

Luděk S.

Příští rok by stálo za to vykoupit celý náklad a pak přes Aukro sledovat, jak moc budou šotoušci zoufalí.
Nebál bych se 1000,-

Tonik

Žvanit by vám šlo.

Luděk S.

Jsem v tom nejlepší. Taky jsem kde jsem.

nordic

A taky jste, co jste.

Bob

Když vykoupíte celý náklad, tak si pan Sůra s panem Šindelářem zamnou ruce a do tří dnů toho vydají ještě jednou tolik a o 20 Kč levněji. 🙂

xyz

Pokud vás nepředběhne s tímto nápadem někdo jiný.
Plus samozřejmě budete muset objet celou republiku a v ní ty jízdní řády vykoupit.

ušatá

Cítíte se být v pořádku? Možná začíná coronas.

klammer

A proč byste to proboha dělal? Nenapadá mě jediný (rozumný) důvod.

Honza

V Plzni se to asi skoro vůbec neprodávalo. V patek večer mi řekli, že prodej bude od soboty a v sobotu v poledne, že už je jen pro rezervace…

Gwann

Brno hlavní bez problémů. A prý zda chci jeden či více:)

Dorota

V dnešní době počítačů a chytrých mobilů bych vydal pouze malou edici pro sběratele. jinak vyhozený peníze za tisk distribuci a škoda pokácených stromů.

Lemmy

Tak 5000 výtisků není nic jiného než malá edice pro sběratele… 🙂

Bob

To už komunisti uměli přiškrtit příděl papíru na „zbytečné“ tiskoviny, což bylo prakticky vše krom Rudého práva.

Tonik

Tak vydejte malou edici pro sběratele. Co vám brání?

Gwann

Když se to neprodá, tak má vydavatel ztrátu. Vydavatel není debil, tudíž toho vytiskne, kolik se asi prodá.

Pro mne je zase škoda papíru jakákoliv knížka Rosamunde Pilcher či Danielle Steel. A nikomu je nezakazuju ani neradim vydávat.

xyz

A cožpak jakékoliv tištěné noviny! Toho papíru, co se kvůli tomu skoro každý den (srov. s jízdním řádem vydávaným 1x do roka) spotřebuje. Přitom skoro každý přece má přístup k internetu, kde ty novinové články má k dispozici taky, že. 🙂 🙂

Gwann

Samozřejmě, ať si každý koupí co chce…jeden papírové, druhý čumí do mobilu. Já do mobilu. Jiný do papíru.

Ale knížku v elektronické podobě u mne nikdo nenajde…

Zapa

A pak přijde kůrovec….

Bram

Mne fakt dojímá, kolik je tu mudrlantů a advokátů netisknutí jízdního řádu. Přitom to, zda bude či něco nebude zrealizováno, záleží v normálním tržním prostředí na poptávce. Poptávka byla, je a patrně i do budoucna bude, takže poptávka byla, je a patrně i v budoucnu bude uspokojována firmou AvizerZ, když pro Správu železnic je to takový problém. A to, zda tištěný jízdní řád, kteří si ti, co o něj mají zájem, budou mít jen uložen v knihovničce a bude jim sloužit k domácímu listování (pravděpodobnější varianta týkající se i mne), nebo bude přibalen do ruksaku na výlet, tak po tom… Číst vice »

Zdravý sluch

Když si z knihovny půjčím staré Čtyřlístky, nascanuju je a vytisknu na barevné tiskárně, tak to taky má sběratelskou hodnotu? 😁

Já si už dost let držím několik bitcoinů, pořídil jsem je kdysi za zhruba stejnou cenu jako vy ten fanouškovský řád, uvidíme, kdo to za 20 let zhodnotí více. 🙂 Jak správně říkáte, cenu udává trh. To platí v obou případech.

Gwann

K bitcoinum si přečtěte něco o tulipánove horečce…nebo south sea bubble.

Zdravý sluch

Zavidite? 🙂

Gwann

Nikoliv.

Jen nemusím frajery co tím chvastaji.

Pokud jste to koupil za pár kaček, tak slušný risk a skvělý zisk. Ti co to koupili za těch 12000 USD aby to pak spadlo tuším na 6000 USD…v ten okamžik bych v jejich kůži být nechtěl.

Jen nezapomeňte včas prodat. Otec se doteď tluče do hlavy…že včas neprodal jistě akcie.

zaosai

V postatě to je jen taková zajímavá věc.Pokud chci aktuální jízdní řád a chci ho mít na papíře,tak si potřebné úseky před odjezdem vytisknu.Už dříve jsem neměl JŘ opravovat při těch všech změnách co jsou během jeho platnosti.A kupovat si ho na pár měsíců je fakt záležitost spíše nostalgická a v dnešní době nepraktická.

Gwann

Tak jak kdy…když mi exla data ve sluknovskem výběžku…tak bych se bez papírového KJR DUK nedostal ani zpět domů…vzhledem k nesmyslnosti programu, co jsem si naplánoval a postupně upravoval…

Zdravý sluch

Smysl knižního jízdního řádu může být akorát v cestě s velkým množstvím přestupů a taková cesta nedává v malé ČR žádný smysl. Pokud teda není dotyčný šotouš, pro kterého je cesta cíl. Kdokoli normální pojede cestu kde hrozí víc jak 2 přestupy, autem. Půlka lidí co znám, není ochotná jet jinak než autem už při 1 přestupu v neznámém místě (cestu na nádraží v MHD do toho ale obvykle nepočítají). Knižní jízdní řád je akorát úlet, který normální člověk nijak nepotřebuje. Pokud spojení nevypadne použitelné už z vyhledávače, tak to kdo vlastní řidičák a není totálně finančně na dně, nebude… Číst vice »

Bob

Nesmysl. Naopak na složitou cestu s velkým množstvím přestupů je lepší použít vyhledávač, i když slouží jen pro inspiraci a vyhledané spojení je po něm zpravidla nutné důkladně zkontrolovat úsek po úseku. Přehledové tabulkové jízdní řády jsou naopak nejlepší na to, když člověk chce mít dobrý přehled o spojení a provozu v nějaké konkrétní jednoduché relaci.
A kdo není socka, tak přece nejezdí autem, vlakem ani busem, ale létá vrtulníkem. Pokud není socka, tak si zařídí heliport kdekoliv ho potřebuje. Do míst, kde heliport nemají, člověk na úrovni přece nepotřebuje létat.

Mucha co jí hřebíček

Cca 14:00 měli ještě na HBF v Brně ale očividně se již taky zásoby krátili.

Bob

Na Smíchově se mě paní hned ptala, jestli chci dva, nebo jeden, a když jsem řekl, že jeden, tak mi k tomu nabízela jakousi výpravnou barevnou publikaci o železniční gastronomii. Asi jsem vypadal jako echt šotouš.

R2R2

Tak on asi nikdo jiny nez echt sotous knizni jizdni rad nekupuje a jelikoz predpoklada, ze jeden je na precteni a druhy do sbirky, tak logicky nabizi 2 🙂

Bob

Tak jasně, jízdenky si taky vždycky kupuji dvě. Jednu do sbírky, a druhou pro průvodčího. Ostatně sbírat se dá cokoliv – jídlo, auta, boty, parfémy, kaktusy…

Chichi

Já si jízdenku nikdy nekupuji. Co kdybych nějakou našel. 😇

Knížecí rada

Tak mám 2. Jeden pro sebe a druhý jako vánoční dárek. Pont Havlbrod, ještě jich tam maji dost. Jeden byl trochu špinavý, tak jsem ho chtěl vyměnit. Prodavačka se dost usmívala přes roušku. 🙂

Tomas

Usti nad Labem 18:53 stale dostatek. Diky za vydani!!!!!!!

xyz

Brno hl. n. dnes po poledni zakoupeno. Ještě jednou děkuji redakci za vydání.

Tomas

i nyni gratuluji k skvele akci 🙂 tak to ma byt. misto fnukani a nadavani se proste kona.

a remcalu si nevsimejte.

Josef Lopata

V Pontu v Plzni vyprodáno už včera (mají už jen pro ty, kteří si udělali předchozí rezervaci).

Kohutová nejmladší

v Ostravě na hlavním zbyvalo kolem 14.hodiny 34 kusů.

Krušnohorec

Dnes dopoledne jsem JŘ koupil v Pontu Ústí nad Labem. Viditelně vystaveno 6ks a když jsem odcházel, tak prodavačka doplnila počet do šesti. Tak to má být!
Protože do odjezdu Krušnohoru mi zbývalo asi půl hodiny, chtěl jsem do Bíliny jet přes Úpořiny Os 16 510. Jenže na nástupišti jsem uviděl špinavou soupravu se špinavými okny. Sedačky k sezení rozhodně nelákaly. Tak jsem počkal na Krušnohor.
V Mostě byl připraven k odjezdu do Ltm vlak v sestavě 749.039 + konferenční vůz AŽD. Na Švestkové dráze se častěji jezdí se Šukafony než s RegioSprintery.

Alexandr

Před hodinou zakoupen knižní jízdní řád v PONTu v Havlíčkově Brodě. Na prodejně sice měli viditelně asi 10 kousků, ale podle prodavačky tu mají celou zásobu výtisků.

Jsem rád, že se letos výrazně zvýšil náklad, loni se na mě KJŘ nedostal.

Tonik

V Pardubicích jsou od cca 11:30.

Filip Vosáhlo

Jen velká škoda, že má na hřbetě ten čárový kód… Vzhledem k tomu, že je to spíš sběratelský předmět a je od toho, aby se mezi občasným listováním hezky vyjímal v knihovničce, bylo snad možno umístit ten kód stejně jako loni někam jinam, i když je vzadu reklama…

Bob

Naopak, ten kód na hřbetě je stylový a dodává tomu hodnotu. A krom toho, až budete katalogizovat svoji knihovnu, stačí to přejet skenerem zvenčí.

Iveta

No já si jej koupil,kdo v něm umí hledat ,pořád někdy lepší než přes vyhledávače např Idos co občas vytvoří totální kravinu,ale věc názoru a elektronicky jej mám stažený také.Jinak jen jeden postřeh ,zaujala mě tam trat 124 Lužná-Jirkov .Byl zde o ní nedávno článek a to ,že díky novému dopravci Die Landerbahn budou znovu zavedeny zastávky Holedeček a Žíželice ,protože dopravce má rychlejší vozidlo na rozjezdy a jízdní doba tedy zůstane stejná.A ejhle zastavuje se Holedeček ,ale projíždí se nově Sádek ,tak asi nastejno ne? A staví se Žíželice ,ale z Chomutova se odjíždí o 2 min dříve.Hm, ta… Číst vice »

Jarek

Hele a proč máš nick „Iveta“ když jseš chlap? Jsi nějaká transgender existence?

asdf

a kdyby byl tak to snad vadi?

Bob

No on je Iveta spíš takovej fluidní, vypadá to… 🙂

Jarek

Tak nevadí, jen je to přece jen stále trochu nezvyklé, u lidí nad 60 tuplem.

Gwann

Mne spíš fascinuje, že Iveta sloužil dle svých poznámek prakticky na jakékoliv pozici kdekoliv v Čechách, minimálně v Praze a okolí + severozapadni čtvrtině Čech.

Si říkal jak to zvládnul….

Luděk S.

Naprosto v pořádku. Na hlouposti se vydělává nejlíp.
Já se tuhle divil, že se třeba prodávají erotické časopisy. Už je jasné, kdo je kupuje.

Jarek

Prodávají se třeba i „Lidové Noviny“, to je taky v současné podobě zážitek.

BND 30

Jsou v tom obrázky ? 🤔

Jarek

Celkem výživná diskuze,,,,ale to je život.Za mě > dneska tištěný jízdní řád primárně už neslouží k vyhledávání spojení, ale má čistě sběratelskou hodnotu.A tak jak se někdo přehrabuje v jakýchkoliv sbírkách, tak část lidí se hrabe v jízdním řádu, a ani nemusí nikam cestovat.Myslím, že těch 150 tis. bude do týdne vyprodaných.Nakladatel to nedělá jako charitu má zisk…šotouš uspokojení že ho má….takže všeobecná pohoda 🙂 A škarohlídi a morousi jsou všude….

Bob

Pokud bych měl garanci, že ve vyhledávačích spojení budou dostupná archivní data a budu si moct kdykoliv vyhledat spojení nebo vygenerovat traťovou nebo linkovou tabulku ke kterémukoliv datu libovolnou dobu nazpátek, tak bych snad o ty knižní jízdní řády ani tolik neusiloval. Dnes je někdy problém získat třeba i data dva týdny stará, pokud si je člověk včas prozíravě neuloží, když předem ví, že je bude potřebovat.

Zesp

Toto je taky dost důležitý aspekt, s tím naprosto souhlasím. I když je to asi čistě „šotoušské“ hledisko, je to i můj pohled na vc…

Filip Vosáhlo

V Praze na Hlaváku vyprodáno, na Masaryčce ještě něco měli (ale už tam neměli upoutávku, musel jsem se vyptat :-D). Ale prý by měli na Hlavák dorazit ještě nějaké výtisky v pondělí, říkali.

Bob

Tak jaká je aktuální situace? Mám si jich koupit víc, abych panu Sůrovi udělal tržbu a zvýšil prodejnost a svým známým udělal radost, nebo si mám koupit jen jeden, aby v prodejnách zbylo i na ostatní?

Marťas

Vaši známí by vám spíš mohli závidět, že máte víc kusů. Ale některým by mohlo udělat radost, že vy máte radost z většího počtu KJŘ, i takoví lidé existují. Spočítejte si, kterých lidí znáte víc, a podle toho se rozhodněte.

T.H.

Liberec 8:00 prodej běží a viditelná zásoba „dva komínky“ 🙂

BND 30

Vida, Liberec nemá VRT ale má KJŘ.
Hlavně že mají lidé radost.

Dopravak

Svinov aktuálně (9,30) posledních 10ks !

Jarek

To mizí pěkně rychle….já tam byl okolo devití a měli viditelně 30 kusů.Na Svinov paní říkala že dostali 120 ks

Honza

V brněnském Pontu stále mají – pro umocmění zážitku z nákupu doporučuji zavolat dopředu a zeptat se na dostupnost JŘ a pak tuto skutečnost oznámit paní za pokladnou. Velmi živě to ocení 🙂

Karel

K některým komentářům už není co říct. My jsme opravdu národ dementů. Stupidní komentář že tištěné jízdní řády, literatura, časopisy a jiné, jsou nostalgie, předpotopní nebo fetiš, dovede napsat jen někdo z generace těch, co se narodili i s chytrým telefonem, nebo někdo kdo si hraje na to že je in. Tištěné věci jsou o dost praktičtější a přehlednější než točit kolečkem na myši a to nemluvím o mobilu. Příznivci tištěných taky nekritizují neustále tlemení do mobilů, taháni kabelů, hledání zásuvek a Wi-Fi. Stačí pár hodin bez elektřiny a bude vám dobrá kniha a petrolejka. Starejte se radši o sebe… Číst vice »

Zesp

Ano, v případě JŘ to platí dvojnásob, vyhledávače jsou bohužel velmi nedokonalé a neposkytnou ani zdaleka ucelený přehled o spojích na dané trati, jak už jsem ostatně psal níže… Ale holt někteří virtuální maniaci mají názor jiný a pak můžou být překvapeni, že zůstanou někde viset, když jim to ujede…

Bob

Ano, bohužel, některé vyhledávače stále ještě nedokážou generovat ucelené přehledy, které by kvalitou předčily tradiční traťové, oddílové, linkové, firemní a jakékoliv jiné jízdní řády. Knižní vydání zase většinou nezvládají fulltextové vyhledávání ani zoomování.

Jarek

No heleďtese, já vlakem najezdím poměrně dost a poslední železniční tištěný jízdní řád, který jsem držel v ruce, měl na titulní straně písmenka „ČSD“.
Tištěné jsem používal ještě jízdní řády regionálních autobusů, které vycházely v časopise „Šemík“ – to byly devadesátky.
A taky se při cestování často používá integrovaná doprava neboli autobusy, kterou v kursbuchu nenajdete.
Takže ano, různí důchodci nebo autisti můžou mít potřebu jakéhosi křížového vyhledávání v traťových jízdních řádech, ale mnohem pravděpodobnější mi přijde, že tištěné jízdní řády jsou hobby pro lidi, co si to čtou na hajzlu.

Bob

Tak třeba KJŘ PIDu vyšel, pokud vím, dvakrát. Jednou to vydal ROPID a jednou Středočeský kraj, a to bylo i s neintegrovanými linkami.

Vojta

Taky IDOL je vydal.

Pravdepodobnost

Na jare jsem tu byl oznacen za sileneho konspiratora kdyz jsem si dovolil zavtipkovat ze ten covid jizdni rad zavedli natruc lidem co furt trvaji na papiru. Po necelem roce tu mame novy jizdni rad a ceske drahy budou jezdit … podle provizorniho. Tihle uzitecni idioti o kterych pisete nebezpecni nejsou – skutecne nebezpecni jsou lide kteri z nejakeho (jakeho asi) duvodu chteji aby lide k vyhledavani pouzivali jenom elektronicke vyhledavace ktere archivuji historii. Duvody mohou byt: – od nejmene spatnych jako je snaha zjistit kdy se clovek po vyhledani spojeni rozhodne spojeni pouzit a kdy ne (aneb nac to… Číst vice »

Bob

Naštěstí paranoik může používat off-line vyhledávač nebo si naprogramovat svůj vlastní, protože veřejná data jsou přece ze zákona otevřená.

Jan Tuhý

Plný souhlas. Bohužel naivní lidé Vás budou označovat za blázna.

xhj

Kdysi jsem viděl takový pěkný vtip od Jiránka. U ohně sedí indiánský otec se synem. A otec povídá: Jednoho dne se zhroutila počítačová síť a bledé tváře zemřely hladem 🙂

Zdravý sluch

I zde se zeptám, proč komplikované trasy s přestupy nejedete normálně autem?

ušatá

Ono je to pak normální?

Zdravý sluch

Když někam jedete vlakem, tak zahazujete klíče od domu? 😁

Gwann

Provokatére…

Ale můžete přejít hřeben a nasednout na druhý vlak za hřebenem…Samozřejmě Vy to jistě zvládnete tam i zpět za dobu co já jen tam…

Tomáš

Ostrava Svinov, koupeno v 7h. Díky

Pravdepodobnost

Taky uz je doma. Letos jsem neponechal nic nahode.

Jarek

Uff. Vánoce zachráněny!

Jan Tuhý

Asi to už zaznělo, osobně oceňuji na knižním jízdním řádu nejvíce to, že se díky němu člověk snadněji zorientuje v prostoru ( mapa, tabulky s jř). Uznávám, že toto umí mobil taky, ale mi v tomto přijde kniha o dost praktičtější.

A taková má malá obsese je, že nepovažuji úplnou závislost na digitálním světě za nejideálnější. Fotky mám v notebooku, ale stejně si část i vytisknu. Pořád to vnímám jako nejlepší archivaci.

Jarek

Vy si pořizujete archiv digitálních fotografií tak, že si je tisknete?
Tohle doplňuje plastičnost pohledu na skupinu uživatelů KJŘ. 😀

BND 30

Ona taková havárie harddisku, když je člověk linej udělat zálohu dat jednoho z té Vaší plastičnosti vyléčí…a do hospody je někdy možná fotka lepší než noťas.

Marian Kechlibar

Já jsem matfyzák a programátor a stejně si z některých fotek děláme fotoknihy.

Na to už jsem viděl příliš mnoho zdechlých harddisků, nečitelných CD a USB disků, které mohly posloužit leda jako těžítko na papíry.

Knihy jsou dost dlouhověké na to, aby nás lidi přežily, o datových nosičích to není zdaleka tak jasné; nemluvě o vyvíjejích se standardech ukládání. Dnes máte problém přečíst starou disketu nebo ZIP drive, a to i tehdy, pokud je médium nedotčené. Mechaniky totiž vymřely.

Jarek

Tak ano, fotoknihu si uděláte když ty fotky někomu chcete reálně ukazovat. Ale jako způsob zálohy je to zvláštní.
Tak ano, pokud je někdo blbej a dá si to na jeden harddisk, tak si šance na ztrátu dat výrazně zvětšuje. Ale kombinace NASu (lze vylepšit RAID, UPS a přepěťová ochrana) s cloudovým úložištěm by snad fungovat mohla, ne?
Kód si taky jako „zálohu“ tisknete?

Gwann

A takové dokumenty uložené v amipro, to je myslím taky celkem prca…

xyz

To není zdaleka to samé, mj. viz srovnání cen zakoupení KJŘ vs. všech fotek, co kdo pořídil (zejména když jich pořizuje hodně).

Bob

Vy máte asi i manželku jenom elektronickou. 🙂

Jarek

A vy asi neumíte číst…

Jan Tuhý

Možná jsem se nedostatečně vyjádřil. Archivuji v NB a pak i tak, že to, pro mě důležité, tisknu.

A ano, možná je to jen pocit, ale přijde mi to na papíře tak nějak jistější.

ušatá

Já tvrdím, že i hezčí.

Gwann

Jo, jen se smejte. Az vám kiksne disk nebo někdo cmajzne laptop či domácí úložiště, tak si povíme.

O online archivaci…si myslím taky svoje. Smazane stránky na aol, různé zrušené google služby aj jsou myslím na dlouhé povídání.

Dopravak

Pro všechny oponenty….tištěný KJŘ je kromě již níže zmíněných důvodů (přestupní vazby, složité trasy s mnoha přestupy, i nad rámec idosu), dobrý mj. např. i na chatu, kde signál prostě nemáte…..tudíž jsou vám celé onliny na nic…. nebo mnou používaný důvod…co ani stránky cd.cz ani idos neumí (!)…..odfiltrovat vlaky s povinnou rezervací míst na kolo….zejmena tedy v případech, kdy hodláte jet třeba půl hodiny 1-2 stanice….na to opravdu místenku kupovat nebudete, to klidně jedu o 10 min dýl Os…… (a pro rýpaly – upozorňoval jsem na to i na Chapsu, a odpověď byla že teda mám jet bez kola takovým… Číst vice »

Hojakar

Víte že existují i elektronické „offline“ vyhledávače? Ty si stahnout automaticke aktualizace pokud jsou na síti,ale pro samotné vyhledání spojení internet nutne nepotřebuji

Dopravak

Vím a používám, ale pořád to neřeší některé konkrétní nedostatky vyhledávačů jako takových (celkový přehled o spojích, neodfiltrovani určitých vlaku -napr.s povinn rezervaci místa na kolo appod )

Jarek

Kua tak to by mě zajímalo, kde tu chatu máte a jaké dopravní kombinace z ní potřebujete vyrábět.
Ano, umím si představit, že máte chatu bez mobilního signálu a vytisknete si kdy vám jezdí vlak/autobus a tuhle A4 si nalepíte do předsíně.
Ale chata v dosahu několika tratí, s nutností kombinovat spojení způsobem, který IDOS nedokáže, aby to vyžadovalo KJŘ… na to by Ivan Horník řekl „Tak to mi ho teda vyndej“.

Zdravý sluch

Přesně…. K cestě s 8 přestupy, z toho 3 natěsno se knižní jízdní asi hodí, druhá věc je, kolik lidí takto jezdí místo aby normálně jeli autem.

Dokážu si cestu s 8 přestupy představit u chudších lidí bez auta či řidičáku, jedoucích do zahraničí na síťové jízdenky, které v sousedních státech obvykle neplatí v dálkové dopravě a rozdíly jdou do tisíců, když se člověk smíří s regionálními vlaky, ale takovým je existence knižního jízdního řádu pro ČR dobrá tak akorát jako náhrada za toaleťák.

Zdravý sluch

Tak jasně. 😁

Zdravý sluch

A proč komplikované trasy s přestupy nejedete normálně autem?

Spravedlnost

Česko je fakt zvláštní země… provozují a opravují se tu tratě po kterých by ve zbytku světa neštěknul ani pes a prodá se tu 150 000 kusů fanouškovského knižního jízdního řádu vlaků. Tohle je fakt mimo. Že lidi pobyhaji v kostýmech svých oblíbených hrdinů bych ještě chápal, to je všude na světě, ale ten český železniční fetiš fakt ne. Jsem rád, že nikoho z téhle skupiny lidí co kupují jízdní řady osobně neznám, protože tohle je fakt úlet. Kam se na to hrabou sběratelé použitých kalhotek. 😆

David

Tak to jste asi nebyl v Německu, tam je to ještě ve větším.

Spravedlnost

Mohu se zeptat, kde v Německu se vyhazují stamilióny za opravy a celodenní provoz tratí pro 100 lidí denně jako je to běžné u nás? Napadá mě třeba Mšenská dráha.

ušatá

Až budete znát skutečné poty přepravených za jednotlivé dny, měsíce atd., pak piště.

Jarek

A vy je máte, třeba za horní Pacifik? Nasdílejte!

ušatá

Proč? Jezděte tam pravidelně různými spoji a počítejte. Určitě to pak nebude na celé trase 100 lidí za den. A navíc se přesvědčíte sám a nebudete pochybovat. Vlastní zkušenost je ta nejlepší.

xyz

Ano, vyhazují; jeďte se podívat např. do městečka Helmbrechts (není to tak daleko od Chebu) a můžete spočítat lidi, co tam za den jedou.

Já když jsem tam jel, tak nikdy nejelo víc než pár lidí (a to jsem tam jel asi 4x v různých částech dne/týdne), i odpolední „školní“ vlak vezl jen asi 15 školáků (a to ten vlak záměrně jede netaktově).

Štěpán

Mšenská dráha rozhodně nepatří mezi málo vytížené. Pokud tvrdíte opak, pak o ni nic nevíte.

ušatá

A co je vám do toho? Tak si toho a takových lidí nevšímejte, případně se odstěhujte tam, kde vám lidé více sedí.

Dopravak

Rozhodně nejsme jediní….loni (a i letos bude) vyšel KJŘ Rakousko, loni byl i celosíťový Švýcarský…. Prostě lidí, kteří to upřednostňují, je stále dost…..
(a např. znám i turisty, kteří s ohledem na věk internet nemají a nepoužívají, tak i loni koupili, aniž by byli šotouši….)

David

A online asi koupit nejde, že? Hodil by se (ten rakouský).

Dopravak

David: Nevím o tom. Mi to pošle známý…..

Liptaň

Jestli byste měl zájem… stoji kolem 12 EUR

Lech Malý

Nějakého sběratele použitých kalhotek osobně znáte? Jen se ptám… 😉

Štěpán

Proč vám to tak vadí? Tak si knižní jízdní řád nekupujte a dejte ostatním pokoj. Co si kdo prodává a co si kdo kupuje, do toho vám nic není.

Josef Král

Vydavatelům patří velké poděkování. Nahrazují nečinnost Správy železnic. Takoví novodobí Vilímkové (někdy koncem 19. nebo počátkem 20. století vycházel Vilímkův jízdní řád).

Adolf

Ke každému JŘ by mohli dávat petrolejovou lampu zdarma jako dárek pro nostalgiky.

medical_examiner

Nebo karbid…

xyz

S díky bych ji odmítl. Není důvod, abych ji používal.

Nicméně knižní jízdní řád používám velmi rád (a i při cestách do zahraničí si jízdní řády, které budu potřebovat použít, tisknu).

Marťas

Ale psací stroj by dávat mohli, ne? Aby člověk nemusel mít po ruce kalamář a husí brk, když si chce něco vypsat z jízdního řádu.

xyz

I ten bych odmítl. Mimochodem, sice už přes 15 let umím psát „všemi deseti“, ale už když jsem se to učil, tak jsem se to učil kombinovaně na počítači + tehdy ještě i na elektronickém psacím stroji, nicméně na obou zařízeních s vědomím možné opravy chyb, což by na mechanickém psacím stroji nebylo možné.

Hojakar

Tisknout?? V dnešní dobe není potřeba až na vzacne výjimky cokoliv tisknout…trošku šetřete životní prostředí….jo ještě Česká státní správa se bez papíru neobejde i když to není vůbec potřeba

xyz

Dá se namítnout, že nešetřením životního prostředí je právě i pořád zapnutý/používaný Smartphone mj. za účelem vyhledávání spojení v jízdním řádu.

A přinejmenším po dobu kůrovcové kalamity je spotřeba papíru de facto spotřebou z „nuceného výseku“.

Hojakar

Nejde jen o to dřevo..toho je ted opravdu dost..ale samotná výroba papiru je dost velký chemicky proces

Lech Malý

Ryje ryje, černá svině…

Vašek

Nikdo vás nenutí si ho kupovat.

kanafasik

no ja nevim. tištěný jízdní řád mají v kancelářích japonských železnic. a bez petrolejky.

Zesp

Proč je lepší klasický JŘ? Protože kterýkoliv vyhledávač tupě nabídne nejrychlejší spojení s ostrými přestupy, které se pak nestihnou. Jel jsem např. minulý týden z Přerova do Koutů nad Desnou na turistiku. IDOS (a další vyhledávače) mi vytrvale nutily R Slovácký expres s odjezdem z PR v 8.15 s tím, že mám v OC 4 min na přestup do Os směr Kouty. Ale s tím, že je reálné min. 10 min zpoždění kvůli výlukám v Dluhonicích a i jinde. Ale že jede před ním z PR v 8.05 Os, kde je na přestup v OC času více, to prostě žádný… Číst vice »

karel

Souhlasím, pěkně napsané!

Filip Jirsák

Ano, neumíte vyhledávat. Ve všech vyhledávačích je možné nastavit čas na přestup. A najít si spojení po částech, stejně jako byste to dělal s knižním JŘ, můžete s vyhledávačem také. Ty lepší vyhledávače pak umí v rámci nalezeného spojení hledat dřívější nebo pozdější náhradu konkrétního spoje (tj. to, co jste udělal vy).

medical_examiner

To jde. Jak cd.cz, tak idos. Až vymyslím, jak idosu vysvětlit, že nehodlám jezdit metrem, budu naprosto spokojen…

Marťas

To vymýšlení je zábava na dlouhé zimní večery, nebo čekáte odpověď?

O.K.

Možná bude lepší ve Vašek případě zůstat u těch knih…
https://ibb.co/kDG3v2X

Jakub

V dopravních prostředcích odkliknete metro, a nebude vám ho hledat 😉

Jen škoda že neumí ještě odfiltrovat vybraný linky metra, pro příklad na cestu Lhotka-Černý most nabídne 197+ B přes Smíchov, kde 20 minut se člověk sere ve větrném hlučném ruském šrotu, ale nenabídne už C +181 přes Kačerov a Opatov, což je skousnutelnější

Bob

Tak podle typu vozidel zatím fakt vybírat nejde, ale přestupní nebo průjezdní místa v některých vyhledávačích zadávat jdou. Já bych také byl rád, kdybych si mohl nastavit, aby mi to vyhledávalo železniční spojení jen vozy s otevíracími okny, ale takový vyhledávač by si asi museli nadšenci naprogramovat sami a za své, a také by museli někde vytěžit vstupní data.

Rišan

Tihle vyznavači elektronické komunikace a IT mi už dávno přestali imponovat. Stačí se podívat na „obyčejné“ smrtelníky včetně dětí, jak ve vlaku, busu či tramvaji, na ulici a prostě všude neustále něco šudlají na mobilu, všude chodí se sluchátky v uších nebo trpí zdánlivou samomluvou. Nevím co dělají, když se jim vybije baterie, ztratí internetové spojení nebo dokonce vypadne elektrická síť – asi si zoufají. Teď se již začínají připouštět i negativní účinky této masové manipulace právě těmi nejslabšími a vyřazení těch zejména starších, kteří komunikaci složitější než telefonní hovor ev. SMS nezvládnou. Proč se pohrdlivě ošklíbat nad těmi, kteří… Číst vice »

Bob

Vzpomínám si, jak jsem se jednou chtěl vymanit ze závislosti na mapách, jízdních řádech a podobných civilizačních výdobytcích a šel jsem na výlet jen tak naslepo, bez přípravy, nazdařbůh podle intuice. A ta mě dovedla na jedno z nejmagičtějších míst na české železnici – stanici Želenice u Slaného. Vypadala prázdná, ale neustále jsem slyšel po stranách různé podivné šustění a cítil jsem, jako by mě divoká zvěř z úkrytů sledovala… Nic proti těm očím, nic proti těm lidem…

Filip Jirsák

Pláčete sice hezky, ale na špatném hrobě. Já jsem nikde nepsal, že vyznávám elektgronickoukomunikaci, ani jsem se neošklíbal nad tím, že někdo vítá papírový jízdní řád. Jen jsem upřesnil, že to hledání, které Zesp požadoval, vyhledávače umí.

Zesp

Ano, složitě, komplikovaně, zdlouhavě a stejně si to pak tedy musím někam z toho mobilu poznačit. A když nastavím čas na přestup, započte se mi na všechny přestupy Tedy i na ty, které už by se pohodlně stihly. Nesmyslné. Ale ano zjistil jsem, že spousta lidí neumí v KJŘ hledat. Pak je samozřejmě pro ně jediná varianta vyhledávač. To chápu…

Filip Jirsák

Já si to tedy z mobilu nikam poznačovat nemusím – uložím si to do kalendáře (kvůli připomínce) a uložím si to v aplikaci, abych pak mohl sledovat i zpoždění. V KJŘ hledat umím, nemusíte mít strach.

Pravdepodobnost

Fajn. Potrebuju spojeni na stredu rano z jeseniku do prahy. Pokud uz bude otrevrena hospoda v zabreze tak s hodinovu pauzou tamtez, pokud ne tak v pradubicich nebo koline (kde to vyjde lepe).

Tak hledej. A dej sem pak i navod.

Jarek

V jednom okně najdu si v Idose Jeseník-Zábřeh, v druhém okně Zábřeh-Praha (v časovém rozmezí, které potřebuju.
Většina lidí nepotřebuje uprostřed čtyřhodinové cesty chlastací přestávku, ale i tento váš požadavek je realizovatelný.

Bob

Problém je v tom, že vyhledávače dodnes nedokážou reálně využívat ani statistické údaje o (ne)dodržování jízdního řádu, ani údaje o aktuálním zpoždění (aktuální poloze) spojů s případnou predikcí, dokonce ani reálnou vzdálenost přestupu. „Čas na přestup“ nastavený jednotně pro všechny přestupy je samozřejmě nesmysl. U vyhledávačů je někdy problém v tom, že nereálnými spojeními jsou vytlačena spojení reálnější, anebo si naopak příliš bezpečně nastavenými parametry skryjete spojení, které je sice na knop, ale vcelku spolehlivě použitelné.

Jarek

Všechny tyhle autistické potřeby se dají vyřešit nastavením parametrů vyhledávače, nebo druhým dodatečným vyhledáním možností v „podezřelém“ úseku. Při dojezdu v reálném čase lze doplnit třeba i „tabulemi SŽDC“ v mobilu.

Bob

Ano, všechny nedostatky se dají překlenout tím, že to budu hledat nějak jinak nebo někde jinde.

Alibaba

A dá se nastavit přestup pro každou stanici zvlášť?

kakov

přesně jak píše pan Jirsák, jen dokazujete, že neumíte vyhledávat, nastavte si čas na přestup, druhy prostředků, dopravce, případně i trasu a bude Vám vyhledávat dle Vašich představ

Lech Malý

(1) Jak nastavím různé časy pro dva přestupní uzly?
(2) Kdy budou umět vyhledávače pracovat se zpožděním, tj. pokud vyhledávač ví, že vlak má 30 minut zpoždění, nebude mi nabízet spojení, kde je 15 minut na přestup?

Zesp

No právě, všechno polopaticky nastavit… No to by měl ten vyhledávač už nabídnout automaticky, ne?

Vašek

Červenopalečníci jsou jako Chuck Noris. Stíhají dávno odjetý přípoj.( Za případné chyby ve jméně se předem omlouvám).

Bob

Teď tedy nevím, jestli ten palec je pořezaný od listování papírovou knihou, nebo ošoupaný od hladkého skla mobilu.

Jirka

Běžně jezdím Olomouc – Studénka. Vyhledávač často nabídne spojení RJ, RJ, ale přestup je pouhých 9 minut a to někdy kvůli práci u Přerova dost málo a proto jezdím ex 2 o dalších 10 dřív, protože ten přestup je prostě jistější. Ne jednou jsem sledoval jak rychlík R8 dojel ex regiojetu až v suchdole.

Jarek

A to je argument pro tištěný jízdní řád?

Hojakar

No zrovna v této době je papirovy vyhledavac „opravdu uzitecny“ 😂 když se rusi, případně pridavaji vlaky skoro denně. To že neumite používat elekronicky vyhledávač, je dle vašeho vyjádření the, pravda. Protože jednak každý vyhledávač si umí nastavit garantovany čas na přestup a nebo když vím že na nějaký často trati jsou casta spozdeni, tak si nechám vyhledat dřívější spoj atd. Je to jako při používání navigace,je potřeba taky trošku pouzivat ten kulaty nesmysl co máte na krku…

Zesp

Ano, když nastavím, že chci dát čas na přestup 15 min, tak mi tupě nastaví 15 min všude. Ale kvůli výluce je ohrožen jen ten přestup první, ostatní už ne. Takže budu cestovat celý den, protože všude se započítá 15 min, takže dle vyhledávače mi ujedou všechny přípoje a budu vždy čekat třeba hodinu na další. V KJŘ si to prostě naplánuji jak chci. Ale rozumím tomu, že zase spousta lidí neumí v papírové formě JŘ vůbec hledat, takže pak tu píšou, že nejlepší je mobil. A přitom se hluboce mýlí…

Hojakar

Tak jestli to měla být narazka na me ze neumim hledat v klasickém jizdim řadu tak se hluboce mylis….ale to spíše ty neumíš v tom elektronickem…a garantují ti že to najdu rychleji a lépe spojení i s prestupy jak dlouho chci nebo potřebuji nez ty v papiru…

Pan S

Tak jeste ze ten kjr vam tam ani nemapise nic o te vyluce 😉

Bob

Paušální nastavení jednotného minimálního času pro všechny přestupy je vcelku úplně naprd, pokud vyhledávač neumí sám posoudit, kolik času který přestup reálně trvá a které spoje jsou nebo pravidelně bývají jak moc zpožděné. A bohužel vyhledávač často nesmyslným a nereálným spojením potlačí vyhledání reálnějšího.

O.K.

Mně idos v dobách dávno minulých, kdy jsem dojížděl po Praze do školy, ukazoval u přestupů běžně čas nutný k přestupu, který se lišil v závislosti na tom, jak daleko to skutečně z jednoho spoje na druhý bylo. Otevřel jste to někdy? Nebo jste jen plácal teoretik?

Bob

„Čas nutný k přestupu“ to zobrazuje nanejvýš v případě, když přecházíte mezi dvěma uzly (terminály), a stejně přitom nezohledňuje, ze kterého nebo na které stání nebo nástupiště jdete. Ještě nedávno mě například IDOS při přestupu mezi dvěma tramvajemi na Želivského honil pěšky přes celou křižovatku, místo aby mě nechal dojet o zastávku dál ke Strojimportu a tam jenom přejít na protější ostrůvek. Ostatně v datech CIS snad ani není obsažen údaj, ze které zastávky (stání) či nástupiště který spoj jede, nebo je ten údaj jen v poznámce, tedy strojově nezpracovatelný.

Zesp

Už jsem zakoupil v Pontu Přerov. Mají ho tam hromady a inzerují to hned ve vestibulu. Akorát se paní divila, že ho nemám zamluvený, jako 150 dalších zájemců… Ale volných mají dost, takže není problém. Zlatý klasický tištěný JŘ. Kam se hrabou všechny ty současné totálně tupé vyhledávače spojení, které bez problémů nabídnou přestupy, které jsou ve skutečnosti vzhledem k aktuálním výlukám nereálné!

Herold

Smart jízdní řád vytištěny před půl rokem jistě dokáže aktuální výluky zohlednit mnohem lépe!

Jarek

Neber dědkům jejich vizi světa…

karel

DÍKY! Česká Třebová už v prodeji.

Franta

Je ještě šance ho koupit v Přerově / Olomouci nebo už je pryč? Minule už jsem ho nesehnal nikde.

Jan Sůra

Určitě je, počet výtisků je letos větší.

karel

Kolik je letos výtisků? Jestli to není tajné

Jan Sůra

Hodně:)

teddik

V Havlíčkově Brodě už ho mají, už jsem si ho také koupil. Fakt velké díky všem, kteří se podílejí na vydání velkého knižního jízdního řádu. Dobrá věc se opět podařila.

Lopid

Včera navečer v Pardubicích nebyl… Ale případně zájemce měli na ně seznam

Pavel

Včera navečer v Pardubicích nebyl… Ale případně zájemce měli na ně seznam

Ic540

Volal jsem teď pro ověření zda ho mají do pointu ve Svinově. Číslo jsem si našel na netu. Ať tam nejedu zbytečně…

No bylo mi nadáno jak sviňi do koryta, že jsem asi dnes už padesátý. Číslo tam již zřejmě mají neaktuální tedy…

Dozvěděl že jsem cyp, debil, ču…, a 3,14ča v jedné osobě…
Ale dokázal jsem to pochopit v tomto případě tu reakci…😁👍

Aspoň je vidět že o JŘ je prostě zájem…😁😁😁👍👍👍

Jakub (easydrink)

A jako kam jste se dovolal?

Lukáš F.

Zřejmě hajzlbábě

Ic540

Zvedla to nějaká žena, asi bývalá zodpovědná vedoucí prodejny. Pěkně vytočená. Jinak si to neumím představit. Z ruky ji to vzal asi partner a ten mi jen sdělil že číslo již není aktuální ať už proboha nevolám a zavěsil…

Bob

Sice jsem z Prahy a do Ostravy se nechystám, ale pro tu srandu bych do Svinova zavolal…

karel

Tak tam jdu volat! Alespoň se příučím nějaké nadavky

Švarc

Kolin ani Pardubice nemají ještě. Až zítra.

Jézeďák

Zajímavý ke studiu na záchodě viz „Bílý potok Alois Nebel“. Takový virtuální cestování, prosím, stačí totiž někde nějaká výluka, a bohužel je to prakticky úplně k ničemu. Ale vydávají se daleko větší krávoviny, a dokonce zadarmo! Takže s tím problém nemám.

Lech Malý

Jsou i situace, kdy je k ničemu idos, ale to asi neuznáte. Samozřejmě použití nástrojů jako ‚grapp‘ apod. nerozporuji. Mmch mám pro tu příhodu z Budějovic i vysvětlení, co se tenkrát stalo.

Jerry

Souhlas idos je někdy zmatený jak polní včela.

Ares

Idos není zmatený, jen s ním musíte umět pracovat.

Zesp

No jo, ale nabídne nejrychlejší spojení s ostrými přestupy, které se pak nestihnou. Jel jsem z Přerova do Koutů nad Desnou na turistiku. IDOS (a další vyhledávače) mi tupě nutily R Slovácký expres s odjezdem z PR v 8.15 s tím, že mám v OC 4 min na přestup do Os směr Kouty. Ale s tím, že je reálné min. 10 min zpoždění kvůli výlukám v Dluhonicích aj. Ale že jede před ním z PR v 8.05 Os, kde je na přstup času více, to prostě žádný z nich nenabídne. To lze zjistit jen z traťového JŘ…. Jel jsem radši… Číst vice »

Jiří

Pokud vím, že mi Slovácký expres nevyhovuje, tak:
1. Nastavím si minimální čas na přestup 5 minut a najde mi spojení v 8:05 z Přerova.
2. Dám si vyhledat vlaky Přerov – Olomouc a tam uvidím i ten Os v 8:05 z Přerova.

Skvělé je, že si každý může vybrat to co mu vyhovuje. Já preferuji elektronický JŘ minimálně proto, že se mi nechce luštit titěrné písmenka v KJŘ. Knížce na druhou stranu nedojde baterka v nejméně vhodnou dobu, ale zase mi neukáže aktuální zpoždění.

ušatá

A není lepší než se zdržovat s vymýšlením obsluhy nějakého krámu si raději přečíst knížku nebo jít do lesa? Nebo se nějak smysluplně vzdělávat? Myslím, že je to lepší využití času.

Jiří

To zřejmě lepší je, ale když se naučím obsluhovat „nějaký krám“ (IDOS), tak mi to může pomoci se dostat do toho lesa (a zpět) rychleji.
Nakonec i s obsluhou KJŘ jsem se někdy musel zdržovat, ne?

Bob

Tak jasně, než ztrácet čas vyhledáváním spojení v hromadě neaktuálních bichlí, lepší je najít si spojení během vteřinky na mobilu a zbytek času strávit procházkou v lese nebo čtením hodnotnějších knížek. I když chápu, že pro lidi určité části neurologického spektra je čtení jízdních řádů nebo telefonních seznamů zážitkem samo o sobě. Aspoň trochu této vlohy má v sobě každý.

Jakub

Pokud máte IDOS v mobilu, swipněte=posuňte ten rychlík doleva a najde vám to dřívější spoj 😉
Blbý spíš je že kolikrát nenajde ani garantované přestupy protože mu to ve std.době na přestup přijde jako málo času…

Zesp

Ano, dřívější spoj se vším všudy, tedy i s dřívějším návazným spojem. ale já se chci na konkrétní spoj dostat dřívějším vlakem, abych měl jistotu přestupu. Další přestupy pak můžou být klidně ostré. To jsem zvědav, jak si s tím vyhledávač poradí. Neporadí… A než to všechno složitě ťukat do mobilu, tak stačí pohled na jedinou tabulku v KJR a vidím to hned. Nebojte se, už i to mám odzkoušené. Ale je to nepraktické, pomalé, zdržující a ne vždy to najde optimální spoj…

Bob

Ideální by samozřejmě bylo, kdyby ty elektronické nástroje uměly na míru vygenerovat přehled pro určitou relaci v podobě klasického „traťového“ jízdního řádu, a to z aktuálních dat. Některé chapsácké nástroje to umějí, ale bohužel ve veřejných rozhraních vyhledávačů tyto funkce nejsou plně dostupné.

Lech Malý

Nicméně jako každý elektronický nástroj má své limity. Pokud jste na ně ještě nenarazil, asi vás o jejich existenci nepřesvědčím. Asi jako internetové překladače. Na věty typu ‚Dobrý den, kde je tady restaurace?‘ vynikající. Ale pokud budete překládat nějaký odborný text, bez tlustého kontextového slovníku se neobejdete. Mmch jeden internetový překladač mě přesvědčoval, že náš předposlední mocnář se jmenoval František Josef Já.

Bob

Inu, prozatím se podařilo zkonstruovat jen Artificial Stupidity, k umělé inteligenci ještě pár kroků zbývá.

Jarek

Pár chyb tam je, většinou ale raritního a jasně viditelného charakteru. – Neberou v potaz zpoždění (na druhou stranu ony se odjezdy nedají předvídat prostým přičtením aktuálního zpoždění). – v Praze to občas najde dřív jedoucí tramvaj, která sice jede dřív, ale do cíle doputuje okružní jízdou o mnohem později. – Na dotaz Praha-Slovensko v době, kdy už nejede noční vlak to naservíruje nějaké noční třístovky a osobák do Kolína, kde po několika hodinách štrachání a čekání na náměstí v Kouřimi máte sednout na vlak, který vyjel v pět z Prahy. V IDOSu je sekce kontakty, dá se jim každá… Číst vice »

medical_examiner

On dost pomůže i babitron. Stačí vědět, že klíčovou vlastností vlaku není název, ale číslo.

Zesp

Samozřejmě, že se zadává číslo. Ten název vlaku jsem uvedl pro lepší orientaci pro účely zdejší diskuse, každý totiž hned ví, o jaký vlak se asi jedná. Když zde uvedu číslo, ví to bez dalšího ověření jen pár zasvěcených, o jakou linku jde…

Bob

Že by babitron zapomněl na takovou trivialitu, jako indexovat vlaky také podle názvu?

Jézeďák

Že je někdy k ničemu i idos uznám, ale upozorňuji na plánované výluky, kdy je vydán výlukový JŘ. Pak je tato kniha úplně k ničemu. Výlukový jízdní řád se řídí jinou logikou, asi tak ve smyslu „nějak to vyjezdit“.

Krušnohorec

PONT v Ústí nad Labem již prodává.

Jak. Strojvedoucí

Pont v Liberci už Také.

Ryk Mat

Tohle není útok na svobodné podnikání. Jen se mnou cloumá zvědavost. K čemu to dnes je? Na co to používáte?

Jakub

Někdo to třeba sbírá nebo nepoužívá internet.

medical_examiner

Aby mohl svým potomkům odkázat nějakou hmotnou památku.
Za takových 20 let to bude hodnotný artefakt, vhodný ke zkoumání různých jevů (nepoužitelné přípoje, vlaky jedoucí nikam…)

Frantík

No jo, a z roku 2018 už dnes nenajdu žádné autobusové JŘ.

Jiří Kocurek

A co? Když si to koupí, tak si to koupí. Stejně jako si někdo koupí Aligátora namísto iPhone.

Martin Jarath

Zejména pro vyhledání složitějšího spojení (které si pak teprve ověřím přes internet), ale občas i pro hledání běžného (=je to rychlejší než někam něco datlovat a čekat na odezvu).

Jiří 24

O odezvě bych se moc nezmiňoval, jelikož to obvykle bývá méně než 3 sekundy, rozhodně lepší si to vyhledat na netu, kde lze zjistit omezení v dopravě, než v jízdním řádu, který není aktuální ani v době kdy byl vytisknut, a pokud budu někam chtít jet, přeci nepotáhnu takovou bichli, nebo nebudu hledat vývěsky s JŘ, který tam ani nemusí být, jen zadám stanice, čas, datum a vím, jak se dostanu domů (případně pokud jsem fajnšmekr najdu si ve sledovačce co asi pojede za loko a na VagonWEBu co pojede za vozy a podle toho si zarezervuju místenku, což úplně… Číst vice »

Lech Malý

Zajímavé, že on-line vyhledávače nejsou absolutně schopny pracovat s on-line daty o poloze vlaku. Najde to spojení, někde je třeba 15 minut na přestup a u prvního vlaku máte poznámku ‚aktuální zpoždění 30 minut‘. Čili připoj v rici. Až budou vyhledávače s tímto umět pracovat, tak vám dám částečně za pravdu, do té doby ne.

Jiří

To máte pravdu. Ale už jen to, že vidím v elektronické verzi zpoždění mi dává výhodu oproti knize.
Ale komu vyhovuje kniha, ať si ji používá. Já se kvůli tomu pohoršovat a ani vztekat nebudu 🙂

Lech Malý

Nezatracuji používání elektronických nástrojů, nicméně trvám na tom, že jsou i situace, kdy má naopak výhodu tabelár, jednu takovou jsem popsal tady. Dalo mi dost práce vymyslet scénář, proč idosáři spojení s přestupem neviděli, napadne vás to taky? A vymáčkl byste to v dané situace z vyhledávače? (Jistě jsou i virtuozové v práci s vyhledávači, podobně jako jsou virtuozové v práci s tabelárem.)

Jiří

Samozřejmě, že máte pravdu. A řekl bych, že v tom s vámi mnozí souhlasí. Pro řešení specifických situací je kniha přehlednější. A jestli bych to v dané situaci vymáčkl z vyhledávače? Možná při znalosti místních poměrů ano. Ale pokud bych KJŘ neuměl používat, tak bych ani to vaše rychlejší spojení s využitím zpožděného vlaku asi nenašel. Také jsem byl v situaci, kdy jsem si s použitím vyhledávače přeplánoval trasu s využitím zpožděného vlaku. Postupoval jsem krok za krokem, jako v knize. Ovšem, měl jsem pak problém, protože jsem si na tento spoj nezvládl koupit jízdenku on-line (koupit lístek v pokladně… Číst vice »

Lech Malý

Čekal jsem, kdo s tím začne. Příklad použití jsem uváděl třeba tady, ale nemyslím, že by vás to přesvědčilo. Popsanou situaci jsem si nevymyslel, stala se, klidně dohledám datum.

Bob

Je to trvanlivější než pdf soubory někde na disku. Ale kdyby existoval nějaký kvalitní on-line archiv starých jízdních řádů a byla by záruka, že nezkrachuje a nezanikne, tak by možná poptávka po knižních vydáních byla o trochu menší.

Pe.tr

A k čemu je Vám starý , nebo jinak neaktuální jízdní řád ?

Ic540

Vzhledem k vaší otázce by jste odpověď bez tak nepochopil…

xyz

Neaktuální je ve velmi malém % dat. Ostatní jsou aktuální i na konci jeho roční platnosti.

Což ale předpokládám víte.

Adrián

Záleží ako veľmi starý, resp. neaktuálny. Je to tak ako keď niekto zbiera servítky, fľaše, známky, autá… Staré cestovné poriadky naberajú na hodnote. Takže v určitom zmysle je to aj istá forma finančnej zábezpeky. A sú ľudia, čo to reálne čítajú a skúmajú. V hierarchií/usporiadaní tratí/časov odchodov a príchodov sa snažia nájsť prienik napr. s vtedajšou politickou situáciou, mobilitou a ja neviem čím ešte.

mezera

Rozdávat rady je zbytečné, moudrý i hloupý je svorně odmítnou.
© Démokritos

Rozdávat rady je zbytečné. Moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
© Mark Twain

Bob

Až na to, že v Démokritově době žádná cé v kroužku neexistovala, ale myslitelé a spisovatelé naopak byli rádi, když se jejich díla a myšlenky šířily.

Bob

„Všechno má svou historii, aneb proč je dobré znát dějiny.“ https://ff.osu.cz/chsd/12143/vsechno-ma-svou-historii-aneb-proc-je-dobre-znat-dejiny/ V běžném životě třeba i k tomu, když si chcete zrekonstruovat nebo ověřit nějakou minulou událost či osvěžit vzpomínky, určit čas a místo pořízení nějakých fotek, porovnat si, jestli do vesnice vaší babičky bylo lepší spojení před pěti lety, anebo dnes… Třeba spisovatel, historik, kriminalista, inženýr nebo urbanista se bez faktografických dokumentů neobejde. Z toho typu lidí, kteří se o historii a fakta vůbec nezajímají a je jim úplně jedno, co Babiš nebo Prymula říkali včera, protože přece platí to, co říkají dnes, mám trochu hrůzu. Protože znát minulost… Číst vice »

Lech Malý

Takže nic moc :-). Devadesátky mám komplet.

Jaaa

A poskytnout k naskenování? 😉

medical_examiner

Třeba alespoň Praha – Beroun, že bych se podíval, od které doby existují vložené vlaky…do Řevnic…

Lech Malý

Proč?

medical_examiner

V případě Řevnic pro slepičí kvoč…

xyz

Na plánování cest před cestami i během nich.

Jojo

Už jen ta

Jojo

Otázka je útokem na podnikání

mezera

Byl jste někdy v knihkupectví? Tam mají knih hodně, různých. Také řešíte proč tomu tak je? Byl jste někdy v potravinách? Tam mají pečivo, různé. Také řešíte proč nabízejí housky a zároveň rohlíky (stejné těsto jiný tvar)? A proč někdo koupí to a jiný ono? Jen se mnou cloumá zvědavost.

Michal

Tak prý už mi Ježíšek jeden koupil v Brně! Ještě jednou moc a moc děkuju že jste do toho zase šli!

Jiří Kocurek

Díky za info. Naježím ho pod stromeček v rodině. (ne, není tam ani mobilní signál)

Ambi

V 15.30 jsem byl na hlavním v Ostravě a říkali od 16.00, na Svinově už mají desítky kusů, tak jsem si jeden vzal tam 😀

Viktor

Někdo informace jak to vypadá na hlavaku v Praze?

SaulGoodman

Bezdomovci a feťáci, stejné jako vždy.

Lemmy
Tomáš Záruba

V 17:15 byly.

Lech Malý

Děkujeme.

Razdvatři

V Regiojetu v Praze letos v prodeji nebudou?

Jan Sůra

Ne.

xyz

„. Na řadě míst už je v prodeji dnes. “
Platí to i pro Pont v Brně hl. n.? Díky za info.

Michal

Platí! Mám potvrzeno, že už tam je!