dkv_obrazok

Tišší trať z Holešovic do Libně. Modernizace části pražské železnice prošla hladce prvním úřadem

Železniční most přes Vltavu v Holešovicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czŽelezniční most přes Vltavu v Holešovicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Aktuální plán počítá se zahájením stavby v roce 2027.

Správa železnic nebude muset zpracovávat rozsáhlejší dokumentaci o vlivu stavby na životní prostředí pro jednu z plánovaných modernizací tratí v širším centru Prahy. Plánovaná rekonstrukce a modernizace trati mezi odbočkou Rokytka v Libni a Holešovicemi nebude mít podle úřadů zásadní vliv na životní prostředí.

Vyplývá to z ukončeného zjišťovacího řízení a rozhodnutí ministerstva pro životní prostředí dostupném v registru EIA. Z dotčených úřadů a samospráv proti stavbě nepřišly zásadní připomínky. Praha 7 požaduje, aby na mostě přes Vltavu vznikla i lávka, podle úřadu tento požadavek do tohoto stupně povolovacího procesu nepatří a neřešil ho.

Správa železnic poslala letos v létě do zjišťovacího řízení první etapu celé stavby, tedy 1,5 kilometru dlouhý úsek ve směru z Holešovic do Libně. Rozdělení souvisí s plánovaným vedením části silničního Městského okruhu v lokalitě kolem Rokytky a libeňského nádraží.

Správa železnic proměnu dráhy v této oblasti spojí s komplexní rekonstrukcí kvůli jejímu zhoršujícímu se stavu. „Důvodem pro realizaci záměru je obnova dožívajícího technického stavu železniční trati a souvisejících staveb a zařízení dráhy,“ uvádí Správa železnic v dokumentu.

Rekonstrukce se bude týkat železniční estakády přes Vltavu i navazujícího zhruba 250 metrů dlouhého tunelu. Dojde také k instalaci protihlukových stěn na estakádě přes ulice Povltavská a Zenklova. „Hlavním cílem této stavby je minimalizace hlukové zátěže v zájmové oblasti,“ vysvětluje Správa železnic v materiálu.

Protihlukové stěny mají vzniknout prakticky po celé délce trati. Dokumentace řeší i stav mostu přes Vltavu, který byl otevřen v roce 1976. Diagnostika ukázala, že do konstrukce mostu zatéká, v konstrukci je velké množství trhlin.

Podle informací na stránkách Správy železnic má rekonstrukce začít v roce 2027, probíhat bude za provozu.

Mapa plánované rekonstrukce trati z Holešovic k odbočce Rokytka. Foto: Správa železnic
Tagy Holešovice - Rokytka Praha-Holešovice - odbočka Rokytka Správa železnic
24 komentářů