Tišší trať z Holešovic do Libně. Modernizace části pražské železnice prošla hladce prvním úřadem
Železniční most přes Vltavu v Holešovicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Aktuální plán počítá se zahájením stavby v roce 2027.
Přál bych si, aby SŽ zrealizovala tu zastávku Praha-U kříže.
To je ovšem mimo tuto stavbu. Buď to udělají jako samostatnou stavbu, nebo to bude muset počkat na velkou rekonstrukci Balabenky
Jako student MFF opravdu doufám že tam tu lávku přidají, dost by to zpříjemnilo cesty do areálu v Troji. Zároveň by to zpřístupnilo Přírodní park Bílá skála, což je podle mě jeden z nejhezčích v Praze
A pak už holt nebude, no …
Jako absolvent MFF UK odhaduji, že to uvidí až tvoji vlastní doktorandi, kolego.
Je to jen rekonstrukce, tu by mohli teoreticky za pět let alespoň zahájit, ne? Ale jo, je to SŽ, tak asi nic, no.
Co má Praha s lávkami pro pěší a cyklisty u dálničních a železničních mostů? Pokud jezdili dopravní prostředky do 50 – 60 km/hod, tak to vcelku chápu, ale u komunikací, kde je rychlost dopravních prostředků 100 km/hod více mi to přijde jako hloupý nápad zhlediska hlukové zátěže, proudění vzduchu či emisí z aut, kamionů či dieslových lokomotiv a jednotek.
Mezitím v Nizozemsku běžně široká cyklostezka jako součást dálničních a železničních mostů…
A kolik takových mostů v Praze je? Na mostech D0 se jezdí 100 km/h (většinou), ale lávky pro pěší a cyklisty jsou pod nimi, tam ten hluk skoro není poznat. A využívané jsou. I kdyby přes železniční most v Holešovicích jezdily čoudící motorové vlaky 140 km/h, raději půjdu pěšky nebo na kole po lávce na něm, než vedle po mostě Barikádníků na šestipruhové výpadovce.
Planuje se i vznik nejake zastavky/zastavek? Dekuji
Proč?
Ne, v tomto úseku k tomu opravdu není důvod, ani to nikdy nebylo v žádném plánu
Kde jste prosím vzali informace o PHS?
Řešený úsek trati vede většinou mimo obývané části, částečně i v zářezu. Možná kousek u křižovatky u Kříže, ale tam stavba končí, protože na ni navazuje projekt kompletní přestavby uzlu/ rozpletu Balabenka.
Nespojili jste obě stavby do jedné?
momentálně když do toho Kupka hodil vidle se 40 miliardovým dluhem na nové smlouvy nesázel.
Fakt Kupka? Problém je v nesmyslné struktuře našeho rozpočtu, kdy systematicky chceme větší výdaje než jsme schopni získat na příjmové straně. Bez nějakého hlubšího zásahu to jinak než látáním pomocí cizích zdrojů nepůjde.
Ministr dopravy nezodpovídá za státní rozpočet. Pokud v něm peníze chybí tak si je ministr dopravy nenatiskne. Stát má jen ty peníze, které vybral na daních (jsou výjimky potvrzující pravidlo).
No, uvidíme jaké budou ty vidle nebo spíše AF bagr od nového ministra. Zvláště, když na kase bude sedět osvědčená Dlužena Pávomilná, řečená Hranolka.
Aneb co jsme z koridoru („Libeň – Bubeneč“) frajersky vynechali že to je ještě nové (1980), a kde se pár let po přestavbě Holešovic musela snížit rychlost na 60 protože to tak úplně nové zas asi nebylo, nám nakonec fakt nezbyde než přece jen dodělat. 🙂 Každopádně ten odklad zbytku je šance tam přece jen ještě prosadit zast. U Kříže, která na tangentě silně chybí. – – – Tak snad ještě chvilku vydrží Kralupy, které byly vnímány stejně (pražské zhlaví se teda teď muselo kompletně opravit, snad se to pak využije), a „nikomu“ nějak nevadí jezdit na koridoru 40 km/h… Číst vice »
Oni se dělají čtyři výhybky a tady chytrák to považuje za celé zhlaví…ach ta laická veřejnost
Mimochodem ten rychlík na Prahu je minimální zdržení
V okolí této trati se pohybuji prakticky pořád a moc nerozumím prioritám v tomhle ohledu. Ten most byl rekonstruován relativně nedávno, cca před 10 lety. I dnes vypadá docela slušně, hluk subjektivně není nijak výraznější, než jinde.
Naproti tomu hororové, už desítky let se rozpadající mosty na pokračující trati přes Zenklovu, Povltavskou, Na Žertvách a Sokolovskou už před lety jen obalili síťkou, ať se nerozpadávají přímo na lidi, a do dnešního dne se na nich neopravilo vůbec nic. Proč?
SŽ dává přednost stavbám absolutně pro nás náhodně (pro ně to asi smysl bude mít ohledně stavebních firem a jejich všimného) a nebo stavbám, kdy se opravují budovy (manažírci na slovo reality slyší a moc rádi) 😀
Most přes Vltavu žádnou rekostrukcí neprošel. Součástí té rekonstrukce před 10 lety byla jen ta část, která překračuje ulici V Holešovičkách, dál už se na nic nešahalo.
Řekl bych, že SŽ věří, že se v dohledné době bude celá Balabenka a navazující území předělávat kvůli VRT, takže do toho nechtějí teď rejpat…
Studoval jsem oznámení EIA, projektovou dokumentaci i hlukovou studii, kde jste našli informaci o tom, že v celé délce trati budou PHS? Je tam navržená nová PHS v délce 106 m navazující na stávající u Holešovic, ale jiné v dokumentaci zmíněné nejsou.
Mě připadá, že se v tom článku motá dohromady projednávaný 1,5 km záměr (od žst Holešovice někam ke Košince), kde PHS nemají valný smysl, a pak pokračování (estakáda přes Zenklovu), kde už nějaké obytné budovy jsou (ačkoliv osobně mě v té změti komunikací co tam je nepřijde železnice nijak rušivá).
no…jako nekdo, kdo tam bydli. Nakladni vlaky na estakade, zejmena v noci, nic moc… Furt to jsou nakladni vlaky v zatacce ve vysce patyho patra. Pri otevrenym okne ma pak clovek pocit, ze mu vlak projizdi posteli…
Rychliky jsou vesmes docela v pohode.
Jeden z mála úseku kde se dá hezky koukat na železnici a oni to zase zničí protihlukovými zbytečnosti.
Bohužel máte pravdu, ale zase se budeme moci dívat na posprejované hrůzy
Doufám že ty zdi budou jen nízké, aby z vlaku bylo alespoň trochu vidět ven.
Bohužel, nic jiného než obludné PHS neumí SŽ používat.
Jeďte se podívat na Slovensko, co tam provedli. PHS asi 4 metry vysoké a to je pak opravdu METRO.
Třeba u nové trati u Výstaviště udělala jen nízké, obdobně myslím v Řeporyjích
V Řeporyjích myslím žádná stěna není, pokusná nízká stěna je u zastávky v Hlubočepích. Ale moc nevím jak se to osvědčilo, RegioFox má největší zdroj hluku na střeše 🙂
Ano, myslel jsem Hlubočepy, díky za opravu. Nakolik je efektivní, to nechci soudit, jen jsem chtěl upozornit že existuje
bez nové zastávky v Libni u Zenklovy to vůbec nemá smysl dělat.
Tak SŽ uvádí, že „Důvodem pro realizaci záměru je obnova dožívajícího stavu trati“, takže smysl to má… Ovšem je velká pravda, že ta zastávka tam velmi chybí a už dávno bylo pozdě…
to není tramvaj, ale vlak
Ano, proto se bavíme o zastávce co cca 3 km a ne co 800 m. 3 km není nijak neobvyklá vzdálenost zastávek osobáků ve městě
Ještě doplním že jízdní doba z Holešovic i z Libně bude asi tři minuty, což je velmi dobré zlepšení oproti stávajícím 12, respektive 15 minutám, a to i pro cesty třeba z Kobylis do Libně či Hostivaře či z Palmovky na Podbabu
Ale nás ostatní vůbec nějaká Zenklova nezajímá. Co tam je za přestup, za zdroj cestujících?
Kurzy cz říkají, že Bulovka má 3 až 4 tisíce zaměstnanců.
Krom velké nemocnice je to taky docela blízko Palmovce, což je dost výrazný dopravní uzel. Proto také zmiňuji cesty například Kobylisy – Libeň či Palmovka (či vlastně cokoliv na B na východ od ní) – Podbaba. Nechci tvrdit že to bude nějaká extrémně vytížená zastávka, a určitě tam nebudou stavět rychlé vlaky Wilson – Holešovice (– Ústí), ale pro osobák S49 to i tak je fajn
co třeba dojíždění z Roztok a nebo z Hostivaře k Palmovce nebo na Bulovku. Přestup na tramvaje Palmovka-Kobylisy, trolejbus 58. S49 je městská linka v intervalu 30 minut, jinak osobní vlaky jezdí přes Bubny.
Ještě chybí libeňský přesmyk a zastávka v Malešicích (přestup z autobusů nebo metra a z linek S61 Smíchov-Vršovice-Běchovice a S71 Radotín-Kačerov-Běchovice).
Ostatně Palmovka mívala celé nádraží, zůstala jen budova.
No, celkově souhlasím, ALE 1) z Hostivaře na Palmovku je lepší přestoupit na tram v Libni, ne U Kříže 2) Na tramvaje Palmovka – Kobylisy fajn, ale do samotných Kobylis to bude k ničemu, lepší je jet přes Holešovice a metrem 3) Zastávka v Malešicích je složitá otázka související s jejich celkovou přestavbou, kdo ví kdy to bude. A pak zase, až bude hotovo víc staveb (hlavně zdvojkolejnění Spořilov – Malešice, ale taky nějaké přesmyky okolo Malešic), tak by mělo dojít k zavedení S71 a k zkrácení S61 na Zahradu a ztrátu jejího přestupu na S49 (což není moc velká… Číst vice »
Tam to podle mě čeká na to, až se bude jednoho dne překopávat celá Bababenka kvůli VRT.
To bude ještě velmi zábavná akce. I třeba vzhledem k tomu, že v cílovém stavu má být jednokolejka Wilson – Holešovice, tedy se to nemůže uskutečnit v předstihu před VRT Podřipsko, respektive musela by se nějak provizorně zapojit druhá kolej
U zastávky se řeší konflikt s projektem městského okruhu. Jinak už by dávno byla.
Zastávka se bude stavět ve fázi 2, což je v tuhle chvíli asi až na přelomu desetiletí, spíš později.
Proboha. Na to máte MHD. Vlak fakt nemůže stavět na každém p*du!
Tady se jedná o městskou linku Roztoky – Hostivař, jiné osobní vlaky tam nejezdí a po EC se fakt nechce, aby tam stavěly… No a pokud to tam neznáte, zajděte se tam napřed podívat… Přímé tramvaje ze Severního města do oblasti Libně, Palmovka (max 1km) je místní centrální bod, hustě obydlená čtvrť… Stačí kouknout a nasát atmosféru…
Osobáky jsou součástí MHD. Proč by nemohly stavět na každém prdu? Například v úseku Wilson – Zbraslav zastaví vlak 7× na 18 km.
Drobný detail. Ta trať je důležitá pro nákladní dopravu, další zastávka by jen opět zhoršila propustnost. A ještě něco – pobavili mě komentáře k VRT. Dovolím si predikovat, že se udělá v nejbližších 10-15 letech možná Krušnohorský tunel a VRT Moravská brána. A tím to také skončí.
To já se s vámi klidně vsadím, že já osobně pojedu po VRT Praha dříve než bude otevřen Krušnohorský tunel.
A teda elektrické jednotky mají tendenci k celkem svižným rozjezdům, nemuselo by to žrát zas tolik kapacity. Ale samozřejmě by bylo nejlepší protáhnout čtyřkolejný úsek od ulice Pivovarnická až k zastávce U Kříže (t.j. o asi 500 m), aby bylo možné během pobytu S49 v zastávce projíždět s rychlíky Holešovice–Wilson
Pokud zůstane u S49, tak interval je 30 minut, to není pro kapacitu žádná katastrofa.
Krušnohorský tunel si mají pohlídat Němci, těm jde i o nákladní dopravu. Moravská brána je sice dál v přípravě, ale základ pro několik úseků je Polabí, to může fungovat i samo o sobě v návaznosti na koridor, ale Vysočina a Východní Čechy z něj mají vycházet a navíc je to asi nejhorší úsek, co se týče kapacity koridoru.
Ta zastávka určitě zůstane jen pro S49, aby tam stavěly expres je nemyslitelné a i u rychlíků mi to přijde velmi, velmi, velmi nepravděpodobné.
Druhá věc je že jednou má být S49 v taktu 15 minut, ale to snad až budou hotovy k tomu nutné stavby (VRT Podřipsko, Libeňský a Malešický přesmyk)