TGV je po 31 letech opět v Česku. Přeprava vyšla na více než milion korun
Průjezd soupravy s TGV v Kralupech nad Vltavou. Foto: Michal Chrást
Správa železnic zveřejnila další smlouvy spojené s prezentací 40 let staré soupravy.
Prostě tu bylo TGV, tečka.
TGV už tady bylo mnohokrát, na okruhu se testovalo i AGV a tuším bude i vysokorychlostní novinka SNCF…
SŽ/SŽDC/ČD/CSD: „Tímto jsme mohli jezdit před 30 lety. Ale my jsme řekli ne! Budete jezdit pomalu, protože vrchní bolševik kašlal na údržbu tratí a my to prostě za tu dobu nedáme.“ 😀
Měl bych dotaz. Při jaké příležitosti zde bylo TGV v roce 1991? Jen si tak říkám jestli nebylo v té době na okruhu VUZ. Pokud ano očekával bych, že se tam při své návštěvě alespoň zastaví. Stejně jako okruh navštívila 02 0201-0 (18 201)
V 90-tych letech se tu vystridala rada souprav, nebot se planovala jejich vystavba a rada spolecnosti se chtela ukazat se svymi jednotkami.
Všeobecná výstava v Praze.
Díky
Všude čtu informaci o tom, jak tento vlak v roce 1981 vykonal rekord 380km/h. Asi by bylo dobré přidat několik podrobností: 1972 prototyp francouzské jednotky TGV 001 poháněné spalovacími turbínami dosáhl rychlosti 318km/h 1981 Jedna z jednotek SNCF vyrobených pro nově budovanou trať pro vysoké rychlosti z Paříže do Lyonu, TGV 016, dosáhla za mimořádných! okolností (na spádu 35 procent, při zvýšeném napětí v trolejovém vedení a konstrukčních úpravách) rychlosti 380km/h 1988 1.května Hannover-Würzburg čtyřvozová elektrická jednotka DB ICE nový světový rekord 406,9km/h Rychlost je hezká, ale je nutno si také říci, že vyšší rychlost s sebou také nese vyšší… Číst vice »
Zdroj: Železničář TGV 1988, č.22, str. 347 ICE 1988, č.20,str.320a Nehoda 1991, č.4 str.51 TGV 001 https://www.youtube.com/watch?v=ud37SUFxvsw 1981 380km/h https://www.youtube.com/watch?v=nrBD2Xhoqfc Rekord 1990 513,3km/h https://www.youtube.com/watch?v=gcBcCREoeKg Upřímně řečeno já bych do toho nesedl. A jak jsem napsal. Dvouminutové video vypoví o VRT mnohem více než hodina koukání na stojící soupravu. Ale víte co je nejzajímavější? V roce 1988 to byla nehoda s přepravou nějakého transformátoru (tedy nadrozměr) a v roce 2007 to bylo velice podobné. Rovněž šlo o střet v obvodu stanice a s nadměrným nákladem v rychlosti 100km/h. Tedy ani když se v roce 1991 psalo, že z důvodu nehody budou… Číst vice »
Mícháte to páté přes deváté. S transformátorem se střetli na konvenční trati, kde jezdí i konvenční vlaky (aka naše Pendolino ve Studénce), prostě tam jsou přejezdy (a jezdí se tam relativně pomalu). Na VRT žádné přejezdy nejsou. Francouzská a německá VR síť jsou typické s tím, že uzly (stanice) jsou v konvenční síti a VR jednotky jezdí i po vybraných konvenčních tratích.
To s nehodou mi přišlo zajímavé v tom smyslu, že to byla v obou případech velmi podobná situace a psal jsem to proto, že se jednalo o TGV a rychlostí či tratí to nemělo nic do činění.
Vyšší rychlost s sebou také nese vyšší rizika, a proto na VRT nejsou žádné přejezdy. Ten transformátor mohl potkat jakýkoliv jiný vlak.
Obecně by bylo vhodné rušit přejezdy, kde se jezdí víc jak cca 100 km/h, bez ohledu na druh vlaků, které tam jezdí.
Peníze na opravu starých muzeálních strojů by měli jít z rozpočtu ministerstva kultury, aby vůbec pro železnici něco pozitivního dělaly a ne jen vyhlašovaly různé nesmyslné památky na živé-fungující železnici.
Za 9,5 mega by bylo možné vyseka/vykáce/zviditelnit spoustu zarostlých návěstidel a tratí
Výstavka je putovní. Ale koridory díky rozkopání, neopravě alternativní trasy přes Vysočinu ani Vysočany a Nymburk celkem zoufalá.
Zároveň je vidět, jak to vypadá, když zmizí ECčka z Pardubic.
Zaujala mě v textu tato věta: “ Výstava jednotky, která po českých kolejích nemůže jet ani vlastní silou, bude putovní: čeká ji přesun do Brna na soukromou akci, poté představení v Jihlavě a Ústí nad Labem.“ Může mi někdo objasnit, jak je možné, že víceméně za státní peníze, objednavatelem je Správa železnic (SŽ), je souprava využita na soukromou akci respektive jaké firmy, instituce apod. se této akce účastní? Nebo si mám myslet, že SŽ „donutilo“ vybrané firmy, aby přispěly a kdyby náhodou tomu tak nebylo, tak nebudou zakázky apod. viz. text „Část nákladů mají zaplatit dodavatelé Správy železnic. V registru… Číst vice »
Myslím, že na Váš dotaz v diskuzi bude těžko někdo umět kvalifikovaně reagovat a odpovědět … Proč nesměřujete Váš dotaz přímo na Správu železnic ? Dle Zákona 106/1999 sb – (Zákon o svobodném přístupu k informacím) Vám Správa železnic musí zodpovědět, jak je možné využít soupravu TGV na ˝soukromou akci˝ …
Nechci nejak extra hanit tuhle akci, v diskuzi bylo uz vyrceno vse podstatne, ale spis obecne k Jirimu Svobodovi: Co tam jeste ten clovek dela? Uz je v cele SZ 4 roky a za tu dobu je to nejen slabota, ale diletantismus. Kdyz to srovnam s sefem RSD Matlem, ktery podle me odvadi solidni praci, tak na zeleznici mame predrazene zakazky snad uplne na vsechno, amaterismus pri koordinaci vyluk,cinnost pro cinnost typu ruseni znelek a zmeny hlaseni, podivne akce typu teto, obecne vyhazovani penez typu demolice rekonstruovanych draznich objektu, nyni zanedbanou udrzbu infra. Cekal jsem, ze ho po volbach poslou… Číst vice »
Bylo to pěkné, už jen to vidět na nádraží a vyfotit se s mašinou byl pro kluka zážitek – a o to šlo 🙂
Prezentovat budoucnost české železnice pomocí 42 let starého rychlovlaku (který sem ani nemohl dojet vlastní silou) připojenému k rezavému nářaďáku je fakt úlet. A o to jde zejména.
Rezavému a posprejovanému, který byl hned za pěknou moderní lokomotivou. Ostuda a kočkopes.
Také sem přemýšlel, proč je tažena mezi dvěma nákladními vozy. Že by to bylo proto, aby v případě srážky nákladní vagon sloužil jako deformační zóna? Nebo je to maskování?
Jestli to chápu dobře, nákladní vozy jsou k přepravované soupravě řazeny z důvodu brzdění vlaku … i Pendolino se přepravovalo od výrobce do ČR s zařazenými nákladními vozy, které brzdí … nikoli přepravovaná souprava (vlak) mezi nákladními vozy.
Hlavně ty vozy mají na jedné straně spřáhlo,na druhé nárazníky.Takže se nemusí řešit nouzové spřáhlo při každém spojování s lokotivami.
A ještě v tom mohou být náhradní díly pro strýčka příhodu. To pro případ, že by se na soupravě něco poškodilo. Jako na na 18 201 při jízdách na VUZ v roce 1964 kdy se na ní podařilo ohnout ojnici. Jenže tehdy tam s Albatrosem řádila tak, až ojnice nestihaly. Tohle se jako lenoch veze a s největší pravděpodobností se ani nepočítá s provozem a to ani na okruhu VUZ.A to se divím, když už je tady.
Díky za vysvětlení. To dává smysl.
No, TGV nemohlo jet vlastní silou po našem území, protože není přechod soupravy TGV na českou železnici povolen. Pokud by se jednalo o rychlovlak ICE, dopadlo by to stejně – nemá rovněž povolen přechod ( nevšiml jsem si, že by na ICE soupravě byla uvedena značka státu CZ.), tudíž by soupravu u nás přepravovala klasická lokomotiva. ˝Nářaďák˝ je řazen z důvodu brzdění přepravované soupravy … i Pendolina byla takto přepravována do ČR ( jak soupravy, tak 2 vozy po znovuobnově od výrobce po nehodě ve Studénce.)
Jéé Tím jsem jel z Paříže do Irunu za 98 franků 18.dubna 1992
Jeďte se na to podívat do Cité du Train v Mulhouse. Tam mají další zajímavé kousky. Koloniální velmoc na to holt má.
Jdu se na to podívat. Je mi 50 a u nás se s jistotou něčím takovým nesvezu.
Nesvezeme
tak to jsme na tom stejně 🙂 No když tu byla v 1991 a bylo mi o třicet let méně tak jsem si bláhově myslel že opravdu v tom budeme třeba za 10-20 let jezdi o jak hluboce jsem se mýlil, obávám se stejně jako vy že se toho v tomto státě nedožiji, vše tu trvá neskutečně dlouho.
Myslím,že 16 jel i Belmondo na začátku filmu Dobrodruh.
Ano, na jednom zaberu zblizka je videt c. 16, ale myslim, ze je to jenom 1 propagacni zaber pouzity ve filmu, zabery z dalky (z vrtulniku / pomaleho letadla) zobrzuji sice oranzove PSE, ale c. soupravy (ve verzi, kterou jsem videl) citelne neni …
Aby se vedelo, o cem je rec (snad to nevymazou): https://www.dailymotion.com/video/x15yka4 .
Pamatuji si na publikaci J.Jelena o železnicích a tuhle nádheru na přebalu prvního dílu . Měl jsem jej na zdi jak jiní Michaela Jacksona … můj idol ..
lidí tam bylo v Praze jak ******, dvouhodinová fronta, nechápu proč to řešili jedním vlezem do jednoho vozu to zas někdo vymyslel pitomost
No hlavne, ze v tom vedru nikoho nenapadlo, tam nekam hodit stanek s obcerstvenim, az po urgenci pak nekoho napadlo alespon rozdavat vodu…
Kdo stal ve fronte tak se spis tesil na klimatizaci ve voze…
Já někde viděl fotky interiéru a nějak mi nepřipadá, že by se to lišilo od TGV jezdících v současnosti. A ve srovnání s těmi RailJet v pohodlí vítězí s náskokem přímo obludným.
Ty sedacky byly pohodlne a prostorne i v druhe tride, notoz v prvni, i kdyz neco pamatovaly…
Na druhou stranu, vlak klimatizovany, celkem utulny, prostory pro kufry, casuvky 230V, pruchody mezi vozy velmi prijemne, a 300km/h,… to vse u vlaku z 80 let….
Soupravy PSE byli modernizovane jednak za (aktivniho denniho) provozu, tak i tato jeste dal i po „pensionizaci“.
PSE v r. 2022 neni to same, co PSE v r. 1981. 😉
Prý je u toho cedule. „Před tímto jsme vás zachránili. Vaše MD a Správa železnic“
za to muze urcite sosna!
1) Možná to mohlo být levnější (na pět mega by nikdo nebrblal? Nebo radši jen půl miliónu?). Erár přece ale obecně na peníze moc nekouká… 2) Jistěže jsou i novější vozidla (která by sem jistě každý rád půjčil zadara). 3) Pokud to ale mělo oslovit laickou veřejnost, tak to dost možná zabere. Kdy jindy se odborné téma VRT dostane do mainstreamových médií a večerních zpráv (minimálně jedna televize tam točila), tisíce lidí se tam fotí a sdílejí to na sítích… 4) Vyhodnocovat ekonomický dopad PR akce by se pak při tak přísných měřítcích, jaká převládají tady v diskuzi, měl i… Číst vice »
Tak to je gól, prezentovat vlak, který je starší než motoráky Arrivy, můžeme jen v ČR 😀 Že se SŽ nestydí..
Honzo, vypadá to, že nejste nejostřejší tužka v penále…
Petře, chápu, že jste fanoušek vraků?!
Ano, máte pravdu.
No třeba Slovenska Strela , Albatros .. a tohle TGV k nim západne.
Vidím to stejně. Takový šrot sem tahat. Zlatá ARRIVA na kterou tu každý nadává. Ale chápu že šoutuši budou slintat blahem.
ariva nema klimatizaci a to je fakt peklo v takovych vedrech… jinak motoraky arivy to je tragedie… i vlak co ma klimu neklimuje…
A tohle je trochu historie, ten vlak jezdil 270, 300 v 80 letech… a ma rekord 380km/h, byt uz je prekonany…
Háček je v tom, že o tomhle „starém“ vlaku se Českým drahám ani nezdá 🙂
Zobecněme to. Celé české železnici se o tomto může tak leda zdát.
Ale zdá. A budí se hrůzou, že to semka někdo doopravdy doveze. Usuzuji tak podle hysterických reakcí na Leošův Stadler, který umí pouhých 160 km/h.
Mozná to je vrak podle nekterych diskutujicích, ale kdyz tim vlakem v roce 1983 jel J. P. Belmondo ve filmu Dobrodruh , myslim, ze vsichni (tedy kdo byl v te dobe na svete 🙂 )jsme mu tu rychlost vlaku zavideli… A nejen tu rychlost. A ac je to „veteran“, jeho barevny nater si kazdy vybavi a hned vi, co je to zac.
Aby se vedelo, o cem je rec (snad to nevymazou): https://www.dailymotion.com/video/x15yka4 .
ta fronta lidí byla celkem dost dlouhá aby tam člověk čekal ….
Nj, vyřazenej vrak, kterej má přesvědčovat o výhodách budoucích tratí ? Zbytečně vyhozený peníze.Jakýkoliv provozní ICE by udělalo podstatně víc užitku.
No že by to byl vrak… Je to muzejní jednotka, památeční na rychlostní rekord z roku 81, kdy dosáhla 380 km/h. Nicméně ano, je to technická památka, ne současná jednotka.
Už posté: provozní vlak vám nikdo nepůjčí, ten musí jezdit.
Na ICE se jeďte podívat v provozu.
Za poplatek to půjčí. Za 10 mil. Kč by to snad šlo.
To těžko. Provozní jednotka si na sebe musí vydělat hodně peněz a ty vydělává tím, že převáží platící cestující. Čím víc za určitý čas, tím líp. Zálohy jsou, ale žádný dopravce nikdy neví, kdy je bude potřebovat.
Kdyby půjčil, tak tady asi je a nebylo by to za 10 mil. Toto je jediná možná jednotka TGV. Proto tady je a podle zájmu lidí to je úspěšná akce.
To by mě zajímalo, kolika za týden vydělá třeba to ICE. Neřekl bych, že zkasíruje víc než 10 milionů na týden.
Tak je lepší vynaložit tyto prostředky na jinou prezentaci, než toto. Prezentovat budoucnost historií je trochu mimo.
To je nějaký vrak? Teda starší generace německých ICE vypadají i po letech k světu, toto je zralé do šrotu.
Německé rychlovlaky jsou o 10 let mladší.
Je to jednotka, která v osmdesátých letech vytvořila světový rychlostní rekord 380 km/h a z pravidelného provozu byla vyřazena v roce 2018. Které z vozidel provozovaných v ČR to dokáže?
Nějaký Taurus, 357 km/h je o kousek. Ale věřím tomu, že 810 by to dokázala, kdyby byla Macocha hlubší.
O neco mladsi TGV drzi svetovy rekord 574 km/h az do ted‘:
https://www.rail.sk/tgv/tgv_rec.htm .
Pán bude značně obeznámený se situací což?
Zaprvé to není váš majetek a nemáte morální právo někomu určovat co má či nemá sešrtotovat.
Zadruhé: Ze 107 vyrobených existují již jenom 4 kusy, určené jako muzejní.
Tam asi v Praze nebudou pouštět do kabiny strojvedoucího jako předevčírem na Smíchově, že?
Pro Francii muzeální kousek techniky nás má přesvědčit o výhodách VRT? Směšné a smutné. Ještě by nám, naivním a zaostalým, mohli přivést korálky a zrcátka…
Co by jste čekal od nesvéprávné kolonie plné užitečných idiotů.
My už ani ty korálky nevyrábíme?!-:))
Proč všichni pořád nadávate? Já se náhodou podívat půjdu…
Já se též půjdu podívat. Ale beru to jako akci na úrovni „Mikulášská jízda parní lokomotivou“; jako promo 40 let staré budoucnosti to fungovat moc nebude.
Též se půjdu podívat, je to pěkný kus techniky, to je pravda. Ale spojení tohoto letitého stroje s akcí „Přesvědčit veřejnost o výhodách VRT“ mi nepřipadne zrovna šťastné.
Byl jsem se podívat a i proto tady lamentuji… 😉
To zas bude v álejích nablito.
V tom roce 1991 jsem se na ní byl podívat. Tenkrát to vypadalo jako zjevení. V životě by mě nenapadlo, že i za 30 let poté budeme na takové vlaky jen mlsně koukat…
A co jste čekal? Že se to za 30 let dožene? Pořád je ČR malá země s ještě menším ekonomickým výkonem, přiznejme si to. 300 km/h vlaky nejezdí ani v Rakousku.
Ono to dohánění Rakouska tehdy jeden pomatenec VK sliboval do 10 let….
Pramen?
Ja si nepamatuji zrovna tohle , ale kdyz OF ve volbach vyfasovalo č7 tak jsem slysel od VH že to možná bude trvat i 7 let než doženeme reich.a pak nasledovalo asi tisic ,,prognostickych,, blabolů , typu – poridte si primotopy az se dostavi temelin bude levna elektrina – az to skoncilo sny agenta burese. A teď to vidíme na vlastní oči. Nemít 810 z roku 1980 tak jsou čd v háji , kdo nemá primotopy je v pohode a reich ani po 30 letech neni dohnan.
No zrovna Rakousko dotahujeme, rozdíl na hranicích už není takový jako v 90 letech, Na Semmeringu se jezdí stejně rychle jako podle Berounky, railjety stejný…
Jj, to k tomu byla i přednáška. Taky jsem doufal, že touto dobou budou v ČR podobné jednotky na VRT běžně jezdit.
VRT nad 250 má dosud jen západní Evropa. Vedou max do Berlína, Londýna. Nemá je severní Evropa, Rakousko, Švýcarsko. A vy byste je chtěl dnes v malé ČR. Přepočtěte si svoje daně na eura…
Důvod, proč VRT nyní vůbec plánujeme, je jen ten, že jsou nové tratě stejně potřeba kvůli stávající nedostatečné kapacitě a pak už je jedno, jestli je to normální trať nebo VRT.
Ve Francii byla důvodem stavby VRT rozlehlost země (z Paříže na jih je to 800 km po dálnici) a vzdálenost velkých sídel.
Ma je take Japonsko, Cina, Jizni Korea, Maroko, Saudska Arabie a stavi je spousta dalsich zemi.
Myslel jsem Evropu… Tohle všechno pořád není realita malé zaostalé ČR. Teď je plánujeme, protože stejně potřebujeme nové tratě. Bude to stát spoustu peněz (na dluh) a spoustu kamení, u kterého taky není jasné, kde se vezme. Někdo asi čekal, že pečení holubi přiletí touto dobou sami.
Ve Vinohradské jim na to skočili i s navijákem…
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/vysokorychlostni-zeleznice-vlak-tgv-praha-brno-jihlava_2206060730_gen
no skočili…tak je to nějaká zajímavost a je myslím v pořádku, když o ní Rozhlas informuje
To samozřejmě, ale otázka je, JAK o tom informuje.
„Česká správa železnic“ možná kreativnost tupých redaktorů pronárodního rozhlasu a nebo nápad určený pro posrance k dalšímu přejmenování jisté státní dezorganizace.
Zklidněte svůj slovník, dekuji
Mně to připadá jako seriózní reportáž.
V podstatě jen fakta.
na co je tam ta lokomotiva navíc? To se jim to rozsypalo? Jestli pak budou u nas jezdit takové šroty, tak to raději vrt nee, kdyby mu to kikslo tak jak to bude opravovat. 😀 to je teda vizitka, tažení šrotu 😀 Takže děkujeme odejděte.
Asi proto, že tu TGV není způsobilé jezdit a nepřišlo patřičnými zkouškami? Nejdřív prosím fakta, pak „odborný komentář 🤣
No nevím, jestli Češi s B249 mají jakékoliv právo označit TGV PSE jakožto šrot 😀 sice to není moderní, ale úroveň to má furt vyšší, jak půlka věci na českých kolejích :D. A no, zajímalo by mě, jak to chcete vézt po 3kV ss, když to ani ta jednotka nemá 😀
Nevyrobila to Škodovka, tak je to 40 let starý šrot.
To je pravda, ale ani béčka a 810 nejsou ze škody 😀 Tohle jsou hrátky s ohněm 😀 šotoušci a lidé jako Jarda umí i kousat :DDD
V praze je stridavina.
jo, je. třeba v zásuvkách. jinak ve všech trolejích stejnosměr. 3000V v železničních.
Už? Ještě včera tam bylo 3000 stejnosměr. 😉
Přátelé, já se vám divím, že takový příspěvek vůbec komentujete nebo se snad snažíte autorovi o jakousi osvětu.
Ne to je typický VRT v Čechách -:))
Jsem rozhodně fanda VRT v Čechách, jen nevím, kolik dosud nepřesvědčených lidí přesvědčí tenhle muzejní kousek připojený na dobytčák.
taky jsem byl fanda, ale tohle vypada jako by tahli nepojizdnej šrot 😀 Tohle že tu má „jezdit“?
A jak si představujete, že to jsem pojede, když to 3 kV = ani 15 kV německých neumí?
Představuju si to tak, ze by sem žádný 40 let stary cirkus vůbec jezdit nemusel.
A propagace VRT bude podle vás vypadat jak?
Propagace může být různými kanály a v různých formách, podstatné bude, aby si cílová skupina (tj potenciální cestující) odnesla zásadní sdělení v podobě, o kolik se jim zkrátí cesta ode dveří ke dveřím. V současné době je ale důležitější propagace v obcích, kterých se budoucí tratě dotknou, aby se minimalizoval odpor proti stavbě.
No vidíte, a tohle považuji taky za jeden z kanálů, lidi vidí, jak takový vlak vypadá v reálu.
Co se týče starostů, tak ty by SŽ mělo vozit na novostavby Votice – Veselí, aby tam viděli, jak taková trať bude přibližně vypadat, a co k ní ještě přibude navíc, aby to byla opravdu VRT.
Je k tomu někde podrobný jízdní řád? Plánuju se jít podívat do Ústí, tak abych se třeba nedivil, když tam dorazim ve tři odpoledne, že už to bude někde v Drážďanech
Diletantské po všech stránkách.
Přeprava vyšla na více než milion korun
A to se vyplatí Horste!
A ještě za ty prachy bude k vidění jen jeden víkendový den.
A jak můžete vědět co se vyplatí? Co se díky tomu podaří domluvit, kam se díky tomu projekt posune? Upřímně z těch peněz co na rychlo vlaky půjdou je tohle jak když vám vypadne z peněženky po výplatě koruna…nic
Tak to by k nám do Liberce mohli přitáhnout Vectrona, třeba by se jak říkáte Vy „posunul“ projekt železnice hodné 21. stolet9 Praha – Liberec.
Bobinu 😃
Třeba do Česka ještě několikrát zavítá, než se postavi první VRT
Jakože vždy bude mezera 31 let, nebo budeme 10 míčů z okna vyhazovat častěji?
Prvni VRT ma byt hotova v 2030, co je trochu driv. Pak to budou platit cestujici.
Mozna budou po ni jezdit i ICE, Talgo, Pendolina (z ruznych zemi) a take TGV – ovsem uz novejsi.
Hmm první VRT z Prahy do Poříčan a buse po ní jezdit Talgo, TGV, ICE, Pendolino z různých zemí – tam to je vtip týdne.
Asi jako když se v roce 1993 psalo, že koridory budou hotovy do roku 2000.
PS: opravdu to budou platit cestující? Aby se nám potom na tu vrt nenarvali dotovaný vlaky a platil to akorát daňový poplatník.
Tak to je asi jediná jistota, že pokud to tu někdy vznikne, cestující to rozhodně nezaplatí – resp. možná tak cestující v IGK skrz spotřební daň na PHM.
Zatim se zda, ze jezdí kadych 31 let a pokazde prijede starsi jednotka, nez minule.
Starší už přijet nemůže. 😉
Series 0 Shinkanzen a pak by někdo mohl dotáhnout tu nově stavěnou PRR T1
Ani jedno vámi zmíněné se nevejde do našeho prujezdneho profilu, takže jedině lodí z Hamburku po Labi a Vltavě.
Jaksi to ještě nikdo nezmínil, tak budu první. Milá dobrá správo, nedalo se za 10 míčů naplánovat harmonogram tak, aby se na jednotku mohl přijít podívat i pracující člověk? Protože dny a časy výstav, které jste naplánovali hraničí s projevem retardace.
Tam, kde končí zdravý rozum, začíná úřednická logika.
A tam kde končí úřednická logika, začíná logika SŽ.
A nastupují Parkinsonovy zákony…
https://cs.wikipedia.org/wiki/Cyril_Northcote_Parkinson
Jo, přesně to jsem si říkal taky, když se před časem informace o téhle akci objevily poprvé…
Asi se počítá s tím, že ti opravdoví šotouši si na to buď vezmou dovolenou, nebo jsou stejně už v důchodu (byť by mělo jít třeba o invalidní)… Nebo mě ještě napadli nezaměstnaní šotouši…
To je naschvál, na 4 hodiny, aby se moc lidí nešlo na ten vrak podívat. Ale počítám, že pár stovek lidí přijde. Když jsem ten vlak viděl přijíždět do Prahy, tak některé vagony byly bez barvy a některé byly posprejované.
Proč to nenaplánovali o týden později na termín veletrhu Czech Raildays v Ostravě 14.-16.6.?? Tam si myslím, že by úspěch měla největší.
jeje vojtisek neuvidi vlacek to je teda tragedie
Pracovní doba iniciátorů je pondělí (úterý) až čtvrtek od 8 do 14 s hodinovou přestávkou na krmení. A v té „pracovní době“ dělají vše proto, aby ukázali a doložili svoji nepostradatelnost.
Tak, vystavka šrotová začíná.
I když je TGV pojem a pro železničního fanouška je to zajímavé ho vidět u nás, ale tohle nemá obdoby. Přišlo mi, jako by ji vytáhli po čtyřech letech z křoví.
Dnes v noci nějak umyjou skříň, ale ty rezavé podvozky to nazkryje. Těšte se.
Nevím, proč někdo dává mínusy, když je to pravda.
Na poslední fotce chybí razivé, do očí bijící, logo dobré správy. No, netrvalo to moc dlouho než něco zvorali.
To je z twitteru, tam logo nedávají:-)
Ty vole, to bude žůžo v tom vedru lést do TGV bez klimatizace !
Možno to bude na kábli cez nejaký transformátor, ak nie tak sa môže každý rozhodnúť, či dovnútra pôjde alebo nie. (v Jihlave si môže cucať 25 kV priamo vlastným zberačom).
Ano, má to být připojené na kabelu
Ale přístupné jsou jen tři vozy z deseti, klimatizování dalších už by to prý neutáhlo.
Vzhledem k tomu, že to nemá to slavné EMC, tak nemůže nic cucat.
Proč ta přeprava stojí mega, věděl by někdo?
Protože to tolik prostě stojí…
Je to u takového projektu spíše nižší cena.
Když je možnost daňového poplatníka podojit, tak se prostě podojí.
Já neříkám že si to vymysleli, jenom by mě zajímalo proč konkrétně ad-hoc vlak z Francie a pak zpět stojí mega – co je ta drahá část… Protože DC je jasná, trakce taky nebude stát víc jenom proto že vezu TGV…
Protože tam je lokomotiva, zaměstnanci, dc, elektřina, zajištění přepravy atd.
Doplním Petra Šimrala….francouzský majitel to taky určitě nepůjčuje zadarmo, jak zaznělo v článku….ostraha, pronájem výstavní plochy (rozumím tomu, že na BVV), pojištění…v Německu to vezla ITL, ti taky nepracují zadarmo a určitě to neplatí francouzská strana, ale SŽ.
V Německu je podle smlouvy přeprava pod ČD Cargo.
Je to možné, nicméně podle videí to do Děčína přitáhla mašina ITL (Captrain). Což je mimochodem přes několik majitelů firma v podstatě napojená (nebo aspoň byla) na francouzský stát.
No celá akce je asi za 10 , mega měla být jenom doprava, navíc částečně vectronem SŽ… Tak by mě zajímal rozklad ceny takové přepravy, jestli je tam něco jednorázově extra drahé, nebo jak to je…
A máte pocit, že ten Vectron SŽ je zadarmo? Za kolik by si to asi šotoobec představovala? Saarbrücken – Brno přes Děčín s mezipřistáním v Praze, stáním po nádražích, s předávkou na jiného dopravce???
No šotoobci by nevadil rozklad ceny, když to jde z veřejných peněz, a vectrona SŽ si SŽ platí tak nějak sama sobě, ne?
Nevím, ale odhaduji, že náklady nebudou dramaticky vyšší než jiný nákladní vlak přes půl Evropy, třeba s kontejnery + šíbováním po republice.
Ale místo třeba 50 kontejnerů tam a 50 zpět dovezete jen jeden vlak. Prostě se to nerozkládá do množství, vezete jeden kus.
….fakt si myslíte, že to sem francouzi půjčili zadarmo, že se platí jen přeprava a s tím související náklady?
Otázka byla stran rozkladu ceny dopravy.
Ono stačí si představit, kolik by na vlak v takové relaci stála jízdenka. 50 Euro v jednom směru mi připadá v průměru jako minimální možná cena. Pokud se tam vejde 350 lidí tak za oba směry to máte za nějakých 900 tisíc Kč. Když uvážíte, že to je jednorázová přeprava, a nikoliv optimalizovaný obrat, tak mi 1,2 milionu nepřipadá nikterak pozoruhodných, i když to jede prázdné.
Pravidelný provoz zcela schváleného vlaku jedoucího vlastní silou vyjde zcela jistě levněji…
Vždyť to píšu. Nejsme ve sporu.
Nadčasový design.
Téžévé je prostě pojem!
Pně s vámi souhlasím. TGV je tzv. absolutní pojem, nezpochybnitelný. Ale vystává zde otázka, jaký ta jednotka má vlastně statut. Jde konkrétně o design nátěru jednotky. Z přiložených fotek je vidět, že design nátěru není jednolitý a přechází v něco jiného. Ještě že alespoň původní nadčasové logo TGV zůstalo, to současné musel vymyslet někdo po požití hanojské majoránky.
Nechápu tenhle hon na čarodějnice, pane Suro. O co vam jde?
O hospodárné využití peněz. O co jde vám, když se ani neumíte podepsat?
Proč vám to nějak nevěřím? Také si všímám té tendenčnosti najednou. 6 milionů, nebo kolik to nakonec bude stát je za PR akci podobného rozsahu naprosto dobrá částka. Nebo vám vadí, že si zaplatili články v Mafře a ne u vás?
1. Zkuste si porovnat, kdy vyšel první kritický text o této akci a kdy vyšla informace o smlouvě s Mafrou.
2. Správu železnic jsme už v minulosti odmítli s nabídkou na jakoukoliv inzerci u nás.
3. I kdyby nabídka na PR text na toto téma u nás přišla, SŽ bude odmítnuta. Nepodporujeme vyhazování peněz.
Já s Vámi plně souhlasím. TGV je sice pojem … ale proč musíme přivážet starou soupravu TGV a pomocí ní přesvědčovat lidi o nutnost VRT. VRT není nutné. Stačí, aby jezdili vlaky rychlostí 160 až 200 km/h … Tím se pak dá Praha Brno dát lehce nad hodinu. Jenže ne, my máme po republice většinu tratí 100 až 120. A pokud je někde 160, je stejně na obou koncích ohraničena další pomalou jízdou … Stačí se podívat na nesmyslné akce typu Chocen, Bezpráví. V jednom videu na YT bylo řečeno, že modernizace ve stávající stopě je nesmyslná. No a co… Číst vice »
Ono Brno-Blansko není až tak modernizace, ale spíš zaplátání úseku tak aby se tam vůbec mohlo jezdit.
A kudy by měla být 160-200 v tomhle úseku ? Nehledě na to, že stávající trať by musela zůstat stejně a musela by se stejně opravit.
Nejste schopen jezdit v současném trasování souvislých 160-200 km/h, takže nic jako „lehce nad hodinu“ nelze bez zásadního přetrasování. A zásadní přetrasování VRT splní.
Bezpráví se dělá proto, aby se rozdělil dlouhý mezistaniční úsek a při výlukách to tolik nezdržovalo.
Adamov bez ostrovních nástupišť je při tom množství vlaků nebezpečný a zdržuje to.
Dobře rečeno, Bezpraví se dělá také proto, že na něm po výstavbě tunelu Oucmanice zůstane nákladní doprava, kterou stejně jako osobní vlaky aktuálně omezují malé poloměry oblouků. Navíc st. Brandýs je díky svým přechodům přes koleje a špatně řešeným nástupištím hodně nebezpečná pro cestující. Kdo tam někdy stál, moc dobře ví.
no, pr akce… je tohle opravdu PR akce?
tohle je nepovedeny cirkus.
A není? Celá mediální scéna o tom píše. Jen zdopravy vyloženě kriticky. Na tiskové konferenci byly všechny české celoplošné televize. Je zapotřebí o tom mluvit a to se teď děje. Jasně, kdyby to byl jen příjezd starého vlaku, tak je to málo. Ale je to součást něčeho. Spolu s vlakem jsou tady francouští manažeři a jednají tady od VRT. Přijeli by i bez? Víte to? Já ne. Přijde mi dost málo zaměřit se na jeden díl příběhu a kritizovat.
SŽ má s Francouzi ze SNCF už dávno smlouvy na pomoc s přípravou VRT u nás a platí jim za to. Takže ta účast tamních manažerů na jednáních tady je zcela normální výdělečná činnost, která se pro zákazníka dělá. Na dovoz té staré jednotky na ukázku to opravdu není nijak vázané, přijeli by (vzhledem ke stavu naší železniční infrastruktury a z toho vyplývající nabídky spojů bohužel dost pravděpodobně spíš přiletěli) na jednání k zákazníkovi tak jako tak.
Přijeli by i tak, když jim SŽ platí hodinovou sazbu v řádu stovek eur. Ale máte pravdu, více se zaměříme na kapitolu, jak nechává SŽ z veřejných zdrojů vydělat pořadatele veletrhu. To je lahůdka. Zvláště s těmi jmény, které se kolem pořadatelské firmy motají:) Taková náhoda, že hodně z Pardubic:-)
A co kdybyste se místo toho zaměřil na objektivní novinařinu? Protože tak vás všude jinde vnímám. Jen tady asi ta faktura necinkla. Co napsat přínosy, určitě nějaké jsou, pak negativa. A nebo hodnotit akci až skončí a ne před tím než začne. Není vás to hodno pane Sůro.
Aha, takže už jen urážky. Jak je libo, anonymní tajtrlíky mám velmi v oblibě.
Hon na čarodějnice vypadá jinak. Tohle je spíš hon na nenasytného Otesánka, který nedělá to, co dělat má.
A co podle vás má dělat? Připravuje půdu pro VRT. O tom se tady roky mluví, ale nikdo nic nedělá. Až v posledních letech s tím Svoboda reálně něco dělá. To že přijel vlak na prezentaci? Vždyť je to super. Všichni teď o VRT mluví. Probíhají jednání. Nevím co o takto významných projektech víte, ale ono to moc jinak nejde a děje se to všude na světě.
Jenže tahle prohlídka starého vlaku potěší některé železniční nadšence, ale přínos pro přesvědčení kohokoli, kdo je k VRT skeptický bude asi sporný. Je to hezkej a pohodlnej vlak, ale takový už u nás známe. Ten zážitek z rychlosti prohlídka stojícího vlaku nepředá. A už vůbec nezprostředkuje ty možnosti, které přinese fungující síť vysokorychlostních spojů…
Pochybuju prostě, že přínos pro propagaci VRT bude takový, aby to ty náklady ospravedlnilo.
V Chlumci u Ústí už všichni odvolali podpis k petici proti VRT, protože viděli 42 let starý zázrak:))))
Ty náklady jsou úplně minimální vzhledem k mediálnímu zásahu. Každý web, který dnes otevřete, tak o tom píše. Nikde nepíšu, že jeden příjezd TGV přesvědčí odpůrce. Všude naopak píšu, že to musí a určitě bude serie různých kroků. Štve mne tohle české kritizování všeho. Pokud máte návrh, tak ho někam pošlete. Možná si taky vyděláte. Za mne to má zatím úspěch.
No já myslím, že si pletete úspech jako „zábavní cirkus“ a nepochybuji, že se na to přijdou podívat tisíce lidí a plnění cílů, kterými má být osvěta budoucnosti!!! vysokorychlostní železnice v ČR. V tom druhém to totiž neplní žádný cíl.
V době kdy se prý může stát, že se neopraví závada na trati, protože nejsou peníze.
Svoboda ať se hlavně stará o stávající infrastrukturu, je to jedna velká zoufalost.
V čem je zrovna toto hon na čarodějnice?
SŽ zaplatí nějaké 4 miliony z veřejných zdrojů za akci, která
– nemá jasný účel, protože kritiky VRT nepřesvědčí a zastánce přesvědčovat nemusí,
– má nulovou výpovědnou hodnotu o moderní vysokorychlostní železnici,
– nemá šanci oslovit širší veřejnost, protože vlak bude přístupný jen v pracovní dny ve velmi nepraktických časech,
– má přínos především pro soukromý subjekt – organizátora konference Rail Business Days, který bude vybírat vstupné.
V čem je toto použití veřejných zdrojů účelné?
A o tom co je účelné rozhodujete vy? Poslední dny nečtu nic jiného, než o TGV v ČR a o propagaci VRT. Je to jeden z dílů skládačky. Ale tady se kritizuje a to až nezvykle tvrdě ještě před akcí. Co víte co se díky tomu podařilo? Ono je to jak s fotbalem co? Každý je trenér u televize a s pivem v ruce.
Takhle. Zajímalo by mě, zda co je priorita? Soukromá akce a nebo ona osvěta a prezentace veřejnosti? Kolik zastávek souprava vykonala a kde všude si ji mohla veřejnost prohlédnout?
Soukromá akce, o tom není pochyby.
V tom s Vámi souhlasím. Tuto akci nechápu a vynaložený objem prostředků také ne. 1. Bylo by fajn soupravu vidět, ale v provozu a ne jak musí být potupně tažena. Prohlídka stojící? To si ji mohu prohlédnout na obrázkách a shlédnutí videa bude jistě mnohem lepší. 2. Cena za tuto akci je tak vysoká, že by se za toto nechalo někde něco opravit a bylo by to užitečnější. Ale my máme asi peněz dost. 3. Nevím proč zrovna tahat z Německa TGV a ne třeba ICE. Osobně bych dal přednost shlédnutí ICE nebo ICE-TD 4. U VRT by u některých… Číst vice »
I když s kolegou Sůrou v mnohém nesouhlasím, tady má stoprocentní pravdu – je to přesvědčování přesvědčených 40 let starou budoucností 😱
Vyhazování peněz do hajxxu.
A nebo 40 let zkušeností? Tady se nadává na to, že akce stojí 4-5 milionů, ale kolik by stálo nové TGV? Nemluvě o tom, že ta nová logicky jezdí a vozí lidi.
Smlouvu na tenhle trolling placený Správou železnic také najdeme v registru smluv nebo to děláte zcela dobrovolně a sám ve svém volném čase?
Když s vámi někdo nesouhlasí, tak musí být hned troll? Píšu možná z poloviny tak fanaticky jako vy. Což mi přijde škoda normálně mám vaše info rád, jen tady ujíždíte.
„A co kdybyste se místo toho zaměřil na objektivní novinařinu? Protože tak vás všude jinde vnímám. Jen tady asi ta faktura necinkla.“ Tyhle kecy o faktuře mám fakt nejraději. Ještě jednou: Od Správy železnic jsme nepřijali ani korunu a dokud bude SŽ velet Bc. MBA, ani korunu nepřijmeme. Takže sbohem.
Děkuji za váš přístup ke státnímu molochu, i kdyby to mělo jen trochu otevřít oči pár lidem, je to naprosto v pořádku.
A Bc MBA je kapitola sama pro sebe..
A soudě podle hysterických reakci třeba jen na fb skupině „Nádražáci“ (kam asi teda nemáte přístup) na sdílení vašich článků to děláte moc dobře!
Jen tak dále!