Těžkotonážní diskomfort. Proti 60 let chystané tramvajové trati do Malešic bojuje na poslední chvíli petice
Tramvaj v Malešicích. Foto: DPP

Obyvatelé rodinných vil chtějí zachovat stávající autobusy, vadí jim i veřejné osvětlení a úbytek parkování.
S křížkem po funuse, stavební povolení jest vydáno. Jeden nechce tramvaje, zastávky, osvětlení… Zjednodušil bych to na: Běhálky v Praze ani Česku nechceme.
Prý tišší doprava 😀 No místní jsou vždycky problém, to poznal už Kolumbus, ale za pár set let se to povedlo vyřešit.
Co se týče veřejného osvětlení, mor je bílé světlo, to se pak nedá spát, takže by petenti měli možná tak požadovat oranžovou barvu světla (třeba za stažení petice).
Možná by petenti měli zvážit žalobu na inženýry, kteří tu trať před 60 lety naplánovali a místo připravili. Nebo na jejich potomky. A výbory, které to schválily apod. To by byla dobrá komedie.
Vtipný jak tomu pánovi petentovi ta trať vadí jak je angažovaný, ale všimnul si jí až to získalo stavební povolení a práce už se skoro rozbíhají. Ha
To bychom nebyli v Česku – zemi, kde někdo dokonce psal petici proti minibusové lince vedoucí uprostřed polí v okrajové části Prahy s tím, že průjezd autobusu jednou za hodinu bude rušit tetřevy (těch asi tisíc aut denně co tam stejně jezdí při sepisováni tak nějak zapomněl)
Záleží pokud už je stavební povolení, tak lze začít stavět a slušně jim odpovědět, že věc už byla rozhodnuta. Pokud není ještě rozhodnuto, tak posoudit námitky a porovnat počet protestujících a počet neprotestujících obyvatel Malešic a rozhodnout podle většinového principu a trať postavit až následně.
Může ta petice vůbec s tím projektem ještě něco udělat? Nebo už je to definitivní, doufám, a přicházejí s křížkem po funuse?
„Těch pár obyvatel, co křičí, je nejvíce slyšet. Nikoliv ta většina, která je pro,“
Že se nikdo takhle neangažoval „V Holešovičkách“. Pár lidí tam řve a desetitisíce se musí ploužit nahoru na Prosek na trojku, a to včetně autobusů.
Proboha je něco jiného mít pod oknem tramvaj a mít pod oknem dálnici. To snad ani nemůžete myslet vážně.
Co pořád mají s tím, že tramvaj musí vést prostředkem ulice? Když už budou tu ulici stejně kompletně překopávat, dávalo by mnohem větší smysl vést tramvajové těleso po krajích, aby nedocházelo ke zbytečným kontaktům s IAD. Zastávky uprostřed, kdy pak lidé musí zbytečně přecházet ulici a řidiči IAD musí neustále čekat, kdo jim přímo z vystupující tramvaje vběhne pod kola, jsou hrozný přežitek. Pak by nemuseli tolik řešit nějaký úzký profil ulice, kam se ty dnešní široké zastávky nevejdou spolu s vozovkou pro IAD vč. pruhů pro cyklisty.
Umístit tramvajové těleso přímo k domům? To by měli obyvatelé obrovskou radost…
Nebude se vám to líbit, ale koncepce tramvajové trati uprostřed ulic vychází z předpokladu, že tramvaje a autobusy budou v dané ulici nejdůležitější dopravní prostředek, zatímco auta zde budou jaksi jenom něco navíc (asi jako dodávka zásobování jedoucí do pěší zóny).
Tramvaje dřív nepotřebovaly parkovat při okrajích silnice, narozdíl od aut.
Tak, těm „vilkařům“ který nejvíc hulákají, že tramvaj ani veřejné osvětlení nechtějí – tak ať jim DPP sebere autobusové linky, který k nim zajíždí. A světlo? Ať si třeba chodí po tmě, když jim to vyhovuje… Oni si pak uvědomí, že hlasovali proti něčemu, co mohlo fungovat. Město se jim pak na další požadavky z výšky „vybodne“.
A to mají obecně lidé v rodinných domech štěstí v celkem příznivě nastavené dani z nemovitosti – ta moc nezohledňuje vyšší náklady na infrastrukturu na domácnost oproti bytové výstavbě. V některých satelitech snad ani ze všech daní dohromady nepokryjí svoje dojíždění a další “vícenáklady” z veřejných zdrojů…
No jo, zazobaní vilkaři, mor pražských dopravních staveb. On je to částečně důsledek příliš nízkých daní z nemovitostí.
Wtf 😃 Co příspěvek, to perla. Jen ne výstavní v tom běžném slova smyslu.
ach ta zavist.
Proboha, to snad není ani možné, že toto někdo může myslet vážně. To jako donutit vysokou daní z nemovitostí k tomu, aby se začali nemovitostí zbavovat?!? Vždyť by je skoupili spekulanti
Jedním z pilířů bohatství je vlastnictví nemovitosti, to je nutné lidi zase ožebračit?!? To už tady přeci bylo, komunistům přišli lidé s velkým bytem či domem jako ti, které je třeba pořádně potrestat a do velkého bytu či domu jim nařídili vzít nájemníky a majitel se musel spokojit s velikostí 2+kk…
Rozkulačit!
Kdyby raději udělali petici, že tam chtějí bezpečné cyklostezky, než cyklopruhy ale proti tramvaji? Tomu nerozumím.
Zelené kolejiště? Zajímalo by mě, podle jaké koncepce DPP rozhoduje o podobě. Když v roce 2020 probíhala rekonstrukce barrandovské trati, tak ta o většinu zeleného zakrytí přišla a zatravnění zůstalo jen na torzu u Chaplinova náměstí, všude jinde je otevřený svršek. Rozumím, že ten je levnější na údržbu, takže bych se nedivil, kdyby i zde byl zatravněný povrch jen z důvodu snadnějšího projednání a přijetí místními a že za pár let trávník zmizí stejně jako zmizel z barrandovské trati.
Na Barrandově byl trávník na většině míst zcela zbytečný, protože nebyl za protihlukovou stěnou vidět a podél ulice K Barrandovu byl neplnil žádnou funkci, tedy krom toho, že se tramvajím zbytečně zhoršovaly adhezní podmínky ve sklonově náročném úseku. Naopak v Počernické je třeba, aby trávník byl řádně udržován, tedy i zavlažován, aby místo něj nevznikla savana…
Je jedno jestli je trávník za zdí nebo ne, primární funkci zatravněných povrchů nevidím v nějaké estetice, ale ve skutečnosti, že taková plocha má vliv na mikroklima příznivější vliv než štěrk. Zrovna podél Werichovy a Tréglovy bylo automatické zavlažování, takže zatravnění bylo stálezelené a přispívalo ke zlepšování mikroklimatu. Ve městě žádná plocha osázená k tomu určenými vhodnými rostlinami na úkor asfaltu/betonu/štěrku není zbytečná.
Zcela zbytečný? Trávník není pouze na okrasu ale má i jiné funkce jako třeba menší prašnost oproti betonu atd ale to vám zjevně nic neříká.
Jenže tramvajová trať podél ulice K Barrandovu není na betonové desce, ale s pražci ve štěrkovém loži. Tam se voda vsakuje do země, narozdíl od ulice K Barrandovu, po které jen rychle steče do dešťové kanalizace.
Trávník také snižuje hlučnost, ale to asi nikoho v Praze nezajímá, že?
Jelikož některé tramvaje si při brzdění pomáhají pískem, tak k prašnosti ulic pomáhají. Trávník je dobrá obrana proti tomuto.
Nesouvisí to s tím, že se na barrandovské trati ve velkém osazovaly bezžlábkové koleje? Tam to nejspíš se zatravněním nebude tak jednoduché.
Ve výsledku to na Barrandově stejně vede vlastním koridorem, kde to zatravnění nedělá velký rozdíl.
Asi si neuvědomujete umístění tramvajové tratě.na Barrandově – není to středový pás součástí pozemní komunikace, ale samostatné drážní těleso, a to ještě mimo to Chaplinovo nám. buď od okolní zástavby/domů dost daleko nebo za protihlukovou stěnou či dokonce v tunelu!
To zatravnění se totiž nedělá prvotně pro okrasu, jako protihlukové opatření – tlumící/bránící šíření hluku vzniklého jízdou kovových kol po kovových kolejnicích, ale to přece není potřeba za protihlukovými stěnami, v terénních zářezech či dokonce tunelech!
Proč se zabývat nějakou peticí? Je platné SP a je vybrán zhotovitel.
Petici hodit do koše a autorům vzkázat ať si koupí lepší budík aby se příště vzbudili dřiv než hodinu po dvanácté…
Politika, ač se to nezdá, té rozumí jen málokdo.
A víte proč? Zažil jste že by do politiky šel někdo chytrý, slušný a vzdělaný? Nemá to zapotřebí v klidu se živí jinak.
Obdobně hovořil Milouš Jakeš o přestavbě, jen to mělo drobnou chybu, že zrovna on byl tím, který jí vůbec nerozuměl. On totiž nerozuměl prakticky ničemu a diskutující Vašek na tom nebude jinak 😁😁😁.
Kolik obyvatel Dědiny by se dnes s radostí vrátilo ke stavu před říjnem 2023? Ptejme se i v Malešicích, měsíc až dva po zahájení provozu.
Milý Vendelíne, kdybys nebyl takový troubelín, tak bys zaregistroval, že hlučné a čmoudící autobusy byly nahrazeny tichými tramvajemi, přičemž došlo k výraznému polidštění celé ulice s tramvajovou tratí v celé Ruzyni 😉.
Tichými tramvajemi? To jste nikdy nebyl v baráku kolem kterého jela tramvaj? Víte co váží? Malá tramvaj váží 23t to je naložený náklaďák a ten nejede kovovými koly po kovových kolejnicích. Kamarád bydlí ve druhém patře a když ten kolos jede tak mu skáčou skleničky v policích. Plácáte blbosti nebo jste politik
A mně zase v noci probouzí noční autobusy co tu hekají pod oknem, zatímco tramvaj si jen projede ani o ni nevím.
Ano, tramvaje jsou tiché.
Vždy mi na těchto peticích přijde boží věta: stavba je drahá, nemá smyl a peníze by se měly použít jinak.
Zrovna když každá veřejné investice musí projít posouzením, zda je opravdu účelná. Tim projde a pak se objeví nějaký expert z lidu, který naprosto jasné od boku vystřelí, že nemá smysl.
,,Těžkotonážní a hlučná”? Viděl vážený pán někdy moderní tramvajovou trať, nebo si udělal obrázek podle trati v Ječné ulici?
Ale no tak. Přeci byste nechtěl, aby ten pán byl proti něčemu a ještě si zjišťoval informace 😀
Pán si asi plete dnešní tramvaje se soupravami metra Ečs z Mytišči.
Pán zavzpomínal na mládí: https://cs.wikipedia.org/wiki/T%C4%9B%C5%BEkoton%C3%A1%C5%BEn%C3%AD_hnut%C3%AD
Mě fakt fascinuje, že jim nevadí rozjíždějící se Sorka co dvě minuty. Tady v tom úseku je ve špičkách vedeno v průměru 33 autobusů za hodinu v jednom směru, z toho drtivá většina jen k nejbližšímu metru.
Nemluvě o tom, že tramvaj hodnotu nemovitostí obvykle zvyšuje… Jestli ona to nebude jen těžkotonážní blbost.
Pochopit myšlenkové pochody některých jednodušších jedinců nelze. Podobný případ jsou Bohnice, kde na ulici Čimická jezdí i více než 60 autobusů za hodinu. Přesto někdo bude křičet, že zavedením tramvaje přijde o vesnický klid.
Jak konkrétně zvyšuje tramvaj hodnotu nemovitosti? Dostupnost MHD určitě, ale rozdíl mezi tramvají a autobusem těžko, metro bude zvyšovat hodnotu oproti jinému MHD, ale zastávka busu nebo tramvaje přímo u nemovitosti na druhou stranu bude vnímaná spíš jako negativum (hluk, provoz, možná koncentrace závadových osob).
Jediné co by principiálně se dalo vylepšit je napojení trati na sever i jih a nedělat z ní slepé střevo. Ale takto na dvě etapy se to dá určitě prosadit líp.
Vůbec nemá smysl se s nějakým Vláďou Běhálků bavit. Má už ten šmudla ušatej smůlu, vzpomněl si příliš pozdě 😁😁😁.
Asi 40 let pozdě.
Pozdě od té doby, co je vydáno pravomocné stavební povolení a vysoutěžený zhotovitel. Ať se z toho někteří diskutující třeba prodělají, ale nic tím svým poděláním do kalhot, nebo dokonce až za uši, už fakt nic nezmění. To je pouhé konstatování faktu 😉.
Hlavně až tu petici někam ponesou, tak by si ji DPP nebo úřad měl demonstrativně odmítnout převzít a Vláďu nechat vyvést.
Myslím si, že s peticí by se v případě DP Praha stačilo s úsměvem vyfotit a Vláďu Běhálků poplácat po ramenou a říci mu, že se probudil opravdu brzy 😁😁😁.
Já bych to teď snad ani peticí nenazýval….
Co takhle Ostrá prosba ? 🙂
A tam objevili dobře ukrytý odvážný protitramvajový pamlet nazvaný „Svou pravdu nebudeme skrývat“.