obrazok-zdopravy

Těžkotonážní diskomfort. Proti 60 let chystané tramvajové trati do Malešic bojuje na poslední chvíli petice

Tramvaj v Malešicích. Foto: DPPTramvaj v Malešicích. Foto: DPP

Obyvatelé rodinných vil chtějí zachovat stávající autobusy, vadí jim i veřejné osvětlení a úbytek parkování.

Odebírat
Upozornit na
guest
180 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ales

Neznam nikoho,kdo tam bydli a tramvaj mu chybi… Souhlasim,ze to pro sousedy bude peklo… Tramvaje jsou hlucne,o tom zadna a hlavne na to ty panelaky nejsou stavene. Lidi v nich budou trpet.

Petr Č

Co si budeme, z hlediska dopravy skutečně naprostý nesmysl. Je to slepá trať, bez žádné další návazné obslužnosti, kvůli pár panelákům zcela neadekvátní – to by třeba blbýma Horníma Měcholupama muselo takových trati vést několik – a skutečně to silně negativně zplundruje rezidenční část čtvrti. Ale šotoušká lobby je silná…

Robert

1 750 000 000,- Kč.To je předběžná cena.Ono se to ještě natrošku nafoukne jak je zvykem.Jeden metr trati vyjde na bezmála 800 000,-.A to se vyplatí.Obyvatelům sídliště je úplně jedno jestli jedou busem nebo tramvají,je pálí úplně něco jiného.PARKOVÁNÍ.Kdyby politikům šlo o obyvatele tak by řešili toto.Parkování řeší modrou čárou,super.Za tuto cenu můžou postavit dva parkovací domy pro obyvatele Malešic s parkováním zdarma.

Jan Tichavský

Obyvatele paneláků, které jsou vidět na fotce netrápí parkování, protože na auta tam jednak není místo a druhak kdyby každý jezdil autem, tak budou hodinu stát v koloně ve vlastní ulici než z ní vyjedou. Proč nechápete, že auto je nejméně prostorově i energeticky efektivní způsob dopravy a v milionovém městě není reálné, aby se každý dopravoval autem. Co ale ovlivňuje všechny obyvatele je hluk z autobusů a znečištění ovzduší. Zavedení tramvají umožní rychlejší cestu na metro na vlastním tělese, kde je nebudou bolokovat auta plus mohou pokračovat dále do centra tou samou tramvají.

Bram

Narozdíl od parkovacího domu se to opravdu vyplatí. Nejhorší, co lze postavit uprostřed města, je parkovací dům. Ten tam nemá co pohledávat. Parkovací dům má smysl pouze u stanice metra na předměstí nebo u železniční stanice.

Petr Č

A v čem by se to mělo vyplatit? A k čemu bude obyvatelům Malešic parkovací dům na předměstí?

B0R1S3K

Za tenhle styl cyklopruhu by se mělo chodit na 20 let na tvrdo. Je na tom snad všechno špatně. Pro cyklisty nepříjemné, protože byť mají „svůj“ prostor, tak stejně auta a autobusy jezdí hned vedle a řidiče to na naopak vytáčí, protože by se za normální situace do toho místa vešel ještě jeden pruh. Cyklostezka má být oddělená od automobilového provozu, stejně jako cyklysta nemá co dělat na cestě, když tam ta cyklostezka je.

B0R1S3K

Cyklista samozřejmě 🤣

PetrK

cyklopruh má být stavebně oddělený od vozovky, to co je na vizualizaci je prasárna, evidentně tyhle projekty pořád dělají lidi, kteří cyklisty nenávidí

Y.K.

Podle mě jim je to úplně jedno. Nějaké funkční a bezpečné řešení není vyžadováno a kolonka „Cyklopruh“ je zaškrtunta s využitím nějaké té barvy.

Libor

Tak snad se jim to povede víc než esíčko na Plzeňský pod Kavalírkou… po jedné noci si budete „tiché“ nové tramvaje pamatovat hóóódně dlouho 😀

Noname

Proč tehdy požadovali vypuštění zastávky Na Palouku? Vadilo jim, že by tu zastávku používali lidi?

Frantík

Možná by to zdržovalo ostatní.

Frantisek X

Lidi ve vilkách? Spíše tipuji na ruch spojený se zastávkou – zastavování, rozjezdy, shluky lidí.

synergo

Bohužel tradiční NIMBY 21. století. Například Brno muselo prakticky všechny nové tratě postavené v 21. století zahrabat nebo zahloubit, i když šly koleje místy, kde se s nimi počítalo a k nejbližšímu domu to bylo 50+ metrů. Přitom dneska jsou tramvaje (na nových kolejích) tišší než autobusy. Já bych třeba tramvaj do našeho sídliště uvítal, ale musí mi stačit trolejbusy a autobusy. A teda auto, samozřejmě 🙂

Frantisek X

Bylo by to moc přirozené, levné a dostupné. Konkurovalo by to současnému silničnímu řešení. Takhle vykážeme, ale přínos k pohodlné hromadné dopravě už je narušen. Pěší, včetně uživatelů veřejné dopravy, podle některých stále patří do podchodů a nadchodů, ne do ulic.

Mirďa

Neskutečné.
Petice duševně postižených.
Co přijde příště?

JavaJong

Už takhle se tam kvůli hluku spát nedá (natož v létě při otevřeném okně) za ty léta i ve spánku poznám jede-li dopravní prostředek směrem do centra nebo z centra. Takže rámus ještě přibude v podobě tramvají. A že zachovají jen 133? A jak budou vozit lidi na Polikliniku ke které autobus zajíždí a jak bude obslouženo sídliště kde aktuálně končí v ulici Rektorská další linka vedoucí přes Počernickou? A co 188? To zruší tuhle linku = napojení na trasu C a propojení s Nuslemi a Pankrácí? Bez zachování těhle linek to nepůjde takže rámus se znásobí. Výhoda tramvaje je… Číst vice »

Michal Bartoníček

Vy děláte, jako kdyby v době, co jste se narodil, žádné autobusy po ulici nejezdily. Na ten hluk, ve kterém jste vyrostl, jste si už mohl dávno zvyknout, tak se konečně vzpamatujte. Nebo se odstěhujte a uvolníte místo jiným, kterým to vadit nebude.

JavaJong

Kdybyste tam bydlel tak byste zjistil, že se na to zvyknout nedá. Ikdyž nejhorší to bylo když jezdily Ikarusy.

Daniel Jablonecký

Nejvyšší čas se odstěhovat nebo z toho zešílíte.

Frantík

“ A jak budou vozit lidi na Polikliniku ke které autobus zajíždí a jak bude obslouženo sídliště kde aktuálně končí v ulici Rektorská další linka vedoucí přes Počernickou?“

To tam samozřejmě taky zůstane, i když možná to nezmiňují protože linku neprovozuje DPP. Nicméně 177 a 195 (toto číslo asi se změní), stejně jako vámi zmíněná 155, přes zastávku Sídliště Malešice jezdí prakticky kolmo k tramvajím – obdobně je to řešeno u zastávky Spojovací nebo Vysočanská.

Naopak díky noční tramvaji bude noční autobus jezdit právě po trase 155, kde ještě nic v noci nejezdilo.

Milan

Jo, jo… na Barrandově na Kaskádách byl taky strašný povyk, že to bude dělat hluk. Při zahájení provozu se dokonce musela vyvěsit omezená rychlost do 30 km/h. Za pár týdnů se změřila hlučnost a zavedla rychlost 50 km/h. K Holyni je dokonce 60 km/h. A jezdí tam i noční tramvaj. Mám u baráku obojí, autobusy i tramvaje, ale žádná tramvaj zatím nepřekonala rozjíždějící se autobus. Primárně je tramvaj náhrada velkého množství autobusů na lince 199 a částečně 188 mnohem menším počtem tramvají, ty budou jezdit ve svém obvyklém intervalu. Co se stane s dalšími linkami, je otázka na Ropid, ty… Číst vice »

Leinad

Linky 195+188 se mají spojit do jedné (Avia) Letňany – Prosek – Vysočanská – Nádraží Libeň – Spojovací – Sídliště Malešice – Poliklinika Zahradní Město – Chodovská – Pankrác – Kavčí Hory.

tomhruz

Klasicky NIMBY, to samý se děje na Spořilově s hnutím SOS Spořilov, které nechce zakrýt Spořilovskou spojku parkem, protože ty 3 roky, co se to bude stavět bude kolem Spořilova zadělaná automobilová doprava.

Michal Bartoníček

Na poslední chvíli? Myslím si, že i ta poslední chvíle jim utekla o parník, když už stavební povolení je na světě a soutěží se zhotovitel. 😀 To se někdo probral hodinu po dvanácté.
Nad těmi důvody se můžeme leda tak pousmát, ale větší vážnost bych jim nepřikládal. 🙂

automatic

bohužel ne, peticí se musí zastupitelstvo města zabývat a pokud petice získá podporu zastupitelů, tak mohou stavbu stopnout nebo úplně zrušit i když je stavební povolení. Tudíž šanci na úspěch má i v tom, jací lidé jsou v zastupitelstvu a kolik z nich je otevřeně proti tramvajím atd… zas tak bych nepodceňoval politický vliv pana Vilkaře, jelikož on je přeci vlastník nemovitosti, vily a tedy Někdo a nikoliv podřadný člověk bydlící na zdejším sídlišti a každý den nepohodlně cestující do zaměstnání, protože právě není tím majitelem vily ale levicový sídlištní podživel. Proti těmto petičním fašistům by se mělo zasáhnout a… Číst vice »

Jakub P

To měl v tom Svinově pravdu, podepsat mu to můžete, pokud s tím souhlasíte. Akorát se jim (když nejste místní ani majitel nemovitosti v dané obci) nebudete počítat do toho 0,5 procenta místních, které musí nasbírat, aby se tím muselo zabývat zastupitelstvo. Byl byste tam jako symbolická podpora (což je drtivá většina podpisů na peticích). Ona totiž je povinnost se jimi zabývat a odpovědět (u obcí od toho 0,5 procenta místních), ale nikde, při žádném počtu podpisů není povinnost jim vyhovět. Takže vzhledem k tomu, jak slabej nástroj to je, nepřijde mi jeho zpřísňování na místě. Je to fakt jen… Číst vice »

Ivan

„í se musí zastupitelstvo města zabývat“
Tedy přečíst na zastupitelstvu a vzápětí „z chodu“ odmítnout.

Orada

To by mě fakt zajímalo, kolik těch chytrolínů, co tu píšou ty „moudré“ komentáře bydlí na uvedeném sídlišti. 🙂 Dokud nebude vypracována studie pokračování tramvajové trati třeba až do Hostivaře, tak je to za mne prostě zbytečná trať o délce cca 2200 m. Ano, kdyby řešení tramvaje v celé oblasti bylo pojato komplexně už od začátku, tak s tím nemám problém. Ale takhle je to jen další „hřibovina“ aby se měl kde fotit 🙂 Autobusy mi tam fakt nevadí, protože člověk o nich skoro neví, když tam jedou. Což se o budoucí tramvaji asi úplně říct nedá. Ale třeba se… Číst vice »

Michal Bartoníček

Co vy jste za „chytrolína“, který „moudře“ píše, že je za něj trať zbytečná? 😀

Ondřej Wagner

Jistě by bylo vhodné tuto trať prodloužit až do Hostivaře, i když by se mi více líbilo spojení mezi konečnou Spojovací, budoucí konečnou tratě přes nákladové nádraží v Jarově a konečnou tratě vedoucí přes Malešice k Depu Hostivař, přece jenom si myslím, že ta trať Počernickou ulicí má smysl,zejména pro obyvatele sídlište Malešice.

automatic

jasně, autobus nevadí, protože buď jezdíte autem (myslím tím že sám nepoužíváte MHD, jinak byste nenapsal svůj příspěvek) a jednak ta trať je Hřibovina asi jako trať na Náměstí republiky (co na tom, že je v plánech asi 60 let – což myslím ani panu Hřibovi tolik let není, takže si laskavě najdete jiného obětního beránka a tramvaje na Náměstí Republiky jezdí asi od roku 1875). Miluji tyhle dem..názory typu “to je Hřibovina” a přitom je to něco co je v územním plánu možná delší dobu než kolik je Vám osobně let. A jako další důkaz toho že nepoužíváte zdejší… Číst vice »

O. M.

Jelikož ta tramtrať je tam v plánu už těch 60 let, tak proč ne. Je fakt, že tramvaj JE oproti autobusu na rovině o něco hlučnější, zvláště při tom stylu výstavby a údržby tratí. Ale zas tak velká tragédie to není. To jinde zmiňované protažení skrz Dřevčickou až k hostivařskému depu by dávalo smysl. Já bych teda dneska ten bezemisní provoz upgradoval na parciální trolejbusy, které by jednak mohly obsluhovat celou oblast, a jednak by se ušetřilo za drážní těleso.
MMCH, zaujala mě informace, že stavba trati ovlivní přivaděč z Káraného.

Ondřej Wagner

Myslím, že o tom, kde má vést jednotlivý typ veřejné dopravy rozhoduje řada faktorů jako jsou, dopravní zátěž, návaznost na existující dopravní síť, šířka, profil a sklon dopravní komunikace apod. Takže třeba komunikace a dopravní zátěž do Malešic, Zdib nebo do Bohnic jsou výhodné pro tramvajové tratě, komunikace ze Smíchova na Strahov nebo na Malvazinky a v Dejvicich na Hanspaulku zase pro trolejbusy apod. Je dost příznačné, že odpůrci tramvajovych tratí chtějí trolejbusy a odpůrci trolejbusu zase elektrobusy. Mám kamaráda, který bydlí na Dědině, a prodloužení tramvajové tratě si nemůže vynachválit. Tramvajové tratě tvoří v Praze síť, zatímco trolejbusove tratě… Číst vice »

Milan

Linka 15 končí na Olšanských hřbitovech, ze Želivského jezdí krom dalších i posilová linka 2,5 km jen do sídliště. Prodloužení trati = úspora několika autobusů, odstranění zbytečného přestupu bus-tram. Nárůst na lince 15 o 2-3 vozy. A Hřib na tom zásluhy nemá….

automatic

ale je fakt, že by větší smysl dávalo tu trať vést k metru Depo Hostivař nebo dál do Malešic, kde ale kromě teplárny, tiskárny a průmyslově skladových areálů nic není. Je fakt že vzdálenost smyčky Sídliště Malešice a původní smyčky Černokostelecká je vzdušnou čarou velmi malá

Ivan

„chytrolínů“ – Není každý jako vy, někteří o tom opravdu něco vědí.

Frantík

To je salámismus, když tam ta tramvaj bude, lidi budou víc volat pro prodloužení.

Alanis

Bohužel potentům zbývá už jen přilepit se ke kolejím.

automatic

koleje tam zatím nejsou, tak možná jen k asfaltu, jen je ideologický problém v tom, že tím budou blokovat tolik oblíbené a tiché autobusy.. může mi prosím někdo logicky vysvětlit, kde se bere tolik našich spoluobčanů, kteří zcela vážně protestují proti lokálně bezemisním prostředkům jako jsou tramvaje, trolejbusy, ale i elektrobusy a až fanatická nenávist vůči elektromobilům (stačí se podívat na jakékoliv diskuze a mnohdy tak vulgární výrazy jsem snad nikdy neviděl – v jedné diskuzi popsal jistý diskutér trolejbus v Praze jako “orální sex se sestrou – je to sice prý fajn ale normální to není… další důkaz toho,… Číst vice »

VRTjecesta

Hoďte na ně někdo deku!

patology_chef

Ó! No tak jestli v Malešicích něco působí „diskomfort bydlení v časech určených ke spánku a odpočinku“, jmenuje se to a&o hostel Rhea a je to levný hostel pro 1200 (neoficiálně 1500) ožralých dobytků, neboli turistů. Na obrázku to je schované vpravo za stromy. Bydlel jsem u toho tři roky a v sezóně se tam dalo spát nanejvýš mezi šestou a osmou ráno. A co nezvládli probudit turisti, to dorazil idiot, vytrvale učící svého papouška Pepíku a psi místního kavárníka. Ne, tramvaje tam fakt nikomu vadit nebudou. P.S. Nějaký důchodce, bydlící asi v pátém patře naproti vchodu do Lidlu, pravidelně… Číst vice »

Viridis

To je fakt něco neuvěřitelného. Za chvíli budou ti petenti tvrdit, že Země je placatá!! A sepíší pochopitelně petici. Jak říkal Jan Werich, nejhorší je setkání s bl….

automatic

ale oni to už tvrdí…stejně tak tvrdí, že jsme geneticky modifikovaní jako kukuřice a za komunistů bylo líp.. Bohužel i takovým názorům musí být dán v demokracii prostor a tím jak lidé hloupnou a nedokáží myslet a mít reálné a racionální myšlení, tak se tento jev bude objevovat častěji.

Jeffer

Nie, práve naopak. To, že má niekto právo sa vyjadriť ešte neznamená, že má niekto iný (médiá) povinnosť mu poskytnúť priestor.
Práve naopak by bolo fajn, keby médiá nevytvárali dojem „vyváženosti“ technikou „na jedného Hitlera jeden žid“ – totálne kraviny, ako napríklad plochá Zem, v médiách priestor nemajú dostať vôbec.

automatic

hezky napsané, a díky za odpověď. S tím bych se ztotožnil. Jen bohužel filtrovat tyhle “názory” je v demokratických podmínkách dost složité – viz osobození pana Vrábela za jeho “strašení jaderným úderem Česka na Rusko” – pro většinu lidí nesmysl a mimo realitu, pro část společnosti pravda co nám elity tají a chtějí to udělat a Vrabel to jen řekl nahlas a je hrdina a navíc osvobozen soudem. Jenže máte pravdu v tom, že to, že Země je placatá není názor ale vědecky vyvrácený fakt.

Ivan

„vědecky vyvrácený fakt“.
Stejně jako Vrabelovy bláboly.

Ivan

“ musí být dán v demokracii prostor“
A jak jste přišel na ten nesmysl, že MUSÍ?? Ať si ten prostor vytvoří sami.

q89

333 blbů stříkalo přes 333 střech…

Milan

hloupý NIMBY.

Zdendik

Na to je jeden argument, který použil magistrát Vídně proti odpůrcům výstavby podpovrchové tramvaje – průjezd křižovatkou pro 100 lidí – pokud budou v tramvaji, tak 12 vteřin, pokud budou po jednom sedět v autech, tak 7 minut. A místo křičící bych to nazval hulákající menšina. Ty jejich důvody jsou nesmysl.

SYN

Jako jó, ale podpovrchová tramvaj je zase ještě trochu něco jiného… takhle je tramvaj „jen“ o něco (cca 60%) kapacitnější verze trolejbusu (+výhody parciálního trbusu jsou větší než parciální tramvaje která neušetří koleje)…

Pavel Skládaný

Tramvaje jsou „hlučné a těžkotonážní“? Děkuji za krásný vtip, už dlouho jsem se tak nezasmál. Naopak, dnešní systémy kolejové dráhy i kvalita vozidel jsou takové, že to nedělá hluk skoro žádný a lidi si spíš stěžují, že to není slyšet. Konzultoval tvůrce petice svůj názor s psychiatrem?

lukashoch

Musím přiznat, že třeba průjezd tramvaje přes tramvajovou křižovatku na Palackého náměstí dokáže spolehlivě rozdrnčet celý činžák…

Jakub P

Křižovatky jsou horší, tam stávající modely pražských tramvají opravdu tiché nejsou (uvidíme, co ty nové). Ale tady jde o rovnou, zatravněnou trať, tam je opravdu ta hlučnost minimální.

patology_chef

Měl jsem možnost kdysi navštěvovat jednu dámu na východní části Poděbradské ulice a řeknu Vám, dráha na polorozpadlých BKV panelech Vám v noci umí narušit nejen spánek 😉
Což v Malešicích samozřejmě nebude.

L.

Možná po rovných kolejích. Ale teď jsem zavrhl jeden byt na křižovatce ulic Novákových a U Balabenky, protože tramvaje při odbočování na křižovatce U Balabenky / Sokolovská dělají dost velký randál.

O. M.

„Systém kolejové dráhy“ v podání DPP nehlučnost provozu vylučuje, nejpozději do roka a do dne. Skrz Dědinu tu trať nedokázali ani udělat od začátku rovnou, místy se ta tramvaj kolíbe jak koráb na moři.
15T jsou nehlučné tak do 15 km/h, pak už slyšet jsou, holt kov na kov. A když ji k tomu někdo obuje…

Dag

Jeremenkova totéž. Asi pán nejezdí tramvají.

automatic

obyvatelé těch rodinných vil opravdu jezdí spíše auty a mnohdy je vidět, že v rodině nemají jen jedno.. Kdo řekne, že chce raději autobus (hlučný, vypouštějící emise) než tichou tramvaj, kdy v zatravněném svršku takové 15T skoro neslyším – až je to někdy na přechodech občas nebezpečné, že lidé přijíždějí tramvaj prostě neslyší – takový lidé by neměli mít možnost sepisovat petice či volit. A mimochodem, sice jak říkal pan Vance, vypořádání se s tím sice ukáže sílu demokracie, ale demokracie po Česku znamená, že každý kdo má do za..u díru, si může protestovat proti čemukoliv a kdekoliv (pochybuji, že… Číst vice »

Zaerikk

Však jen ať mají právo volit, sepisovat petice a hlasitě křičet, to je správně. Ale ti, co rozhodují, musí rozhodovat ne podle hlasitosti, ale početnosti. Pokud tramvaj přináší prospěch více lidem a je chtěná více lidmi, tak jim holt mají vzkázat „bereme vaši stížnost na vědomí, ale jste menšina a tohle vaše základní práva nenarušuje, naopak byste omezovali zájmy většiny, takže smůla“

borek.soukup

Na Jeremenkové tramvaj nejezdí! Nikdy ani nejezdila, ale nejspíše bude po dobudování mostu přes Vltavu ve Dvorcích.

automatic

Dag netvrdí, že tam tramvaj jezdí, ale že ve stejném duchu sepisují obyvatele ulice Jeremenkova petici proti tramvajím, v ulici Na Dolinách zase proti trolejbusu na Náměstí Hrdinů.. protože trolejbus je hlučný než dieselový autobus plazící se do kopce…

Pedro

Ta petice je jen doklad neuvěřitelného primitivismu tamních lidí, kteří si nevidí na špičku vlastního rypáku.

Petr K

V dané oblasti jsem kdysi měl kamarádku (než šla na VŠ a pak se odstěhovala mimo Prahu). Párkrát jsem za ní jel. Danou ulicí jezdily akorát dieselové busy (ŠM11) a už tenkrát (před nějakými 45 lety) mi vyprávěla, jak se na tom sídlišti na konci ulice všichni těší, až tam bude jezdit tramvaj, kterou budou za 20 minut v centru. Dneska je moderní tramvaj na správně postavené a udržované trati tišší než ten bus. A co se týče parkování, vilkaři snad parkují na pozemku u vily a ne na ulici. To za a). A za b). K čemu je vlastně… Číst vice »

V. K.

Vilkaři mají v rodině minimálně 3 SUV, protože tramvaj je pro socky, takže se jim na pozemek nevejdou. MHD sice staví na každém rohu, ale to místní honoraci těžko přesvědčí ji využívat.

Tomáš B

Bohužel u nás se vždycky najdou tito „osvícení“ občané, kteří budou bojovat i proti sebeprospěšnější stavbě.

Martin1

S křížkem po funuse, stavební povolení jest vydáno. Jeden nechce tramvaje, zastávky, osvětlení… Zjednodušil bych to na: Běhálky v Praze ani Česku nechceme.

Jan Tichavský

Že se zrovna takoví usadí v rušné části města, když jim tam vadí okolní ruch a život dalších tisíců lidí?

patology_chef

Důvod se jmenuje: městský byt 🙁

Zelvak

Prý tišší doprava 😀 No místní jsou vždycky problém, to poznal už Kolumbus, ale za pár set let se to povedlo vyřešit.

Sáček

Co se týče veřejného osvětlení, mor je bílé světlo, to se pak nedá spát, takže by petenti měli možná tak požadovat oranžovou barvu světla (třeba za stažení petice).

Jan Suchý

Bohužel to je dnešní tlak na nesmyslnou efektivitu, protože lidské oko v té studené bílé líp vnímá, takže mohou použitím studených světel ušetřit nemálo elektrické energie. Co na tom, že je to nepříjemné světlo a že opravdu při spaní ruší, chtělo by to mistry ekology nakopat do zadního traktu.

Jakub P

Pokud vas rusi svetlo poulicniho osvetleni ve spanku, mam pro vas tip na prevratny vynalez. Jmenuje se to zavesy nebo rolety a da se to poridit i v tzv. Zatemnovaci verzi, ktera vam vyrobi doma tmu i v poledne za slunecneho letniho dne…

Jinak teorie o vlivu barvy svetla na spanek jsou zda se v posledni dobe vyvracene, hlavnim faktorem je intenzita toho svetla, ne barva…

Luk

Není to pravda. Oko je nejcitlivější na žlutou a nevnímá ve studené bílé líp. Na modrou je oko naopak málo citlivé, navíc se tato barva nejvíc rozptyluje na kapkách vody (Rayleighův rozptyl) a tedy zhoršuje viditelnost v dešti a mlze. Studená bílá se používá jen z technologických důvodů (výroba LED), které se samozřejmě promítají i do ceny. Pokud je zadáním dát co nejlevnější LED svítidla, tohle je pak výsledek.

Jeffer

A vy chcete spať vonku na ulici? Doma mám žaluzie, keby mi to vadilo viac, pridám závesy.

Sáček

Možná by petenti měli zvážit žalobu na inženýry, kteří tu trať před 60 lety naplánovali a místo připravili. Nebo na jejich potomky. A výbory, které to schválily apod. To by byla dobrá komedie.
Vtipný jak tomu pánovi petentovi ta trať vadí jak je angažovaný, ale všimnul si jí až to získalo stavební povolení a práce už se skoro rozbíhají. Ha

Vašek H.

To bychom nebyli v Česku – zemi, kde někdo dokonce psal petici proti minibusové lince vedoucí uprostřed polí v okrajové části Prahy s tím, že průjezd autobusu jednou za hodinu bude rušit tetřevy (těch asi tisíc aut denně co tam stejně jezdí při sepisováni tak nějak zapomněl)

Tomáš Záruba

K Verneráku…? 🙂

automatic

přesně. protestovat proti čemukoliv je český národní spor místo hokeje. Kdyby se pořádalo mistrovství světa, tak máme každý rok titul a mohli bychom do soutěže pustit i Rusko, protože to by vždy skončilo skoro poslední – tam se protestovat nemůže. 🤣 ale vážně – buď ty petice (Malešice, Hanspaulka, nebo toto https://www.petice.com/ne_nove_autobusove_zastavce_v_ulici_ke_krci , atd.) sepisuji psychicky narušení spoluobčané a nebo je v naší společnosti něco špatně, když je těch nesmyslných petic tolik. Nevím samozřejmě jak je to jinde v civilizovanější části Evropy ale obávám se, že tam má mnoho lidí poněkud jiné myšlení.

J.M.D.

Záleží pokud už je stavební povolení, tak lze začít stavět a slušně jim odpovědět, že věc už byla rozhodnuta. Pokud není ještě rozhodnuto, tak posoudit námitky a porovnat počet protestujících a počet neprotestujících obyvatel Malešic a rozhodnout podle většinového principu a trať postavit až následně.

D1

Může ta petice vůbec s tím projektem ještě něco udělat? Nebo už je to definitivní, doufám, a přicházejí s křížkem po funuse?

Bram

Nemůže – je vydáno pravomocné stavební povolení a je vysoutěžen zhotovitel.

Frantík

To pořád znamená, že to město může ukončit. Jenže náhrada, kterou by muselo platit, by pochopitelně rozhodování na tuto stranu nepřiklonila.

lokomotiva

„Těch pár obyvatel, co křičí, je nejvíce slyšet. Nikoliv ta většina, která je pro,“
Že se nikdo takhle neangažoval „V Holešovičkách“. Pár lidí tam řve a desetitisíce se musí ploužit nahoru na Prosek na trojku, a to včetně autobusů.

Pat

Proboha je něco jiného mít pod oknem tramvaj a mít pod oknem dálnici. To snad ani nemůžete myslet vážně.

VJY

Ulice V Holešovičkách byla vždycky dálničním přivaděčem (plánovaným již od tuším října 1938). A dokud nebude městský okruh a libeňská spojka a s ní plánované zahloubení tak bude přivaděčem i nadále.

Václav

Když jsem bydlel na Bohdalci, tak zdaleka nejotravnější hluk dělaly právě tramvaje, ne auta na Jižní spojce, nebo na Chodovské, ne seřadiště vlaků. Tedy za mě, co se hluku týká, radši dálnici.

Panoramix

Co pořád mají s tím, že tramvaj musí vést prostředkem ulice? Když už budou tu ulici stejně kompletně překopávat, dávalo by mnohem větší smysl vést tramvajové těleso po krajích, aby nedocházelo ke zbytečným kontaktům s IAD. Zastávky uprostřed, kdy pak lidé musí zbytečně přecházet ulici a řidiči IAD musí neustále čekat, kdo jim přímo z vystupující tramvaje vběhne pod kola, jsou hrozný přežitek. Pak by nemuseli tolik řešit nějaký úzký profil ulice, kam se ty dnešní široké zastávky nevejdou spolu s vozovkou pro IAD vč. pruhů pro cyklisty.

Luk

Umístit tramvajové těleso přímo k domům? To by měli obyvatelé obrovskou radost…

Vašek H.

Nebude se vám to líbit, ale koncepce tramvajové trati uprostřed ulic vychází z předpokladu, že tramvaje a autobusy budou v dané ulici nejdůležitější dopravní prostředek, zatímco auta zde budou jaksi jenom něco navíc (asi jako dodávka zásobování jedoucí do pěší zóny).

Sáček

Tramvaje dřív nepotřebovaly parkovat při okrajích silnice, narozdíl od aut.

Twix

Ale toto řešení se prakticky nikde neuplatňuje a někde se to i předělává na středové vedení – proč asi? Způsobuje to více kolizních situací a nedá se autem zajet k chodníku. Cyklopruh by byl pak kde, mezi pruhem pro auta (a autobusy) a tramvajovou kolejí? Do toho bych na kole asi nevjel… Když už by se to mělo komplet překopat, tramvajová trať by se mohla dát k jedné straně ulice, oddělit nějakým plůtkem, vedle třeba cyklostezka… ale v místě kde jsou domy z obou stran taky vidím spíš nevýhody.

vladki

V Brně je na některých místech tramvajová trať vedle silnice (oba směry), ale ano je to v místech kde jsou domy na té straně kde tramvaj. Vídeňská, Svratecká.

Pavel Skládaný

Ona taková řešení v praxi též existují (viz např. Vídeň, Plzeň…). Ovšem i toto má své značné nevýhody (komplikovanější řešení cyklistické dopravy, parkování a obtížnější přístup k tramvajové zastávce pro opačný směr). Nutno podrobně posoudit každý projekční případ.

Jeffer

Videli ste napr. Petřiny, alebo Dědinu (Vlastina)? Petřiny sú IMHO ešte o kúsok ďalej, pretože v jazdnom pruhu pre autá sú retardéry (napr. pri vstupe do metra).

Diblik

Tak, těm „vilkařům“ který nejvíc hulákají, že tramvaj ani veřejné osvětlení nechtějí – tak ať jim DPP sebere autobusové linky, který k nim zajíždí. A světlo? Ať si třeba chodí po tmě, když jim to vyhovuje… Oni si pak uvědomí, že hlasovali proti něčemu, co mohlo fungovat. Město se jim pak na další požadavky z výšky „vybodne“.

Panda

A to mají obecně lidé v rodinných domech štěstí v celkem příznivě nastavené dani z nemovitosti – ta moc nezohledňuje vyšší náklady na infrastrukturu na domácnost oproti bytové výstavbě. V některých satelitech snad ani ze všech daní dohromady nepokryjí svoje dojíždění a další “vícenáklady” z veřejných zdrojů…

Jan Tichavský

Bohužel ti vilkaři jezdí autem, takže odebrání autobusů by je netrápilo. Jenže vilkařů je pár a v panelácích o kousek dál bydlí tisíce lidí.

Jaaa

No jo, zazobaní vilkaři, mor pražských dopravních staveb. On je to částečně důsledek příliš nízkých daní z nemovitostí.

Tomáš V.

Wtf 😃 Co příspěvek, to perla. Jen ne výstavní v tom běžném slova smyslu.

Jaaa

Jojo, narušuji tyhle vaše postkomunistické představy o tom, jak je to ideologicky správně, co? Ten váš komunismus naruby už konečně musí skončit a musí se začít uvažovat podle toho, jak věci skutečně fungují.

Tomáš V.

Jojo, jste takový chrabrý bojovník proti všem a kážete nepopulární názory. Nikdo vám to nebere. Jen vám zase já říkám, že jste mnohdy úplně mimo. Vaše hloupé žvásty na řadu témat už patří mezi místní kolorit, tím spíš, když vidím, jak se tak hezky oháníte slovíčkem „ideologie“. Jste šašek, ale mám vás rád, nebylo by to bez vás ono. Hezký den!

Air Traveller

ach ta zavist.

Jaaa

Ale kdepak. Jen srovnání se západním světem.

Standa

ach to snobství

Bram

Proboha, to snad není ani možné, že toto někdo může myslet vážně. To jako donutit vysokou daní z nemovitostí k tomu, aby se začali nemovitostí zbavovat?!? Vždyť by je skoupili spekulanti

Bram

Jedním z pilířů bohatství je vlastnictví nemovitosti, to je nutné lidi zase ožebračit?!? To už tady přeci bylo, komunistům přišli lidé s velkým bytem či domem jako ti, které je třeba pořádně potrestat a do velkého bytu či domu jim nařídili vzít nájemníky a majitel se musel spokojit s velikostí 2+kk…

Jan Tichavský

Proč má být nemovitost pilířem bohatství? Dnes už máme investiční artikly, které můžete vlastnit a nechat vydělávat bez toho aby vám zabíraly cenný prostor určený k bydlení. Dům nemá být nejvýhodnější prostředek na trhu pro zhodnocení vašich peněz. A vlastněte si co chcete, jen za to plaťte férovou daň, ze které se má platit veřejná infrastruktura od chodníků přes MHD, inženýrské sítě, úklid a podobné služby až po občanskou vybavenost typu školka, poliklinika.

Bram

Dům či byt, kde jeho majitel bydlí, je jeho bohatství a je dobře, když co nejvíce lidí bydlí ve vlastním bytě či domě. Vůbec nemyslím DALŠÍ dům či byt, který už je pouhou investicí svého majitele, který jí nevyužívá pro bydlení své osoby. Doba, kdy si jedinec mohl vzít hypotéku na jeden byt o velikosti 2+kk, či dokonce 3+kk, je nenávratně pryč, na hypotéku už dnes musí být dva. A není žádoucí, aby k tomu dvojice, která si tento byt pořídila na hypotéku (protože chtějí mít děti), ještě platila velkou daň z nemovitosti. Je třeba rozlišovat pořízení nemovitosti k bydlení… Číst vice »

Jaaa

Ne. Přesně takto to funguje na západě, od USA přes Švédsko až po Německo. A je to jedním ze základů jejich bohatství a starost o věci veřejné – jste nuceni platit do místních rozpočtů -> více se staráte, na co ty peníze jdou. A navíc se tím: – Slušně zabraňuje spekulacím s nemovitostmi – Nutí lidi tyto velmi omezené statky jenom nehamounit, ale i ekonomicky využívat -> pokles cen bydlení i nájmů. Ale já samozřejmě rozumím všem latifundistům (taky jsem latifundista), že přijdou o své pohodlíčko. Jenže v téhle zemi je to tak se vším. Od autokomunismu (nechci se vzdát… Číst vice »

Jakub P

Nizka dan z nemovitosti je jedna z veci, ktera u nas nahrava prave skupovani spekulanty. Jeden z odborniky navrhovanych kompromisu je mit ji nizsi na nemovitost, kterou majitel pouziva k vlastnimu bydleni a vyssi na dalsi nemovitosti vlastnene stejnym clovekem nebo pravnickymi osobami.

Bram

Tento návrh daný odborníky považuji za správný, protože bude nutit majitele k pronájmu nemovitosti 😉👍.

Jaaa

Bohužel tenhle návrh se dá lehce obcházet.

Jan Tichavský

Právě naopak, spekulanti skupují nemovistosti, protože je to příliš výhodný investiční prostředek. Jenže pozemky pro stavbu a tím i postavené byty jsou omezený statek, tedy měly by být využívány efektivněji než jen jako úložiště kapitálu. K tomu mají naopak sloužit investiční artikly, které žádné místo nezabírají. Na západě na to už přišli dávno, daní se 1%-2% majetek, z toho se financuje veřejné vybavení měst a obcí, infrastruktura pro ty obyvatele a naopak práce je zdaněna o to méně.

mic

Není to investiční prostředek. Nenese totiž zisk. Je to pasivní úložiště kapitálu se spekulací na růst ceny.
Ano, stávající nájemné opravdu zajímavé není, zajímavý je růst ceny. Zařiďte stagnaci ceny nemovitosti a budete koukat, kolik jich bude na prodej…

Pezos

Rozkulačit!

Ondra

Kdyby raději udělali petici, že tam chtějí bezpečné cyklostezky, než cyklopruhy ale proti tramvaji? Tomu nerozumím.

Frantisek X

Je větším rizikem pro cestování autem, více bych za tím nehledal. Plus obava z hluku, navzdory zakrytí kolejiště. Na druhé straně je otázkou, proč při zkracovaných vzdálenostech mezi zastávkami potřebujeme stále těžší tramvaje s logicky delší brzdnou dráhou, nicméně to není primárně argument proti tramvaji jako takové.

suri

Zelené kolejiště? Zajímalo by mě, podle jaké koncepce DPP rozhoduje o podobě. Když v roce 2020 probíhala rekonstrukce barrandovské trati, tak ta o většinu zeleného zakrytí přišla a zatravnění zůstalo jen na torzu u Chaplinova náměstí, všude jinde je otevřený svršek. Rozumím, že ten je levnější na údržbu, takže bych se nedivil, kdyby i zde byl zatravněný povrch jen z důvodu snadnějšího projednání a přijetí místními a že za pár let trávník zmizí stejně jako zmizel z barrandovské trati.

Bram

Na Barrandově byl trávník na většině míst zcela zbytečný, protože nebyl za protihlukovou stěnou vidět a podél ulice K Barrandovu byl neplnil žádnou funkci, tedy krom toho, že se tramvajím zbytečně zhoršovaly adhezní podmínky ve sklonově náročném úseku. Naopak v Počernické je třeba, aby trávník byl řádně udržován, tedy i zavlažován, aby místo něj nevznikla savana…

suri

Je jedno jestli je trávník za zdí nebo ne, primární funkci zatravněných povrchů nevidím v nějaké estetice, ale ve skutečnosti, že taková plocha má vliv na mikroklima příznivější vliv než štěrk. Zrovna podél Werichovy a Tréglovy bylo automatické zavlažování, takže zatravnění bylo stálezelené a přispívalo ke zlepšování mikroklimatu. Ve městě žádná plocha osázená k tomu určenými vhodnými rostlinami na úkor asfaltu/betonu/štěrku není zbytečná.

Bram

Aby se zlepšilo na Barrandově mikroklima, míněno nějak zaznamenatelně, tak by z něj musely být odstraněny všechny silnice a přeměněny na trávníky. A to dělat nikdo nebude, protože je to absolutní nesmysl. A pár metrů tramvajové trati to opravdu nezmění, navíc ta tramvajová trať není na panelech BKV a ani na betonové desce, nýbrž na pražcích ve štěrkovém loži, které vodu bez problémů jímá a nechá zasáknout do podloží. Osobně jsem raději, když na Barrandově otevřený kolejový svršek usnadní údržbu a zkrátí výluky, protože každý den navíc náhradní autobusové dopravy pro údržbu tramvajové trati je v tomto případě velké zlo.… Číst vice »

Milan

Trávník je hlavně nákladná sranda, většinou zavlažovaný vodou z vodovodní sítě. Na Barrandově se často stávalo, že zavlažování běželo i v bouřce, každou chvíli někdo ukopl trysky u přechodu na zastávce a místní si stěžovali na hluk cákající vody na dlažbu anebo že po vystoupení z tramvaje museli přez gejzíry vody.

Karel

Zcela zbytečný? Trávník není pouze na okrasu ale má i jiné funkce jako třeba menší prašnost oproti betonu atd ale to vám zjevně nic neříká.

Bram

Jenže tramvajová trať podél ulice K Barrandovu není na betonové desce, ale s pražci ve štěrkovém loži. Tam se voda vsakuje do země, narozdíl od ulice K Barrandovu, po které jen rychle steče do dešťové kanalizace.

Frantisek X

Navíc to celé je mimo zástavbu (respektive uliční profil), s trávníky všude okolo. Nemá to přímý vliv na klima v okolní zástavbě, rdoušené jinými vlivy.

Jouda

Trávník také snižuje hlučnost, ale to asi nikoho v Praze nezajímá, že?

Milan

S tou stěnou není poznat rozdíl, bydlím hned u toho.

Sáček

Jelikož některé tramvaje si při brzdění pomáhají pískem, tak k prašnosti ulic pomáhají. Trávník je dobrá obrana proti tomuto.

Bram

Trávník není dobrá obrana proti pískování. Jednak trávník znamená tráva a ta si s kolejovými vozidly moc dobře nerozumí (snižuje adhezi a nutí řidiče/strojvedoucího používat písek) a za druhé se v trávníku písek samozřejmě hromadí, trávník písek nepojme. Takže trávník jen tam, kde jsou dobré sklonové poměry (a nemusí se pískovat), což většina trati na Barrandov vedené podél ulice K Barrandovu nesplňuje ani omylem. Tam je naprosto správné, že trávník zmizel, tam totiž nikdy neměl co dělat. Podél Tréglovy a Werichovy ulice zmizelo cca 380 metrů zatravněného svršku, jenže tam byla (a stále je) tramvajová trať za protihlukovou stěnou a… Číst vice »

Juraj

Nesouvisí to s tím, že se na barrandovské trati ve velkém osazovaly bezžlábkové koleje? Tam to nejspíš se zatravněním nebude tak jednoduché.

Ve výsledku to na Barrandově stejně vede vlastním koridorem, kde to zatravnění nedělá velký rozdíl.

Milan

Asi si neuvědomujete umístění tramvajové tratě.na Barrandově – není to středový pás součástí pozemní komunikace, ale samostatné drážní těleso, a to ještě mimo to Chaplinovo nám. buď od okolní zástavby/domů dost daleko nebo za protihlukovou stěnou či dokonce v tunelu!

To zatravnění se totiž nedělá prvotně pro okrasu, jako protihlukové opatření – tlumící/bránící šíření hluku vzniklého jízdou kovových kol po kovových kolejnicích, ale to přece není potřeba za protihlukovými stěnami, v terénních zářezech či dokonce tunelech!

VJY

Asi podle zásluh či známostí. V Dejvicích se snažili (bydlí tam lepší lidi), při rekonstrukci ve Švehlově ulici se na to vybodli úplně (mělcí lidé z paneláků jim za to asi nestojí). No necháme se překvapit.

autobusik2

Proč se zabývat nějakou peticí? Je platné SP a je vybrán zhotovitel.

Petici hodit do koše a autorům vzkázat ať si koupí lepší budík aby se příště vzbudili dřiv než hodinu po dvanácté…

Vašek

Politika, ač se to nezdá, té rozumí jen málokdo.

Karel

A víte proč? Zažil jste že by do politiky šel někdo chytrý, slušný a vzdělaný? Nemá to zapotřebí v klidu se živí jinak.

Bram

Obdobně hovořil Milouš Jakeš o přestavbě, jen to mělo drobnou chybu, že zrovna on byl tím, který jí vůbec nerozuměl. On totiž nerozuměl prakticky ničemu a diskutující Vašek na tom nebude jinak 😁😁😁.

Václav

Kolik obyvatel Dědiny by se dnes s radostí vrátilo ke stavu před říjnem 2023? Ptejme se i v Malešicích, měsíc až dva po zahájení provozu.

Bram

Milý Vendelíne, kdybys nebyl takový troubelín, tak bys zaregistroval, že hlučné a čmoudící autobusy byly nahrazeny tichými tramvajemi, přičemž došlo k výraznému polidštění celé ulice s tramvajovou tratí v celé Ruzyni 😉.

Karel

Tichými tramvajemi? To jste nikdy nebyl v baráku kolem kterého jela tramvaj? Víte co váží? Malá tramvaj váží 23t to je naložený náklaďák a ten nejede kovovými koly po kovových kolejnicích. Kamarád bydlí ve druhém patře a když ten kolos jede tak mu skáčou skleničky v policích. Plácáte blbosti nebo jste politik

Pat

A mně zase v noci probouzí noční autobusy co tu hekají pod oknem, zatímco tramvaj si jen projede ani o ni nevím.

Bram

Ano, tramvaje jsou tiché.

Jan

Evropská, seřazeno podle hluku:
1) motorky
2) IZS
3) auta
4) autobusy a náklaďáky
5) tramvaj

Bram

Přesně tak a to, že je hlučnost aut vyšší než hlučnost tramvají platí i pro Vlastinu ulici.

Milan

Je potřeba specifikovat místo, třeba křižovatka, ostrý oblouk, výhybka…. V Počernické nic takového nehrozí, je to přímá trať s jedním mírným obloukem. Hlučné části jsou až u smyčky a na křižovatce s Vinohradskou.
Bydlím 20 m od trati, okna nemusím zavírat kvůli tramvajím, ale kvůli autobusové zastávce vzdálené 80 m. U kolejové křižovatky bych bydlet opravdu nechtěl.

Bram

Je zvláštní, že v jiných městech mimo Českou republiku (například v Německu) tramvaje při jízdě přes křižovatku tolik nehlučí. Copak se to u nás dělá jinak a tedy špatně?!?

Milan

Při jízdě přes kolejová křížení hlavně po okolku by mohla být 52T zlepšením. V místech s velkým provozem je životnost těch konstrukcí třeba jen 5 let, nová konstrukce s vybroušeným žlábkem z výroby vydrží tak rok, max. dva, pak nastupují svářeči a ruční flexa. Pak můžou všichni v okolí zapomenout na tichou jízdu. Tišší variantou by byla křížení s menšími úhly, kde by žlábek zůstal hlubší, na to je ale potřeba taky víc místa, např. rychlostní výhybky s hlubším žlábkem přes srdcovku Prašný most, Nábř. kap.Jaroše, Kotlářka. Při srovnávání provozů je potřeba taky zohlednit hustotu provozu. Zatížení jako Lazarská, Karlovo… Číst vice »

Milan

Část místních už žadoní o prodloužení noční tramvaje, která pořád končí v Šárce.

Jeffer

Stále si myslím, že jediná významná výhoda oproti stavu predtým je interval spojenia mimo špičku. V špičke jazdila 225 na metro každých 6 minút, teraz električka každé 4. Oboje znamená, že môžem ísť na zastávku „na blind“ a niečo pôjde. Mimo špičku (víkend) ale jazdila 225 raz za 20 minút a električka raz za 10 (vďaka prekladu dvoch liniek). Zlepšil sa (zmizol) prestup na električky na DiŠá / NaDž / NáVe, zhoršil sa prestup na metro na NáVe (je nutné krížiť Evropskou). Naviac to na NáVe trvá o máličko dlhšie (225 nemala zastávku VoVo). Doprava pre Starou Ruzyni sa zhoršila… Číst vice »

Vojta

Vždy mi na těchto peticích přijde boží věta: stavba je drahá, nemá smyl a peníze by se měly použít jinak.
Zrovna když každá veřejné investice musí projít posouzením, zda je opravdu účelná. Tim projde a pak se objeví nějaký expert z lidu, který naprosto jasné od boku vystřelí, že nemá smysl.

Matěj Šedivý

,,Těžkotonážní a hlučná”? Viděl vážený pán někdy moderní tramvajovou trať, nebo si udělal obrázek podle trati v Ječné ulici?

Vojta

Ale no tak. Přeci byste nechtěl, aby ten pán byl proti něčemu a ještě si zjišťoval informace 😀

mgr.pavel

Pán si asi plete dnešní tramvaje se soupravami metra Ečs z Mytišči.

PetrH
asfalter

No, já nechci nějak prudit, ale párkrát jsem spal u kamaráda v Strašnicích, kde má nějaký byt v RD, a tam jde dusot a průjezd tramvají slyšet. Jsem zvyklý na zvuk starej Karos brzdících k zastávce, ale tohle byl prvních pár hodin nezvyk.

Na druhou stranu, ta tramvaj je dostupnější a lepší prostředek na cestování, než autobus. A že jim ubyde parkovacích míst? To je takový klišé, když není na co se vymluvit…

PetrH

Lidi bohužel parkovací místa docela řeší. Viz Dědina, kde museli postavit parkovací dům, aby nahradili místa zmizelá při výstavbě tramvaje.
U nás se staví a přitom předělává pár věcí teď a byly i permanentní změny, o kterých jsme se dozvěděli až při výstavbě, pak jsme tlačili na starostu a další. Naše SVJ zajímala akorát ztráta parkovacích míst po dobu stavby, tedy asi měsíc…

asfalter

Já se musím přiznat, že co by vesničan tyto problémy neřeším. Ovšem před pár lety jsem sídlišťoval, a prostě rodiny s 3 auty byly standart.
Obecně pociťuji s parkovišti 3 problémy. Nedostatečná kapacita, úzké pruhy a hlavně vzdálenost od bydliště. Na sídlišti to radši dal do křižovatky, než aby šel o 3 minuty déle pěšky. A už se to nabalovalo.
No a jelikož začal jeden, navázali se další. Pak přišli lístečky od MP a stejně tam stojí dodnes. Jedině odtahovka to dokázala vyřešit. Že jsem tam měl problém nacouvat se zásobováním, to jim bylo u pr….

Juraj

Mě fakt fascinuje, že jim nevadí rozjíždějící se Sorka co dvě minuty. Tady v tom úseku je ve špičkách vedeno v průměru 33 autobusů za hodinu v jednom směru, z toho drtivá většina jen k nejbližšímu metru.

Nemluvě o tom, že tramvaj hodnotu nemovitostí obvykle zvyšuje… Jestli ona to nebude jen těžkotonážní blbost.

Jarda89

Pochopit myšlenkové pochody některých jednodušších jedinců nelze. Podobný případ jsou Bohnice, kde na ulici Čimická jezdí i více než 60 autobusů za hodinu. Přesto někdo bude křičet, že zavedením tramvaje přijde o vesnický klid.

Zelvak

Jak konkrétně zvyšuje tramvaj hodnotu nemovitosti? Dostupnost MHD určitě, ale rozdíl mezi tramvají a autobusem těžko, metro bude zvyšovat hodnotu oproti jinému MHD, ale zastávka busu nebo tramvaje přímo u nemovitosti na druhou stranu bude vnímaná spíš jako negativum (hluk, provoz, možná koncentrace závadových osob).

Juraj

Protože fyzická infrastruktura představuje určitý závazek města. Autobus se dá stejně jednoduše zavést i zrušit, ale dotažení tramvaje nebo metra je bráno jako signál, že město vidí smysl v trvalé investici do dané lokality. Nemluvě o kvalitnější směrové nabídce MHD, místo přeplněného autobusu, který jen všechny naveze do metra.

Ten efekt je samozřejmě větší u TOD projektů typu Slivenec, ale přímé spojení z Malešic do centra je taky hezké plus.

Jeffer

No, Sídliště Malešice:
133: nie je možné nahradiť tram
155: nie je možné nahradiť tram
177: nie je možné nahradiť tram
188: nie je možné nahradiť tram
195: nie je možné nahradiť tram
199: nahradená tram
228: nie je možné nahradiť tram

S tým, že „nie je možné nahradiť tram“ tak v polovici prípadov znamená „nie je možné plnohodnotne nahradiť tram“, tzn. je možné skrátiť a pridať prestup (a teda tram = zhoršenie komfortu).

Milan

A proč by nemohla být nahrazena třeba i část 188, když některé spoje jezdí jen Limuzská-Želivského? Krom Limuzské, odkud jezdí tram po Černokostelecké, je to zrovna jako 199. Tedy nahraditelné tramvají. Některé vámi uvedené nahraditelné nejsou z prostého důvodu, jedou úplně v jiné trase než pojede tramvaj. S tou tratí se akorát kříží u budoucí smyčky. Tramvaj taky vytvoří přímá spojení, která nyní v Malšicích neexistují, takže kde je to zhoršení komfortu? V souběhu s budoucí tratí jezdí akorát 133, 188, 199, takže bez přestupu existuje jen na Florenc a na Kavčí hory. Nic, co by vás dovezlo do centra… Číst vice »

Frantík

Ona se teda tam bude doprava reorganizovat, to ale mělo už dle plánů Ropidu být dávno a 188 teda zrušit v souběhu 199. Teď možná asi bude provizorní řešení – jestli se nic nevyřeší – že 188 bude končit na tom sídlišti.

Bram

188 jezdí z Malešic na Želivského proto, protože je to tradice, ne proto, že by linka byla adekvátně využívána pro přepravu lidí ve směru od Strašnic do ulice Počernická. Přestup na tramvaj bude naprosto v pohodě.

Frantík

Jediné co by principiálně se dalo vylepšit je napojení trati na sever i jih a nedělat z ní slepé střevo. Ale takto na dvě etapy se to dá určitě prosadit líp.

Milan

Ono i to slepé střevo zrovna v Počernické má celkem logický důvod. Část autobusů jezdí jen ze sídliště k metru Želivského, trasa cca 2,5 km. Na Olšanských hřbitovech končí dvě tramvajové linky, jedna pojede dál. Počet vozů na lince se navýší asi o 3 kusy

Frantík

Jenom jedna?

Milan

No jedna je jistá, možná i druhá…. ale těch různých změn bylo už tolik, že si je ani nepamatuju. Linka 13 sice teď taky končí na Olšanech, ale s tou se počítá v trase Čechovo n.-Malovanka, linka 15 má jet z Anděla na Barrandov místo na Kotlářku. Čistě teoreticky by to jedna linka mohla zvládnout. Co občas potkávám autobusy před Želivského během dne, tak docela často ho vidím nějak poloprázdný. Nevím jak vypadá ranní nápor. Další trať má být na Habrovou, od Počernické je to tak 600-700 m

Bram

Vůbec nemá smysl se s nějakým Vláďou Běhálků bavit. Má už ten šmudla ušatej smůlu, vzpomněl si příliš pozdě 😁😁😁.

Frantík

Asi 40 let pozdě.

Bram

Pozdě od té doby, co je vydáno pravomocné stavební povolení a vysoutěžený zhotovitel. Ať se z toho někteří diskutující třeba prodělají, ale nic tím svým poděláním do kalhot, nebo dokonce až za uši, už fakt nic nezmění. To je pouhé konstatování faktu 😉.

Kamui

Hlavně až tu petici někam ponesou, tak by si ji DPP nebo úřad měl demonstrativně odmítnout převzít a Vláďu nechat vyvést.

Bram

Myslím si, že s peticí by se v případě DP Praha stačilo s úsměvem vyfotit a Vláďu Běhálků poplácat po ramenou a říci mu, že se probudil opravdu brzy 😁😁😁.

BND 30

Já bych to teď snad ani peticí nenazýval….
Co takhle Ostrá prosba ? 🙂

Šejdr

A tam objevili dobře ukrytý odvážný protitramvajový pamlet nazvaný „Svou pravdu nebudeme skrývat“.

Dusmor

Psaný neviditelným inkoustem na svitku ukrytém v duté násadě krumpáče zastrčené pod podlahou zahradní kůlny.

ach jo

Jen doplním, že Vláďova maminka se pravděpodobně jmenovala Běhálková.