Testy syntetické nafty HVO u RegioFoxů ukázaly mírně vyšší spotřebu. Rozhodne až zima

RegioFox testující motorovou naftu s příměsí HVO. Zdroj: Zdopravy.czRegioFox testující motorovou naftu s příměsí HVO. Zdroj: Zdopravy.cz

Cenový rozdíl HVO a klasické motorové nafty se snižuje. Klíčové však bude zavedení povolenek i na paliva.

Odebírat
Upozornit na
guest
4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Szantus

HVO (také označováno na víčku nádrže jako rodina paliv XTL) má více pozitiv: Při spalování menší tvorba pevných částic a nízký obsah síry (delší životnost DPF, vstřikovačů a menší tvorba usazenin v motoru a s tím související „čistící“ vlastnosti), menší tvorba NOx, 10-ti letá skladovatelnost, vyšší cetanové číslo než běžná nafta a vysoká výhřevnost (vyšší výkon), menší ředění olejové náplně, zimní filtrovatelnost až -40°C (pokud má výrobce dobře zvládnutou technologii). Negativa: Nižší mazivost (jednoduše řešitelné aditivací). Nižší hustota vůči běžné naftě (s tím souvisí zmiňovaná mírně vyšší spotřeba). Aby měla ekologický a ekonomický smysl, tak se vyrábí z odpadních olejů… Číst vice »

Kubrt

Na okruhu se zkoušela různá paliva až po čistý HVO, v provozu v depu Rakovník pak 20%.

Ústečan

„Velká výhoda čirého syntetického paliva vyrobeného z odpadních olejů a tuků je však podle něj v tom, že snižuje emise až o 90 procent, což se od roku 2027 zúročí po zavedení emisních povolenek ETS2.“
Pan Borecký asi neví, že mají z ETS2 vlaky výjimku.

Kubrt

Snad toto přesvědčení přijme i nová vláda.