Testy poctivosti. Kontroly STK a měření emisí odhalily další nedostatky, dvě stanice stát uzavřel
Autoservis - STK a měření emisí - ilustrační foto. Zdroj: Pixabay
Do kontrol se zapojily krajské úřady a obce s rozšířenou působností.
Jako vyhodit auto z STK, když mu nefunguje jedno světlo na vozík v zásuvce je na přesdržku. Zvlášt když má tažné, ale nikdy nepoužil vozik protože ho nemá….
Ono je to těžké, vyhmátnou pár blbců. Ale ten problém je systémovější.
A) Přijdete jako člověk z ulice a riskujete, že vás vyhodí za nějkou blbost.
B) Dáte to do servisu, který vám auto zkontroluje, doveze na technickou, odstraní drobné závady, přihodíte 1.500,-
C) Přihodíte 2.000,- místnímu „garáž mistrovi“ (ten co tahá „nebourané ojetiny z Reichu“) který má na STK známého a protáhne vám i vrak bez filtru pevných částic. Ale co chcete řešit, když tento borec dokáže postavit na značky auto svařené z dvou vraků.
A nejhorší varianta je, že dáte auto do servisu, očekáváte uvedený bod B), ale servis udělá bod C). A já pak při výměně pneu zjistím, že mi ruční brzda nebrzdí jedno kolo.
Pro ty, co tady píší, že jde o humbuk a divadýlko… Divadýlko, jasně. A pak tady máte data v ISTP, kde vidíte, že technik letos změřil 4000 aut v řadě a všechna prošla, že jsou tady technici, co údajně změří v jednom člověku 75 aut za den, že jsou tady stanice, kde za 6 let nevyhodili jediné auto, že jsou tady úspěšné kontroly, které trvají podle dat minutu, že tady projde auto, co má údajně 25% kyslíku ve výfuku, že je tady množství benzínů, které mají protokoly vystavené jako diesel a naopak, úspěšné kontroly, které tvrdí, že pro změření mnoha… Číst vice »
Spíš jde o to, zda najít chce.
Tady už chybí jen nahlášení kontroly předem a přijet s televizním štábem 😁
Není to tak, jak si všichni malujete. STK mají u nás na západě opravdu strach a dělají poctivě. Odvezl jsem své 14 let staré auto do servisu a narovinu mi řekli, že nejdřív s tím pojedou na emise, zdali projde a pak teprve chtěli začít řešit opravy na technickou. S odřenýma ušima prošlo, ale dalších 5 aut z toho daného servisu ne. Neexistuje, že se to nějak udělá, to skončilo. Už jsem se ho zbavil a mám šestiletou benzínovou škodovku.
Je jasné, že figuranta změří poctivě, to by technik musel být úplný trouba. Ty podvody se dělají pro známé, co to auto ani na technickou/emise ani nemusí přivézt a dostanou to na dálku (kdysi to tak šlo, teď už se tam asi musí dostavit). Mám tohle od jednoho majitele autojeřábů, co se mi s tím kdysi chlubil. Jeho jeřáb V3S by tu technickou poctivě nikdy nedostal, z toho tekla nafta všude 😆
To vám známý – majitel pěkně kecá. Každé auto na ME +STK se fotí vč štítků. Ty to fotky jdou do systému, kde se dají zkontrolovat a tudíž je jasné jestli auto bylo nebo nebylo na stanici. A pak pokud tam nejsou zadány tak vás systém dále nepustí. Takže jedna paní povídala.
Takže nakonec bude řešení jednoduché: stálým zákazníkům projde vše, neznámá tvář bude pro jistotu vyražena.
V EU se na poctivost nehraje, ale na přežití. Velmi děkujeme Kupkovi za jeho starostlivost. Už vidím jak jinde v Evropě postupují papežsky. Třeba v takové Itálii, Řecku atd. Prostě se to zaříidit musí. Takový je EUcz svět.
Je to cele spiknutí, franto a EU jde po tobě. Držím ti palečky 😂
Už dlouho nepřibylo další uzavření SME… Asi se bojej, šmejdi.
Kontroly se musí dělat na silnicích, až budou mít policajti právo kontrolovat hlavně ty emise. Jezdím služebně po republice, a je to hnus, kolik sazometů je na silnicích.
To že auto kouří neznamená že neplní emise pro něj předepsané .
A jsou policisté osoby odborně způsobilé k měření emisí?
Je to jednoduché,je potřeba prodávat nové předražené vergly!!!!
No vergly to nejsou ale spousta lidí se diví že neprojdou po 4 letech na prvních emisích, protože limity u nových motorů jsou tak na knap ,že stačí menší odchylka a letíte.
To se vám u auta z roku 2005 – 2015 stát nemůže, pokud nemáte v motoru něco hodně špatně.
Vergly to samozřejmě jsou a bohužel už i ty od dříve prémiových značek.
Jak konkrétně ty kontroly probíhají? Používají se i agenti-provokatéři, co přijedou s autem, které by nemělo projít, a třeba se budou snažit i dát úplatek?
Proč by měli dávat úplatek? Sledují, jak emise a STK probíhají.
Takže abychom si to shrnuli:
Provedlo se 198 MIMOŘÁDNÝCH kontrol. v jednom místě Kolik bylo řádných kontrol není uvedeno.
Z toho bylo zjištěno 5 závažnějších chyb u STK – tj. 2,5% nebo 5% (pokut to vztáhnu k 200 či 100 kontrolám)
A jen 3 závažnější u SME – tj. 1,5% nebo 3%
(nevím, zda to mám hodnotit jako 100 STK a 100 SME nebo 200 STK+SME)
To nevypadá na masové podvody, jak mám tvrdil Kupka a ASEM.
Takže ten humbuk byl asi jen divadýlkem pro chudé.
Jak jinak. Kupkovi to prostě politicky myslí, tak potřebuje nějaký “úspěch”. A protože na žádný skutečný nemá, tak úspěšně “vyřeší” předem vytvořený pseudoproblém. Že je skutečně jen pseudo dokazují ta velmi nízká procenta.
Ta tisková zpráva je naprosto komická.
„Běžné nedostatky:“
– Ve 2 případech chybějící nebo poškozené plomby měřících přístrojů
– neprovádění všech kontrolních úkonů
– nesprávně prováděné kontrolní úkony
Takže sonda mimo výfuk, extra pomalé šlapání nebo úplné vynechání nějakéo úkonu jsou „běžné“ nedostatky, ale modifikace přístoje už je „hrubá.“ 😀 Tvl, na co modifikovat přístoj, když vlastně moc nevadí, že nechám sondu bokem. Komedianti, hlavně že divadlo pro širokou veřejnost se odehraje šťastně a v klidu, bez následků pro skutečné zločince.
Tyto kontroly se musí provádět neustále, bez pauzy. Jinak se české bestie zase budou jenom smát zákonům do očí.
5+3 závažných nedostatků z 198 mimořádných kontrol rozhodně neukazuje na nějaký armagedon, jak nám bylo podsouváno.
hmmm tak ok, já se vlastně docela bavím. akorát to povede jen ke dvěma možným závěrům. buď nebude mít kdo emise měřit, protože to zavřou všem, nebo budou všichni měřit jenom přes známý a nikoho cizího si na měření nepustí. auta co nemají projít budou procházet stejně a reálně hrozí, že se z toho stane politické téma, kterého se vděčně chytne nějaká z nesystémových stran.
že je to primárně problém nafty ani asi nemusíme skrývat, bohužel protěžování nafty mezi lety 2000-2010 se nám teď vrací v tom, co čicháme na ulicích.
Hmm, jedna věc je co čicháte, druhá je to, jak moc je daná věc zdraví nebezpečná. Benzínové motory jsou při nesprávném chodu mnohonásobně víc zdraví nebezpečné, protože vznikle NOx jsou velmi jedovaté. Saze z nafty zas takový problém nejsou. Povrchní lidé a jejích povrchní představy dnešní doby.
asi spíš myslíte CO a uhlovodíky při absenci katalyzátoru, NOx jsou produktem spalování u benzínu až při závadě, kdy běží na chudou směs, zatímco u nafty je NOx běžným produktem spalování, který se dá omezit třemi způsoby: 1) snížit teplotu spalování (zvýší se kouřivost) 2) NOx zásobníkový katalyzátor, který se pak zase musí vyredukovat (to stojí palivo) 3) likvidací pomocí běžným lidem nenáviděné močoviny, komplikované, ale zdaleka nejlepší (vyšší teplota spalování, nižší kouřivost a zatížení DPF filtru) samozřejmě že zrovna NOx kyselej smrad je asi největší svinstvo, protože se při kontaktu s vodou dál posune na HNO3 a všechny kyselé… Číst vice »
Ne, fakt to není problém nafty, jinak by to bylo v ISTP krásně vidět. Co je skutečně v ISTP krásně vidět, je naprosto fatální množství hrubě nedodržených postupů měření (šlapání na plyn pomaleji než jednonohý šnek), až komické hodnoty některých veličin (O2 nad 21%) nebo zcela očividně simulovaná data (krásně rovnoměrné schody). Všechno, co MDČR roky vesele ignoruje.
Tak schválně, za jak dlouho se musí sešlápnout plyn?
Dát auto na STK bylo vždy v podstatě dilema, zda za své peníze dát vydělat (spřátelenému) servisu, nebo tyto peníze vsadit do rulety. Postupnými kroky se dosahuje toho, že šance na výhru v ruletě je rok od roku menší. Trend je zcela jednoznačný a mnoho lidí už má jasno, jak se rozhodnout…
A kdo si dnes vzpomene, že naftu protežovali ti samí, kteří jsou dnes největšími naftobijci…