Testování nejdelšího letadla pokročilo. Boeing vzlétl již s pátým strojem, má nové objednávky
Pátý letoun Boeing 777-9 v provozu. Foto: Boeing

Boeing získal další objednávku na letadla 777-9 od Cathay Pacific.
Boeing získal další objednávku na letadla 777-9 od Cathay Pacific.
Já vím, že to nemá nic společného se skutečností, daty a realitou. Nicméně, to co vím o Boeingu z poslední doby, v kombinaci s novinkou – skládacími křídly, mi nedělá úplně dobře. A to se považuji za velmi poučeného laika který se nikdy nebál. Možná prostě jen stárnu 🙂
Myslíte to jak dlouhé roky předělávají to odmrazování na B737? Nebo snad ty prasklé vzpěry na motorech u B777X?
To letadlo v pohodě poletí i kdyby ten konec ulítl a nebo se sklopil nohoru. Primárně u něj jde o aerodynamiku a spotřebu, ne o vztlak 😊
Myslím, že primárně jde o to, zda americká obdoba našeho CAA – FAA – sebrala Boeingu delegované pravomoci kontroly bezpečnosti jejich letadel, které vedly k pádům Boeingů Max.. Pokud nikoliv, Boeingu bych v otázce bezpečnosti věřil podstatně méně, než Airbusu.
No někde v té horní části letové obálky by to dokázalo situaci trochu okořenit.
Určitě poletí, to je jasné. Otázka zní jestli letem nahoru nebo pádem dolů.
Nejsou to skládací křídla, ale skládací konce. 🙂 Poletí to jistě i bez něj, není to zásadní podíl plochy křídla. Stejně jako když někde z letadla uletí kus vztlakové klapky nebo winglet. Samozřejmě lépe, pokud se nikdy nic takového nestane.