Test: Španělský ptáček za 239 Kč aneb letní sezóna v jídelních vozech ČD

Španělský ptáček s rýží. Foto: Aleš PetrovskýŠpanělský ptáček s rýží. Foto: Aleš Petrovský

Nečekejte bůhvíjaký servis, i když by tomu ceny odpovídaly.

135 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ušatá

Za sebe mohu říct, že jsem s JLV byl vždy spokojen a nabídka i kvalita byla vždy dobrá a to i pokračuje. Ale problém vidím v tom, že současné ceny (ale i v restauracích) již překračují možnosti průměrného (tedy s průměrným příjmem) člověka. Už je to vše příliš drahé. A to nemluvím o tom, že i v obyčejné hospodě už je pivo za víc jak 60 Kč. To už je opravdu absurdní.

Karl vB.

Bohatá diskuse s vyjádřeními obou stran mně přivedla k myšlence, že pes je zřejmě zakopaný v docela nejasné definici a presentaci občerstvovacích služeb ČD. * Zákazník, kromě štamgastů, buď neví, co má očekávat, nebo se někdy jeho očekávání přibližují k tomu, co mohl vidět v nějakém filmu ze 70. – 80. let 20. stol., kdy jezdily klasické resturační vozy. * Zaměstnanci v přímém kontaktu se zákazníkem v některých vyjádřeních zde zaujímali postoje, jako by snad jejich prace byla nějaká charita. * Možná by nebylo od věci, kdyby se nějaký odpovědný produktový manager, který má u ČD občerstvovací služby „na hrbu“,… Číst vice »

Erik85

Najezdím vlaky po ČR cca 40 000 km/ročně s doplatkem do 1. třídy. Z toho Pendolinem to je tak 50-70 jízd ročně a za sebe musím říci, že jsem zrovna v Pendolinu nezažil jediný negativní zářez co tady čtu a to i přes to, že občas jedu SC 505, kde to je přes poledne pro obsluhu občas solidní záhul. I tak po úvodním servise vždy proběhla objednávka i sběr odpadků minimálně jednou.

Stevard JLV

Vážený pane Petrovský, již dlouhá léta s námi jezdíte a stále Vás baví psát stížnosti a dělat lidem život méně příjemný. 🙂 Nestačím se divit. Jak jsem výše zmínila, tak s námi jezdíte už několik let, tudíž by jste za tu dobu měl vědět, jak to v Pendolinu, nebo v jiném vlaku se servisem JLV chodí. Nicméně když vidíte, že stevard měl tác plný odpadků, tak proč jste měl tu potřebu ho oslovit? Proč jste chvíli nevydržel aby šel odpadky vyhodit? Věřím, že následně by se vrátil a objednal 1. třídu i bez Vašeho hloupého dotazu, zda si můžete objednat.… Číst vice »

Sebbyto

Celá tato odpověd‘ se line v tónu ‚Kňůů, mám to těžký, práce mě nebaví, ale opovažte si kritizovat!‘.

To, že to nesnášíte, nemusíte přenášet na cestující/zákazníky.

Poslal bych vás na měsíc na školení do Japonska, jak se to má dělat.
Myslíte, že tam mají v gastru nějaké lepší podniky?
A stejně to tam funguje na principu zákazník je pán, kterého respektuji.

Howgh.

Fanda ne

Poslala bych Vás na měsíc do Japonska, kde funguje respekt a pokora oboustranně. Tedy minimálně v gastru. Tady jsi pro mě panáček a já můžu vše a mám vždy pravdu. Se slušnými lidmi slušně zacházím, jak ty na mě já na Tebe. Je to tak těžké?

Stevard jlv 2

A my snad zákazníky nerespektujeme? Jak napsala má kolegyně/kolega. Za minimální mzdu vás obletujeme v 1. Třídě jako včely a za to se nám dostává pouze nespokojenost. Pokud je pro Vás jidlo drahé, jednoduše si ho nekupujte. Pokud se Vám servis nelíbí, kupte si jizdenku například v leo expres, kde dostanete kávu za 10 korun, chutnající asi stejně, jako týden nevyprané ponožky. I přes ti jsou ale lépe placeni než my v JLV. To bude asi ten kámen úrazu. Nežijeme v Japonsku, žijeme v Česku! Ano, těžké to máme. Ať už se zeptáte kohokoli v této firmě, stevardi mají jednu… Číst vice »

Michal

Pardon, ale na tyhle stesky na zlé zákazníky a minimální mzdu se dá říct jen jedno: TAK TO NEDĚLEJTE.

Gajda

Netřeba do Japonska, stačilo by k Ryanairu

Michal

Když Vás to tak šíleně štve, proč tu práci vlastně děláte?

Karel

Já tomu nerozumím. Vy tu práci máte nařízenou soudem? No pokud ne a je to taková pruda, tak proč to děláte? Obzvlášť když, zcela evidentně, nemáte ráda lidi.

Fanda ne

Ta práce je skvělá, není monotónní, tudíž to člověk tady nedělá pouze pro peníze, ale děláme ji tak, jak nám možnosti umožňují. To znamená, že pokud jsou na celý vlak pouze dva členové a já už tak nevím kam dát dříve hlavu, určitě se nepřetrhnu kvůli nevděčnému kritikovi z první třídy. Všechny nabízené služby, který si zákazník zaplatil jsou splněny, to že neproběhl doplňkový prodej, jelikož v bistru na toho samého stevarda mohlo čekat dalších xxx cestujících je jednoduše naše priorita (jeden nenasytný zákazník v 1.třídě, který dostal vodu, 3chodové menu + samozřejmý úklid na svém místě vs. xxx zákazníků,… Číst vice »

Frantík

No to je problém kapitalismu; za víc objednaných věci id zákazníka stevard víc peněz nedostane.

Mušketýrka Andrea JLV

Všichni známe definici lékaře-Lékař je člověk, který podává léky, o nichž ví jen velmi málo, k léčbě nemocí, o nichž ví ještě méně, lidem, o nichž neví vůbec nic. A to stejné platí o tomhle hejteru, který neví, která bije. Ale smekám, posadit se na zadek a myslet si, že jsem král, to není jen tak. Ochutnat jídlo a vyhodnotit, je jedna věc, ale hodnotit práci, kterou jste nedělal? Potřeboval byste nějaké rádce. Uz jen vyjádření, že stevard jen prošel (protože sbíral odpadky hned za Phou protože v Pze vystoupí tzv.posila a dal jede posádka ve dvou) a chtěl všem… Číst vice »

Istropolitan

Mám zcela odlišný názor než autor: jednička není a neměla by být jídelna. Jsem občasný cestující, vlak využiji jen několikrát do roka. Nedávno jsem cestoval pracovně na trase Bratislava – Praha a zpět v Metropolitanu (EC 280 a 283). Schválně jsem si připlatil za první třídu, abych měl klid a pohodlí na práci, neseděl v přeplněném velkoprostorovém průchoďáku či případně v kupé plném rozjařených výletníků 2. třídy. Avšak dovolím si tvrdit, že mne během obou cest obtěžovalo, že po našem vagóně neustále pendloval číšník s roznáškou (a následně ještě úklidem) jídla. Nerozumím tomu konceptu v situaci, kdy je ve vlaku… Číst vice »

Tomáš Záruba

Mám obavu, že to je nepřiznané řešení problému s kapacitou vlaku, kdy „nejsou vozy“ a tak dvojka je na hlavních tratích narvaná už stabilně bez ohledu na špičku. Lidi to pak celkem pochopitelně „řeší“ sezením nad jedním kafem v jídelňáku, kde pak není dost místa pro ty, co by si dali jídlo – a rozumím úvaze, že takoví budou spíš v jedničce.

Čímž neříkám, že to je dobře.

Jozef Bugal

Všichni si musí uvědomit, že obsluha na pendolinu a railjetu je zaměstnanecký výkon firmy JLV. Všechny ostatní vlaky jsou frenčízový provoz. Mnohdy kvalita sto a jedna. Zaměstnanci dostávají par korun, frenčíza nutí zaměstnance aby šli po penězích jelikož jsou to podnikatelé často přímo přítomni v provozu. A ano zodpovím Vám na vaši otázku, zaměstnanci v JLV nemají nejmenší zájem vydělat firmě peníze a jde krásně vidět práce jejich manažerů, kteří často neví jak provoz reálně vypadá. Sečteno a podtrženo, zaměstnanecké výkony JLV jsou tragické až se člověk nestíhá divit. A firmě to vůbec nevadí 😂

David

Jj, přesně to me jako zákazníka zajímá úplně nejvíc – jakou má kdo smlouvu.

Kandelábr

Ale tak můžou mít zájem o tuzéry

Miropiro

A myslíte, že s tím souvisí i složení sezónního menu? Přiznám se, že díky této recenzi mě menu vůbec neláká.

Karl vB.

„Všichni si musí uvědomit, že obsluha na pendolinu a railjetu je zaměstnanecký výkon firmy JLV. Všechny ostatní vlaky jsou frenčízový provoz.“ – Proč by to cestujícího mělo zajímat? Standardy plnění služby by snad měly být identické, tedy alespoň teoreticky. 🙂 – Kde prosím tuto informaci platící cestující oficiálně dostaně? Možná zdejší fajnšmekři jsou schopni rozlišovat další úrovně zajištění této služby, jako je kmenový JLV, nebo franšíza, nebo typ obsluhy/ samoobsluhy podle druhu vozu. O postavení a vzájemných vztazích dceřinek Českých drah „ČD – Restaurant, a.s.“ a „JLV, a.s.“ má páru asi jen málokdo. Cestující si zpravidla uvědomí to, že jídelní… Číst vice »

Tonda

Pracuji v gastronomii a žasnu, jaké se zde objevují názory. Nároky na kvalitu ze stran zákazníků se zvyšují, ale nikdo z těch kritiků neporadí, kde sehnat pro tuto práci kvalitní personál. Kamarád musel zavřít restauraci v Praze jen kvůli tomu, že prostě nesehnal kvalitní personál, který by si mohl proškolit. Dnes je problém sehnat zaměstnance i za nadstandartní odměny. Také cestuji vlakem a občas využiji služeb JLV. Protože mě tato problematika zajímá, s některými zaměstnanci jsem so povídal o jejich práci. Pokud to nebyli šotoušové se vztahem k vlakům, tak jsem je obdivoval, že toto povolání ve vlaku dělají. Neustále… Číst vice »

Ladislav

Jenomže on se ten jídelák cenami té luxusní restauraci blíží

Lord Pitzbudka

to neblizi. ani zdaleka.

Daniel Jablonecký

Tak to máte o luxusu opravdu komickou představu. Luxus není kuřecí plátek s broskví někde na maloměstě 😄

Igor M.

Vzhledem k Vasemu nazoru se nabizi otazka, co povazujete za luxusni restauraci.

Juraj

Nezlobte se, cenami se – aspoň ve větších městech – už velmi přibližujeme zbytku Evropy, ale servis tomu mnohdy neodpovídá. Co asi dělají jinak v jiných evropských městech, že takové problémy nemají?

Ať se pak taky nikdo nediví, že se jde ve vlacích cestou rychlého občerstvení na místo, resp. prostého bistra. Dát čtyři stovky za to, co je popsáno v článku, už je fakt síla.

Radek

Na západě to řeší přistěhovalci, u nás moc ne…

GFM

Sedím si v Hungarce a čtu si o jídle. Tak jdu testovat. Obsluha je rychla, ptáček je na stole. Chutne, dobré, velikostně odpovídající. Stewardi chodí do jedničky a dvakrát už byl i vozíček ve zbytku vlaku. I s dotazy na pití :). A cena je taková jaká je, v Praze není polední jídlo o mnoho levnější. Ok

Původní Aleš

Včera jsem jel Berlinerem. Vlak narvaný, lidi co neměli kde sedět, obsadili bistro část jidelaku. V hlavním sále všechny stoly obsazené. Oba číšníci naprosto profesionální a ochotný přístup, donáška do jedničky bez problémů. Kvalita jídla i točené Plzně vynikající. A taky souhlasím s tím, že by proaktivní přístup měl zůstat jen v jidelaku a ne v jedničce, myslím si že není problém si dojít objednat na bistro bar a nechat pak donést.

Dos22

Proboha to je tak těžké si o to pití říct? Ok, když si objednávám, jídlo, dobře tak by je mohlo napadnout se zeptat i na pití, ale při placení? Když chci účet, tak chci účet, a nestojím o žádný další nevyžádaný prodej. Za mě je dostačující, přijde zeptá se co si dám (případně se tedy zeptám, zda si mohu objednat), nadiktuju jídlo pití, většinou teda nečekám, zda se na pití zeptá, protože přeci vím, co si chci dát. Najím se, napiju, a při odnášení si buďto řeknu, co si dám, nebo si řeknu o účet. O nějaké nevyžádané nabídky, a… Číst vice »

Tomáš

Před šesti týdny jsem jel s Regiojetem do Budapešti. Anglická snídaně 67korun , káva zadarmo , tvarohový koláč 10korun

Tomáš

Socialismus s lidskou tváří:)

jezewec

Nove ceny JLV stale jeste nejsou mimo, ale ten servis i jidlo by podle toho mely vypadat. Kdyz byla svickova za 149, daly se nedostatky prekousnout snaze. Navic reklama CD prezentuje jidelni vuz jako restauraci na kolejich, vzbuzuje to tedy vetsi ocekavani. A realita je pak jako v teto recenzi, nebo se do jidelaku clovek vubec nedostane, nebo objednavky a priprava trvaji dlouho (moje posledni zkusenost, byl bych si i jeste neco dal, ale personal nestihal). Problemy v gastro oboru jsou celkem zname, ale kdyz je neumim vyresit a poskytovat 100% sluzbu, nemohu zadat ceny, jako bych je poskytoval.

Ares

To hlavní jídlo mimo je. Ještě za 200 dobrý, ale jestli ta rýže byla tak hnusná, jak myslím (popis je celkem jasný), tak snad radši ptáčka ze školní jídelny.

Fanda ne

A ty si myslíš, že když zdražili jídlo tak přidali na mzdě?

Bohumil Klein

Já si pamatuji, jak mi v Pendolinu zrušili online objednávku 😀
Prostě mi přišla SMS (nebo mail), že personál je vytížený a nemá čas. Dodnes si pamatuji ten pocit hladu.

VS

Dobrý den,

že to zruší bych, byť s pocitem hladu, přežil, ale že mi v SC 502 u objednávky podané online někde v Chocni přijde zrušení při průjezdu Prahou-Libní, to jsem považoval za nehorázné.
Celou dobu jsem čekal, kdy přijdou, musel jsem zůstat u místa, mít otevřen ten jejich portál… a výsledek toto… 🙁

Honza

Pěkné vyprávění a vůbec mě servis nepřekvapuje, že takto funguje jelikož to co jsem se před 17 lety učil na hotelovce je minulostí a vzpomínka muzeí o stolování, a ještě více mě nepřekvapuje takový servis po té, co jsem přijel ze Španělska i když u nich je to s obsluhou o zábavě a jejich svobodě.
My Češi zkrátka jsme jaký jsme…

Princ Krason

Mam stejnou zkusenost s plzenskym Pendolinem. Vetsinu jizd do Prahy v prvni tride obsluhu ani nepotkate 🙁 V podstate jsem letos zazil jenom jednou milou a proaktivni obsluhu.

Miloš

Je vysoká inflace a všichni zdražují…
Takové nesmysly slyšíme každý den. Vlastně nám to asi vyhovuje.
Vládě určitě. Svým lidem to dorovná a ostatní zaplatí více na daních.

Lord Pitzbudka

aspon nezvante.

Jan

Ty placky jsem společně s dalšími dvěma jídly objednával dnes v Berlineru. No bohužel jsem za 2 stovky dostal celkem malou porci a pouze jednu placku místo dvou na obrázku. Bohužel jsem to zjistil až po otevření krabice s sebou, možná budu přístě to zabalené jídlo kontrolovat už při převzetí.

Frantisek

Nebo lépe vynechat obaly vůbec, ještě k tomu na pidi-porce…

Tomáš Záruba

Z malinko jiného soudku: Jsem jediný, komu se personál DoN (na rakouských railjetech) soustavně pokouší zatajit „české menu“…?

Zdeněk

Nikoliv, nejste, i mně se to děje u DoNu pravidelně, bez upozornění to nejde skoro nikdy, naštěstí němčinu ovládám a ostych nemám, avšak zase musím uznat, že DoN funguje v poslední době z hlediska rychlosti skvěle, pokud jedu z Graz Hbf, tak jsem po jídle už v Bruck an der Mur, pakliže z Wien Hbf/Meidling, tak v Břeclavi. U JLV jsem se letos dokonce už několikrát setkal, že až do Kolína jsem personál v 1. třídě nepotkal a to tuto trasu jezdím poměrně pravidelně.

Petr

Bych vás chtěl vidět, celý den na nohou. Kdyby steward chodil s každou blbosti zvlášť, třeba by se na vás příště nedostalo. Takže dezert klidně s hlavním jídlem

Aleš Petrovský

A proč se teda zbytečně nalítají s blbostma, protože se neumí zákazníka ptát a pak musí k jeho místu třikrát? Takže tak.

kolemběžící

Co teprve chudáci číšníci v restauraci, co?

Hana

Jak můžete srovnávat praci číšníka a praci stevarda??? Stevardi do toho že objednávaji prvni třídu, jeste musi roznaset vody po celém vlaku, roznaset bonusové občerstvení v 1. Tride, objednávat prvni třídu A JESTE K TOMU ŘEŠIT OBJEDNÁVKY V BISTRO VOZE. Číšníci jídla nevaři, kdežto stevardi ve vlaku ano! Nemají zadne kuchaře! Číšníků je většinou na restauraci vic. Stevardi jsou pouze 3 NA CELÝ VLAK!!! Nekomentujte kdyz absolutně nic o chodu pendolin nevite!

Remet

Jestli se nechce nalitat, tak at prodava listky na pokladne. Co je kurnik tohle porad za omluvy a vymluvy. Me se taky nikdo nepta, jestli me nebolej nohy nebo jestli nejsem unavenej po 12 hodinach prace. Koho to zajima. Kdyz za tu sluzbu platim, tak ji mam dostat aspon ve 100% kvalite.

A. Mikulka

Tak toho pingla nedělej.

Zdeněk

Cena přehnane vysoká za polévku i ptáčka, ani náhodou, s tím personálem taky žádná výhra. Podobně nevšímavy personal zažívám často na Berlinerech….

Ares

Souhlas, to hlavní jídlo je přepálené.

Vašek

Jůůů, kde že mají obligátní dortík za pětku??

Vojtěch

RegioJet a jejich dnes 1/16 rozmrazeného koláče. Akorát, ze dodavatel je zahraniční, ten samy koupíte v Edeka za 3,72 EUR jablečný cely a po 4 hodinách rozmrazovaní má i relativně dobrou chuť. V Čechách to samé nekupovat, to se nedá jist

Bob

Jídelní vůz ČD jsem využil jednou asi před rokem, obsluha dobrá, jídlo sice chutné, ale zbytek cesty z Bratislavy do Prahy jsem strávil na záchodě. Od té doby mám velké pochybnosti o hygienických podmínkách či skladování jídla v jídelních vozech…

Frantisek

To mohlo být i z něčeho předchozího anebo úplně jiného, nikdy nevíte.

Joker

Španělský ptáček na obrázku se mi jeví poněkud rozlítaný 🙂

Frantisek

Když létá po celém vlaku… 🙂

Karl vB.

Pokud jsou služby restauračních vozů/ oddílů v rozhodovací rovině:
1. Pojede tam ta inzerovaná hospoda, nebo ne?
2. Když pojede, bude otevřená?
3. Když bude otevřená, budou tam mít něco, na co mám chuť?
4. Když to budou mít, jak se bude chovat personál?
– tak je velice těžké vytvořit u cestujících spotřebitelský návyk.
Myslím, že dost cestujících to řeší tím, že s návštěvou restauračního vozu/oddílu raději preventivně ani nepočítá, aby si (s docela velkou pravděpodobností) nenaběhli a zbytečně si tak nezkazili zážitek z cesty; zejména v případě, pokud necestují sami.

David

Zlatej RegioJet v tomhle…

Doctor

Stále ještě ucházející oproti tomu, co jsem kdysi prožil v Avale do Bělehradu. Jídelní vůz srbských železnic.Tam jsem se cítil jako obtížný hmyz, naštěstí mě neotrávili …
Pořád je co zlepšovat.

Juraj

Spousta mínusů, ale je to pravda.
Když je jídelák řazen, funkční, dá se tam dostat, je v něm místo, je naskladněný, není vyprodaný a je fajn obsluha, tak je to super zážitek.
Jenže to je sedm různých proměnných, na které se nedá spoléhat.

Oproti tomu v RJ/LE je to skoro jistota, byť menu je, jaké je. U RJ jsou ale teplá jídla od Cibule docela fajn a LE se zase nebojí obměňovat nabídku, takže se vždy něco zajímavého najde.

rudlafara

Osobně se mi toto vůbec nelíbí….cestuji 1.třídou pro klid a pohodlí. Pojízdný hotel, kdy kolem Vás stále prochází číšník, sedačka se houpe, do vlaku proniká hluk z mezivozí (pokud nejsou dveře rovnou natvrdo zablokované) a vůně jídla, piva, kávy atd je z Vašich věcí cítit venku na hony daleko….takto si jistě cestu 1.třídou nepředstavuji. Chcete li jíst, řešením byl vždy jídelní vůz!!! To už ani nemluvím a trapných bistrovozech, či smůle, když na Vás zůstane místo u průchozích dveří (to je pak na zbláznění). No prostě pod pojmem „Užijte si pohodlí 1třídy…“ to je snad vtip.

Ares

Souhlas, on jídelní vůz má něco do sebe, minimálně obsluha by to měla lepší. Ale chápu, že dopravce si to chce usnadnit a ekonomika provozu je také důležitá.

Aaabbb

Možná se budete divit, ale zkušenost je taková, že jsou vlaky, kde si z 1. třídy nějaký servis z jidelního vozu s donáškou na místo objednají takřka všichni. Minimálně na rj nebo SCP.

Frantisek

Kdyby tam neprocházel kvůli každé jednotlivosti třikrát, také by to bylo příjemnější – pro všechny. Ale je fakt, že vůně a zápachy jídel patří ideálně do jídelny.

Michal

To je tak keď je niekto nesvojprávny a nevie čo chce… Som hladný objednám si jedlo, som smädný objednám si aj piť…. Ok, možno sa mohol čašník spýtať, ale vy-autor tohto trápneho článku tiež mohol oň požiadať sám a nie sa tu odbavovať na personále. Napr. mňa osobne akýkoľvek doplnkový predaj otravuje, nemám ho rád a v žiadnom prípade ho nevyhľadávam. Ak niečo chcem objednám si, ak niečo neviem spýtam sa 🤷🏻‍♂️

Lukas

Tomu sa hovorí štandard, viem že na slovensku také moc nie je

Knížecí rada

Nejsme v pajzlu ale v jídelním voze, takže očekávám, že se personál bude chovat profesionálně a ještě se u toho usmívat. Co na tom po 30 letech od socialistického pohostinství stále není jasné?

Georg
Karl vB.

Někdo se třeba ani nemusí dovtípit o čem mluvíte, protože to v životě ještě nezažil a tak se holt diví a jen mele něco o nesvojprávnosti…

Frantisek

Nebyla tohle donáška po vlaku? Nešlo o jídelní vůz.

Vojtěch

To jsou ty kulturní rozdíly slovenský standard v Čechách už je podprůměr a český standard špičkový ch restaurací na západě je standard. Že cena na západě je často nižší než na tom východě to už jen třešnička na dortu

Aleš Petrovský

Služba se jmenuje ČD restaurant, podle toho čekáte určitý standard. Doplňkový prodej je jedna z hlavních úloh číšníka/stevarda – nejsou to jen nosítka.

Jakub

Pri tych 130 korunach, co ponukaju brigadnikom sa ani necudujem, ze ich profesionalita nie je na takej urovni. You pay peanuts you get monkeys hovoria Anglicania.

Šíleně předražené

Z restaurace pro každého se stala restaurace pro bohaté

Olda_údržbář

#zustantedoma

Georg

restaurace pro kazdeho byl tak mozna urblik, ne jlv.

Petr

A Demková

Juraj

Letní menu je nově i na palubách LE 🙂

spidour

Koukám, že jsem měl kliku, když jsem v Jižním Expresu narazil na obsluhu, která v 1. třídě začala, obešla všechny cestující, vše si zapsala, donesla a pak každých 20 min přišla a zkusila nějaký další prodej. Starší fachman, nebyl problém objednat si anglicky nebo německy, i když bylo vidět, že zná jen slovíčka jen z oboru.

rudlafara

Ano, to jste měl. Hlavně jste měl kliku, že tam bistrovůz vůbec byl zařazen a hlavně, že v něm něco měli, protože ani jedno bohužel není standard!!!!

Vojtěch

Bohužel je to časté i na trati Praha Olomouc

Lukas

To jste mel velke stesti. Jezdim celkem casto Linz-Praha a zpet, pokazde v prvni tride, a musim rict, ze me tam ten personal docela hodne rozciluje. Neuklizi spinave nadobi po predchozich cestujicich, stoly vzdy ulepene, takze jsem se uz naucil mit s sebou vzdy mokry ubrousek, trva jim strasne dlouho, nez si od vas vubec vezmou objednavku, potom na ni stejne zapomenou (ano, pri jedne ceste jsem musel zamestnanci JLV dvakrat pripominat chybejici jidlo), a jsou neuveritelne pomali (objednate si kafe v Summerau a mozna vam ho u Budejovic donesou). Kdyz toho maji hodne, tak vas odbydou, at si pry… Číst vice »

Hubert

To se nám stalo před měsícem u jlv na Budapešti EC Mezi Bratislavou a Břeclaví…. Dva přihřátý neochotní lemplové a jejich totální nezájem o lidi !!! V klidu se v kuchyni mezi sebou bavili stylem : blbe, debile atd, lidi jim museli chodit k pultu aby vůbec mohli zaplatit ,nebylo možné si objednat až po 15 minutách se ten 4 proc. Lenochod dostavil jestli něco chcem !!! O pivo jsme si museli říct také, jinak by jsem byli o žízni !!! Prostě líný neochotní lemplové !!! Měli jsme co dělat aby jsme to stihli sníst před konečnou a zaplatit !!!… Číst vice »

Petr

A půjdete místo nich dělat vy, vždy s usmevem a ochotou obsluhovat nerudné dedky, jako jste vy 🙂

Hubert

Tak na co tam jsou !??
To tam nemusí být když jinde jiní to zvládají !!!

Petr

A kde jací jiní ? 😀 Běžte se zaměstnat do jlv a najdete lepší lidí, kteří se na vás,a přesně si umím představit, jaký typ zákazníka jste, budou vždy usmívat a aktivně se u vás starat 😀 Protože takoví jak vy si ani o to pivo neumí říct asi 😀 Běžte zkusit najít na pracovní trh lepší lidí, hodně štěstí 🙂

Hubert

Kde !??
Třeba když jsem jel Railjetem, byl tam číšník sám a stíhal třikrát tolik než ty dva ignoranti !!!
Byl ochotný a vstřícný ale tamty dva !?
Hrůza !

Karl vB.

Reagujete naprosto nepřiměřeně!
Přímo na místě s panem Hubertem jste nebyl, nevíte, jak to probíhalo, ale hlavně, že pindáte.
Pokud je vám vlastní submisivní přístup, nevnucujte jej ostatním. Pak to to totiž vypadá, jako byste jeden z těch dvou popisovaných veleochotných pinglů, ve zmińovaném vlaku byl právě vy.

Zdeněk

Je vidět že jste mimořádně konfliktní nejen v sekci letectvi:-(

Knížecí rada

Ano, mám-li zaplatit 400 za oběd, resp. 1600 za oběd pro celou rodinu, tak očekávám, že se personál bude chovat profesionálně.

Aleš Petrovský

Myslím, že to jde i bez těch zbytečných urážek, ale se zbytkem souhlasím. Frančízy směrem na Slovensko a Maďarsko jsou většinou tragédie. Vlastně to není bude i v dalším vyprávění o cestě do Slovinska.

Hubert

Víte proč jsem naštvaný!?!
Protože jednou někoho vemu s sebou blízkého abych mu ukázal kvalitu a zážitek s cesty…. oběd za jízdy a místo dobrého dojmu odejdeme oba nasupený co tam ty dva předváděli !!!!
To mám být v klidu ???!!!

Petr

Jo, máte být v klidu a pozvnest se 😀 Bože, tak jste si musel o pivo říct, to je tragédie, snad tu újmu nějak zvládnete 😀 A co děti, nebyly tam, a nemají z toho trauma ? 😀

Karl vB.

Vaše příspěvky plné frustrace naznačují, že hlubokým traumatem je zřejmě poznamenaná především vaše psychika.

Michal Bartoníček

Teda obsluhovat vás je opravdu zážitek.

Honza

Za prvé to, že jako první popíšete sexuální orientaci při kritice ne/obsluhy v restauraci, místo kritiky jejich práce, mě vede k úvaze, že jste zklamaný z toho, že se vás nikdo nepokusil balit a je vám to líto, nebo jste hrozný hulvát bez kouska slušného chování. Za druhé, stále je to restaurace, kde pracují osoby ve službách. Zkusit si vzpomenout na neochotný personál v běžné restauraci, která není zařazena ve vlaku, a potom vaší reakci někde na internetu – jak moc námahy jste si dal s recenzí na špatnou obsluhu, špatně služby apod. Na blbce a flákače holt člověk narazí… Číst vice »

Michal Bartoníček

Veškerou kritiku bych pochopil, ale navážet se a urážet někoho s jinou sexuální orientací je vážně přes čáru. To jste tak ubohý a nízký člověk, že nenajdete vhodnější pojmenování? 👎

Karl vB.

Myslím, že pokud by pan Hubert byl ihned profesionálně obsloužen, měl by nějakou orientaci personálu na háku.
Vzhledem k tomu, že musel čtvrt hodiny čekat, než si ho povedený personál vůbec všimne, věnoval uvedený čas pozorování a poslechu. Co měl také jiného dělat? Upozorńovat na sebe, jako Bolek Polívka ve filmu Kalamita, nebo se naštvaně zvednout a jít pryč?

Honza

Takže první věc, která pana Huberta zajímá po jeho jídle je to, s kým někdo spí nebo nespí a hodnotí lidi podle toho.

Karl vB.

Já si myslím, že ho to vůbec nezajímá, on se chtěl jen slušně najíst a napít.
Můžete prosím uvést důvod, proč by měl kdokoliv na pracovišti svému okolí veřejně presentovat, koho si bere do postele?

Honza

Zkuste si přečíst jeho komentář ještě jednou 😉

Petr Vašek

Jsou nutné ty homofobní invektivy?

Zdeněk

Tolerance menšin nic? Jste absolutni hulvat

Vojtěch

Franchizanti ?

Vojtěch

Na to to rameni jsou nejcasteji

Radek

Podle mého, je v Pendolinu takovýto servis naopak úžasný. Většina stevardů totiž tvrdí, že objednávky v první třídě nejsou jejich práce a cestující je nucen si zajít objednat na bar.
Podobné výmluvy uvádějí u toho, když vyžadují zaplacení předtím, než se člověk do jídla pustí, protože přeci Pendolino není žádná restaurace, ale bistro, kde se musí platit předem.

Aleš Petrovský

To si ale musí nastavit dráhy a nařídit to JLV. Pokud se řekne, že se servis v první třídě proaktivně neposkytuje a bude jen online jako třeba v lowcostu u RJ, tak s tím zákazník bude počítat.

tonda

Ty jantare v IC je horsi servis nez v SC co se tyce rychlosti 1 tridy
Posilat Pendolina na zapad je zverstvo. Ma to byt vlak jen pro SC a lidi co si zaplati…..

Petr

Lidí co si zaplatí ? 😀 Co si zaplatí ? Cože ??? 😀 Lidí co jedou do Plzně neplatí jízdenku nebo co ? 😀

Aleš Petrovský

Jasně, já v té jedničce jel zadarmo. Pak kdo je tu jantar 🙂

Frantisek

Posílat pendolina na ‚vyžehlené‘ tratě, kde téměř nevyužijí svou hlavní přednost, jíž je naklápění, kvůli němuž byla pořízena, ale zato z nich dělat ‚nadvlaky‘, tomu říkám ‚zvěrstvo‘ já. Zlatá zvěř…

Jakub K

Možná by provozovatel mohl dávat % z tržby.

Jakub K

Jako obsluze myšleno.

Aleš Petrovský

Ano, taky způsob. 🙂

Samo

No neviem. To by potom na Metropolitanoch ktore sú franšíza a na 90% tam je majiteľ ktorému ide veľká časť tržieb mal byť dokonalý servis. A pritom je to ešte horšie.

Zdeněk

Bohužel mně nezbývá, než souhlasit (v mém případě především u Railjetů), zvláště v poslední pár měsících pozoruji stejný neaktivní přístup personálu JLV (výjimkám se omlouvám, někde to funguje dokonale, bohužel aktuálně málokdy), a také netuším proč tomu tak v poslední době je.

Pavel

Obávám se, že to není otázka jenom vlaků, ale klesající úrovně služeb v ČR obecně poslední roky. Nejsou lidi, berou každýho, mladí vidí kolem sebe jednodušší formy výdělku…

Jenda

Jestli to nebude tím, že když zaměstnanci ze služeb přišli v březnu 2020 ze dne na den o všechno a neměli z čeho zaplatit nájem, tak od spoluobčanů se akorát dozvěděli, že jestli chtějí peníze, mají si najít pořádnou práci. No a tak si ji našli. Vůbec se jim nedivím.

Petr

Přesně !!! Nedostali od estébáka ani korunu, ale hlavne, že se rozdávaly malé domu důchodcům, protože byli prý „ve středu“ – ano, jediná skupina s vždy zaručeným příjmem ….Pak to tak, s takovým přístupem vlády, dopadá 🙂 A nikdo se těm lidem z gastra nemůže divit

Petr

*ve stresu, autocorect….

Zdeněk

Důchodcům se přidává porad

Vojtěch

Jsem taky nedostal nic… a to jsem dával 6 žádosti… Jo vlastně dostal, už máme druhou kontrolu z FU

Ares

Lidi z gastra brečí furt, viz EET. To bylo nářků, jak musí zdražit, protože si musí koupit pokladnu. Takže tak.

Frantisek

Určitá zmlsanost z bohatých časů tam může být, ale ona ta pokladna není zadarmo. Pokud bych jako hospodský do tehdy nepodváděl, byl bych tím nařízením také naštvaný.

Aleš Petrovský

Jenže to postihlo nás všechny. A v době před covidem už si kamarád stěžoval na úroveň brigádníků v podnicích co má na starosti v porovnání s dobou před cca 15 lety. O to více se musí dbát na školící procesy u lidí, co pro to nemají úplně talent, ale jsou třeba, protože nikdo jiný není. No a samozřejmě je i zaplatit.

Petr

A nabízí vás kamarád i odpovídající mzdu ? 😀 Nebo dává minimální nebo těsně nad to a pak brečí, že se hlásí jen studenti, co nesehnali nic lepšího ? 😀
Ani, covid zasáhl nás všechny, Mě žádné jiné odvětví na tom nebylo tak, jako gastro, jeden den zavřít, pak otevřít, ale pak si zase vzpomenete, že ne, tak vas do druhého dne zavřeme…To, co ti lidi museli s estebakovou vládou zažít, muselo být šílene, ta nejistota atd….Ale hlavně, že „naši senioři“, jak by řekla ministryně Venezuela, dostali desátek, protože byli „ve stresu“ 😀

Frantisek

Bodejť by ne, když je ještě sami stresovali. A při stresu má pak člověk mnohem větší šanci onemocnět. Někomu se to ovšem mohlo náramně hodit…

Olda_údržbář

Ne. Všechny opravdu ne.

Vojtěch

Tak letištní personálu měl shodný problém a dopadlo to stejně. A nemůžou se z toho 2 roky vyhrabat

Ares

Celkově doprava.

Frantisek

Tady bych se ale nedivil, kdyby si příroda trochu i pomohla sama. Přece jen, přemíra naší spotřeby nedoléhá zdaleka jen na nás. Celek možná potřebuje zvolnit.