cargo

Test nového navigačního systému v metru: Východy mají čísla jako exity na dálnicích

Nová navigační tabule v metru (I.P. Pavlova). Autor: DPPNová navigační tabule v metru (I.P. Pavlova). Autor: DPP

Dopravní podnik hl. m. Prahy ve spolupráci s Ropidem testuje ve stanicích metra nový navigační systém. Ten po stanicích I.P.

Zpět na článek
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondra Vaněk

Pokud to bude ve vyhledávačích, tak je to určitě zlepšení, ale nahodilého cestujíciho spíše zajímá číslo linky + konečná (vzor Tržnice v KV), než řešit v kterém čtvrti se zastávka nachází, ale tak je to v Brně na HLN.

Jiří Kocurek

Odělovat názvy apostrofem? Možná běžné v exotických písmech, je-li ale zbytek textu latinkou, tak to moc dobře nevypadá. Čárka, středník, lomítko, svislá čára – to vše je vhodnější. Přimlouval bych se za čárku, jelikož comma separated value (csv) je docela mezinárodní formát. Nebo je snad cílem OCR injection? 😀

Karel

To je ale grafický odpad, to je vážně nenapadlo najmou někoho na novou grafiku? A nemluvilo se kdysi (reaktivně nedávno) o jednotném vizuálním stylu pro celé město včetně metra?

S. Kaisler

„Čísla výstupů DPP a Ropid plánují vložit také do vyhledávačů spojení“. No bez tohohle to bude celkem k ničemu, takže jen aby ten plán splnili …

Martin

Vystup je mi k nicemu, kdyz tam nebude nastupiste nebo zastavka,… Ja vylezu vetsinou spravne, ja cedulim rozumim, spis by se hodil piktogram napr. nadrazi, tramvaje, Autobusu atd… ale kdyz vylezu, rozhlizim se kam mam jit… typicky stanice jako Cerny most, Nadrazi Smichov, atd…

Jiří Kocurek

Však tam ten piktogram je.

Martin

jo jo, ale malinko to cele je chaoticke, na jedne z ceduli clovek chvilku kouka, jestli je to k te sipce nebo k textum…
Ja to myslel jinak, aby clovek vedel, kdyz vyleze ven, kde je, a kterym smerem je navazujici doprava, tam kde je nekolik nastupist… je fajn, ze nekdo pujde po E2, ale pred sebou uvidi terminal mhd, a obchazi jednotlive zastavky… stacil by planek… tak jako jsou prestupni uzly vykreslene na Ropidu…

Filip

Ono to to bude k ničemu když u každého výlezu bude piktogram tramvaje, jako třeba na ipaku. A nevyřeší ti to problém zda jet na štěpánskou nebo na mírák

Martin

A o tom prave mluvim… krome piktobramu by tam mel byt i text a kterym smerem je navazna doprava… To dnes celkem jednoduse na cedulich je – vetsinou – staci oznacit jen vychody pro navstevniky mesta… Nove znaceni je urcite lepsi nez to co bylo na karlaku, ale chce to doladit… Navic by bylo fajn sjednotit symboly v cele Praze, nejen v metru… PS: ta obri cedule se spoustou obrazku na Holesovicich co ukazuje na vychod E1-E3, kde informace zabiraji cca 3/4 plochy a pritom obsahuje 3 radky textu, me jednoduchy neprijde, zvlaste kdyz 1/4 zabira smerovka na metro a… Číst vice »

Y.K.

Proč by to mělo být k ničemu? V řadě měst to funguje skvěle, když Vás třeba Google naviguje městem v místech kde to vůbec neznáte (zvláště když v metru nefunguje GPS). vystupit ve stanici XXX, EXIT YY, 100 m rovně … na tento způsob.

S. Kaisler

Myslel jsem to tak, že to číslování EYY by bylo k ničemu, pokud by to pak do těch navigací typu Google nebylo zaneseno … číslo samo o sobě nic neříká.

Tomáš

Fakt sem si myslel, že to, co máme teď v metru, je snad ten nejhorší a nejhnusnější navigační systém na světě. A že pokud se bude měnit, tak snad jenom k lepšímu. Pokusy byly – dost dlouho na Karlově náměstí vysel testovací navigační systém, po kterym se ale slehla zem a už ho nikdo nikdy nevytáhnul. Dokonce ani nevypadal jako práce z grafickýho v testovací trial verzi. Ale tohle?! Ok, chápu – víc informací. Proti číslování východů se asi taky nedá nic říct. Ale odpusťte mi, já se na to podívam, a vidim jenom bordel. Shluk písmen, nesmyslnejch čáreček jako… Číst vice »

Tomáš

Vysel, zasel, dosel, sysel … sorry za hrůznej překlep.

Jen tak

😀 byl jste někdy dál, než ve slaným?

Tomáš

Wow, trvalo 4 minuty než se tady objevil komentář, na kterej jsem tak dlouho čekal. Ano, byl jsem dál než ve Slaným. Ale vlastně jsem nikdy nebyl ve Slaným… Hm. A teď vydrž, jdu si pro cestovní deníček abych tu mohl flexit, kde všude jsem byl a co všechno jsem viděl a ty mi mohl rozporovat kde všude je to přece horší.

A nebo ne.

Honza

Souhlasím. Po grafické stránce je to katastrofa. Kdejaký student by to navrhl lépe.

Y.K.

Co se týče grafického provedení tak souhlasím. Je to hodně amatérsky spíchnuté, typograficky dost nevyvážené. Nějaký opravdový grafik by to měl krapet uhladit. Na druhou stranu informačně mi to přijde jako značný pokrok.

Jen tak

to místní šotouši nedaj… nikdy se to tak nedělalo a cestujicí budou zmateni.

Michal

Cestujici si toho zrejme ani nevsimnou …

Martin

Presne, ja si toho urcite ani vsimat nebudu, jedina stanice co mi dela problem jsou Letnany, …
Ale az mi nekdo rekne, ze ceka u vystupu E3, tak budu v pytli…

Y.K.

Tak ono to především není pro cestující co v Praze jezdí každý den a znají to tu jak své boty. Je to právě pro ty co bloudí v neznámém městě za pomocí navigace nebo návodů „kudy k nám“.

Libor

Já to ocením i při bloudění na druhém konci města kde jsem po 2.v životě a při výstupu z metra bloudím.

Martin

Ja to chapu, to je v pohode, stacilo pridat k sipkam tohle oznaceni… i kdyz ja vetsinou ve mestech ocenim planky,…

Y.K.

To jo, plánky jsou taky výborné.

Jen tak

cestujici budou naprostoˇv pohode.

jen takova paraftaze na vylevy mistnich sotousu pod clanky o cislovani koleji 🙂

Sotous

To je ale blbost. Takže aby k tomu měl jeden manuál.
Co třeba jako ve Vidni kde mají rovnou u šipek čísla linek?

ngthrn

Čísla linek jsou taky užitečná a bolestivě chybějící, ale poměrně nezávislá věc. Ne vždy chci přestupovat na tramvaj. Občas chci prostě dojít na nějaké místo a je velmi milé, pokud si ho najdu na mapě, podívám se, že nejbližší výstup z metra je E5 a pak prostě následuju tabule. Aktuální označení jsou chaotická a často nejednoznačná, a to i když vím, kde jsou okolo jaké ulice (což dost často nevím, protože jsem nestudoval podrobně celé okolí).

ngthrn

Koneckonců, viz třeba ten můstek, který má výstupů habaděj, z čehož k přestupu na tramvaj se používají tak dva (a všechny linky staví na stejném místě, takže podle linky toho moc nerozliším).

Y.K.

Čísla linek a přestupy chybí a jinde to umí. Jenže argumentace bude, že linkové vedení se příliš často mění, což je pravda a asi ještě nějaký čas bude.