Těsný rozdíl v obří zakázce pro švýcarské dráhy. Siemens vyhrál, Stadler byl dražší jen o 0,6 %
Vizualizace nových dvoupodlažních vlaků pro SBB. Foto: Siemens Mobility

Nové vlaky nahradí soupravy z 90. let minulého století.
To bude za pár let výprodej.
Obávám se, že zrovna ty DPZ budou prodejné jen do šrotu.
To by se u nás nestálo, aby JSV takto o kousek prohrál. No tak třeba Stadler teď upne síly na získání zakázek u nás. Takové pražské příměsto nebo ty štědře dotované vlaky z emisních povolenek by byly hezkým soustem .
Ty nové soupravy od Siemensu jsou nějakou evolucí Desiro HC, nebo úplně nový produkt?
Ještě poznámka – u poslední fotky je špatně popisek – je to DTZ, nikoliv DPZplus.
Vypadá to na hybrid mezi HC a původním Desiro Dosto pro SBB. Švýcaři nepotřebují nástup v úrovni 760 mm, což eliminuje hlavní důvod pro jednopodlažní koncové vozy.