Těsně od tragédie. Strojvedoucí ubrzdil motorový vůz před kamionem na přejezdu

Srážka vlaku s kamionem na přejezdu ve Šluknově. Foto: HZS Ústeckého krajeSrážka vlaku s kamionem na přejezdu ve Šluknově. Foto: HZS Ústeckého kraje

Při mimořádné události bylo pět lidí zraněno.

212 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LKB

Ten strojvedouci je hrdina, klobouk dolu. A, pokud jsem spravne cetl komentare dole, ten prejezd neumoznuje projeti vetsich vozidel, ale neni to pred nim znackou oznacene. To je chaos ne?

Vojta

Co jsem koukal na mapy.cz panorama, tak tam taky nikde zákaz náklaďáků nevidím. Pokud najel do přejezdu včas, tak s tím pak už těžko mohl něoc dělat.

Tomáš Čada

Štěstí v neštěstí strojvedoucí se po druhé narodil a smekám velký klobouk dolů

Anonymus

Bohuzel ridicak dostane jakykoli nouma a ignorant

Pavel

Aha, takže video jen pro fejsbůkáře. Co se dá dělat, nemusím vidět všechno.

Pája

V diskuzi je i odkaz na Twitter a ten spustíte i bez přihlášení

Pavel Mareš

FB taky. Ovšem příspěvek misi být veřejný

axon

ten týpek z kamionu byleze jakoby nic se nestalo , no to mne po*er komu všem daj řidičák a ještě řídit takovýchle mostrum!!

Hans

To je právě ono, že u nás se celkem nic po takové nehodě neděje. Po jakémkoliv incidentu na přejezdu by měl následovat DOŽIVOTNÍ zákaz řízení vozidel! A jak byl dobrý starý dobrý bodový systém s prostupování kuponů za jízdu na červenou, do zákazu vjezdu a podobně hrubé přestupky. Třikrát a dost!!!

Martin

Jaký zákaz vjezdu žádná zakazová není chybu hlavně hledejte jinde

Rese16

Šílené. Když si zkusím představit, jak by to u mě mohlo dopadnout na konci května v Horní Polici, se mi dělá špatně ještě dnes. Ke srážkce s kamionem na přejezdu za neprehledým obloukem chybělo 15 vteřin. Rozhléd na daném místě je jen cca 100 m, traťová rychlost 70 km/h. Jak by dopadly cestující, to si radši ani nezkusím vymalovat.

Pája

Snad se Vám tam nepovedlo potkat dalšího „dovedu“?

Tomáš

Vy nevozíte muže?

medvěd

Kamion zůstal v pasti za přejezdem (nikdo nepředpokládal, že tam budou jezdit větší a delší vozidla). Co na to správce komunikace a dopravní odbor ? Mají spoluvinu.

A.O

Na přejezd nesmíte vjet, jestliže Vám okolností brání bezpečně ho celý přejet

Petr

Tak jak to ten ridic dokazal, kdyz nesmi?

Frantík

Porušil zákon, no…

A.O

Děláte, jakoby zákon nešlo porušit.

Vít Jůza

Což se ovšem také nemusí podařit odhadnout, potíže s přejetím mohou přijít jaksi nečekaně.

A.O

Když si nejsem jistý, nejedu.

rtep

Obávám se, že nečekaně potíže přijdou zejména k těm řidičům, kteří nečekaně nějakým omylem získali řidičák.

Vašek

Velké díky Panu strojvůdci.

Petr

Je super, že máme na každou hloupost předpis a normu (kvůli nim tam nejspíš je šestero výstražnejch světel na čtyřech sloupech) a pak klidně uděláme takovouhle past (jestli tomu dobře rozumím, tak tam zákaz není, přesto že ta cesta je pro kamiony nevhodná z mnoha důvodů).

Pepa

Ten řidič je opravdu vzácný kretén. Důsledek toho, že dnes může řídit kamion každý floutek, který nemá potřebnou praxi z řízení nákladního auta a myslí si, že všude projede. „To mi ukázala navigace“ bezmyšlenkovité řízení kamionu. V případě takového přestupku automaticky zakázat řízení kamionu a před novou odbornou zkouškou praktické přezkoušení z řízení kamionu.

Gale

Jo. Vjel na železniční přejezd, ačkoli situace za přejezdem nedovolovala pokračování v další jízdě, čímž porušil ustanovení §21 odst. 1 písm. f)…
Že ta situace byla způsobená stavebním stavem komunikace a její správce se vysral na svou zákonnou povinnost ten stav označit, to už nikoho netrápí, odnese to řidič. A další a další.
No, aspon si na ty šoféry můžete pěkně od plic zanadávat..

Jiří Černý

Neubrzdil. Stejně do do něho šlehnul.

Procház aka

Neřekl bych šlehnul , kolejové vozidlo není auto už jen kvůli své hmotnosti a nízkým koeficientem potřebného tření nezastaví na tak krátké dráze.Nemluve o vlacích o více jak dvou tisících tun, které mají neprimocinne brzdy tam je reč o stovkách metrů nebo i jednotkách kilometrů.Po reakční době strojvedoucího vlak stále ještě nebrzdi,z technologickych důvodů je zde ještě konstrukční zpoždění v rozvaděčích vzduchu do brzdových válců teprve nezbytném čase brzdové zdrže začnou plnit svou funkci.Tehdy vlak brzdí.Proto je třeba netestovat strojvedoucího jak z hlediska psychické odolnosti nebo reakce.Jde o životy a nejen vaše.

Nastoupil

Tak naštěstí šlo o solo 810 a ta přímočinná brzda reaguje téměř hned. Bohužel ze strany strojvedoucího byly velmi nepříznivé rozhledové poměry, což je i vidět. Rozhoduje každá půlsekunda.

PedrosVozomixos

Když už tak sólo 809

petr

to je slovíčkaření.motor jako motor

petr

no šlehnul,jen se opřel..do měkkýho

Vašek

Škoda, že byl komentář vypípán. Moc z něho nezbylo.

Milan Plíva

Tak řidič dostane jen podmínku protože tam uvízl a nenechal to tam úmyslně spíš se snažil také předejít tomu střetu

Libor

předejít, jak? Ano, chtěl odjet, ale když ví že nemůže dál, tak tam nemá najíždět, překvapuje mně, že tam nebyla značka, která by ho varovala že tam s takhle dlouhou soupravou nemá co dělat, Vím že to v tu chvíli člověka nenapadne, ale mohl to odcouvat zpět, před přejezd.

NightmareFreddy

To jde vidět. Narazil do mě vlak? No co, pohoda, jdu se podívat jinam 😀

Vašek

On se šel podívat, jestli to neprojelo skrz.

Pája

Pokud by se snažil střetu předejít, tak by vůbec nevjel na přejezd, který na jeden rejd nevytočí bez asistence. Tu by jistě zajistila i PČR, přejezdy mají číslo a policisté to vědí l. Už naváděli horší zbloudilce. Taky se dá vylézt a omrknout si to. Jenže to by musel vylézt z budky před najetím na přejezd a ne až po něm. Pro rejpaly: tyhle rozměry jsem kdysi dávno chvíli vozil a fakt to není sranda. Musí se hlavně MYSLET dopředu.

Leinad

Desiro na sračku, fíra těžce zraněný. Šukafon jen lehká zranění. 😀 pořád na ničení aut jsou potřeba tsi čela?

Juraj

A v jaké rychlosti bylo to Desiro, hm?

I'am Groot

56 km/h

Petr Sládek

Ty jelito, umíš vůbec číst?

Martin

To skoro žádný modrogumák neumí….

Urban

Tak dobre, ze ty umis…
Jaka barva gumy je tva?

Martin

Bylo to osobní? Uznávám, že mezi zaměstnanci modré armády je i pár chytrých, příjemných a třeba i usměvavých lidí…. Naprostá většina je ale katastrofa…o iluze při svých cestách přicházím často… naposledy třeba včera…. Ročně českym drahám zaplatím více než 10 tisíc za jízdné, mám pravidelně měsíční jízdenku + si občas kupuji jednorázovou, vlakem jezdím celkem rád… Bohužel zrovna včera mi měsíční o jeden den propadla… Takovou zlomyslnou radost v očích modré gumy, která mi i přes omluvy k jízdnému napařila i pokutu jsem už dlouho neviděl..ano, řekněte že je to má chyba, a že si to mám každý den sám… Číst vice »

Ondra

Jestli se osobně vyjadřuješ stejně hloupě, jako na internetu, tak se ti to snad ani nedá nepřát.. 🙂

Martin

to že mi modrá guma kvůli jeden den propadlé In kartě s radostí dala pokutu nebo jestli vy mi to přejete (a určitě máte také škodolibou radost, jak mě váš kolega bravurně vyhmátl) je mi tak nějak úplně jedno.. tohle je jen špička ledovce různých zážitků…těch mám s národním dopravcem nepočítaně…. Je to váš vlastní obrázek v očíčh „publika“…. Za chvíli třeba už si tu In kartu ani neprodloužím a budu jezdit víc autem. Vtipné je, že úplně stejně jste aktivní i vůči „spoluobčanům“ co neplatí nikdy, nebo se schovávají na záchodě… Ale od nich už hrozí i nejaká ta… Číst vice »

Vašek

Krátce a stručně, zkuste smlouvat s revizorem třeba pražské M H D.

tarten

Když nechápete svou zodpovědnost na tom, že je potřeba mít platnou kartu ve správný den, tak raději autem nejezděte. Tam dopadají principiálně podobné situace situace „no a cóóó, tak jsem to o chvilku přešvihnul a vjel jsem tam zrovínka když padla červená“ o hodně hůř.

Vašek

Já nechám ročně u benzínky kolem 40 tis, přesto po mně chtějí pokaždé zaplatit. Šlendrián!

Martin

Řekl jsem něco takového? To vaše přirovnání poněkud kulhá…

plp

Nyní narazil do návěsu ve kterém asi nebylo nic masivního. Tehdy to desiro narazilo do návěsu plného štěrku, což je zeď. 810 by asi dopadlo velmi zle.

Josef22

Tady někdo dokonce sdílel videa a fotky z nehody. Kamioňák na přejezdu očividně uvízl…
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02BGP2dUpLCQyyTTWQR5uWugJnUuyfvqnWfPydsiTBU1yJqhfDwWiTiRFi4fyC87Vul&id=1713951591

Gale

Tak. Zůstal tam viset, ale jakkoli blbě, byl tam zcela legálně.
Asi zkoušel zkratku do Němec a odbočka do Mlýnské ho zmátla. To se docela dá pochopit.
No, snad už taky nebudou Šluknovští tolik šetřit značkami..

Jirka P

Zcela legálně těžko, když porušil hned několik ustanovení z. 361/2000 sb.

M19

Která?

A.O

§24, odst. 4
§28 odst. 1 a odst. 4
§29 odst. 1 písmena f

tarten

Určitě §28 odst. 1 a §29 odst. 1 písmena f.
Ostatní ale nedává moc smysl.

A.O

Pokud si není řidič jistý, že může za přejezdem bezpečně pokračovat v jízdě, nesmí na něj vjet.

Mirek Zv.

Myslím, že bych v Čechách našel 50 přejezdů, za kterými je do 8 m umístěná značka Dej přednost v jízdě. A to je pro správce komunikací úplně v pohodě… Copak když je to z bídné vedlejší uličky, ale když v Berouně na Závodí musely na kolejích postávat mezi závorami autobusy, aby daly přednost provozu na celkem zbytečně jako hlavní označené ulici. Snad už je to tam jinak (?)

petr

no,štěstí v neštěstí.téměř nulová rychlost a do měkkého…aspoň že tak

Martin Šlajch

Je tu někdo normální? Idioty zajímá jestli to byl cizinec, ale ne proč se ta nehoda stala. A to v tom špatném článku není. Hlavně že máte oko na fotky a víte kolik by měl dostat

rtep

Soudce asi dost těžko bude trápit, proč se na tom přejezdu ocitl. Možná tam vjel ve chvíli, kdy přejetd ještě neblikal, ale nic to nezmění na tom, že na tom přejezdu byl poté.
Jednoznačně způsobil obecné ohrožení, za to nemůže ani přejezd ani strojvedoucí. Bylo tam „jen“ 5 zraněných, mohlo tam být klidně 5 mrtvých.

Jiří

To se mě nedávno stalo, vjel jsem na přejezd za bílého světla, na přejezdu jsem uslyšel zvukový signál červené a tak jsem se při výjezdu z přejezdu podíval do zrcátka a ejhle, blikala červená.

Aleš

Tak jste se lekl, dupl na brzdu, utekl a auto tam nechal? Nebo jste normálně odjel? A ono mezi bílým a červeným je nulová prodleva, takže to co popisujete, je naprosto normální situace.

Aleš

Tak jste se lekl, dupl na brzdu, utekl a auto tam nechal? Nebo jste normálně odjel? A ono mezi bílým a červeným je nulová prodleva, takže to co popisujete, je naprosto normální situace.

Pivlis

Tohle se mi stane na přejezdu u našeho domu 10x do roka, podstatné je, že vjíždím na bílou a rozhlédnu se.

A.O

To, co popisujete je ale v pořádku a normální. Prostě jste neprodleně opustil přejezd, jak se má.
Jestliže ale v tomto případě uvízl řidič na přejezdu, ještě před tím, než začal „blikat“ a věděl, že se z něj nebude moci dostat, měl udělat vše proto, aby neohrozil drážní vozidlo. Tedy alespoň zavolat 158 a říct, co se stalo. Možná by se dalo upozornit strojvedoucího a nemuselo dojít ke zranění pěti osob.
Chybovat je ale lidské.
Nechme na soudech a znalcích ať to posoudí a učiní rozhodnutí.

Mirek Zv.

Nedalo. Strojvedoucího by se dalo upozornit leda kdyby správně odhadl směr a popoběhl proti vlaku, jenže on se snažil odjet, tak spíš někdo z těch filmařů mohl využít svoji pohotovost k lepšímu účelu.
Jenže, bylo by to nejspíš jen pro člověka, co už párkrát po náspu prošel a má nějakou představu, jak běžet po štěrku a pak se natlačit do kopřiv nebo trní. V obci by to jinak nešlo, takže to je také značné riziko a nelze to po každém chtít. A ten směr příjezdu taky těžko odhadnout.

Leinad

Naopak, soudce bude zajímat zavinění.

XYYY

Soudce si to přečte v obžalovacím spise obsahujícím policejní výslechy … ptát se ho na to výslovně nemusí.
Pokud nedojde ke zranění osob, základním trestem by mělo být zabavení vozidla.
To bude viníka bolet víc než nějaká pokuta.

A.O

Zabavení vozidla, kterého není majitelem? To tak trochu nejde. Ale zákaz řízení na pár let by mohl být adekvátní trest.

rtep

To ano. A určut viníka bude v tomto případě snadné.

Leinad

Víte že auto nemělo závadu? Okolnosti které předcházely dění na videu?

A.O

Vzhledem k tomu, že byl schopen couvat, lze předpokládat, že vozidlo poruchu nemělo.
Spíš nebyl schopen za přejezdem pokračovat, což není polehčující okolnost.

M19

Ještě že nejste soudce, to by bylo nespravedlivě odsouzených, než by vás kárný senát zbavil taláru…

rtep

:-)))
Jo tak on za to ten chudinka šofér nemůže?
Ono mu tam to auto asi vjelo samo, že?

M19

To si opravdu myslíte? Jsem netušil, že víte jak to přesně bylo. Nevíte proč tam zůstal stát atd., ale už přesně víte kdo za to může… Strojvedoucí jsou také chudáček? Za všechny přejetí červené přece může voda, sníh, mráz… I kdyby měl strojvedoucí tři promile, že?

rtep

Ono se stačí podívat na to video. Opravdu nezůstal stát, jen ty jeho obě levé ručičky ve spojení s hlavičkou za volant nepatří ani omylem.

A strojvedoucí rozhodně nikdy a nijak neobhajuji. Znám jich z minulosti a současnosti opravdu hodně a někteří z nich té odpovědnosti opravdu moc nepobrali. Alkohol už si troufne sice jen málokterý (za komoušů to bylo dost časté), ale možná ještě horším prohřeškem je mobil v ruce.
Naštěstí většina z nich odpovědná ale je.

Tomáš K.

Mobil v ruce – no spíše dnes tablet a pracovně mnohdy

M19

Nebo you karate o něčem o čem netušíte nic víc, než průměrný řidič osobáku. A co ti čumilové kolem? Proč nesignalizovali vlaku stůj zastav všemi prostředky? Proto byste nemohl být soudce, protože děláte jednoznačné závěry jen na základě jednoho dvou videí. A to z těch videí nejsou patrné předešlé události. Jasno ale máte. Kolik strojvůdců čelil stíhání za dívání do mobilu jež zapříčinilo nehodu?

rtep

Soudce bych opravdu nemohl být a zejména nechtěl být.
A k otázce toho stíhání strojvedoucích – nezajímám se o tato čísla, proč také? Třeba u nás na Šumavě to byl nejméně jeden případ. Ten člověk už naštěstí strojvedoucího nedělá.

tarten

A jak by ti dráhou nepolíbení čumilové podle vás asi měli signalizovat návěst a hlavně kde? Leda by běželi po kolejích proti vlaku a nechali se přejet.

Petr

Kdyby to soudce nezajímalo, tak by tam vůbec nemusel bejt.

tarten

Ale ano, soudce bude zajímat, proč se na tom přejezdu octl, když bude zjišťovat úmysl.

Gargy

Když je dokázáno že Poláci na přejezdech..se chovají jak hovada..asi co ty inženýre?

Honza

Nesmrtelný šukafon 🙂

I'am Groot

Jinak už je trať zprovozněna

plp

Je to tenhle prejezd. Co tam řidič pohledával bůh suď.
Mlýnská
https://mapy.cz/s/makugojapa

Vladki

Připadá mi to, ze se nedokázal vytočit, tak si couvnul, aby si líp najel a už to nestihl. Možná chtěl vycouvat ale viděl že už to nedá tak tam radši nechal přívěs než aby nechal nabourat kabinu.

Filip Jirsák

Ne, o tom přijíždějícím vlaku evidentně vůbec nevěděl. To by nerovnal tahač, ale aspoň by vypadl z kabiny. Zachránily ho ty osobáky za ním, kterým se potřeboval vyhnout a při couvání zastavil. Kdyby mohl pokračovat v couvání, možná by ten vlak trefil kabinu.
Možná nezaznamenal ani to, že přejezd začal zvonit, každopádně na to nijak nezareagoval.

dopravopat

To na nulovú rýchlosť nevyzerá. Ale strojvodcovi pochvalu za okamžité použitie rýchlobrzdy a zabránenie väčším škodám alebo úrazom.

dopravopat

Napísal som príspevok, ktorý nebol ovlyvnený mojou (pochopiteľnou) nenávisťou k šukafonom. Aj tak som dostal -1. Nevadí. Myslel som to úprimne. Lebo život je dôležitejší než môj názor na šukafon. Prajem krásny víkend všetkým! 🙂

Elb

To je nehoda, že by ten vlak klidně mohl hned pokračovat dál, když by se to nemuselo vyšetřovat, zavřít kvůli tomu trať, přejezd, zavádět autobusy a zpoždění.

V. K.

5 zraněných není žádná legrace. Musí proběhnout řádné vyšetřování, aby pachatel mohl být spravedlivě potrestán a cestující dostali náhradu škody.

I'am Groot

Fouká vzduch z potrubí a to dost, asi neschopný nebo ne?
Některé příspěvky vážně ehm

Leinad

A jak se to odváží? Zajistit čubou, povolit brzdy, spřáhnout a nepoužívat vzduch? 😀

Pája

Myslíte po skončení vyšetřování? Pokud vzduch utíká nejen kvůli hadicím (ty se dají vyměnit i na místě), tak lehoučký vůz jako je tenhle jde vzít podobně jako vůz s vypnutou brzdou. Obecně Vám musejí nějak rozumně vycházet brzdící procenta celého vlaku, který to poveze pryč. Bez toho se z místa nesmí odjet. Pokud by to s váhou nevyšlo na samotnou mašinu a nebyl tam nehodový pomocný vlak, tak holt musíte k té mašině vzít „něco“ s funkční brzdou.

petr

nenene…jednou je to nehodová událost!a šmitec,to je bez diskuze

Adam

mě by zajímalo jestli ten kamioňák byl PL nebo UK ,ale je to šikovně vyfocený

Aleš

Možná to byl po matce bosenský Srb, po dědečkovi z otcovy strany bosenský Chorvat a po babičce z otcovy strany Bosňák, s rakouským občanstvím, žijící v Německu. Už jste spokojený nebo se vám naopak zvedl tlak?

Karel

Byl to americký Ital

Jan Sova

Jako United Kingdom ?

I'am Groot

Rumun

Démon

Za to prostě musí být kriminál na 2 roky jinak tam budou jezdit na červenou ti idioti a budou …

M19

Pokud by se něco stalo, tak jim kriminál samozřejmě hrozí.

Premek

5 zraněných je podle vás málo ???

Petr

Nesmysl. Kdyz jim je fuk, ze z nich vlak muze udelat sekanou, proc by se bali kriminalu?

rtep

Ono to tak asi ty 2 roky budou. Jde o trestný čin obecného ohrožení a vzhledem k množství zraněných na to podmínky stačit nebude.
Smutné je, že časem tomu řidiči vrátí papíry.

A.O

Nutno podotknout, že se bude spíše jednat o obecné ohrožení z nedbalosti

XYYY

Na prvním místě by v těchto případech mělo být zabavení vozidla. To bude bolet řidiče víc než nějaká pokuta … zejména v případě vozidla zaměstnavatele …

Podmínka je v podstatě o ničem, kriminál natvrdo zatěžuje tuzemského daňového poplatníka …

Rychlé Eso

Dneska je celkem blbej den, jel jsem vlakem z Brna směr Uherské Hradiště. A co čert nechtěl, bába si myslela, že jsme ve stanici a začala vystupovat no a vlak se rozjel a bába spadla pod vůz a ten jí amputoval nohu. Samozřejmě to ke všemu byly Honeckery a průvodčí nám 40 nic neřekl.

Rychlé Eso

40 minut nic neřekl.

Patrik

Co byste řekl, že pro toho pruvodciho je v takové situaci priorita? – poskytnout tomu člověku první pomoc nebo chodit po vlaku a vysvětlovat něco cestujícím?

Filip Jirsák

Poskytovat 40 minut první pomoc? Dojezdový čas IZS je 15 minut.

Gargy

Co ti bude vykládat?

Filip Jirsák

Odhad toho, co bude dál – kdy vlak pojede dál nebo jaká bude zajištěna náhradní doprava.

Elb

Vystupovala do pole nebo jak?

Honza

Honeckery nemají SSOD?

idk123

ne

Karel

Honeckery nemají přímo SSOD, ale mají už z výroby blokování dveří za jízdy – viz např. https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_Bdmtee281,_275_%C4%8CD
Nechápu tedy, jak se jí to mohlo podařit?

vbb

Co na tom nechápete? Ona je neotevírala ve 100kilometrové rychlosti.
Za stání dveře otevřít jdou, zavírá je protismyk při 5 km/h. A to na spadnutí pod kola bohatě stačí.

Aleš

tohle oceňuju u RGJ, že když vlak mimořádně zastaví, ihned to hlásí s tím, ať cestující nevystupují. Kdyby se takhle chovaly ČD, tak má ženská stále svoji nohu.

Michal

ČD se takhle chovají, ale v normálních vozech a ne v těch šrotech, co na regionálních tratích běžně jezdí.

Aleš

Tak si mají do těch šrotů nainstalovat rozhlas, to že tam není je součást toho chování.

Michal

V 854 je rozhlas a nikdy ho nepoužívali na nic jiného, než hlášení následující stanice.

Navíc, záchody ve starých vlacích jsou na úrovni středověku a tehdy žádné rozhlasy neexistovaly.

Leinad

Vlakový rozhlas měl už Žabotlam.

Michal

Ale já se nebavím o tom, jestli tam ten rozhlas je, ale jestli ho používají. O víkendu jsem jel po druhém koridoru a po zastavení hned hlásili, že kvůli současné situaci a že nemáme vystupovat. Oproti tomu, v 854 jsme už z různých důvodů zastavili několikrát a nikdo nikdy nic neřekl.

FP1

V 854 není potřeba nic hlásit, protože dveře ovládá strojvedoucí, takže když zastaví, tak je akorát neodblokuje, takže není potřeba hlášení o tom, ať cestující nevystupují.

Michal

Tady nejde jenom o dveře, ale o info pro cestující. Ty snad mají právo vědět, proč vlak někde z ničeho nic zastavil nebo na zastávce stojí déle než by měl. Osobně mám hned několik těchto zkušeností.

Lukáš

Až četa bude mít informace proč mimořádně stojí, řekne Vám to. Jenže oni to ve většině případů neví a dovolat se třeba dispečerovi nejde. A přece nechcete aby Vám hlásili že vlak stojí protože má na stůj a pojede za 3 minuty až postaví cestu.

vbb

Četa v tomto případě nevěděla, že přejeli bábu a že za 10 minut se rozhodně nepojede???

Michal

Jednou jsme zastavili minimálně na 10 minut kvůli bordelu na kolejích, který musel strojvůdce uklidit. A zjistil jsem to čistě náhodou, když se o tom bavil s výpravčím na následující stanici. A přesto nám nebylo nic řečeno.

Michal

Nebylo to tak dávno, co jsem jel z Brna po 340. A z ničeho nic jsme zastavili a stáli asi 20 minut. Následně jsme ještě stáli 10 minut v následující stanici, kde jsme ani neměli zastavovat a dodnes nevím, co byl za problém, protože nám nikdo nic neřekl.

Filip Jirsák

To, že četa ty informace nemá, je chyba. Je to druhá nejdůležitější věc, hned po zajištění bezpečnosti. Nikdo nechce, aby se řešilo 3minutové stání před stůj, ale pokud tam vlak stojí třeba deset minut nebo víc, má být informování naprostou samozřejmostí.

Že se něco stane cestující pochopí. Že nejsou informováni, to se pochopit nedá – a to je důvod, proč má dráha takovou pověst, jakou má.

XYYY

A proč by se mělo NĚCO hlásit … ?

Michal

Pro info. Cestující má snad právo vědět, proč vlak neplánovaně zastavil. Na druhou stranu, mimo koridory se ČD běžně chovají k cestujícím jak k dobytku, tak proč by jim něco říkali.

Filip Jirsák

Protože v tom vlaku jsou živí lidé.
Vy se cítíte dobře, když vás někdo někam zavře, nepustí vás ven a vy nevíte, jak dlouho tam budete?

Pája

Tak mně s těmi pindy akorát s…ou. Notabene když ta žluťákova plechová huba přeje „klidnou a ničím nerušenou cestu“ . Ovšem bezpečnostní přínos toho hlášení nezpochybňuju a pravděpodobně by to mohlo oné paní zachránit nohu a možná i život.

XYYY

Měl ? … a vy jste ho někdy slyšel fungovat …

Já, jako pracovník vlakové čety, který by ho měl obsluhovat, jsem z jeho obsluhy nebyl nikdy proškolen.

Vlakový rozhlas je v ešusech ….

Leinad

Osobně jsem to neslyšel, je to spíše z článku.

Pája

Tak ono je toho víc a třeba v InterPanterech četa při problému rozhlas používá. Ale v Honeckerově pomstě jsem fakt hlášení ještě neslyšel.

Karel

Ze všech tady diskutujícících je mi na zvracení. Banda debilních chytrolínů, co si myslí, že mají za každou okolností pravdu. Realitu provozu poznali pouze z okénka rychlíku a protože v dnešní době je moderní se ke všemu vyjadřovat, ne-li každému do toho kecat, tak máme kauzu, z které se novináři jí podobní honičí za senzací mají čím chlubit, ať žije demokracie a sociální sítě. Hlavně, že teče krev. Je mi z naší společnosti na zvracení!!!

Michal

Mně je na zvracení z fungování ČD. Když musíte pravidelně jezdit po regionální trati, na které se za toto století (a více) nic nezměnilo a výpočet ceny je jen nechutné oškubávání, tak si vybudujete jistou dávku averze. O to hůř, když je to v kraji, který na to kašle.

vbb

A vy si o sobě taky myslíte, že máte pravdu?
Nebo jste ta zářná výjimka, která ví, že pravdu nemá?

Je-li vám na zvracení, tak zkuste Kinedryl nebo Famosan.

XYYY

Nastudujte si slovníku spisovné češtiny význam slova „šrot“.
ŠROT z podstaty věci nemůže být funkční zařízení … zejména tam, kde se na technologický celek / vozidlo vztahují náročné technické předpisy.

Michal

A Vy snad považujete staré soupravy ČD za funkční? Vždyť i tlačítkový mobil je spolehlivější.

Lukáš

ČD hlásit že nemáte vystupovat v plno vlacích nemusí protože používají ssod tb0 nebo tbs, ta tb5 je už jen u starých vozů nebo když je mimořádně zařazený starý vůz do soupravy. Narozdíl od RJ kde si honí triko jak mají super vozy a mašiny ale jezdí na tb5 hlášení je úplně k ničemu když ho nikdo neposlouchá mobil a sluchátka to je základ.

Graylag

Hlavně hlášení o tom, že se nemá vystupovat určitě není bezpečnostní prvek, ale spíše jakýsi doplněk. Že vlak není u nástupiště ale v poli pozná i slepec, a že není chytré do toho pole vystupovat vědí i děti.

V opačném případě by se muselo hlásit i že cestující nemá strkat prsty do zásuvky, ruce do dveří a hlavu do záchoda.

Aleš

OK. A co ta paní s ujetou nohou, jak Vám pasuje do toho Vašeho tvrzení? Jako že pokud nepozná, že je v poli, nemá lézt do vlaku?

Graylag

A vy si opravdu myslíte, že to ta paní nepoznala? Nebuďte tak naivní.

Michal

Ano, v ČD nic nehlásí, takže cestující ani neví, jaká stanice bude následovat. Jednou jsem kvůli tomu málem vystoupil ve špatné stanici. To je podle Vás v pohodě, zvláště po tmě?

Pája

Bez sluchátek se cesta žluťákem přežít nedá, vlastní zkušenost 😀

XYYY

RGJ má soupravy „honecker“ …. ?
Jste příliš útlocitný, proč by se mělo hlásit, že vlak zastavil u oddílového návěstidla, vjezdového návěstidla.
Hlásící zaměstnanec ČD stejně často mele nesmysly.

Vlak zastaví u návěstidla = dopravních důvodů, hlásí se, že vlak zastavil z důvodu stavebních prací …

Více než století se ve vlacích nic nehlásilo a taky to šlo … V západoevropském zahraničí se taky nic při prostém zastavení na trati nehlásí.

vbb

Víc než století se cestující obešli bez klimatizace, zásuvek či wifi. 50 let se obešli v zimě bez topení. 20 let se ve 4. třídě obešli i bez lavic a bez střechy.
Závěr: dnešní cestující jsou zhýčkaní a nízkostěnný uhlák s bednami na sezení jim musí stačit, naši prapradědové neměli ani ty bedny.
Souhlasíte? 🙁

***** Petr

Jasně. A před dve stě lety se chodilo pěšky a jezdilo na koních. Toto bude asi styl uvažování se kterým ČD službou a kvalitou neprorazí. Málo kdy se vidí firma kde management začíná chápat a zakonzervování destruktori ve výkonu uplatní paragraf jedná . Klima je standart a blb co k ní otevře okno.

Michal

Nemyslíte si, že doba jaksi pokročila? 20. století už dávno skončilo. Navíc, bez zásuvek a wi-fi se ve vlaku cestovat dá, bez klimatizace v létě NE. A ČD ještě na tom vydělávají, když všechno hází do druhé třídy.

vbb

To ale nevysvětlujte mě, ale panu XYYY 😉

Michal

Jenom jsem poukazoval na tu klimatizaci. Bez topení se ve vlaku cestovat dá (kdy tady navíc byla nějaká krutá zima), v létě bez klimatizace je to na zdechnutí. A to že v minulosti to ve vlacích vůbec nebylo, není argument.

vbb

Já to vidím naopak. Bez topení se jezdit fakt nedá, proto se taky topení instalovalo už poměrně záhy. Bez klimošky to vydrželo skoro 150 let. Samozřejmě, dnes je komfort nezbytnbostí, jinak se dráze většina lidí vyhne, což před 50 a více lety ještě tak moc nehrozilo. A krutá zima? Vzpomeňte na rok 2012? a námrazu. Bylo okolo nuly, osobní vlaky tahaly kocouři a čmeláci, netopilo se, a těch nemocí z toho… Nemusí být -20, na sezení je dostatečná zima i v +14 (to taky byla teplota, při které nás pouštěli ze školy domů, když nešlo topení. Byla fakt kosa. Čím… Číst vice »

Aleš

Pánové zřejmě mají nízké IQ = nepochopili Vaši ironii

Graylag

Každý včetně slepce s holí nejpozději po otevření dveří pozná, že vlak stojí někde v poli a ne u nástupiště. Pokud bába přesto vystupovala, tak to bylo pravděpodobně protože si chtěla zkrátit cestu ze zastávky domů. Případně ještě mohla být tak nalitá, že by to nepoznala, ale to by ji zrovna moc neomlouvalo.
Absence hlášení za takovou blbou nehodu fakt nemůže. Hlásí se spíše pro připomenutí a odrazení těch, co by to přesto chtěli zkusit, ale nemůže suplovat zdravý rozum a pud sebezáchovy.

Ketchup1970

Hlásí to i ZSSK

Michal

Jezdi vlakem po 340 je na h*vno za každých okolností.

M19

A který vlak to byl a kde se to stalo? Taková vážná nehoda a nikde ani stopa po ní? Hasiči i záchranka mlčí…

Vít Jůza

Ješ selháním hasičů i záchranky, pokud nemlčí.

M19

Jo, takže celý jejích tiskový servis je selhání? Mají mlčet o osobních údajích a ne o události jako takové. Nejsme v Rusku…

V. K.
Pája

Potkali se Pan strojvedoucí a retard za kormidlem. Jeden z nich by dnes měl slavit druhé narozky a ten myslitel v tahači to není.

Gwann

Tak umelec to je v každém případě…nemá nejspíš za volantem necehobtak velkého co dělat. Já taky nejsem pilot…a má to spoustu dobrých duvodu

Marana_CZE

Kde jsou prosím ti lidi, co tvrdí, že na regionální tratě je zbytečná norma TSI? Mít méně štěstí, tak z té 810 neodejdou…

Tomtur

Ok,ale pak skončí arriva se svými popelnicemi 845, 628 a také LDB – Trilex s 642.

***** Petr

Nemusíš brečet ke konkurenci a jejich pár vlakům kdy za tvého předpokladu by ČD odvezli tak 5% výkonů

Tomtur

Ale třeba zrovna těmi nenáviděnými 814.

***** Petr

Jasně Tomture , reinkarnovaná 810 , to je šoto hightech přetížených českých lokálek. Nikdo nevyrobil nikde na světě nic lepšího a už od doby vzniku matky samotné to zvláště cestující se slzou v oku odbivují.

Elb

Kvůli 810 a 814 se tu nezavřely tisíce km tratí jako v Polsku, Německu..

Oce

Tak se holt zavřou o pár desítek let déle. To znamená někdy v brzké době. A drtivé většině lidí vlastně ani chybět nebudou.

Elb

Až tady kvůli elektromobilitě a elektrosajuzu IAD podraží na dvoj až trojnásobek, tak se velká část veřejné dopravy začne pěkně plnit.

***** Petr

To nevidím jako výhodu

Tomáš

No já taky ne, ale takový je plán.
Přece nebude každý Jouda v 15 let staré Oktávce ucpávat cesty a zabírat parkovací místa pokrokovým greendýlníkům. Stačí, když jim bude z daní přispívat na dotaci na jejich nový elektrovůz.

Michal

To je výhoda. Nemyslíte si, že cestující mají právo na něco lepšího než jezdit trabantem?

Elb

Nic jako veřejná doprava není právo.

Tomtur

Místře, ale 814 je na tom defirmační zónou lépe než desiro. Důvod zkus hádat.

Gargy

Určitě ne inženýre

Jiří Kocurek

TSI normy se ale neuplatňují zpětně. Kdyby ano, tak se ČD položí.

Anonym ze severu

Jedině dobře.

David Koňařík

Je to smutné, ale i zlepšení bezpečnostní se musí „vyplatit“. Drahá náhrada vozidel se nemusí vyplatit ani díky potentiálně menšímu počtu úmrtí.

Elb

Náraz ve 20-30 km/h do nějakých palet přes nárazníky? To by na životě neohrozilo ano strojvedoucího, tak nekecejte..

PvvS

A o pár metrů vedle ? Do kabiny / motoru ? A co když tam místo palet bude třebas sklápěč s pískem ?

Elb

Samotný rám s nárazníky bude mít takovou deformační zónu, že v takto vysokých rychlostech jako 20-30 km/h maximálně po brždění z lokálkových 40-60 km/h snad taky ne.

Gtggg

Crash testy u aut se dělají v 50

Vojtěch Suchan

Tsi není norma. Norma je ČSN EN 15227. A lehké vozidlo v C-III by do toho kamionu zaprvé ani nenarazilo, a zadruhé je tak strokrát odolnější, než 810.

Lesan

Rozhodně to má lepší konec než jiné podobné události, ale nebude na něm mít větší podíl štěstí než ta „ruční práce“? Pokud vjede kamion před rychlík jedoucí stovkou, ani ten nejlepší fíra vlak nezastaví, fyziku neohne. Tady byly k tomuto konci jistě předpoklady (nižší rychlost vlaku, nebo dlouhý pobyt kamionu na přejezdu, dobrý rozhled z vlaku..) a bylo jich plně využito.

jerry

Dokázal byste to vyjádřit v procentech? 😀 Prostě se to zadařilo a díky za to.

Gwann

Mno, obecně ohrožení by tomu polovodiči moc sluselo

Jiří Kocurek

Šotovyšetřování ukončeno.

Gwann

Jako je tu šance, že se mu podelal vergl na přejezdu, fakt je. Ale asi 1%.

Dokud ty polovodiče co si myslí, že mají 9 životu, nenaučime, že nemají…tak tu obdobně existence jako Polák ve studence a Srb v Uhříněvsi budou škodit navždy.

rtep

Tomu se opravdu nevyhne.

A.O

No, jednoznačně to nebyl úmysl. Takže jestli něco, tak obecné ohrožení z nedbalosti.

Pája

Za tohle zaslouží Pan strojvedoucí potlesk. Takhle se to jen tak někomu nepodaří.

Evin

Navíc díky tomu oblouku musel reagovat opravdu bleskurychle.

Hodně štěstí

Pokud řidič kamionu neměl poruchu, tak je opravdu psychopat.

tarten

Tak to o poruchu šlo v každém případě.

Tomtur

Už ve škole, ale se naučil jen kroutit volantem a ani to nezvládnul.

Jiří Kocurek

Jak pak se asi dostane zboží do obchodu? Kdyby se všichni lépe učili a nikdo nebyl řidičem, tak by …

… museli na pole s motykou, aby neumřeli hlady.

***** Petr

Přesně. A protože nedokážeš držet přímý směr a k tomu koordinovat pohyby rukou i nohou dohromady tak pilotuješ vlak a oni ti ho teď poškrábali. Na pohyb pákou když nezvládneš volant fakt potřebuješ minimálně doktorát. Porucha stroje Tě nenapadla? Nebo myslíš, že chtěl rozleštit plachtu nárazníkem?

Karel

Takový h poruch už bylo. Jeden jel z Itálie a brzdy se mu porouchaly 50 před přejezdem v Čechách.

Jiří Kocurek

Zkuste si nastudovat, co to psychopat doopravdy je.

Bodne vás do břicha, protože jste ho nepozdravil. Jakože za trest, za špatné chování.

Koro

Na FB letí video ze srážky. Motal se tam jak idiot

Jiří Kocurek

Porucha převodovky? To by se inteligentnímu člověku přece nestalo.

🗺️ Petr

Řidič kamionu má dlouhodobou poruchu vedení.