Tesla šokovala investory. Po velkých ztrátách začala vydělávat. Poprvé za pět let
Tesla Model 3. Foto: Tesla
Výrobce elektromobilů Tesla vykázala třetí čtvrtletí zisk 312 milionů dolarů a s tržbami 6,8 miliard dolarů výrazně překonal odhady analytiků.
Nepochyboval jsem o tom, že Tesla přežije. Sleduji počínání Muskovo už dlouhou dobu, v podstatě od začátku samotné Tesly, přečetl jsem o něm už hodně a vím, že tenhle chlap je schopný udělat cokoliv, aby uspěl. I to, co by kdokoliv jiný považoval za šílenost.
Ostatně jak jednou opověděl v jednom rozhovor na otázku, jestli někdy uvažoval o tom, že to vzdá: “ Nikdy, nikdy! Radši bych umřel, než bych se vzdal.“
tak to jsou skvělé zprávy! nemusím mít výfuk ani na autě, ani v Prunéřově, budu jezdit na čistou energii z Dukovan. a to vše už za celkem přijatelný peníz, na rozdíl od předchozí produkce Tesly… jediná škoda, že jsem ji zase až tolik nevěřil jako konceptu nefosilních motorů a nekoupil jsem i nějaké akcie…
přijatelný peníz je podle tebe kolik?
Na auto za 650 tisic se da vydelat za 2-3 mesice – pokud clovek neni pumpa 🙂
Tesla je uzasna – jen nabijeci infrastruktura je neralna
Troll?
Jestli on celý ten příspěvek pana Nekdo není takový malý špílec…
Přijatelný peníz ve srovnání s ostatními luxusními auty. Tesla od začátku staví svoje modely jako nejlepší auto za danou cenu bez ohledu na typ pohonu, nejen proto že se to vyplatí provozně. Tahle strategie se právě zúročuje, většina lidí co se Teslou projede tak jí pak chce koupit. U nás je samozřejmě problém s podstatně menší kupní silou, ale na západ od nás je Model 3 opravdu za přijatelný peníz. I tak se může uchytit v ČR, jelikož provozní náklady u nás vycházejí na jednu desetinu toho co spalovací modely. Takže kdo má velký nájezd tak se mu to vrátí,… Číst vice »
dekuji, takhle jsem to myslel. jinak $40k (byt je americka cena) za auto v tehle tride neni uplne nerealne…
Nekdo, pokud je Tesla tak dobrá jak píšeš, tak se stále do ní vyplatí investovat ne ?
Ale jedna vlaštovka jaro nedělá a příští kvartál může být zase mizerný, já bych na to neměl nervy.
Obecně v automobilovém průmyslu je velmi vysoká konkurence (žádný „wide moat“) a velká cykličnost.
Z dopravy mám raději třeba severoamerické železnice a potrubáky.
asi ano, ja jsem to proste nerozeznal jako prilezitost dostatecne brzo. ale koupil jsem si alespon par akcii CEZ-u, takze at uz elektroauta bude vyrabet kdo chce, tak alespon vydelam na rostouci poptavce elektriny. a kdyz uvazime jak rostou ceny emisnich povolenek, tak cim zelenejsi portfolio (zde radim jadro a vodu) zdroju ma ten ktery producent, tak tim vice na tom vydela…