Automobilový průmysl Automobily Elektromobilita

Tesla šokovala investory. Po velkých ztrátách začala vydělávat. Poprvé za pět let

Tesla Model 3. Foto: Tesla
Tesla Model 3. Foto: Tesla

Výrobce elektromobilů Tesla vykázala třetí čtvrtletí zisk 312 milionů dolarů a s tržbami 6,8 miliard dolarů výrazně překonal odhady analytiků. Jde o velké překvapení: podle ceny akcií nejnadhodnocenější automobilka světa dosud vydělala ve své historii jen ve třech čtvrtletích.

Tesla zveřejnila výsledky ve zprávě pro investory, její publikaci posunula firma o týden dopředu. Už v úterý přitom začaly akcie nečekaně prudce posilovat a začaly se objevovat spekulace, že výsledky budou nečekaně příznivé.

V přepočtu na akcii vydělala Tesla 1,75 dolarů, analytici odhadovali ztrátud 19 centů na jednu akcii. Po velkých problémech zejména s náběhem sériové výroby jde o velké překvapení i ránu těm, kteří očekávali naopak brzký krach firmy. 

S produkcí 4 300 vozů Modelu 3 týdně jsme se dostali do zisku. Podařilo se nám snížit jednotkové náklady, marže o více než 20 % překonala naše původní odhady,“ uvedla Tesla ve zprávě pro investory. Jde o první zisk Tesly od prvního čtvrtletí 2013, kdy firma vykázala nepatrný zisk. „Z Modelu 3 se stává mainstreamové auto,“ uvedla firma ve zprávě pro investory. V USA je například Model 3 už pátým nejprodávanějším autem v konkurenci vozidel s tradičními pohony.

Tržby firmy z prodeje auto stouply meziročně o 82 %, za nárůstem je především zájem o Model 3. Výsledky ukazují, že s Tesla pravděpodobně u svého aktuálně nejprodávanějšího modelu dostala za bod zvratu.

Firma současně oznámila, že má k dispozici na účtech zhruba tři miliardy dolarů pro další provoz a investice. Do konce roku chce koupit pozemky pro stavbu závodu v Číně.

Štítky

10 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Nepochyboval jsem o tom, že Tesla přežije. Sleduji počínání Muskovo už dlouhou dobu, v podstatě od začátku samotné Tesly, přečetl jsem o něm už hodně a vím, že tenhle chlap je schopný udělat cokoliv, aby uspěl. I to, co by kdokoliv jiný považoval za šílenost.
    Ostatně jak jednou opověděl v jednom rozhovor na otázku, jestli někdy uvažoval o tom, že to vzdá: “ Nikdy, nikdy! Radši bych umřel, než bych se vzdal.“

  • tak to jsou skvělé zprávy! nemusím mít výfuk ani na autě, ani v Prunéřově, budu jezdit na čistou energii z Dukovan. a to vše už za celkem přijatelný peníz, na rozdíl od předchozí produkce Tesly… jediná škoda, že jsem ji zase až tolik nevěřil jako konceptu nefosilních motorů a nekoupil jsem i nějaké akcie…

      • Na auto za 650 tisic se da vydelat za 2-3 mesice – pokud clovek neni pumpa 🙂

        Tesla je uzasna – jen nabijeci infrastruktura je neralna

      • Přijatelný peníz ve srovnání s ostatními luxusními auty. Tesla od začátku staví svoje modely jako nejlepší auto za danou cenu bez ohledu na typ pohonu, nejen proto že se to vyplatí provozně. Tahle strategie se právě zúročuje, většina lidí co se Teslou projede tak jí pak chce koupit. U nás je samozřejmě problém s podstatně menší kupní silou, ale na západ od nás je Model 3 opravdu za přijatelný peníz.

        I tak se může uchytit v ČR, jelikož provozní náklady u nás vycházejí na jednu desetinu toho co spalovací modely. Takže kdo má velký nájezd tak se mu to vrátí, třeba pro taxikáře je tohle ideální. Doufám, že uvidím více Tesel i unás, ne jen pár kusů od bohatých pražáků 🙂

    • Nekdo, pokud je Tesla tak dobrá jak píšeš, tak se stále do ní vyplatí investovat ne ?
      Ale jedna vlaštovka jaro nedělá a příští kvartál může být zase mizerný, já bych na to neměl nervy.
      Obecně v automobilovém průmyslu je velmi vysoká konkurence (žádný „wide moat“) a velká cykličnost.
      Z dopravy mám raději třeba severoamerické železnice a potrubáky.

      • asi ano, ja jsem to proste nerozeznal jako prilezitost dostatecne brzo. ale koupil jsem si alespon par akcii CEZ-u, takze at uz elektroauta bude vyrabet kdo chce, tak alespon vydelam na rostouci poptavce elektriny. a kdyz uvazime jak rostou ceny emisnich povolenek, tak cim zelenejsi portfolio (zde radim jadro a vodu) zdroju ma ten ktery producent, tak tim vice na tom vydela…

Newsletter

Partneři


Výběr editora