Tesla přišla o post evropské jedničky v elektromobilech, poprvé vede BMW.

BMW iX1, v červenci 2024 nejprodávanější elektromobil BMW na evropském trhu. Foto: BMWBMW iX1, v červenci 2024 nejprodávanější elektromobil BMW na evropském trhu. Foto: BMW

Registrace nových elektromobilů celkově v červenci klesly.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta Svobodný

EV od BMW se mi fakt libi, ale teda dat do uplne nove i5 jen nejakych 84kwh by mel byt fakt zlocin za tu cenu. Tam mela byt 90-110 kwh, tak jak je tomu u mercedesu. Takhle to je krasne auto s velmi omezenym dojezdem

Roman Ulrych

Nebylo by lepší s podobnými články počkat?
Tesla mívá obecně velmi slabé první měsíce každého kvartálu, přirozeně s o hledem na jejich takt výroby a způsob distribuce…
Jestli skutečně přišla Tesla o post evropské jedničky se teprve ukáže… obáváme že ne.

MP22

To vy přece vůbec nemůžete vědět, BMW narozdíl od Tesly rozšiřuje svoji modelovou nabídku, teď se to pár měsíců může střídat a pak už Tesla může nadobro o prvenství přijít, kdo ví, ale proč by se o této informaci teď nemělo psát? Já osobně chci vidět jak se dynamicky trh vyvíjí a jsem rád, že mě o tom tento server právě informoval. Vy budete asi nějaký ultra fans Tesly a ti jsou obecně stejně otravní lidé jako vegetariáni, všechny přesvědčují o své „pravdě“ a co se jim nehodí, to označují za nesmysl, stejně jako vy tento článek.

Vojta

Je skoda, ze uz i server s kvalitni novinarinou, kterym zdopravy je, se uchyluje k podobnym clickbait titulkum.

Filipes

Hlavně v tom, že Tesla měla problém s výrobou a dodávkou nových vozů – to byl hlavní důvod poklesu prodeje EV i Tesly.
Samozřejmě to nic nemění na úspěchu BMW a růstu jeho prodejů.

OndraS

To, že Teslu předstihla „německá značka“. Kdyby v nadpisu bylo napsáno „Teslu předstihlo BMW“, je to cajk.

Tomáš

označuje titulky, jejichž prvořadou funkcí není informovat, ale přimět uživatele internetu ke kliknutí“

To přesně sedí na tento článek.

frank

důkazem je, že jste si klikl ?

Vojta

V tom, ze nenapisete rovnou BMW, ale „nemecka automobilka“. Vypada to pak, ze chcete jen dosahnout vyssi proklikovosti. Seznam a bulvar je takovych clanku plny. Tady mi to prijde zbytecne.

OndraS

Hodnotím tu změnu titulku velmi kladně.

Y.K.

Musím říct, že to BMW iX1 (a podobné modely) mě celkem dráždí, zejména co se týče provedení předku, kde jsou víceméně zachované (nebo zaslepené) prvky nutné pro chlazení spalovacího motoru. Tady to jen kompromituje aerodynamický koeficient, který je u EV dost zásadní prvek. Připadá mi to jako ta první generace spalovacích aut, co zase potřebovala odtrhnout myšlení od koní. 🙂

David

MB mají nové samostatné modely na EV platformě a nijak zvlášť se neprodávají. Přijde mi lepší mít univerzální platformu a nabídnout i spalovaky. Ta doma, kdy se budou prodávat hlavně EV modely tu ještě není.

Mercedesy to pak řeší ubíráním směn a zdražováním ICE, aby ztrátu pokryl – to jim úplně nepomáhá.

Y.K.

Jako já to produkčně chápu, z hlediska klienta ale méně, berou tomu EV dojezd, zejména v dálničním provozu.