Terminál v Braníku přijde o „bruselské přístřešky“. Kvůli havarijnímu stavu půjdou k zemi
Terminál MHD Nádraží Braník. Foto: cs:ŠJů, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons
DPP kvůli zajištění bezpečnosti uzavřel pod konstrukce přístup.
Když už je tu článek o Braníku, zeptám se. Neví prosím někdo, k čemu sloužila ta prosklená věžička na budově, kde je odpočívárna tramvajáků?
Dispečerské stanoviště.
Ono, celé tam to „zákoutí“ na konečné je návrat minimálně do osmdesátek…
Nějaký úředník by měl honem honem někam připsat, že jsou jako už půl století chráněné. Poslední možnost!
Haha jestli to nahodou neni zpusobeno neudrzbou, nez klimat podminkami
Asi tak.
Neví co s prachama státní správa. Když nechají i tak masivní betonovou konstrukci zchátrat. To musí být fakt hodně těžké to zajít až do takového stavu. Nebo je to jen záminka.
Nevšiml jste si, že už to ničemu celkem neslouží? Jedna dvě standardní boudičky budou stačit.
Velká, nevyužitá plocha přímo u vlakového nádraží. Tady má stát něco mnohem většího než přístřešky. Ale, jsme v Praze. Tady se nesmí stavět.
Uvažovalo se o vozovně, ale prý je to záplavové území. Ale souhlasím, že plocha v této podobě je nesmysl.
Bohužel musím opět konstatovat, že to je bohužel znova a znova to samé. Vykašleme se na údržbu, pak „překvapivě“ zjistíme, že daná konstrukce, nebo stavba je v havarijním stavu, že oprava by byla mimořádně náročná a že nejlepší bude demolice. V tomhle státě bohužel běžná praxe. Přesně to se stalo třeba i v případě železničního mostu pod Vyšehradem. Děje se to třeba i v případě asfaltových vozovek. Např. v našem kraji došlo zhruba před více jak 20 lety k nákladné generální opravě jisté komunikace v majetku kraje. Už roky pozoruju, jak přes degradovanou obrusnou vrstvu, která je min. 7 let… Číst vice »
A nechcete si na ten svůj kraj raději stěžovat přímo tomu konkrétnímu kraji (který nám ani neprozradíte)? Tady to asi bude k ničemu. Nebo jste svůj příspěvek mohl zkrátit třeba jen na: „No jo, neúdržba, to je problém i jinde.“ S Výtoňským mostem bych to taky až tak úplně nesrovnával. Bez těchto přístřešků se to tam asi celkem obejde. Bez (funkčního) mostu to bude dost problém. A ještě si říkám, jak přesně by se tyhle přístřešky vlastně měli udržovat? Je to beton. Nebo nahoře je nějaký plech, který prorezl a teče do toho betonu pod ním? Ale zrovna ta horní… Číst vice »
Oním krajem je kraj Olomoucký, zdejší Odbor dopravy KÚ a SS (správa silnic:)) jsou smutně proslulé rozsáhlou korupcí (kauza autostráda), tak komu si stěžovat (?) Výtoňský most je samozřejmě významem a velikostí úplně někde jinde, než nějaké přístřešky, použil jsem to jen jako příklad, je to aktuální, a je to blízko:)
Tak jsem si tipla správně! Ještě řekněte, že máte na mysli Hambálky…
Jak je napsáno v diskusi, tak přístřešky prošly rekonstrukcí, problém je, že jsou staré přes 50 let a socialistická betonáž byla mizerná. Do všech těch betonových konstrukcí teklo, takže zrezla výztuž.
Nehledě k tomu, že celý ten „terminál“ je v současné rozloze zcela zbytečný.
Při pravidelné prohlídce ? Jaký má interval, 1×50 let?
Jediná zajímavá věc v okolí. :-/
Tak určitě.
Oprorti tem pristreskum jsou takove byvale ledarny nebo budova pivovaru pekna ubohost. Pod to se podepisu.
Ty přístřešky byli mě k vidění hodně krát jenom nevím o tom že se jim říkalo Bruselské.
Potká je osud neudržovanosti jako mosty ? Betonem se stavělo od 20tých let, když je zájem, lze udržet. Když je lákavější nová investice,
nechá se zchátrat.
Tady se beton používal na takhle nevhodné účely proto, že bolševici potřebovali ocel na tanky.
Totéž z betonu odlité přístřešky na Smíchově nebo z jiného svinčíku udělané přístřešky ve Vršovicích (ty to už mají za sebou).
Přitom by tam úplně krásně mohl stát P+T parkovací dům…přestup na tramvaje, vlak, autobusy
Člověk, který už je na jižní spojce dojede do centra do cíle své cesty autem.
Z vnějšku tam dopravní proud není, jedině z Modřan a z tama, kdo může už jede tramvají nebo nahoru na C.
Tož dojede tam, ale asi už tam tak snadno nezaparkuje. Nebo aspoň ne zadarmo/levně.
Myslím si, že stávající P+R zatím dostačuje. Co bych byl uvítal, by bylo protažení modřanské tramvajové tratě přes tento uzel, což by ale vyžadovalo standardní křižovatku jižně od něj. Výhodou by byla opětovná možnost přímého výjezdu z obratiště pro autobusy do Hodkoviček, stejně jako mnohem snazší přestup na tramvaje.
Přestup na tramvaj je mnohem lepší na Modřany zastávka, kde narozdíl od této ztracené varty nějaké tramvaje i jezdí…
Stávající P+R kapacitně absolutně nedostačuje. Kdykoliv tam projíždím během pracovního dne (kolem 10 nebo 14 hodin), je tam buď 1 nebo žádné volné místo. Naštěstí se relativně dost aut vejde ještě okolo Černého koně.
#nebourat!
Existuje nějaká šance, že se na horní trati (https://mapy.cz/s/futololaco) vybudují nástupiště? Zkrátilo by to cesty z Chuchle do Modřan, a asi i z Radotína, busem přes Zbraslav je to za trest.
A ještě by to pomohlo vytížit tu městkou linku co tam má jezdit.
Zastávka pro linku S71 se pokud vím, plánuje, ale měla vzniknout blíže ke Krči poblíž autobusové zastávky Ve Studeném.
Přitom od Branického nádraží na Novodvorskou bývalo krásné spojení 106; sice je tam, pravda, o něco větší ztráta výšky než zde (v obou případech nejprve sestup, pak výjezd vzhůru busem), zato více přestupních možností. Bohužel zatím nikdo nepřišel s návratem tramvají na Mlejnek a podjezdem Jižní spojky tak, aby Braník opět získal přímé spojení ke svému nádraží a výrazně kratší docházkovou vzdálenost k tramvajím. Zastávka Ve studeném mi přijde být spíše náplastí na tento nedostatek, byť pro blízké okolí možná mírně výhodnější.
Ochrana před deštěm pro čekající při přestupu na tramvaj či autobus z roku 1960 byla pozoruhodná svým „bruselským stylem“.
… a to to ještě není kulturní památka?
Hloupý dotaz. Nepřipadá Vám spíš pitomost nechat věci zajít tak daleko, že se musí zbourat místo opravy?
Ne, je to běžný postup který se děje pořád a všude. Dřív nebo později se přestane vyplácet udržovat něco starého protože je to už moc drahé nebo se změnily potřeby uživatele.
Vsude tak maximalne v CR
Tak to byste se divil 😀 Napadá mě jedno východoněmecké nádraží.
Ani nie. Význam to už nemá, Braník už dávno nie je prestupný terminal. Ale zase búrať to preventívne tiež niečo stojí. Takže vlastne nechať to dožiť, kým konštrukcia drží, je celkom dobrý postup.
pšt
Ty působily havarijně už před 35 lety, když jsem tam jezdil na vandr. Když chtějí filmaři depresivní zákoutí města, mají to sem blízko…
Tak pokud o tom místě budeme mluvit jako o terminálu, označil bych ho spíš jako „opuštěný terminál“….
Terminál v terminálním stádiu.
S legální možností eutanazie. Pokud se do toho nevloží církev/památkáři.
Nezačne to někdo řešit, jako most na Výtoni?
Měl by, je toho samozřejmě škoda…
Musíme doufat že se to stihne zbourat dřív než si toho někdo všimne.
Před dvěma lety se tady psalo, že by na této ploše mohla vyrůst tramvajová vozovna a byty.
Vzhledem k nesystematičnosti přiřazování tagů se starý článek k tomu dnešnímu nezobrazuje.
https://zdopravy.cz/v-prazskem-braniku-by-u-nadrazi-mohla-vyrust-nova-tramvajova-vozovna-125014/
Jo ty tagy nejsou moc dobrý, člověk se přes vyhledávač snaží najít článek který četl dva měsíce zpátky a nic. Ať už se to týká nějaké firmy, města, nebo vozidla..
#nebourat, #my chceme starou Prahu! Spolek za Špinavou, smradlavou a šedivou, z.s.
Cokoliv, o co se nestaráte, bude špinavé, smradlavé a šedivé, i fyzické tělo jedince..
Budete platit vyssi dane, aby bylo vsechno nablýskané bez sramu?
Ne, budu platit nižší daně, protože pravidelná správná údržba vyjde levněji, než něco nechat zchátrat, zbourat to a stavět znovu…
Tak tohle je výplod. Stačí se starat. Nic víc, nic míň.
Komoušské ošizené přístřešky jsou něco jako most z Rakouska-Uherska? Divím se, že v tom vůbec je cement.
Jejich estetická kvalita je rozhodně vyšší. Ale netrvám na jejich zachování, i když repliky by se mi líbily. Včetně dispečerské věžičky.
Nechápu, jak v té skleněné pozorovatelně mohl někdo v létě vydržet celou směnu pracovat.
https://mapy.cz/letecka?q=branik&source=ward&id=13678&pid=89187948&newest=0&yaw=1.855&fov=0.225&pitch=-0.012&x=14.4049127&y=50.0284886&ds=2&z=20&ovl=8
Tam jako sledovali přistávající tramvaje, nebo davy na ně čekající?
Tato tramvajová smyčka s autobusovým nádražím byla zprovozněna v létě 1959. Tenkrát to byl docela velký a moderní přestupní uzel vlak – tramvaj – bus.
Na Slovensku by to dnes zcela jistě pojmenovali „TIOP“.
Dispečer z té skleněné pozorovatelny mohl koordinovat odjezdy, aby náhodou tramvaje, nebo autobusy nefrnkly přestupujícím davům před nosem.
https://1gr.cz/fotky/idnes/25/013/cl8h/LYS809efda3a2_profimedia_0670045952.avif
Já jsem ve světle toho cirkusu pod Vyšehradem udiven, že se vůbec podařilo zbořit unikátní, ikonickou atd. vozovnu Hloubětín…
V Hloubětíně to hrozilo samosesunutím, tak asi proto.
Byla to nejmladší pražská tramvajová vozovna, zprovozněná v roce 1951. Kvůli úspoře oceli v poválečných letech měla střechu se 65 betonovými tenkostěnnými obloukovými světlíky. Doba vzniku a zřejmě i kvalita prací a stavebního materiálu se podepsaly na tom, že se střecha začala prohýbat a musela být podpírána, aby neřízeně nespadla.
https://www.prazskypatriot.cz/obrazky/tramvaje/vozovna-hloubetin.jpg
Libore, Libore…
Fotky v článku jsou před rekonstrukcí, která proběhla před pár lety.
https://mapy.cz/s/kunugareru