regio-vlak

Terminál Smíchov získal stavební povolení. Jak bude vypadat největší pražský přestupní uzel

Terminál Smíchov, vizualizace. Pramen: Město PrahaTerminál Smíchov, vizualizace. Pramen: Město Praha

Autobusový terminál dá celé lokalitě vnější vzhled, neboť ji "zabalí" do úhledné krabičky.

Odebírat
Upozornit na
guest
177 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Je to trochu mimo téma, ale všimli jste si někdo na obrázku 22 v první skupině palubky toho auta? 47 km/h, s ruční brzdou, převodovka v režimu P (zablokovaná kola) a bez pásu.

Některé vizualizace pobaví.

Zdenek Hrdlicka

Tento článek se líbi arch.Karlu Pragerovi. 🙂 Vlastně jde o částečné naplnění jeho vize.

Sáček

A jo, další Federální shromáždění 🙂 které stejně zabalilo „do krabičky“ starou burzu.

Nose Peak

Na vizualizaci ICE, v reálu šukafon. Jako ilustrace geniální 🙂

martin58g

Tak: „Technická správa komunikací plánuje terminál napojit i na cyklotrasy.“ OK A počítá vůbec tato investice s cestujícími s kolem? Bohužel zatím není vůbec nic patrné. Myslí na to vůbec někdo?

Karlos

A opravdu je nutné tam nechávat to socialistické „dílo“ nad stolky před restauracemi, viz obr. 10?

Vašek H.

Je to důležitá součást historie, která má být do jisté míry připomínkou té zvláštní doby, jakou padesátá léta u nás byla. Právě kontrast mezi tou utopickou fikcí socialismu s krásnými dělníky světa nahoře a každodenní realita moderní kapitalistické a doufejme demokratické společnosti v nové kancelářské čtvrti všude kolem něj (plus případně i doplněná výstavami a panely se vzpomínkami pamětníků hrůz komunismu přímo pod nimi v hale) zde vážně vyniknou

Dálnice

Nejkrasnejsi nadrazi v CR jde k zemi a na jeho miste vyroste hnus humus.

Juraj

Eh, jako vážně?! Tohle fakt někdo dokáže říct?
Ještě bych chápal, když si někdo libuje v budovatelské architektuře 50. let, zprzněné přílepky let osmdesátých. Asi taky chápu, že někomu se stýská po stánku s párky nebo po zaplivané Oáze. Budiž.

Ale smutnit za aktuální podobou, kde doslova každý přístup všude obnáší schody, všemu dominuje zašlý žlutý obklad, hala za zakrytá hnusným přístavkem, k autobusům se dá legálně dostat jen podchodem, výstupní zastávka je u neudržované barabizny a to všechno je překryté několika vrstvy reklam… to fakt nemůže nikdo soudný.

JiVe

Oáza teda moc dlouho nevydržela

Jakub P

Je to v šíleným stavu a má to spoustu ale, nicméně musím říct, že jsem rád, že podle vizualizací tam zůstane část té odjezdové haly, ta je pro mě zajímavá a povedená. A doufám, že by se v nějaké podobě mohlo po rekonstrukci vrátit Kafe Kolej – dnes ten poslední stánek v řadě u parkoviště a nástupní zastávky busů do Sťěchovic. Tam je nejlepší kafe v okolí (patří k pražírně Respekt coffee).

VRTjecesta

Cože to?

Klimaticon

Mně se to líbí

hroch.obojzivelny

Smíchovské nádraží je (bylo) špinavá díra. A v té prázdné budově to bylo tak krásné, že do ní několik let nesehnali nájemníka.

Tonda

Je to obludárium.. Praha bude mít víc terminálů než Mnichov.. ?? A tak tedy aspoň doufám, že z Dobříšské bude vjezd do garáží.. aspoň pěti patrových garáží. Každý stupid obchoďák má dnes víc park míst než podobné stavby města nebo státu.
Stejně to při dalších povodních vše uplave..

Michy

Proč se vlastně o cokoliv snažit…

ZdendaP

Na co si oblíkat ponožky, když si je za tejden stejně budu zas sundávat… Je to tak?

TomasH

Jinak je také zajímavé sledovat poněkud nekonzistentní názory a argumentaci. Na hlavní nádraží jako argument proti stávající hala a ve prospěch nové Pergoly“ mimo jiné zaznívá, že hala a její strop působí tmavě a ponuře a že to bude vzdušnější…..
Zatímco na Smíchově původní návrh, který na počátku působil příjemně prosvětleně a vzdušně se najednou postupně předělá (Kdo to vlastně takto rozhodl? Jenom na základě technokratických důvodů?) na tmavý, který působí ponuře a smutně, jakoby bez jiskry…

Sáček

Hlavák, ano to jsem se taky smál. Víte co je vtipné, na jedné vizualizaci České spořitelny a její nové centrály na Smíchově je vidět i nové nádraží a vypadá opět jinak. Budova je to vlastně už ta „současná“, ale zase je světlá, šedobílá. A střecha je normálně prosklená, je vidět na nástupiště (sloupy zůstávají černé). Jestli si v České spořitelně myslí, že by jim tmavý návrh kazil pěknou vizualizaci, nebo jestli to je reálná nešokující podoba, která by ale nevyvolala pozornost, můžem jen hádat.

Frantisek X

Světlá měla být původně, ale představa o „úhledné krabičce“ byla jiná – hranatá černá „síťovina“. Pro okolí udušené už dnes autostrádami (Dobříšská lochneska, Radlická, Strakonická) možná další zdroj tepla, v létě tam bude „krásně“. Ten zbytek OK, snaží se i o stromořadí, kvituji s povděkem. Trochu mi není jasné, zda tam tedy úplně zmizí pokladny ve prospěch asijského občerstvení, a kam se poděje normální restaurace. Nu, uvidíme.

Sáček

Srovnejte si: Inspirace (původní bílý návrh s proskleným stropem) Haag Centraal Station z r. 2011 od studia, které navrhlo nové brněnské nádraží. Koncepce zůstala, vizuál se po dvou dalších vizualizacích úplně proměnil. Nakonec černá stavba s technickým stropem výrobní haly. V porovnání s Haagem, nebe a dudy.

Sáček

dále: vyhledejte si obrázky „sklo s fotovoltaikou“ nebo „solar glass“ a pochopíte, proč jsou strop/střecha i ten přední uliční štít tak tmavé

autoritářský šotouš

Výborný spojení všech druhů dopravy. Jen tedy doufám, že po otevření se bude dbát na údržbu. Současný Smícháč je peklo na zemi. Taky bych rád někdy viděl autobusák na střeše i na Hlaváku a zmizí ta obskurnost jménem Florenc.

XXXD

No nevidím důvod stavět na hlaváku i autobusák, dálkové busy by se měly spíš rozprostřít mezi současná autobusová nádraží (stanoviště) na okrajích Prahy (Roztyly, Zličín atp.).

MP22

To je pěkná blbost, na Florenc zajíždí především mezinárodní doprava a ta potřebuje jeden přestupní uzel, nemůžete lidi honit po celé Praze aby udělaly přestup 😄 tím docílíte jen toho, že přes Prahu přestanou jezdit tranziti a tím pádem Flix ale i Regio zavře obrovské množství linek, které se drží právě díky tranzitu, ne místním. Takže kvůli pár autobusům v centru ztrpčíte život tisícům cestujících týdně

Jakub P

Přesně tak, vnitrostátní dálkový busy už jsou vesměs mezi ty okraje dávno rozprostřený, protože u těch to dává smysl.

Michal M

A kdo přestupuje na Florenci? Jakože přijedu Flixem z Říma a přestoupím na Eurolines do Košic?
Máte na to nějaká data?

XXXD

Sám plácáte blbosti, tohle není dálková železniční doprava. Pokud existují nějaké silné proudy, tak tam stejně už jezdí přímé autobusy (tj. autobus není z Prahy ani výchozí ani tu nekončí, ale zastavuje zde při cestě odněkud někam). Přestupující určitě nějací existují, ale budou to dost marginální počty a není důvod, proč by kvůli tomu měli dálkové autobusy zajíždět do centra a překážet tam. Navíc ty zmíněné terminály na okrajích jsou stejně vždy na metru, takže přesun mezi nimi není žádný problém, samozřejmě komfort to jistě do určité míry snižuje, ale časově to vy výsledku ani trpět nebude.

Tonda

nebude.. znám měšťáky ze Smíchova a vím stopro že nebude.. 😀

hroch.obojzivelny

Autobusové nádraží na hlaváku by byla stejná pitomost, jako autobusové nádraží na Florenci. Centrální přestupní uzel pro (mezinárodní) autobusovou dopravu má smysl, ale to neznamená, že ty autobusy musím nutně zavlékat do centra města.

Sáček

Jak může stát 8 miliard zakrytí haly konstrukčně přesně po způsobu klasické výrobní haly, rampy z prostého betonu, pár zasklení, eskalátorů a očištění staré budovy. SŽ platí ještě dalších 5 mld. Kč za přestavbu kolejišť. Jsou v tom i další práce, ale 8 mld. Kč (přes 13 mld. dohromady) ? Je to v podstatě řečnická otázka, protože tolik peněz to nestojí.

Tonda

už tam započítali archeologický průzkum a prémie stavbyvedoucím.. 😀

Dusmor

Která klasická výrobní hala o srovnatelném rozpětí má na střeše autobusové nádraží?

Sáček

Výrobní hala, to je ten strop, celkové zastřešení. Autobusák je na obyč betonové rampě, podlaží, nad kolejištěm. Viděl jste vizualizace. Autobusy na střeše?

mlokXCM

Proč jste se nepřihlásil do soutěže? Dal byste o miliardu vyšší cenu, než za kterou to postavíte, což by bylo pořád levnější než teď. Z veřejných rozpočtů by se ušetřilo a vy byste měl miliardu. 😁

John

Je to psané v textu. Protože elektromobilita a tak EU dost zatáhne a z ciziho krev neteče😀😀😀😀

Vavrroch

… a vlaky na obrázku na severním zhlaví jedou z/do Nového spojení 2.

TomasPrg

Možná jsem to přehlédl, ale jaký je vlastně důvod „zavrhnutí“ původního návrhu s velkými písmeny SMÍCHOV? Bylo by to příliš náročné na údržbu, či by to nebylo ekonomicky průchozí? Přišlo mi to mnohem modernější a také, že by to současný (i budoucí) Smíchov oživilo lépe, než tento nový návrh.

TomasH

Černé budovy, černá střecha, v parném létě a při vysokých teplotách na jaře nebo při pěkném podzimu, no nevím…….Jinak proti tmavým barvám obecně a v jiných prostředích a oblastech použití nemám vůbec nic, ale černá/tmavá ve městě na domech a budovách? A celkem se tenhle mor rozmáhá, viz. nová budova na Hagiboru ostatně i nové budovy na Masarykově nádraží jsou také tmavé, ale tam je to aspoň trochu proložené zelení a tou zlatou/žlutou….

Milan

Vizualizace je něco, co často nezachytí všechny detaily, dává jen základní náhled na budoucí stavbu. V článku je zmíněná i fotovoltaika, ta v té vizualizaci ani není. Ve výsledku se může lišit i ta barva.

TomasH

Tomu rozumím a chápu co je to vizualizace, nicméně právě to tmavé ladění působí již ve vizualizaci ponuře a smutně, osobně a subjektivně se mi to bohužel vůbec nelíbí…. Chybí tomu světlý a vzdušný nádech a dojem viz. ten prvotní návrh….

Sáček

Ne, fotovoltaika tam je. Vidíte tu černou střechu a ten strop? To je ta fotovoltaika, ve skle. Jako když máte v MHD zevnitř puntíky „začerněná“ okna od vnějšího polepu. Nevím jak se to může lišit, je to konečná vizualizace, prostě černé sloupy, černý strop, černé sklo.

Tonda

ve finále to bude vypadat úplně jinak.. jako podchod na Strakonický 😀 a finančně dražší 3x 😀 jako barranďák

Tomáš

Smíchov zkulturní dostavěná Radlická radiála, nikoliv přestavěné nádraží. Ohledně nádraží – o tom, jestli bude „úhledné“ nebo odporné rozhodne to, jestli použijí barvy, nebo jen ten hnusný šedý mor, jak je dosud v návrzích.
Některé vizualizace jsou tak hnusné, že už úplně vidím ty polehávající narkomany, bezdomovce a sprejery, které přesně taková hnusná šedá místa přitahují.

Sáček

https://www.a69.cz/projekty podívejte jak si svět představuje to architektonické studio a pochopíte. Už bylo několik vizualizací, tohle je konečná.

Frantisek X

Jako že další dálnice na okruh zlepší situaci na Dobříšské, jež tu z úsporných důvodů dělá „lochnesku“ nad kolejí Pražského Semmeringu, namísto aby ještě pod ním pokračovala tunelem? Zmizí ty tisíce aut mířících do garáží pod bývalou Tatrovkou, aby lidé z nich vykonali velké nákupy? Jo, možná ubude aut ve stávající Radlické, která také vede částí Smíchova, ale jinak…

Matador Cemp.

Nevypadá to vůbec špatně. Snad to ty dýzlové busy pod střechou moc nezasmrdí a nezačoudí.

Taros

Škoda ze se železnice nezrušila, žádný přínos je černá díra na peníze,

Milan

Čím méně lidí odveze železnice, o to více jich bude na silnicích. Ať už v autech nebo v autobusech. A že by i těch autobusů bylo, aby nahradily patrové vlaky 😀

Pavel

Terminál příměstských autobusů… Nestálo by za to investovat spíš do železnice, aby konečně získala standard kapacitního a rychlého dopravního prostředku jako v sousedních zemích, než pořád rozšiřovat příměstské autobusy? Pardon, ale to, co se u nás desítky let provádí, je na úrovni rozvojové země.

Ivan

Opravdu je potřeba dospělému vysvětlovat, že vlaky nejedou všude??

Matador Cemp.

Autobusy jedou tam kde vede silnice, vlaky tam kde vedou koleje. Pokud budeme preferovat koleje, povedou do všech důležitých míst. Vaše zjednodušené manipulativní tvrzení nepůsobí jako od dospělého člověka. Zřejmě nechcete, aby lidi a zboží vozili více vlaky, to můžou jen busíky.

percula

Co je důležité místo i obec s 200 obyvateli? Pokud tam nezavedete vlak bude ji muset obsloužit autobus.

Taros

Vidíte v mnoha zemích si vystačí bez železnice, náklaďáky a busy a funguje to a ještě ušetří za dotování železnice. Když si che někdo hrát s vláčky, tak za svoje. A nepište o vyspělých zemích, ty věří na 86 pohlaví a další nesmysly podobné železnici. Tam kde má železnice přínos ekonomicky, nebo bezpečnostní at je, jinak zrušit. Doprava 19. Století, přežitek.

autoritářský šotouš

váš doktor by vám měl změnit medikaci…

Taros

Protože si chceš hrát s vláčky a jezdit všude na rezijku, ok ale za svoje, nevím proč to ostatní mají dotovat.

autoritářský šotouš

tobě taky nechci dotovat silnice, tak nebreč a smiř se s tím, že železnice je nedílná součást dopravy. hádám, že budeš nějaký rádoby pravicový puberťák, co dostal první ojetý bávo od fotra a teď tě sere, že musíš někdy stát na přejezdu… jinak si tyhle výblitky neumím vysvětlit

Jan Sůra

Pokud neumíte svůj názor vyjádřit slušně, tak sbohem

Air Traveller

opravdu je potreba dospelemu vysvetlovat, ze je uplny nesmysl stavet zeleznici uplne vsude? ze ne vsude to ma ekonomycky (a nejen ten) smysl?

ted tam zadna zeleznice neni. i kdyby se nakrasne reklo, ze bude do kazde vesnice, je to zalezitost na desitky let.

do te doby co?

Frantisek X

Teď ale jedeme přesně opačně – rušíme koleje i tam, kde jsou, namísto jejich zlepšení. Nedoplňujeme kolejovou síť, stavíme kapacitní silnice (a na ty proudy aut se koleje nevyplatí)? Nikdo nevolá po železnici úplně všude, ale jsou směry, kde by se uživila, přesto tam stavíme akorát další silnici. O něco více vlaků a o něco méně aut snad přece není při stávajících poměrech zase tak nesmyslný požadavek.

Air Traveller

asi to bude prekvapko, ale ne vsude, kde je proud aut, se vyplati stavet zeleznice.

ono totiz zalezi na tom, kde a do jakych smeru se ten proud deli. takze ne, ne kazdou dalnici jde nahradit zeleznici

mozna byste to konecne mohli pochopit.

Petr

Mohu vědět, zda jste také pro výstavbu nové kapacitní kolejové dopravy ve směru Jíloviště-Mníšek-Dobříš-Příbram?

John

Bydlím na Zbraslavi a na strakonicke je tonjeden bus na Dobris a Pribram za druhym….takže určitě…Bus pruh částečně vyresil zácpy do centra naopak v CT a Pa odpo se již začínají formovat směrem ven.

Martin VK

Výstavba toho terminálu má i smysl z toho hlediska které tady zmiňujete. Najdeme totiž jistě dost lidí kteří vlakem nepojedou, poněvadž už od příjezdu k nádraží si připadají jak ve špindírstánu. Starý Smíchov rozhodně nebyl v čele přehlídky nejhezčích nádraží a nový terminál spolu se slušně vypadajícími vlaky bude působit dobrým dojmem, a někteří lidi se pak nebudou tím vlakem bát jezdit. (Nové vlaky taky zvyšují počty cestujících a nádraží, kde nějakou dobu musí čekat bude zrovna tak) No a u autobusů je to jednoduchý. Jestli chceme jako páteř železnici tak prostě ji autobusy musí doplňovat. No a tady se… Číst vice »

Frantisek X

Takhle by to bylo fajn, v mnoha směrech to ale funguje tak, že přijedete autobusem (nebo rovnou autem) zdaleka, a jen poslední kousek se svezete vlakem, pokud vám ho nezruší. Čistota je určitě důležitá, přidal bych ovšem i dostupnost zastávek od sídel, plynulost spojení a dobré návaznosti. Sloučení různých prostředků do jednoho přestupního místa v místě, kde je i zástavba, považuji za dobrý krok. Trochu mě mrzí ta černá krabice a postup, kdy jsou nejprve zpřetrhány vazby (lávka z druhé strany, kolej od „Semmeringu“, k tomu ještě zavřené nástupiště metra v Radlicích) a pak teprve stavěna náhrada, ale jinak také… Číst vice »

Air Traveller

doporucoval bych vam pred tom, nez neco placnete, se do nejake rozvojove zeme jet podivat.

Ddd

Autem jezdím rád. Ale stavět velké P+R parkoviště uvnitř městského okruhu je i na mě moc velký nesmysl. Jaký inteligent to navrhl?

Milan

Pořád je to svým způsobem přijatelnější, než kdyby se nějaké kapapacitní P+R stavělo třeba u hlavního nádraží. Pak by ale bylo fajn, aby na to reagovalo ministerstvo a objednávané dálkové vlaky (aspoň část) začínaly a končily zde a ne jen na hlavním nádraží

XXXD

A kde jinde byste chtěl to P+R od tohoto směru postavit? Dále od centra v tomto směru zkrátka není kde. Jako obecně také souhlasím, že není důvod stavět P+R uvnitř městského okruhu, ale v případě Smíchova je to logické, navíc to parkoviště bude spíš na městském okruhu (bude to hned ta první věc uvnitř MO co s tím i přímo sousedí).

Milan

To nerozporuju, v podstatě je to od centra v dobré poloze, protože se dá z Prahy vyjet poměrně rychle přímo na dálnici. Navíc v době dokončení terminálu by městský okruh už neměl být tolik zatížen tranzitem kvůli chybějícím částem D0.

Ddd

Na pražském okruhu (dálničním). Z tohoto směru by, podle mého názoru, měl být přestupní uzel zhruba zde
https://mapy.cz/s/hupozubusa

Jedno z posledních míst s celkem dobře dostupnou dálnicí i železnicí a přitom ještě dost daleko od obytné zástavby.

Jakub P

Takže další fungl nová železniční zastávka na nedávno zrekonstruované trati mezi Radotínem a závodištěm, které už jsou tak relativně blízko u sebe, Bez návaznosti na jiné typy hromadné dopravy (OK, ještě málo frekventovaný autobus).

Jako jo, obecně je opravdu lepší mít P+R dál od centra, ale podmínky z tohoto směru jsou takové, že to vaše místo opravdu dobrej nápad není.

Kyz

Rámcově souhlas, ale bude to chtít ještě dost ladit. Nicméně ten proces už měl být v běhu a né stavět na Smíchově tuhle nestvůrnost.

percula

Vždy na označeném místě ten okruh ani není. Odkud jste? Byl jste tam někdy?

Petr

Hezké místo, ale špatně přístupné a kapacita Sbahnu z Berouna bohužel tohle už nepojme, Pokud by to někdo chtěl cpát k soutoku, tak naproti je zastávka Komořany, jen to vyžaduje další most přes Vltavu.

Sáček

Zvykněme si, že: Za název P+R se dnes schovávají prostě klasické parkovací domy. Hned vedle nádraží bude mít v několika budovách novou centrálu Česká spořitelna.

autoritářský šotouš

tak zrovna u smícháče je vjezd do blanky, strakonická je důležitá výpadovka, je tam dost silný automobilový provoz, přestup na s linky, metro, tramvaje… smysl to má

Aldi

Přestaňte zmiňovat metro O.
Výstavba metra D deseti stanic bude stát 100 miliard. Totálně to vysuší městskou pokladnu.

Metro O(E) je finančně nerealizovatelná

Dominic

Je potřeba stavby plánovat dopředu, jinak dopadneme jako dnes

Frantisek X

No jo, akorát trochu s mírou. Ono i to území má své limity. V daném směru už léta čekáme na tramvaj (protože nápady s kácením alejí kvůli extra místu pro auta), flikujeme to dálničním busem (nezastavujícím u Modřanské), místo propojení od Brumlovky na Spořilov plánujeme klesání kamsi k teplárně, místo do uzlu Dvorce směrujeme nový most k plaveckému stadionu (bez zastávky, na kterou by se dalo od Dvorců dojít) – vlastně by se místo Dvorecký mohl jmenovat Plavecký a vzdát tak poctu jak sportu, tak dávnému plavení dříví po Vltavě, když i vůči Zlíchovu je jen na okraji 🙂 –… Číst vice »

Petr

Jak víte co bude po roce 2100?

Kyz

Ta věc se měla stavět dále od centra města, někde na úrovni Radotína. Celý ten projekt je špatně, ale nikdo to nechce slyšet, všichni se plácají po zádech, jaké je to skvěle vymyšlené a krásné. V roce 1985 by to stálo za pochvalu a dnes by se to mohlo bourat, to by byl asi tak ideální rozvrh.

MaT

V Radotíně? Tam možná nějaké to P+R parkoviště. Ale k čemu by lidem jedoucím z Berouna, nebo z celého navazujícího údolí Berounky do Prahy, byl přestupní hub v Radotíně? To by se jako do Radotína prodloužilo metro? Nebo aspoň tramvaje?

Kyz

Nepsal jsem že to musí být přímo v Radotíně, ale na úrovni Radotína. Pochopitelně by se musely řešit i návaznosti a to velkoryse. i ta současná stavba je docela velkorysá, takže proč ne. Máte dojem, že by se snad v centru stavěly terminály i pro ostatní směry, než je ten od D4? Například autobusové nádraží Pankrác bylo s velkou slávou zaříznuto před desítkami let a teď se na Smíchově vytrčí tenhle nesmysl. Přitom Pankrác je oproti Smíchovz periferie.

Twix

Mám rád když někdo použije „s velkou slávou“ tam kde žádná velká sláva nebyla, a pak s tím argumentuje. Pankrác měl být přesunut na Roztyly jen dočasně, než se rekonstruuje. A až později se zcela správně usoudilo, že to na těch Roztylech už zůstane. Ta velká sláva byla kdy? Ale samozřejmě můžeme říct že tady aspoň s velkou slávou zrušíme autobusák Na Knížecí a soustředíme všechny přestupy na Smíchov. V úrovni Radotína byste autobusy z Písku snad ukončovat nechtěl, ne?

Kyz

No, z celého vašeho příspěvku bych vypíchl, že jste zkritizoval tu nadsázku „s velkou slávou“. Jinak bez obsahu.

prt

Jako u Radotína přestup na metro či tramvaj. Včetně busů z pravého břehu Vltavy? To by se vám cestující poděkovali…

Kapacitní P+R by měla být samozřejmě všude u rozumné kapacitní dopravy, dříve na příjezdech do Prahy (tedy nejpozději před Berounkou).
Parkoviště terminálu musí být v režimu odpovídajícím ZPS v okolí a mělo by nahradit řadu míst na povrchu.

Twix

V Radotíně už P+R dávno je, dalo by se zvětšit. Ale i když tam postavíte megaterminál a napojíte ho na D4 (protože dneska z D4 rychleji dojedu snad na ten Smíchov), stejně budete potřebovat přestupní terminál na Smíchově pro všechnu tu zbylou dopravu.

Petr

Spíš v oblasti Řitka Jíloviště, ale to by znamenalo zajistit tam kapacitní kolejovou dopravu (metro nebo vlak). Jenže odvaha pro to chybí. Ona je to výzva postavit koleje směrem k českému jihozápadu.

John

Bohužel.musim souhlasit. Smysl.to dava s kapacitnim napojenim na D0 a I4 a s krátkým přestupem na vlak. Po dostaveni všech kanclu na Smíchově kdy mnoho z jejich osazenstva bude z důvodu statusu muset dojíždět autem ty zácpy na Strakonicke a Dobrisske budou mnohem a mnohem horší.

richmond

Jen takový dotaz – vlaky ze zličína a řeporyjí byste tam vedl kudy?
Plus odbočení z městského okruhu?
Autobusové linky?

richmond

plus tramvaje, metro…

Franta Šiška

Taky mi přijde divné tolik parkovacích míst na kola. Využití spíš bývá mimo Prahu. Kde lidé k nádraží a zastávky jezdí na kole protože tam je horší dopravní dostupnost. Přijde mi, že u každého projektu se musí napsat jak je myšleno na cyklisty. Bohužel to nakonec dopadne tak, že se načmárají na silnice pruhy a značky a nahoře jsou spokojeni a můžou se tim všude chlubit. Trojský most je široký a taky nemá oddělený pruh. Tady je místa méně, ale třeba mě překvapí. Na drážní promenádu nejsou peníze a přitom kdyby se správně napojila na stávající cyklotrasy. Mohla vzniknout bezpečná… Číst vice »

Maverick

A teda to co se tam buduje ted je co? 😳… priprava?

Dominic

Jen nová nástupiště + dočasné zastřešení nástupišť

percula

Mám takový dotaz, jestli by mi někdo dokázal poradit.
Příměstské autobusy mají mít terminal nad nástupišti. Kudy tam budou přijíždět , resp. odjíždět? Z Nádražní, nebo Dobříšské. Pokud to bude Dobisska, řeši projekt samostatný pruh pro jejich příjezd, nebo se jen zařadí do kolony aut.

Johnny

Budou jezdit Dobříšskou stejně jako jezdí dálkové busy směrem Na Knížecí nyní. Hned za Zlíchovským tunelem se pridava treti pruh, který nebývá ucpaný.

percula

Toho se bojím. Když se zacnou zavirat tunely můžete tam tvrdnout dost dlouho.

prt

Vše PID přes Lihovar, po Nádražní a po rampě na platformu.
Dálkový zbytek (přesunutý z Na Knížecí) z Dobříšské, ale v krizi asi přijedou taky Nádražní.

percula

Děkuji, to rampu z Nádražní jsem nikde v mne dostupné dokumentaci, teda spíš jen zprávy z webu a tisku, nikde nenasel.l

Jakub P

Podívejte se důkladněji na obrázek č. 4 vpravo.

Jan Kavan

Dodnes nechápu, co se pokazilo, že ta první verze vypadala tak hezky a tohle je fakt shit. Beru to, že bílé to být nemohlo, ale proč tam někoho najednou napadlo pracovat s obřími digitalkami a neonovymi piktogramy, to fakt nepochopím.

Zajímalo by mě, kdo si za Prahu vzal pastelky a čáral.

Tomáš V.

To je subjektivní. Mně se zase vůbec nelíbil ten původní „postdevadesátkový“ návrh. Nedá se zavděčit všem.

Sáček

to nebyl postdevadesátkový, laciná vizualizace v devadesátkovém programu to ovlivnila

TomasH

Mám to úplně stejně…..To první se mi vyloženě líbilo, pustí to oficiálně do světa a poté se to mění a finálně je to jinak a k horšímu…

MP22

Tak jedna věc jsou návrhy architektů, druhá je práce cost manažera a nějaká ekonomická racionalita…

Sáček

Tady jde ale v podstatě jen o změnu barvy, z bílé na černou. To cenu nepromění

MP22

To není pravda, změnilo se toho mnoho

Jan Fiala

Tak když to bude pro všechny přepravní módy, tedy i pro cyklisty, tak tam snad bude oddělená cyklostezka, aby se cyklisti nemotali mezi autobusy.

Vašek H.

Směrem na sever ke Smíchov City/Knížecí/Anděl už oddělená cyklostezka vede nebo se postaví v rámci City a následné přestavby Knížecí. Směrem na východ ke Strakonické/náplavka/Vltava/Výtoň povede cyklostezka po opuštěném severním železničním nadjezdu přes Nádražní+Strakonickou a pak se napojí na nový/zachráněný Vyšehradský most přes řeku vedle vlaků. Směrem na západ ke Křížové/Radlická/Malvazinky/Mrázovka se nic většího nechystá, tam to povede dál po ulicích, stejně je to tam výrazně do kopce a daleko lépe dostupné tramvají či metrem. Směrem na jih k MeetFactory/Lihovar/Zlíchov/Žvahov/Dvorce/Hlubočepy má být cyklostezka kolem MeetFactory a napojit se přes tramvajovou trať na Dvorecký most a cyklostezku po nábřeží Vltavy na… Číst vice »

PeterM

Mne obecně překvapují dvě věci, mohutné P+R relativně hluboko ve městě, čekal bych, že něco takového vznikne např. v Radotíně, takhle Strakonická bude na věky vypadat tak jak vypadá dnes a zcela jistě to ocení i obyvatelé nových domu okolo nádraží. A druhá věc, tak velký parking pro kola, odkud tam budou ti cyklisté v takovém množství jezdit? To plánovači předpokládají, že půlka Radotína, Lahovic atd. přesedne na kola nebo, že stovky lidí začnou jezdit na kole z Prahy4 přes Dvorecký most? Celý Smíchov pro cyklisty dost unfriendly, takže ani pro cesty dále do centra kolo moc neni.

MP22

V nových domech okolo nádraží budou kanceláře na všechny strany, první nové obytné domy budou stovky metrů daleko. To bych se nebál, ale v těch kancelářích vzniknou další tisíce parkovacích míst. Jen Česká spořitelna, která se vedle staví, bude mít 120 000 m2 podlažní plochy, to jen pod ní bude víc stání než v tom P+R. Takže Strakonická, Radlická a MO si ještě užijou své.

PeterM

Souhlasím tak napůl, např. oblast Lihovaru je hodně rezidenční.

Jaaa

Aneb ať žije moderní městské plánování. Takhle se z toho marasmu nikdy nevyhrabem. :-/

MP22

A jak by to mělo vypadat? Ty parkovací stání pod kancelářemi být musí, když to tak nedáte, spořka si to sídlo postaví na Zličíně u dálnice a tím autem tam bude jezdit 90% lidí. Takhle tam bude autem jezdit pořád menšina zaměstnanců. Třeba ve spořce má dělat přes 5000 lidí, když autem pojede 1 z 5, je to 1000 aut, ale furt je ten modalsplit krásný.

Milan

Smíchovské nádraží a blízké okolí má velký potenciál pro dojíždění MHD. Mimo metra, tramvají a autobusů a hlavní směr vlaků od Berouna, vedlejší přes Rudnou, i možnost spojů z Kladna a z letiště. To už je docela silná motivace nechat auto doma a nebo ho odložit už před Prahou u zastávky.

MP22

No však ano, o tom mluvím. Krásná motivace pro třeba 80 % lidí. Pak tu máte ale 20 % kteří buď jinak nemohou, nebo v žádném případě nechtějí, ať je to stojí co to stojí. Zahušťovat město okolo stanic metra a vlaku je naprosto správné a Praha v tom zaspává. I tady mohla být výška 2x taková.

Milan

Neoponuju, souhlasím….doplňoval jsem možnosti dojíždění bez auta, které časem budou ještě přibývat 😉

Frantisek X

Tak zase aby to k něčemu vypadalo a bylo to únosné. Ona i ta hala samotná už zasáhne dost vysoko, byť ta výška tu nebude nacpaná lidmi. Ne každý chce žít ve věžácích, a Praha to zatím umožňuje v celkem slušném měřítku. Využít to chce spíše plochy, ale také ne jen pro byty a kanceláře.

Ondra

Ohledně parkování kol: ano situace pro cyklistickou dopravu je v Praze dost špatná ale třeba se to někdy v budoucnu změní, Amsterdam v 70. letech vypadal jako Praha a časem se to změnilo a nedávno tam otevřeli nové parkoviště pro kola u nádraží postavené pod vodou. Tím chci říci, že je dobré místo pro parkoviště B+R alokovat rovnou, než ho později někde dodělávat. Byť ze začátku bude nejspíš málo využívané

Jakub P

Bohužel to vypadá spíš na neobvykle rozjetej bikewashing. Praha není ochotná dostat rozumnou cykloinfra do potřebného prostoru mezi Strakonickou a Nádražní (včetně), naopak dělá všechno pro vytlačení lidí na kolech na plánovanou nepohodlnou (úzká strmá rampa se 180°otočkou nad kolejištěm) stezku pustinou kolem Dobříšský, takže i to samo o sobě fajn B+R parkoviště bude nejspíš přístupný hlavně od západu.

Je dobře, že tam bude, ale jeho reálná užitečnost bude stát a padat s civilizovaným přístupem z normálních ulic kolem nádraží a s tím, jak tyto ulice budou vypadat. A to bohužel zatím nevypadá dobře.

mimochodem

Nespravne se na to koukate. Zdejsi zeleni evangeliste budou tvrdit, ze budovat P+R pro dojizdece na kraji Prahy je nesmysl, a ze dojizdejici maji vyuzivat P+R v obcich na kapacitni zeleznici, tedy, udelat z toho problem nekoho jineho. A hle, Praha jde prikladem. Tohle P+R tedy nema fungovat jako P+R pro cesty do Prahy, nybrz pro cesty z Prahy. Pracovne to muzeme nazvat treba, ja nevim, P+R Zelezna Ruda. To clovek dojede na P+R autem a pak sedne do primyho vlaku na Rudu, cili z pohledu zeleznorudskych je to idealni reseni, luftak vyuzije P+R „v okolnich obcich na kapacitni zeleznici“… Číst vice »

Petr

Bohužel po D4-I/4 je to první dotyk s kapacitní pražskou MHD. Podívejte se na plánekmetra a linek S, jak zoufale prázdno je směrem na jih od Smíchova.

PeterM

Průměrný internal vlaků z Radotína 10min v ranní špičce (15min v odpolední) Vám přijde málo kapacitní?

Jakub P

Tam je spíš problém, že to P+R ani zdaleka není hned u Strakonický. Interval vlaků je tam dobrej, jejich dnes problematická kapacita a spolehlivost by se v horizontu stavby většího P+R mohly zlepšit. Ale to umístění vyžadující proplést se tam relativně daleko relativně úzkejma ulicema (ve srovnání s kombem Strakonická/Dobříšská) zůstane. Stejně jako daleko širší nabídka MHD na Smíchově.

PeterM

“Relativně daleko” je od sjezdu k nádraží necelé tři km, pokud radnice chce dostat mimopražská auta pryč z Prahy tak tohle je ideální místo z tohoto směru. Takhle se zabetonuje stávající stav na desítky let. Lepší nabídka MHD na Smíchově? Ano, samozřejmě, když se budeme o tomto argumentu tak můžeme udělat obří P+R u hlavního nádraží kde bude směrová nabídka ještě lepší.

Petr

Jste ale stále v Praze. Cedule je na Baních u Cukráku.

Petr

Kde máte v Radotíně P+R a zastávky dálkových busů?

PeterM

Nejdřív si přečtěte pořádně co je psáno a pak reagujte.

Vojta Svobodný

Každé nějaké organizované a “uklizené” parkoviště v Praze je jen dobře. Potřeba především je, aby auta zmizela z prostor ulic a byl na nich dan zákaz stání.

Motýl Emanuel

Tak to jsem zvědavej k čemu to bude když mezitím spadne most do Vltavy a novej se bude stavět 10 let 🙂

Dachs

Mě více děsí tato věta: „Součástí plánu je i výměna stropní desky stanice metra, kterou provede pražský dopravní podnik.“ Když si dodáte souvislosti, co by to asi znamenalo a na jak dlouho… :/

Oldřich Sládek

A co myslíte, že se v současnosti děje už několik sezón na Florenci? 😉 Děsíte se zcela zbytečně.

FilipH

Záleží, jak rychle tu desku budou chtít vyměnit. Pokud nebude nutné jí vyměnit před samotnou stavbou terminálu respektive výměna bude nezávislá na stavbě, mohou postupovat jako na Florenci a omezení bude „minimální“. Pokud bude nutné vyměnit desku kvůli stavbě, bez uzavření stanice to podle mě nepůjde (nestihne se).

Igelkott

Bude tam všechno končit. Proto zřejmě neopravuji.

Prvek

Pěkné, jen se mi moc nelíbí to slovo terminál. Klidně by se tomu dál mohlo říkat Smíchovské nádraží. Doufám, že zůstanou zachovány současné názvy zastávky metra a vlakové stanice.

Dachs

„Smíchovské nádraží“ přitom je takový, sice nevinný, ale patvar. Správně Nádraží Smíchov.

Jaaa

Jakej patvar? Normální čeština.

Tomáš V.

To jsem nevěděl, že kromě odborníka na historii, památkovou péči, projektovou přípravu staveb, instalaci střídavého napětí na Výtoňský most a mnoha dalšího (jak jste osobně sám několikrát zahlásil) jste i expert na češtinu.

prt

Oficiálně dle Usnesení RHMP z konce roku 2024 je správný název Nádraží Smíchov (jako u všech ostatních pražských zastávek se slovem nádraží).
Stavební řízení dobíhalo s původním názvem.

Motýl Emanuel

A proč není Nádraží Hlavní nýbrž Hlavní nádraží? .-)

XXXD

Nevím, co by na tom mělo být za ten váš patvar. Prostě tam je přídavné jméno. U Masarykova nádraží vám to taky přijde divné? Nemělo by se to jmenovat nádraží TGM?

tomas.vachalec

Jen je škoda, že se na dlouhý čas stane pouze hlavovou stanicí s odjezdem směr Plzeň a Hostivice a kusými kolejemi k řece.

Bjorn

Všude v civilizovaném světě by se nádraží rekonstruovalo společně s výstavbou mostu, který do nádraží přímo ústí. Ale v Česku je zvykem jít si svou vlastní cestou.

Pavel

Samozřejme vím, že Smíchovské nádraží bude jednou, až proběhne rekonstrukce, respektive nová vystavba, vypadat skvěle. Jako třeba Vysočany. Ale prostě bourání nástupišť mi rve srdce. Ta nostalgie co jsem tam všechno zažil, kam jsem odsud všude jel…….

Jaaa

Ta nástupiště jsou v pohodě, typické padesátky, kterých u nás moc nebylo.

Ale změna je potřeba.

Padre

Moc pěkný projekt.Hlavně aby nejak pořešili tamní bezďáky a smažky.

Motýl Emanuel

Proč? Vy nemáte rád městský kolorit? 🙂

Modré zábradlí

V těch vizualizacích žádní nejsou, takže už to nějak vymyšlené mají 😀😂😀😂

John

Taky mne to napadlo jak vyřešit bezpečnost BR když vím co se v okolí potlouka. Dost bych se rozmyslel tamní nechat kolo za 20tisic natož nějaké pořádné.

noerf

Už se těším, jak ta fotovoltaika bude v zimě osvětlovat nádraží a zároveň dobíjet elektromobily.

Pavel

Bože, Bože, Bože. Už jsi četl, že v EU se loni vyrobilo víc energie z obnovitelných zdrojů nežli z uhlí?

UGL

cetl, cetl, cetl. A Ty jsi zaznamenal na fakture za elektriku, kolik nas ta radost stala? 🙂

Y.K.

Co si vzpomínám, tak nejvíce nahoru táhly ceny plynu, protože spotovou cenu určuje poslední připojovaný zdroj a to bývají plynové elektrány.

Jiná věc je podpora na OZE na vyuúčtování, které v ČR moc nefunguje, kdy platíme jako jedni z nejvíce a zdrojů za to máme skoro nejméně v EU, tedy evidetně je něco špatně v našem systému. Rozhodně to není případ celé Evropy.

Tom Matto

A plynove elektrarny potrebujeme kvuli vzrustajicimu podilu neriditelnych OZE.

Sáček

Vyrábět z uhlí je dražší než z plynu kvůli emisním povolenkám

Sova

Povolenky jsou ale naprosto uměle vytvořený problém. Klacek, který si EU hodila pod nohy sama a až přijde k rozumu, lze ho kdykoliv sebrat a spálit.

Alibaba

Ale už jsem taky četl, že když se elektriku nedaří udat, tak se maří v nějakých fénech.

Kde jsou ti ekologové, co prohlašujím že budou stavět stanice na výrobu vodíku, a ten uschovávat na zimu?

Jakub P

Ukázalo se, že pokrok v bateriích jde tak rychle (nad nejoptimističtější očekávání), že ten vodík nebude potřeba.

Alibaba

Jakože to co nabijeme v létě nám vydrží do zimI?
Tak to jsem ještě nezaznamenal.
U Vodíku, případně něčeho jiného (metanol, amoniak, metan,, vosky, …) bych to uchování do zimi chápal.

Pat

proboha

zima, bez zimy

Alibaba

Pro toho ne.

Ale jinak máte pravdu, bohužel to většinou zjišťuji až po zobrazení příspěvku.

John

Také by mne zajímalo které baterie ze srpna vydrží do ledna nebo února nabite…
A vodik to je pekne svinstvo kovy uniká a přitom ještě způsobuje jejich degradaci…takže spíše metan nabo metanol.Vi někdo jaká je účinnost cyklu el metan el? Divil bych se kdyby 20 pct.Ne stale to fakt nevychází

mimochodem

Ze jsem si toho pokroku nejak nevsiml.

Dejte mi vedet, az bude k sehanni prumyslovy clanek 18650 s kapacitou nejak zasadne vejs nad 3 Ah. Vezmu jich rovnou 20, potrebuju si vyrobit poradnou powerbanku a vejit se tak do kila hmotnosti.

mimochodem

Tak jeste, ze ty podminky jsou stejne ve Spanelsku, v Recku a v Polsku.

Ono je jaksi abstrahovano, ze i v pripade, kdy ze s uhli zrovna nic nevyrabi, se to uhli porad spaluje naprazdno, protoze kotel nesmi vychladnout…
Jasne, technicky vzato je metrika spravna, z uhli spalenyho naprazdno se elektrina opravdu nevyrabi, ale to neznamena, ze se uhli nespaluje.

Tom Matto

Boze, boze OZE neni zadny konkretni zdroj, ale soubor nekolika typu zdroju, ktere spolu nemaji moc spolecne.
Stejnym zpusobem se da rict, ze nejvic elektriny vyrobily parni elektrarny.
Ale nejvic pravdive je, ze nejvic elektriny v EU vyrobily jaderne elektrarny 620 TWh, 2. vetrne 470 TWh, 3. plynove 456 TWh.

Dusmor

Četl, jen se u toho zapomněli zmínit, že vyráběli do sítě v době, kdy tu energii po nich nikdo nechtěl a že v době, kdy zájem byl, tak ta výroba jaksi nezvládala.

John

Tak určitě, a to zejména v lete….CEPS se už připravuje na platby za marice výkonu když moc svítí které samozřejmě preuctuje do plateb za služby…….
PS vlastním FVE (bez dotaci) a tak vidím že v prosinci nebo lednu je 140kWh za měsíc úspěch zatímco v červnu je to klidně 1.1MWh…..jen už je v roce 25 nejspíš nikdo nevykoupi za cenu aby se alespoň vyplatilo opotřebení stridace…

Air Traveller

a bude se remcat a bude se remcat.

zkuste aspon chvili premyslet, nez neco napisete 😀

Noscortas

Obnovitelné zdroje energie jsou budoucnost, ať se nám to líbí, nebo ne.

percula

Nebo slepá ulicka. Co z toho to bude ukáže až budoucnost.

Tom Matto

Ne, OZE jsou dulezitou soucasti energetickeho mixu a jejich idealni podil zalezi na prirodnich podminkach jednotlivych zemi. Tvrdit, ze jsou jedinym spravnym zdrojem je kravina a velice dobre nam to dokazuje Nemecko.

Oldřich Sládek

OZE není řiditelný zdroj.

Jakub P

Ale je jich víc druhů, který se dokážou často doplňovat. A jsou, respektive nejspíš budou, tak levný, že uhlí a jádro (s jejichž řiditelností to taky není nijak růžový) cenově porazej na hlavu i při započítání ceny ukládání a nouzovejch záloh. Možná se do mixu vejdou malý modulární reaktory v některejch místech, spíš jako kogenerační, tedy s důsledným využíváním tepla a elektřinou jako bonusem. Ale ty velký, který musej jet prakticky nonstop naplno, aby poskytly aspoň zdání přijatelné ceny a v létě bude stále větší problém je uchladit, pro ty budoucnost nijak zářně nevypadá…

John

Ano jsou, jakmile bude zvládnutí sezónní akumulace. Do té doby jen doplněk.

Petr

A fénovat. 😀