Termín zprovoznění neznámý. Nejdelší železniční tunel zůstává zavřený, vykolejilo v něm 16 vozů
Vykolejení nákladního vlaku v Gotthardském tunelu. Foto: SBB
Uzavření důležité tepny výrazně komplikuje provoz na švýcarské železnici.
A dnešní aktualizace praví: „Reparatur von Gotthard-Basistunnel wird mehrere Monate dauern Die Schäden nach dem Unfall in der Weströhre sind deutlich grösser als zunächst abschätzbar. Die Reparaturarbeiten sind aufwändig und werden mehrere Monate dauern. Priorität hat aktuell die Inbetriebnahme der unbeschädigten Oströhre. Der Güterverkehr kann diese voraussichtlich ab dem 23. August 2023 wieder befahren. Der Reiseverkehr muss bis auf Weiteres über die Panoramastrecke umgeleitet werden. Die SBB sucht zusammen mit dem Bundesamt für Verkehr nach Lösungen, damit auch Reisezüge baldmöglichst durch die Oströhre fahren können.“ Takže škody po nehodě jsou větší než se zpočátku zdálo. Nákladní vlaky od 23. 8.… Číst vice »
Oprava pevné jízdní dráhy z betonu není akce na týden. Osobně to vidím v řádu měsíců. Mělo by se dodržet zrání betonu cca 28 dní.
Tak v době zrání už se dá jezdit alespoň tím druhým tunelem, ne?
Ano, jde také o to že jednotlivé úlomky disku kola byly nalezeny několik km před kolejovou spojkou. Poškozeno je celkem cca 7km trati. Takže pravděpodobně po destrukci kola to dál jelo 100km/h?
A proč se nejezdí alespoň druhým tubusem?
Protože by chyběla úniková chodba. Viz např. diskuze u staršího článku: https://zdopravy.cz/sbb-ukazaly-snimky-z-poniceneho-gotthardskeho-tunelu-provoz-klicove-tepny-obnovi-pristi-tyden-171340/#comment-1079383
To je holt daň za úsporu. Neříkám, že je to blbé rozhodnutí, ale nevýhoda to je.
Vzhledme k délce tunelu, a velmi nízké frekvenci takto fatálních nehod, lze předpokládat, že se taková úspora vyplatí.
Tohle by se ve Švýcarsku nestalo
Bohužel
Na webu SBB se pise, ze nelze pouzivat ani druhy – neposkozeny – tubus tunelu GOtthard.
„Damit die unbeschaedigte Tunnelroehre wieder in Betrieb genommen werden kann, muss die Luftzirkulation zwischen den beiden Roehren getrennt werden.“
Je otazkou zda tyto konkretni patalie ve Svycarsku nezpusobi odlozeni/prepracovani projektu Krusnohorskeho tunelu VRT Berlin-Praha-Viden.
Coz je patrne jediny delsi kolejovy tunel, ktereho se za sveho zivota doziji, krom metra v Praze
Tady je hlavně zajímavá ta příčína, tedy že dopravce, který je vlastně všude na světě dáván za vzor, provozuje vlak v nebezpečném technickém stavu a vysype se mu to. To by člověk čekal někde na balkáně.
Tragedie dvou dokonale hlídaných raketoplánů se bohužel staly. Žijeme v reálném světě.
Myslim, ze to neni pravda („dokonale hlidanych“). Problemy s tesnenim (O-rings) byly v NASA znamy pred vzletem Challengeru.
Jak to můžete už vědět?
Takže dopravce při přebírání vlaku nažene všechny vozy do dílny, udělá kompletní defektoskopii, aby mohl za vlak ručit sám?
Tak to opravdu fungovat nebude…
Drobné srovnání: Tunelem ročně projede 19 milionů tun zboží – to je skoro čtvrtina nákladu, co se dopraví v *celé* ČR na všech železnicích.
Dost smutná vizitka (zejména MD a SprŽel, dopravci by rádi vozili víc a některé firmy by to určitě i poptávaly, tam problém nebude..)
Zas tak černě bych to neviděl, obecně je na Evropské poměry podíl železničního carga proti silnici u nás vysoký.
Přesto reálně děláme vše pro jeho další snížení, abychom v té „moderní“ EU příliš nevyčnívali; namísto aby jej na západ od nás naopak opět zvyšovali. Podtrhuji, že to podstatné je podíl železnice, nikoli rekordy v celkových objemech.
Co třeba děláme reálně pro to, aby se toho po kolejích přepravilo méně ?
Zavádíme výhradní provoz pod ETCS, aniž by k tomu byly dostupné mašiny – před pár měsíci zde byl článek od jedné firmy od Olomoucka. Máme nesmyslný systém výluk, kdy jedna trať je vždy rozkopaná po malých kouscích, takže reálně je celá trať problematická dlouhé roky v kuse. Nad jistým pražským mostem hloubáme, zda je to fakt tak cenná památka, že na něj nesmíme sahat, aby se nám pomalu bořil pod rukama (a místo něj se z břehu Vltavy na druhý muselo někdy jet oklikou přes České Budějovice). Zvýhodňujeme silniční dopravu snížením spotřební daně na naftu – i v době, kdy… Číst vice »
Ja myslím že i v ČR by ste našiel bod na železnici, kde by to bolo podobné číslo (Děčín, Ostrava Mariánky, Kolín, Brno Maloměřice, Břeclav…). A to ani nespája Nemecko s Talianskom.
Co dvoupatrového jezdí tunelem?
SBB RABe 502
Když k tomu přičteme výluku na Brenneru, Evropa se železničně rozpadla na severní a jižní část…
Pořád je tady Simplon a dvojkolejka vrchem přes Lötschberg, přes Gotthard po staré se dá jet, ikdyž je potřeba víc lokmotiv.
No nejsem si jistý zdali se aktuálně už jezdí ve starém vrcholovém tunelu po obou kolejích jelikož se tam dělá pevná jízdní dráha a tím pádem jaká je tam kapacita: https://www.youtube.com/watch?v=ilLnq-VdLJA Kolem této stavby je několik skandálů ať již jde o špatné nevýhodné smouvy, navyšování ceny, nesprávná manipulace a likvidace vytěženého materiálu v deponii Mitholz a s tím související ekologická havárie.
Zde totéž v angličtině: https://www.youtube.com/watch?v=2cIWaOW63_U
Opět absence náhradních tras? Něco jako pražská tramvajová síť? Nu, kam jsme chtěli…
Že by pomalu začali stavět třetí tubu? 😉
Musí počkat než to odklidí. 🙂
Stačila by ta druhá v Lötschbergu.