Teplice shání deset nových trolejbusů, nahradí částečně autobusy

Trolejbus Škoda 26 Tr v Teplicích. Foto: I.Blu / Wkimedia CommonsTrolejbus Škoda 26 Tr v Teplicích. Foto: I.Blu / Wkimedia Commons

Nová vozidla budou plně klimatizovaná, čas na dodávku bude rok až rok a půl.

Teplice se připravují na postupný konec naftových autobusů a jejich nahrazení trolejbusy. Vypsaly soutěž na dodávku celkem deseti nových trolejbusů s odhadovanou cenou 131 milionů korun.

Vyplývá to z dokumentace zveřejněné na profilu zadavatele. V soutěži shání město osm standardních nízkopodlažních dvounápravových trolejbusů s baterií a dva velkokapacitní třínápravové trolejbusy s baterií.

„U dvanáctimetrových vozů se jedná o náhradu autobusů trolejbusy. Po jejich dodání a nasazení do provozu by již měly běžný denní provoz MHD Teplice zajišťovat pouze trolejbusy,“ řekl Jakub Číže z odboru dopravy teplického magistrátu. Výjimkou s naftovým provozem bude doplňková linka 110. V případě osmnáctimetrových vozů jde o obnovu vozového parku. Průměrné stáří trolejbusů v Teplicích je aktuálně 8,5 roku.

V případě dvanáctimetrových trolejbusů musí výrobce splnit kapacitu nejméně 80 cestujících (z toho nejméně pětiny sedících). V případě osmnáctimetrových trolejbusů má jít nejméně o 115 cestujících. Trolejbusy budou plně klimatizovány, vybaveny kamerovým systémem. Trakční baterie má zvládnout dojezd mimo trolejové vedení jednorázově 12 km. Krátké trolejbusy mají být dodány do roka od podpisu smlouvy, velkokapacitní do 18 měsíců.

Přechod výhradně na trolejbusovou dopravu nastane v Teplicích v roce 2024, kdy provoz po Arrivě převezme městský dopravní podnik. Město v posledních letech investovalo do stavby nových tratí, naposledy dokončilo trať přes kruhový objezd u klubu Luna přes křižovatku ulic Emilie Dvořákové a Stanové za 23 milionů korun a na trase Obránců míru – Maršovská – J. Koziny – Bohosudovská. Trať je v provozu od loňského listopadu.

Tagy MHD Teplice Teplice
12 komentářů