Jelikož létáme s manželkou za synem do NL pouze KLM,tak letuškám i stevardům přeji opravdu takovéto pohodlné botky, býť jsou to pracovní. Na podpatcích táhnout rollbox s občerstvením a v občas nestabilních podmínkách letu to není žádná legrace.
Ten
6 měsíců
Prilezitost ke vzniku EU klonu Hooters Air opet promarnena, safra. 😀
Rakos
6 měsíců
Svět se opravdu asi zbláznil. Povolání pilot/letuška vždy bylo o prestiži a k tomu nepochybně patřilo vzorné vystupování, perfektní make-up, slušivá uniforma, decentní náušnice, prstýnky, manikůra. Radost pohledět. Znalost alespoň dvou světových jazyků. Bohužel doba se změnila. Namísto výběrového řízení na pozici palubní průvodčí, kam se běžně dvakrát do roka hlásilo přes 1200 uchazečů, se dělá nábor palubních průvodčí, kteří leckdy mají problém se v angličtině i představit a říct, odkud jsou. Druhým jazykem prakticky nevládnou, vůbec se o letectví nikdy nezajímali… A podle toho to bohužel vypadá i na palubách letadel. Tohle všechno přinesli lowcostový dopravci, kteří hromadně nabírají… Číst vice »
Správně jste uvedl, doba se změnila.
V době dávno minulé, kdy měla železniční doprava výlučné postavení, podobné tomu, jaké zmiňujete u letecké dopravy, byly součástí uniformy výpravčího i bílé rukavice. Doba šla dál a prestižní postavení sklouzlo do běžného průměru a tím se změnil pohled i na mnoho věcí, které měly spíše representativní funkci. A to samé se teď (ve velmi nepatrné míře) stalo u KLM.
Myslím, že i některé sportovně střižené boty mohou vizuálně dobře pasovat i k uniformě.
V textu se píše, že společnost KLM nabídla „firemní tenisky“. https://news.klm.com/launching-sneakers-under-klm-uniform/#.
Svět se nezbláznil, vy jste zestárl a stal se z vás mrmlal. 🙂 Kromě toho se vám dnešní holky v běžném životě mohou na lodičky víte-co a za váš názor by vám jistě řekly, ať si to v nich celý den zkusíte. 🙂
Co k čemu patří je otázka zvyku a zažitého vkusu. A mění se to neustále a odjakživa.
Zkuste si být v lodičkách x hodin denně, je to super zkušenost. Díky bolesti pak zjistíte, že máte svaly, o kterých jste nevěděl. A představte si, co to s člověkem udělá za dlouhé roky. Problémy s vbočenými palci, achilovkami, páteří atd. vám vydrží do smrti.
Ano, možná. Od 60, 70 let do současnosti uběhlo moře času a tisíce letušku a stewardů, pilotů létalo vyfiknutých tak, že 1/3 dívek mohla jít z fleku na přehlídková mola. V lodičkách v uniformách jsou recepční v hotelech, v kostýmkách dámy v bankách, zkrátka je hodně jiných dalších profesí, kde uniforma má svá letitá neměná pravidla, 12ti hodinové směny atd. Napadají mě třeba ještě vojáci a vojačky (ve vycházkové uniformě), holky z check-inu a další a další. Ne nejsem mrmlal, jak někdo napsal. Jen pracuji v letectví přes 28 let, prošel jsem mnoha pozicema v uniformě i bez. A jen… Číst vice »
Lodičky jsou ze zdravotního hlediska pro chodidla vyloženě masakr, deformují prsty a způsobují i další problémy. Tento krok jednoznačně chválím.
soumar
6 měsíců
Vnímání krásy oblečení souvisí taky s tím, co jako společnost obdivujeme. Dnes už nejsou v módě dlouhé elegantní róby a lodičky u žen, bezchybné obleky u mužů (o špičatých botech a vycpávkách v rozkroku ze středověku nemluvě :-)). Dneska generaci mých dětí imponuje raper v šusťákách a sneakersech, případně je víc zaujmu ve špinavých maskáčích (používám jako náhradu příliš upnutých montérek) při opravě rozbitého motoru (tvl to fakt dáváš, jo? i konverzační prostředky se mění), než jako mluvící kravaťák (a to v ČR a na východ už jsem si „uniformu“ proměnil na černé džíny, světlou košili, decentní sako a černé… Číst vice »
Pigi
6 měsíců
Ono to jde taky o efekt, to už můžeme tvrdit, že i na tančení na plese jsou vhodnější tenisky.
Řekl bych, že šichta palubního personálu u jakékoliv letecké společnosti má do vámi zmíněné plesové zábavy docela dost daleko.
Pavouk
6 měsíců
Podstatné je u jakékoli pracovní obuvi především to, aby si člověk neničil zdraví. Což je bohužel leckdy přesně naopak.
Já blb nosil skoro dva měsíce vyfasované boty u nás v elektrotechnické fabrice, než mi došlo, proč mne bolí nohy i záda. Teď jsem si koupil své ze Slavičína, které mají i výrazně vyšší ochranný certifikát, ale nosí se mnohem lépe. Pokud bude můj zaměstnavatel protestovat, může mne samozřejmě i propustit – to je ale stále lepší, než mít zničené zdraví.
Není možné se se zaměstnavatelem (přátelsky, nebo když to nefunguje, tak velmi asertivně) dohodnout na rozšíření sortimentu OOPP s ohledem na individuální požadavky? U nás nově pověřený sběratel funkcí, vybral „ten nejlepší model“, který byl ovšem k mání pouze v úzké variantě „G“. Když jsem mu v katalogu smluvního dodavatele OOPP ukázal jiný model se stejnými parametry, ale širší „H“, odbyl mně, že je asi o třetinu dražší. Následně, když jsem před jinými nadřízenými prokázal, že jeho tvrzení platí pouze u našeho předvybraného dodavatele, jinak je veřejná maloobchodní cena + – stejná, jako u „jeho“ modelu, dostal jsem to, co… Číst vice »
Dříve by to možná i šlo, nyní ale většina podobných, většinou německých firem v šumavském pohraničí má málo práce a propouští se. Tak spíš hledají záminky k tlaku na zaměstnance.
Děkuji, ale v tomto ohledu rady netřeba. Vždy samozřejmě upřednostním vlastní zdraví před představami zaměstnavatele.
Honza V.
6 měsíců
Jestli jsou tyhle polobotky vhodné zrovna na tenis, to bych měl pochybnosti. Jinak za mého mládí se tenisky říkalo jen obyčejným plátěnkám. Pevnějším botám pro volný čas se obecně říkalo botasky, než byly vynalezeny Prestige a otevřen trh západním značkám. Neříkal bych rovnou tenisky všem botám, které nejsou lakýrky ani lodičky.
Z mého pohledu máte s teniskami a botaskami pravdu. Cítím to stejně. Kdyby někdo chtěl namítat, že jsou to doby dávno minulé, měl by vědět, že je mi pod 30, takýe to zas tak dávno není…
P_V
6 měsíců
Udivuje mě že se (někde) stále u palubního personálu vyžaduje obutí na krásu a ne na praktičnost. Vždyť když nastane nouzová situace, nějaké lodičky jsou na obtíž, aby personál zvládl např. přelézat trosky. Týká se to třeba i vlakových průvodčích, když musejí vystoupit do štěrku.
Jo a pokud nelétají v Boeingu, jak často je to potká?
Oblečeni je součást kultury společnosti. U firmy, kde letenky stojí násobně víc než low cost bych jako nechtěl personál v teplákach, bílým tričku s nápisem ‚staff‘ a converskach.
Přesně tak, není to tak dávno, kdy byli fírové ČD často ustrojeni do umaštěného trička a montérek. Nakolik nepochybuji o schopnostech takového pracovníka (který třeba i právě šikovným zásahem tu zamračenou „dotáhl“ až na konečnou), působí dnešní stejnokroj (který m
á teda stále daleko do uniformy..) výrazně důvěryhodněji.
S tímhle přístupech v letadle nemusejí být ani kyslíkové masky, záchranné vesty, skluzavky… protože jak často je to potká?
Apex
6 měsíců
Už dost pamatuji, ale první rozvolnění striktního standardu v oblékání posádek přinesly původní Lauda Air, kde posádky nosily jeansy, trička a saka, ale boty si nevybavuji… Myslim, že holky měly nějaké baleríny a kluci standardní polobotky.
Ale jo ať se klasika opustí zcela, nemám s tím nejmenší problém. Ostatně palubní personál Southwestu a částečně i PSA měli ležérní oblečení už v 70. letech.
Co mně přijde jako módní peklo je klasická letecká uniforma pilotů, kombinovaná s keckami. Děs běs.
Petr
6 měsíců
Neříkám jestli je to dobře nebo špatně, ale přijde mi, že na vzhled letušek se (u západních aerolinek) stejně dávno nedbá, takže tenisky místo lodiček už to moc nezhorší.
Proč by proboha měli tenisky nutně vypadat vůbec hůř než lodičky? Není i to poněkud zpátečnický pohled? Obuv má být především praktická a zdravotně nezávadná. A ohledně vlivu podpatků na zdraví chodidel už máme studií doufám dost.
Dominik
6 měsíců
Ten obrázek mi připomněl, jak jednou když jsme měli na gymplu taneční, tak tam přišel kluk v obleku a bílých teniskách. Učitel ho vyhodil, ať příště přijde jako člověk. Dnes by ho pochválil. Doba se mění.
P.S: Není to kritika, ať každá společnost má uniformy jaké chce..
Radim
6 měsíců
Letecký personál Eurowings má firemní tenisky už několik měsíců. Zatím pouze zkušebně na každý pátek.
Polobotky, společenské kalhoty, košile. Jen rifle mám bohužel jen jediné. A když do nějakého svinstva , tak převlečení do montérek koženžených bot S0, pčilba s podbradníkekem, vesta s firmou a brýle proti prachu. Je pravda, že požadavek bezpečáka na přilbu na velínu, jsem také u bezpečáka rozporoval.
Proč mi vkládáte do úst něco, co jsem nenapsal? Jakože jediná alternativa k teniskám jsou lodičky?
Tenisky k saku, košili a kravatě jsou prostě módní peklo. Existuje řada jiných způsobů jak se v této kombinaci pohodlně obout a zároveň nepůsobit jako buran. Působí to jako dva různé styly oblékání, co k sobě vůbec nepasují.
Mnohem lépe působí třeba personál Play, kde nad tím přemýšleli celkově a k teniskám je i pásek a tričko, celkově to působí více uvolněně, i když mají sako, které má ale úplně jiný střih než tady KLM.
Jelikož létáme s manželkou za synem do NL pouze KLM,tak letuškám i stevardům přeji opravdu takovéto pohodlné botky, býť jsou to pracovní. Na podpatcích táhnout rollbox s občerstvením a v občas nestabilních podmínkách letu to není žádná legrace.
Prilezitost ke vzniku EU klonu Hooters Air opet promarnena, safra. 😀
Svět se opravdu asi zbláznil. Povolání pilot/letuška vždy bylo o prestiži a k tomu nepochybně patřilo vzorné vystupování, perfektní make-up, slušivá uniforma, decentní náušnice, prstýnky, manikůra. Radost pohledět. Znalost alespoň dvou světových jazyků. Bohužel doba se změnila. Namísto výběrového řízení na pozici palubní průvodčí, kam se běžně dvakrát do roka hlásilo přes 1200 uchazečů, se dělá nábor palubních průvodčí, kteří leckdy mají problém se v angličtině i představit a říct, odkud jsou. Druhým jazykem prakticky nevládnou, vůbec se o letectví nikdy nezajímali… A podle toho to bohužel vypadá i na palubách letadel. Tohle všechno přinesli lowcostový dopravci, kteří hromadně nabírají… Číst vice »
Správně jste uvedl, doba se změnila.
V době dávno minulé, kdy měla železniční doprava výlučné postavení, podobné tomu, jaké zmiňujete u letecké dopravy, byly součástí uniformy výpravčího i bílé rukavice. Doba šla dál a prestižní postavení sklouzlo do běžného průměru a tím se změnil pohled i na mnoho věcí, které měly spíše representativní funkci. A to samé se teď (ve velmi nepatrné míře) stalo u KLM.
Myslím, že i některé sportovně střižené boty mohou vizuálně dobře pasovat i k uniformě.
V textu se píše, že společnost KLM nabídla „firemní tenisky“.
https://news.klm.com/launching-sneakers-under-klm-uniform/#.
Svět se nezbláznil, vy jste zestárl a stal se z vás mrmlal. 🙂 Kromě toho se vám dnešní holky v běžném životě mohou na lodičky víte-co a za váš názor by vám jistě řekly, ať si to v nich celý den zkusíte. 🙂
Co k čemu patří je otázka zvyku a zažitého vkusu. A mění se to neustále a odjakživa.
Zkuste si být v lodičkách x hodin denně, je to super zkušenost. Díky bolesti pak zjistíte, že máte svaly, o kterých jste nevěděl. A představte si, co to s člověkem udělá za dlouhé roky. Problémy s vbočenými palci, achilovkami, páteří atd. vám vydrží do smrti.
Ano, možná. Od 60, 70 let do současnosti uběhlo moře času a tisíce letušku a stewardů, pilotů létalo vyfiknutých tak, že 1/3 dívek mohla jít z fleku na přehlídková mola. V lodičkách v uniformách jsou recepční v hotelech, v kostýmkách dámy v bankách, zkrátka je hodně jiných dalších profesí, kde uniforma má svá letitá neměná pravidla, 12ti hodinové směny atd. Napadají mě třeba ještě vojáci a vojačky (ve vycházkové uniformě), holky z check-inu a další a další. Ne nejsem mrmlal, jak někdo napsal. Jen pracuji v letectví přes 28 let, prošel jsem mnoha pozicema v uniformě i bez. A jen… Číst vice »
Lodičky jsou ze zdravotního hlediska pro chodidla vyloženě masakr, deformují prsty a způsobují i další problémy. Tento krok jednoznačně chválím.
Vnímání krásy oblečení souvisí taky s tím, co jako společnost obdivujeme. Dnes už nejsou v módě dlouhé elegantní róby a lodičky u žen, bezchybné obleky u mužů (o špičatých botech a vycpávkách v rozkroku ze středověku nemluvě :-)). Dneska generaci mých dětí imponuje raper v šusťákách a sneakersech, případně je víc zaujmu ve špinavých maskáčích (používám jako náhradu příliš upnutých montérek) při opravě rozbitého motoru (tvl to fakt dáváš, jo? i konverzační prostředky se mění), než jako mluvící kravaťák (a to v ČR a na východ už jsem si „uniformu“ proměnil na černé džíny, světlou košili, decentní sako a černé… Číst vice »
Ono to jde taky o efekt, to už můžeme tvrdit, že i na tančení na plese jsou vhodnější tenisky.
Řekl bych, že šichta palubního personálu u jakékoliv letecké společnosti má do vámi zmíněné plesové zábavy docela dost daleko.
Podstatné je u jakékoli pracovní obuvi především to, aby si člověk neničil zdraví. Což je bohužel leckdy přesně naopak.
Já blb nosil skoro dva měsíce vyfasované boty u nás v elektrotechnické fabrice, než mi došlo, proč mne bolí nohy i záda. Teď jsem si koupil své ze Slavičína, které mají i výrazně vyšší ochranný certifikát, ale nosí se mnohem lépe. Pokud bude můj zaměstnavatel protestovat, může mne samozřejmě i propustit – to je ale stále lepší, než mít zničené zdraví.
Není možné se se zaměstnavatelem (přátelsky, nebo když to nefunguje, tak velmi asertivně) dohodnout na rozšíření sortimentu OOPP s ohledem na individuální požadavky? U nás nově pověřený sběratel funkcí, vybral „ten nejlepší model“, který byl ovšem k mání pouze v úzké variantě „G“. Když jsem mu v katalogu smluvního dodavatele OOPP ukázal jiný model se stejnými parametry, ale širší „H“, odbyl mně, že je asi o třetinu dražší. Následně, když jsem před jinými nadřízenými prokázal, že jeho tvrzení platí pouze u našeho předvybraného dodavatele, jinak je veřejná maloobchodní cena + – stejná, jako u „jeho“ modelu, dostal jsem to, co… Číst vice »
Dříve by to možná i šlo, nyní ale většina podobných, většinou německých firem v šumavském pohraničí má málo práce a propouští se. Tak spíš hledají záminky k tlaku na zaměstnance.
Jo, chápu. Ve vámi popisované situaci je to vskutku těžké a moje rada pouze teoretická.
Děkuji, ale v tomto ohledu rady netřeba. Vždy samozřejmě upřednostním vlastní zdraví před představami zaměstnavatele.
Jestli jsou tyhle polobotky vhodné zrovna na tenis, to bych měl pochybnosti. Jinak za mého mládí se tenisky říkalo jen obyčejným plátěnkám. Pevnějším botám pro volný čas se obecně říkalo botasky, než byly vynalezeny Prestige a otevřen trh západním značkám. Neříkal bych rovnou tenisky všem botám, které nejsou lakýrky ani lodičky.
Tady se zase sešli odborníci…
Z mého pohledu máte s teniskami a botaskami pravdu. Cítím to stejně. Kdyby někdo chtěl namítat, že jsou to doby dávno minulé, měl by vědět, že je mi pod 30, takýe to zas tak dávno není…
Udivuje mě že se (někde) stále u palubního personálu vyžaduje obutí na krásu a ne na praktičnost. Vždyť když nastane nouzová situace, nějaké lodičky jsou na obtíž, aby personál zvládl např. přelézat trosky. Týká se to třeba i vlakových průvodčích, když musejí vystoupit do štěrku.
Jo a pokud nelétají v Boeingu, jak často je to potká?
Oblečeni je součást kultury společnosti. U firmy, kde letenky stojí násobně víc než low cost bych jako nechtěl personál v teplákach, bílým tričku s nápisem ‚staff‘ a converskach.
Přesně tak, není to tak dávno, kdy byli fírové ČD často ustrojeni do umaštěného trička a montérek. Nakolik nepochybuji o schopnostech takového pracovníka (který třeba i právě šikovným zásahem tu zamračenou „dotáhl“ až na konečnou), působí dnešní stejnokroj (který m
á teda stále daleko do uniformy..) výrazně důvěryhodněji.
Retrooblečky napodobující snoby z 19. století nejsou úplně tím, co by zrovna v dopravě budilo důvěru.
Rekl Honza co za vrchol mody povazuje outdoor kapsace z decatlonu
S tímhle přístupech v letadle nemusejí být ani kyslíkové masky, záchranné vesty, skluzavky… protože jak často je to potká?
Už dost pamatuji, ale první rozvolnění striktního standardu v oblékání posádek přinesly původní Lauda Air, kde posádky nosily jeansy, trička a saka, ale boty si nevybavuji… Myslim, že holky měly nějaké baleríny a kluci standardní polobotky.
Ale jo ať se klasika opustí zcela, nemám s tím nejmenší problém. Ostatně palubní personál Southwestu a částečně i PSA měli ležérní oblečení už v 70. letech.
Co mně přijde jako módní peklo je klasická letecká uniforma pilotů, kombinovaná s keckami. Děs běs.
Neříkám jestli je to dobře nebo špatně, ale přijde mi, že na vzhled letušek se (u západních aerolinek) stejně dávno nedbá, takže tenisky místo lodiček už to moc nezhorší.
Proč by proboha měli tenisky nutně vypadat vůbec hůř než lodičky? Není i to poněkud zpátečnický pohled? Obuv má být především praktická a zdravotně nezávadná. A ohledně vlivu podpatků na zdraví chodidel už máme studií doufám dost.
Ten obrázek mi připomněl, jak jednou když jsme měli na gymplu taneční, tak tam přišel kluk v obleku a bílých teniskách. Učitel ho vyhodil, ať příště přijde jako člověk. Dnes by ho pochválil. Doba se mění.
P.S: Není to kritika, ať každá společnost má uniformy jaké chce..
Letecký personál Eurowings má firemní tenisky už několik měsíců. Zatím pouze zkušebně na každý pátek.
Tenisky k saku? No nevím.
Tenisky ke všemu je jedno z největších módních pekel dneška.
Zkuste si chodit místo tenisek v lodičkách a pak své rozumi můžete vysvětlit těm dámám z palubního personálu, kterým se rozhodně uleví.
Souhlasím. Ještě lepší by bylo, kdyby si mohly letušky vybrat.
Rozumi jako hradi?
Tak jsem se uklikl, ale aspoň se máte na čem točit. 😉
Tak si vezmou polobotky. Ale tenisky, to je opravdu peklo. Ještě teplákovou soupravu a hlavně s pruhy.
Pokud říkáte tepláky všemu, co není z tesilu…
To přežijete. Stejně jako ponožky v sandálech. Jsou důležitější věci, než módní jemnocit.
To bude zřejmě další verze po teniskách. Ještě to chce nějakou díru na oblečení.
Vsadím se, že Petr nechodí každý den v práci v žaketu, s vázankou a kloboukem a v naleštěných botách.
Tedy s rozumem s tím co byste na jiných rád viděl.
Polobotky, společenské kalhoty, košile. Jen rifle mám bohužel jen jediné. A když do nějakého svinstva , tak převlečení do montérek koženžených bot S0, pčilba s podbradníkekem, vesta s firmou a brýle proti prachu. Je pravda, že požadavek bezpečáka na přilbu na velínu, jsem také u bezpečáka rozporoval.
Proč mi vkládáte do úst něco, co jsem nenapsal? Jakože jediná alternativa k teniskám jsou lodičky?
Tenisky k saku, košili a kravatě jsou prostě módní peklo. Existuje řada jiných způsobů jak se v této kombinaci pohodlně obout a zároveň nepůsobit jako buran. Působí to jako dva různé styly oblékání, co k sobě vůbec nepasují.
Mnohem lépe působí třeba personál Play, kde nad tím přemýšleli celkově a k teniskám je i pásek a tričko, celkově to působí více uvolněně, i když mají sako, které má ale úplně jiný střih než tady KLM.
Co konkrétně jsem vám vložil do ust? A jak jste přišel na tu jedinou alternativu? To je vaše domněnka. 😉
Nebo mate jen nemodni nazory, tenisky, sneakersy jsou super.
Chtělo by to Dway Slide.