Tendry na dostavbu Kysucké dálnice vrcholí, stavět se má letos
D3 u Čadce. Foto: Strabag

Dokončení slovenské D3 vyjde na 25 miliard, pomůže tranzitu z Třince na Žilinu.
Dokončení slovenské D3 vyjde na 25 miliard, pomůže tranzitu z Třince na Žilinu.
Nechapu pro musi auta bez znamky přes Čadcu, jak u blbych…misto aby proletěli dalnici smrdi jim v městě v koloně
Protože za dálnice se až na výjimky platí… Jako pochopil bych to zdarma možná teď když dál na Žilinu dálnice není, ale po dokončení komplet D3 bych výjimku ze zpoplatnění kolem Čadce považoval za zbytečnou
Platit za dálnici, která nikam nevede a je po většinu své délky v polovičním profilu, je dost divné.
Ako môže stáť v prepočte 1 kilometer diaľnice 100 miliónov eur?
26km za 1 mld. eur vychází přibližně na 40 mil. eur/km (1mld. Kč). Což je sice dost, ale v takovém terénu nic neobvyklého viz některé dražší úseky v ČR, v kontrastu s tím se ale staví některé rovinaté úseky v polích i jen za 200mil.Kč/km
Nejsou někde mapky, o kterém úseku se bavíme? Dost by to pomohlo. Nejlepší, co bylo, byl portál INEKO, ale ten je už neaktuální. https://doprava.ineko.sk/mapa/cesty
a když to tak projíždím, tak od ukončení aktualizací dat se dodělaly jen 3 úseky. Smutné
to jsou ty poslední 3 červené úseky D3 mezi Žilinou a Čadcou v té odkazované mapě i přestože je „neaktuální“, ono se toho zas tak moc na Slovensku nezměnilo na na D3 zrovna nic
Ale asi nic přesnějšího není? Hledat situační výkresy se mi nechce.
1. úsek: Žilina – Brodno (jak končí za Žilinou ta 4-prúdovka směr Čadca) po Kysucké Nové Mesto
2. úsek: Kysucké Nové Mesto po Oščadnicu (v podstatě skoro po Tunel Horelica) Oščadnica je jen takové administrativní rozdělení – tam není nic z dálnice hotové….
3. úsek: Oščadnica po Čadca – Bukov ( v podstatě jde o úsek Oščadnica až za tunel Horelica (dodělá se na 4-prúdovku a druhá tunelová roura tunela Horelica) a za tunelom je to už hotové směr ČR i PL
Omlouvám se za případné chyby v českém jazyce 🙂 jakožto Slovák
https://ndsas.sk/storage/mapy/mapa-dialnicnej-siete/mapa-siete-fin-jul-2024-1.pdf
1. úsek: Žilina – Brodno (jak končí za Žilinou ta 4-prúdovka směr Čadca) po Kysucké Nové Mesto
2. úsek: Kysucké Nové Mesto po Oščadnicu (v podstatě skoro po Tunel Horelica) Oščadnica je jen takové administrativní rozdělení – tam není nic z dálnice hotové….
3. úsek: Oščadnica po Čadca – Bukov ( v podstatě jde o úsek Oščadnica až za tunel Horelica (dodělá se na 4-prúdovku a druhá tunelová roura tunela Horelica) a za tunelom je to už hotové směr ČR i PL
Omlouvám se za případné chyby v českém jazyce 🙂 jakožto Slovák
Tahle mapa se mi moc líbí a snaží se tam přidávát i aktuální informace:
https://historiadialnic.sk/
Jelikož se na naší straně nic nepřipravuje (D68) a dálnice D49+R6 je v nedohlednu, tak se obávám, že úzké hrdlo se na dlouhou dobu stane úsek Bystřice – Svrčinovec.
Úzkým hrdlem se nestane, protože s dostavbou polské S1 mezi Katowicemi a Bielsko-Biala plus úseku S1 kolem Wegierske Gorky se přesune fakt velké množství polského nákladního tranzitu od severu Polska na Slovensko, které v současnosti jede od Českého Těšína po D48 a I/68 na Jablunkov, případně po trase Bohumín, Frýdek-Místek a I/68. Poté pojede po polskě S1 mimo ČR. Ale souhlasím že s dostavbou této D3 a české D35 se cesta xx-Praha-Žilina-xx tudy zatraktvní
V úseku Bystřice-SK vidím problém hlavně že se často opravuje a jezdí se kyvadlově, jinak je to kapacitní a pohodlná silnice bez urovňových křížení, která bez problémů zvádne ještě o dost vyšší intenzity
Nemyslím si. Kapacitne je tá cesta úplne stačí, parametre má tiež pomerne luxusné (mimoúrovňové križovatky, odstavné pruhy, polomery zatáčok, rýchlostné limity). Horší je skôr fakt, že trpí na nízku kvalitu spracovania. Stále sa tam niečo opravuje, vrtá, frézuje a aj napriek tomu sú niektoré časti taký menší tankodrom.
No tak už jen ten kousek z viaduktu Svrčinovec na hranici a bude to hotové.
R5 se to tuším nazývá.
Už tam vybudovali nadchod pro medvědy.
Tak kolem roku 2035 to bude v provozu.
Slibem nezarmoutíš…
https://mykysuce.sme.sk/c/22645151/vladimir-meciar-polozil-zakladny-kamen-pre-vystavbu-dialnice-na-kysuciach-archivny-text.html
Mám pocit, že R5 byla odložená na neurčito.
Nadchod s rozšířením současné silnice nepočítá. Tak nějak nikdo při projektování nadchodu nepočítal s variantou rozšíření stávající silnice.
Já tam rezervu vidím, potok zatrubní a povede tam obchvat, to by nedělali oblouk v takovém profilu.
https://www.shpsk.eu/cs/projekty/d-3-svrcinovec-sr-novy-ekodukt-nad-silnici-i-11-a-zeleznici/144
R5 sa mohla prilepiť ako privádzač k jednému zo susedných úsekov D3, teraz už nevidím reálne, že sa niekedy postaví. Snáď sa raz podarí aspoň obchvat tej osady ležiacej na ceste č. 11
Tak uvidíme, jestli to není jen další z řady slibů populárního syna…
Ano ja by som na zaciatok ocenil prehlad aky ma RSD na strankach
Mapa hotových i všech plánovaných projektů na dálnicích i silnicích I.třídy na webu ŘSD včetně podrobných infoletáků i s mapkou je řekl bych vcelku unikátní nástroj v porovnání se zahraničím