Tendr na trať na Václavském náměstí se protahuje. Firmy mají dotazy a DPP odkládá uzávěrku
Tramvajové koleje povedou po stranách náměstí, v jeho středu má vzniknout promenáda pro pěší.
Zahájení stavby nové tramvajové trati na Václavském náměstí ještě letos se jeví jako stále méně reálné. Dopravní podnik hl. m. Prahy aktuálně už poosmé odložil uzávěrku pro podání nabídek v tendru na zhotovitele. Soutěž byla vypsána 12. září a původně se měla pro zájemce uzavřít 24. října. Aktuální termín je 3. března.
Podle zástupce DPP Daniela Šabíka je důvodem množství doplňujících dotazů, které potenciální zájemci z řad stavebních firem kladou. V případě relevantních dotazů, které se i s odpověďmi doplňují do zadávací dokumentace, je pak třeba termín pro podání přihlášek posunout.
Podle Šabíka množství dotazů svědčí o tom, že o zakázku v předpokládané hodnotě 1,25 miliardy korun, je mezi firmami velký zájem. Na druhé straně se už nenaplní optimistické plány z loňského září, podle kterých měla stavba začít ještě v prvním letošním pololetí. Součástí zakázky je totiž i dopracování dokumentace pro provádění stavby.
„Předmětem plnění této veřejné zakázky je zajištění novostavby tramvajové trati (TT) Václavské náměstí obsahující zejména výstavbu nové tramvajové tratě včetně souvisejících technologií a vybavení, související rekonstrukce vozovek a chodníků, vyvolané přeložky a úpravy inženýrských sítí a nezbytné úpravy stropních desek vestibulů metra,“ píše se v dokumentaci DPP.
Výstavba by měla trvat maximálně 48 měsíců, tj. 4 roky.
Nové propojení tratě z Vinohradské do Jindřišské a Vodičkovy ulice by mělo odlehčit přetíženým spojením v centru. Dnešní tramvajový systém je podle města příliš závislý na úseku mezi Lazarskou a Jindřišskou.
Tramvajové koleje povedou po stranách náměstí, v jeho středu má vzniknout promenáda pro pěší. Počítá se s rozšířením chodníků, novým stromořadím, samostatným pruhem pro cyklisty a snížením počtu parkovacích míst.
Plán na návrat tramvají na Václavské náměstí vytvořil už v minulém volením období Institut plánování a rozvoje (IPR). Kvůli tomu vznikla i 70 metrů dlouhá kolej u Národního muzea, která zatím vede odnikud nikam.