Tendr na motoráky pro Kladno trval 2,5 roku. Dráhy odmítly nabídku Newagu
České dráhy ukončily zřejmě svůj nejdéle trvající tendr na nákup kolejových vozidel. Dodavatele deseti nových motorových jednotek pro trať Praha
České dráhy ukončily zřejmě svůj nejdéle trvající tendr na nákup kolejových vozidel. Dodavatele deseti nových motorových jednotek pro trať Praha – Kladno hledaly od srpna 2017, záměr vyhlásily ještě o půl roku dříve. Nakonec si nevybraly a tendr nyní zrušily.
Podle písemné zprávy na profilu zadavatele se přihlásil pouze jeden zájemce, a to polský Newag. Jeho nabídka ale byla pro dráhy „ekonomicky nepřijatelná, neboť nabídková cena převyšovala předpokládaný finanční limit zadavatele“.
„Linka Praha – Kladno patří mezi ty vůbec nejvytíženější neelektrifikované tratě u nás. Proto je přirozené, že jsme se se Středočeským krajem dohodli na brzké modernizaci vlaků právě zde,“ tvrdil v srpnu 2017 tehdejší šéf drah Pavel Krtek. Brzká modernizace se ale nekonala.
Dráhy poptávaly nízkopodlažní vozidla pro 120 cestujících s maximální rychlostí 120 km/h, klimatizací, elektrickými zásuvkami a připojením k internetu. Začít měla jezdit v roce 2019.
Nové vlaky pro Kladno tak dráhy zřejmě nakoupí v rámci mnohem větší soutěže, ve které hledají dodavatele až 60 regionálních dieselových vlaků pro 120 km/h v předpokládané hodnotě přes pět miliard korun. Vítěz získá rámcovou smlouvu, kterou dráhy budou naplňovat podle svých potřeb v krajích. I tahle soutěž se ale nebývale vleče, vypsána byla už v srpnu 2018. Dráhy si od velkého objemu slibují nižší ceny. Rovněž o tento tendr se podle polských médií zajímá Newag.
Nové motoráky přitom České dráhy poptávají po dlouhých letech. Zatím poslední podobnou investicí dopravce byl kontrakt z roku 2011, v jehož rámci koupil 31 jednotek LINK II za dvě miliardy od polského výrobce Pesa Bydgoszcz.