Tendr na metro D není diskriminační. Předseda ÚOHS zvrátil kauzu ve prospěch dopravního podniku
Ražba tunelu metra D směrem ke stanici Olbrachtova. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Firmě Metrostav DIZ vadila pasáž zadávací dokumentace týkající se požadavků na dodavatele výtahů.
A co usek Pankrác – Mírák. Nahradni cestu za C pres Nuselák by bylo dobre realizovat co nejdřive.
Pokud Řada HMP rozhodně ještě letos (dle plánu měla o ID3 hlasovat v červnu), tak je zprovoznění plánováno na 2033.
V každém článku uvádíte „Naopak společnost Metrostav DIZ se tendru neúčastnila.“ jako by to snad mělo vzbuzovat dojem že je to špatně. Ty podmínky kritizuje nejspíš právě proto, že se zúčastnit ani nemohla, popřípadě proto, že by dokázala podat lepší nabídku, kdyby tam tato podmínka nebyla a nevidí v její existenci opodstatnění. Těžko by napadala kvalifikační podmínky pro diskriminaci když by zároveň ukázala svou účastí, že diskriminační nejsou.
Eh?! Zúčastnit se samozřejmě mohla s nabídkou a námitku podat pro případ, že by byla vyloučena pro nesplnění podmínek. To se občas i děje. Pokud by námitka byla uznána, DPP by takovou nabídku nemohl vyloučit a musel by ji posoudit.
Klíčová je zde spíš věta: „Zajímavostí je, že Subterra rovněž patří do skupiny Metrostav a zřejmě podmínky splnila.“
Takže buď skupina Metrostav trpí vnitřní nekoordinací, nebo tady byl úmysl obstrukce. To se nejspíš nedozvíme.
Příprava nabídky stojí spoustu peněz, pokud víte, že vás vyloučí a pak budete pouze řešit odvolání, tak chápu, že se do přípravy nabídky společnost moc nehrne.
A nebo skupina Metrostav potřebovala pojistku při případ, kdyby tendr nevyhrála, třeba kdyby se někdo odvážil vybrat tu nejlevnější nabídku.
Ta přiložená mapa musí být stará jak Metroprojekt samotný.
Ano, ten design je snad z 80. let, jen to pokaždé otevřou v nějakém Malování a přemalují čáry podle aktuálního územního plánu 🙂 Což není na závadu, je to příjemná připomínka tradice.
Bystřejšímu oku neujde, že na ní není zaznačena ani Štěrboholská spojka ani D0 mezi D5 a letištěm, D6, o jižní D0 nemluvě.
Vypadá to na rané devadesátky.
Dobrá poznámka. Mně ten styl trochu připomíná papírovou společenskou hru Fantom staré Prahy, akorát ty černé čáry jsou metro a ne dostavník 🙂
V článku z 5. září máte aktuálnější informace o tendru na zhotovitele druhého úseku než v tomto o 10 dní mladším. Asi jiný autor 🙂