Tendr na EMU 400 je v plném procesu, chválí si kraj. Adepty na nové „panťáky“ si jezdí prohlížet po Evropě
Jednotka 471 CityElefant v barvách PID. Foto: Pražská integrovaná doprava

Jméno pro nové kapacitní jednotky spojující Prahu se Středočeským krajem má vybrat veřejnost.
Jestli toto nejsou jen prázdná slova, tak má ten člověk můj respekt…
Stačí se podívat na dvoupatrové vlaky v Zürichu, nebo třeba naše Bmto, vs. Elefanty, které dodnes trpí tím, že z horního patra vedou jen jedny schody a blokují rychlost nástupu a výstupu.
„Když to teď uděláme blbě, tak to bude blbě na následujících 30 let,“ řekl Borecký.
„Abychom třeba nějakou drobností, i nezamýšlenou, nějakého výrobce z toho tendru nechtěně nevyloučili,“
Požadovat jenom 380 míst na čtyřvozové patráky je ostuda. Takhle se ty problémy s kapacitou tratí kolem Prahy moc nevyřeší.
Vždyť se ty jednotky mohou spojovat… Kdysi kdesi jsem četl něco o tom (teď nevím, jestli by to šlo právě tady kvůli délce nástupišť l, že až tři jednotky v soupravě najednou
Nejsem si úplně jist, že cena jakožto jediné kritérium je tím nejlepším způsobem hodnocení.
Cena je prakticky jediné co jde hodnotit, podminky co musí splnit vozidla a vše kolem nich mají všichni stejné, to jestli tam za nižší cenu někdo vecpe něco víc to už je pak pouze výhoda pro dopravce, nikoli hodnotící kritérium.
Teda, vyhodnocování tohoto výběrovka to bude asi monstrproces… pokud nenabídnou dopravci všichni stejné jednotky tak jak v číslech vyhodnotit která z nich bude lepší… 🙁
Je tam uvedeno, že jediným hodnotícím kritériem bude cena.
Kdo zaplatí nejméně strojvedoucím.
Nikoliv, kdo má nejnižší náklady. A v celkových nákladech opravdu nejsou jen náklady na mzdu strojvedoucím.
Vypadá to na Škodu, byla by škoda to nevyužít. Jinak správně je slovní tvar rozběhnout, rozběhnutý.
A ví se, kdy bude jasné, kdo to vyhrál?
To se „ví“ už teď 😀
Jako doufám že tohle ČD neprojedou. Přece jen jsou jediní kdo mají k dispozici zázemí na údržbu takového množství souprav, ti zbývající dva by si ho za těžké peníze museli od nich pronajímat, protože v takovém množství se to udržovat a odstavovat jinde než na ONJ nedá.
Právě například Regiojet má v podmínkách výběrového řízení, že výrobce bude zajišťovat servis po dobu třiceti let. A jestli jednotky bude opravovat Škoda v Plzni či Šumperku, či se výrobce domluví s někým jiným třeba ČD je jeho problém.
Mimochodem České drahy. Mimochodem již nyní servisují ČD Vectrony pro leasingové společnosti jezdící u různých dopravců a náklady platí leasingová společnost nikoliv dopravce.
Za aktuální situace je jedno který z dopravců vyhraje, protože výrobcem bude Škoda. Jednak má aktuálně se všemi třemi dopravci dobré vztahy a o zakázku zájem. U části konkurence může být problém kapacita výroby s ohledem na schválení nových typů či minimálně řad (dva napájecí systémy) a zajištění minimálního počtu provozuschopných jednotek po dobu 30 let (podmínky napriklad Regiojetu).