Tendr Českých drah na nové depo v Budějovicích nabírá zpoždění
Starý drážní sklad v Č. Budějovicích ustoupí nové hale. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Nové depo má sloužit údržbě elektrických i motorových vozidel. Hala bude 165 metrů dlouhá, uvnitř budou tři koleje.
To dává perfektní smysl. V kraji s velmi nízkou hustotou zabydlení opravdu jen NÁDRAŽÁCKÝ duševní gigant vážně zvažuje utratit peníze na dluh do nemovitosti kvůli provozu regiovlaků v onom regionu.
Copak si nádražáci fakt neuvědomují, že už dávno není na to 90% částky za provoz vlaků si nevydělat od pasažérů, nýbrž „ukrást“ dětem na jejich zdravotnictví (kterých se nenarodilo dost, což už teď dělá megaproblém), na obranu a na přeměnu energetiky?
Ty nádražácké vzdělávací instituce se už dávno měly přejmenovat na „kocourkovské“.
Axel/ Olcit?
Nedaleko, v Č. Velenicích je opuštěný ohromný areál železničních dílen, kde se opravovaly lokomotivy a vozy 150 let. Výsledek KLausovy privatizace! Co se dalo prodat do šrotu, to se prodalo. Obavy, že by se zase do nich hrnuli dělníci z Rakouska a území chtěli vrátit, jsou liché, protože ti jsou pohodlní jako my.
Kolik peněz by spoklo uvedení do stavu, aby se tam pak dalo něco začít stavět?
Velmi by mně zajímalo, kdo by do takového velkého rozpadlého a excetricky položného areálu, pravděpodobně i se starou ekologickou zátěží, šel.
https://www.koridory.cz/vzestup-a-pad-zeleznicnich-dilen-v-ceskych-velenicich-1869-2014/
Nyní už je to bezpředmětné, má to vlastníka, myslím někdo z Košic, ale nakonec to bude muset strhnout stát…..
Do teď jsem nepochopil proč matka platí dceři a dcera matce… stejně ty peníze nakonec skončí na jedné hromadě.
Protože účetně jde o dva zcela odlišné právní subjekty. Volné přelévání majetku pak vede jak k daňovým podvodům, tak k tunelování.
Dcera převeze zboží matky, jak dcera zaplatí řidiče a náklaďák? Zaplatí to ta matka? A jak když není řidič zaměstnanec matky a náklaďák je psaný na jinou společnost. Ne všechny peníze končí na jedné hromadě…
Každá společnost má vlastníka, někdy jednoho (třeba svojí matku) někdy desetitisíce, ale ty firmy jsou samostatné subjekty. Nemusí nutně mít ani zaměstnance či nějaký hmotný majetek.
Tak to je normální, že se všechno opožďuje.
Budu to lepší pro ČD opravovat v ČB než to tahat jinam do jiných krajů a mluvilo se dokonce i nějaký myčce.
Myčka je v ČB v provozu už několik let
Budovat jej je zbytečnost. Po budoucích prohrách v tendrech tu nebudou mít výkony.
Tak to budou nabízet jako službu vítězovi. Alw kdo řekl, že tendr prohrajou?
To, že ČD musi za některé služby platit je na trhu normální. Připomíná mi to větu jednoho zaměstnance ČD, kterými mi před několika lety na otázku proč přetahuje vagóny na osobním nádraží dieslová lokomotiva a ne elektrická lokomotiva řady 210, odpověděl, že jo lokomotiva prochází servisem a Cargo chtělo za půjčení elektrické lokomotivy nájem, tak přesunuli odněkud dieslovou lokomotivu.
Otázka je, zda-li v depu Carga jsou schopni opravovat pantery a jak jsou na tom kapacitně. To bohužel článek nezmiňuje.
A stejně je normální, že když má někdo možnost vytvořit si vlastní zázemí, aby nemusel platit nájem v cizím, tak když mu to dává ekonomický smysl, tak tak učiní. Co jste tím jako chtěl říct? 😉