Tempo rušení přejezdů zrychluje, pomohly i nové úseky IV. koridoru
Bývalý přejezd v centru Heřmaniček (červenec 2022). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Nejvíce přejezdů, celkem 20, bylo zrušeno na území Středočeského kraje.
Když vede polní cesta zleva i zprava, která přežila i kolektivizaci, za tratí stojí i drážní domek a soudruzi ze SŽ zruší přejezd bez doplnění přeložky polní cesty, tak tomu říkám úspěch ve zvyšování bezpečnosti. Chodit se tam bude dál, časem možná i jezdit – traktor zvládne ledacos. Pozice na mapě
https://mapy.cz/s/gopoguzelo
Rozkaz zněl jasně. Muž s koženou brašnou nesmí projet!
Přejezd vypadá docela přehledně, stalo se tam vůbec někdy něco? Hned vedle je přejezd na I/38, kde bude odhadem 1000x větší provoz. Naštěstí tam ŘSD plánuje obchvat, který půjde mimo obec a přejezdy na něm nebudou.
A doporučuju ten odkaz přepnout na mapu z 19. století. Ta polňačka přežila i samotnou stavbu železnice…
Tak jako rušení přejezdů (přechodů) bez náhrady (podchod, nadchod) přes trať místech lesních turistických stezek je obrovská prasárna Správy Želenic!
Je proti tomuto třeba bojovat všemi dostupnými prostředky.
Jedna věc je bezpečnost a druhá neprostupnost krajiny.
Železniční trať nesmí v krajině tvořit neprůchodnou barieru.
Jako obecně fajn. Jen ale aby se to zase nepřehnalo do podoby, že nepůjde (i kdyby „jen“ přes ekonomiku) modernizovat nějakou lokálku, protože bude foršrift na zrušení přejezdů, jehož naplnění pak sežere 60 % nákladů stavby. Nebo aby nezačaly vznikat tlaky na rušení tratí coby „neprostupné bariéry“.
Bude se jezdit rychleji 😀
Pokud se doprava ze zrušeného přejezdu přesune na jiný přejezd, tak to nepomůže vůbec ničemu, jenom si úředník bude moci udělat čárku. Třeba jak bezpečnosti pomohlo zrušení tohoto přejezdu: https://mapy.cz/s/jefedusero ? Jenom se přetnula naučná stezka.
Mimochodem češtinářská vsuvka: Může tempo zrychlovat/zpomalovat? Rychlost přece není vlastností tempa. Podle mě se tempo může jedině zvyšovat/snižovat. Stejně jako se nemůže cena zlevňovat/zdražovat.
Jestli pojem TEMPO kromě dopravy, neřeší spíše hudební výchova než čeština? Tak se pak tempo normálně zrychluje i zpomaluje 🙂
Zrovna tam to zrušení dává smysl, pokud se chcete kochat, tak je to pro vás o 1km delší a nevadí vám to, a pokud chcete les projít rychle, tak to pro vás zacházka není neb trať z Prahy do Lysé musíte překročit na přejezdu v podobném směru. Je jen otázka času než se NS přetrasuje blíž k cyklostezce a zacházka to nebude pro nikoho.
Nebo to budou přebíhat, no.
Jo jo, přeběhnou to a ještě než dojdou domů, budou mít v datové schránce výzvu k zaplacení pokuty. Nedávno se tady objevily informace, jak dopravce sledoval pohyb svých zákazníků s pomocí dat od mobilních operátorů. Když to dokáže dopravce, proč by to nedokázala jiná instituce (SŽ, policie, MŽP)? A provázat mobil s konkrétním občanem taky není neřešitelné, když se chce (např. očkovací evidence). To by tak hrálo, aby někdo jen tak v lese coural přes trať, kde se jezdí až padesát! Ale nedávno citovaný úředník veřejné spávy má na dráhu recept: „prořezat!“
Přebíhalo se i v Praze na hlaváku od Žižkova po desítky let.
Než tam chytrá správa po tlaku veřejnosti konečně postavila oficiální vhod do nádraží.
Oni se nikdy nepoučí. Lidi budou vždy chodit tam, kde je to nejrychlejší a nejkratší. Někde už to pochopily ale zabedněná správa železnic to stále nechápe. Ach jo.
Dopravce sledoval anonimizovaná data.
SŽ by taky teoreticky mohla dostat anonimizovaná data, ale pochybuji, že se z toho bude dát vyčíst, že někdo přešel přes bývalý přejezd.
Policie tyto data neanonimizovaný dostane na základě žádosti soudu, ale kvůli nějakému přebíhání tu žádost podávat určitě nebude.
Provázat se to dá, ale Čínu sem netahejte.
Koncentrací se ale vyřeší to, že pak pro všechny ty proudy celkem stačí jedno PZS (nebo teda nadjezd, záleží v jakém měřítku se bavíme), a není nutno řešit třeba 3.
Tak zrovna tohle je skutečně jen zrušení kvůli faktickému zrušení, ale nic to nezměnilo a lidi tam přechází přes trať i nadále. Reálně se tedy nestalo nic, jen je oficiálně o jeden přejezd méně.
S tou bezpečností je to relativní: z pohledu auta je jedno, přes který přejezd pojede, ale z pohledu vlaku je při jednom přejezdu místo dvou menší šance, že někoho trefí… (hlavně u přejezdů si silnou silniční dopravou, kde je téměř neustálý proud aut).
Tak ještě 111 let vydržet ve stejném tempu a máme vyřešeno. Škoda, že SŽ nezveřejňuje kolik přejezdů se nachází na koridorech. Ty by podle mě neměly mít žádné přejezdy, leč zatím existují i takové, které kříží silnici I. třídy.
Sice přejezdů na koridorech mírně ubylo, díky stavbě IV. koridoru, ale některé přejezdy na jiných tratích se staly nebezpečnějšími kvůli výrazně vyšším rychlostem projíždějících vlaků (Olomouc – Uničov, Pardubice – Stéblová). Vím, že to zákon umožňuje, přesto si myslím, že by přejezd na tratích, kde se jezdí 160km/h vůbec neměl být.
Nápodobně a se silnicí první třídy naprostý souhlas. Jen bych počítal jak vlaky, tak projíždějící vozidla. Přejezd až tak moc nevadí tam, kde je malý silniční provoz. Sebrat přístup na pole či k vodohospodářskému objektu apod. prostě nelze, vybudování náhradní komunikace vyjde ještě dráž než PZZ.
Já si myslím, že i přejezd na pole třeba na trati Praha – Česká Třebová nemá co dělat. Stačí aby tam nějaké to auto / návěs uvázl a s tou frekvencí železničního provozu co tam je, je skoro 100% šance, že než se někam dovoláte, tak dojde k nehodě.
Takovýto přejezd tam být nemá, ale na zrušení nejsou peníze, protože SŽ musí všechna řešení ekonomicky zdůvodňovat (velmi pravděpodobně i nějaké minimalistické nejlevnější logické řešení).
Jinak prozradím tip pro budoucnost. Pokud někdy uvíznete na přejezdu a vážně s tím nepůjde nic dělat (prorazit závory třeba) tak doporučuji rozbít světla (alespoň jedno červené, ale klidně i pozitivní) Tato informace jde PŘÍMO za výpravčím a okamžitě se to řeší jako by přejezd byl v poruše a nefungovsl. Potom můžete volat i policajty nebo hasiče. Hlavně si tím pojistíte, že vlaky pojedou pomalu a zastaví před vámi.
Už to slyším…
– „Nejde nám světlo na přejezdu, musíme zastavit provoz na trati xx!“
– „Jako to bude problém, protože to je koridorová trať, no, úplně se jim to asi líbit nebude…“
😀
Jinak nevím jestli to tak mají všechny přejezdy, ale na přejezdu přes který chodím pěšky to vypadá, že to sklo je pořádně tlusté – aby se vám to bez kladiva vůbec podařilo rozbít… Jinak i při poruše motoru jde většinou osobní automobil odtlačit (s plně naloženým kamionem to ale bude horší)
Jenze i bez poruchy motoru tam casto nekdo stoji a premysli, jestli zlomit zavoru nebo ne. A ma na rozmysleni obcas jen par sekund.
Z ekonomického hlediska si nedovedu představit ideálně zrušit všechny přejezdy. A stavebně by to bylo podobné.
Pokud vás opravdu zajímá, kolik je přejezdů na koridorech, tak si je na mapy.cz můžete spočítat. Nevím, jestli by vám SŽ poskytlo tuto informaci na základě svobodného přístupu.
Na eliminaci všech přejezdů na koridoru (na tom se s váma shodnu) by, podle mě, SŽ potřebovala minimálně politickou podporu (podle mě ji nemá, maximálně jen hulákání po větší nehodě), ideálně spíš nějaký zákon s kolonkou v rozpočtu MD pro bezpečnost dopravy.
Nemohlo by pro takové přejezdy, kde jen jednou za čas jezdí zemědělská technika řešení trvale uzamčené závory?
jsme národ bez disciplíny
Když tam dáte zámek. Zemědělec veme „pákovky“…
Když tam dáte betové kostky. Zemědelec je traktorem odtáhne
Když tam dáte minové pole. Zemědelec traktorem předrncá koleje i kousek vedle
Co to je ***va za disciplínu, ve ktere se člvoěk nedostane na vlastní pozemek?!
A jen tak mimochodem, přístup k nemovitosti je zaručen zákonem a snad i ústavou. Do je sakra nadřazenější lidské právo, než nějaká interní norma SpřŽele.
Pokud vezme pákovky, tak se dopouští trestného činu (poškozování cizí věci).
Pokud odtáhne betonové kostky (k čemu?*) tak se taky dopouští trestného činu (poškozování veřejně prospěšného zařízení).
Pokud přejede koleje jinde, tak taky porušuje zákon o drahách (vstup na dráhu v místě zapovězeném).
* pokud zrušíte přejezd, měla by být jako minimální terénní úprava že se v místě bývalého přejezdu udělá příkop
Tak ono existuje systém s tlačítkem a dispečer s čekajícím mluví přes interkom a když trať je volná, závora se otevře.
Mohlo.
Podívejte se na traťový úsek mezi Dvorem králové a Starou Pakou.
V principu tam ale stále ten přejezd máte.