Téměr bez modrého zábradlí. Správa železnic dokončila přestavbu stanice Mikulášovice
Stanice Mikulášovice dolní nádraží po modernizaci. Foto: Správa železnic
Správa železnic dokončila rok trvající přestavbu železniční stanice Mikulášovice dolní nádraží. Za 138 milionů korun vznikla nová nástupiště, úpravami prošly
A co ta budova? vypadá jak po bombardování!
Divím se že se asociace nevidomích neozvala, většina modrého zábradlí jde na jejich vrub.
Odhaduji podle informační tabule správně, že byl použit IS HaVIS? Přitom jsem myslel, že je v plánu všude rozšířit Iniss (a jsem rád, pokud to tak není).
Celkově bych řekl povedená rekonstrukce. – k ceně – zdánlivě „nízká“ cena je dána velikostí stanice – 5 výhybek, celkem jen 700 m koleje, žádné mosty – konfigurace – nemám informace z projednávání, nicméně 3 dopravní koleje a pouze jedna od Panského odpovídá současnému stavu a asi vyhovuje i výhledově. Dále je zachována odstavná kolej dl. 105 m a kolej do remízy. zrušily se tak v podstatě jen dlouhodobě nesjízdné koleje -možnosti nakládky – zrušeno bylo zapojení vlečky k panelové ploše, což asi SŽ neovlivní. U krajní koleje bylo zbourána ruina skladiště, plocha vedle něj stejně nebyla moc velká –… Číst vice »
„Přitom v okolních stanicích (Dolní Poustevna, Velký Šenov, Šluknov) jsou všude solidní možnosti nakládky“
Do Dolní Poustevny může jet nákladní vlak jedině za situace, kdy buď cestou z Mikulášovic, anebo do Mikulášovic (vždy jedno z uvedeného) bude souprava sunuta.
V Dolní Poustevně není možnost objíždění.
(Resp. teoretickou další možností je dojet do Sebnitz a provést objíždění tam; nevím, jak by to bylo možné z hlediska souhlasu s německou stranou atd.).
Vypadá to jako znatelný posun. Další krůček je komplexní architektonický dozor nad všemi rekonstrukcemi… Ten ostrůvek furt vypadá jak z osmdesátek.
Ten kontrast na jedné fotce je hodně velký – na celé oprýskané budově (zlehounka snad jde říci i ruině) je nová jen světelná a plastová tabule. Oproti krásným kolejovým svrškům a perónům opravdu hodně velký rozdíl.
No tak snad se dočká i budova a bude z toho celkové pěkné nádraží.
Kolik to má/mělo vše stát, nejsem schopen posoudit.
Takže další stanice, kde nanaložíme ani cihlu… super SŽDC, jen tak dál … zcela pochopitelně nebyl zájem od ČD-C … super, jen tak dál … to by bylo aby nebyl důvod proč to za pár let zrušit všechno…
Tak kolik prachů máme připraveno na likvdaci další stanice, kde se ještě nakládá? Šluknov, tak super – jedeme dál!
Uvědomte si, že při přípravě každé stavby probíhá projednání se zástupci dopravců a to včetně nákladních.
Vypadá to na chybějící propojení „druhé“ koleje na Panský. Takže kdyby se mimořádně potřebovaly křižovat dva osobní vlaky z/do tohoto směru, mají smůlu a jeden bude muset tvrdnout v Panském či Dolní Poustevně anebo hoblovat staniční koleje? To je fajn. 🙂
Bohužel je to tak, nicméně jediná průjezdná kolej od Panského byla v Mikulášovicích už před modernizací. Třeba takové obracení soupravy od 1965 (714 + 2*Bix) musejí být docela posunovací orgie.
Dolní Poustevna tomu nepomůže, tam je jediná průjezdná kolej taky, v Panském jsou dvě pouze ve směru na Rumburk, no a v Krásné Lípě směrem na Panský je pro jistotu taky pouze jedna.
„Třeba takové obracení soupravy od 1965 (714 + 2*Bix) musejí být docela posunovací orgie.“
Vůbec ne – lze využít sousední dopravní kolej (druhou v pořadí od budovy). Samozřejmě ne ve chvíli, kdy tam bude právě probíhat křižování vlaků.
P. S. Ne Bix, ale B(d)tx.
Ale to právě budou ty orgie, když tenhle vlak přijede na poslední kolej od Panskýho. Musí napřed zajet posunem na kolejiště do Šenova, tam objet (posunem) a pak zase posun na kolej do Panskýho.
Máte pravdu; chybně jsem (i z fotky jsem to chybně odezřel) předpokládal, že od „panské“ koleje je kolejová spojka pro směr jízdy na Šluknov.
Tohle si někdo šeredně odskáče! Co to má být? Jenom 138 mega za stanici? Žádné modré zábradlí?
Tak tohle jste zpackali.
Jestli je to s novou ESOu (a možná DOZ), tak je to velmi pěkný výsledek…
Nedávno se zde kritizovala rekonstrukce žst Semily za 120mil včetně zastřešení a podchodu.
A tu dovolenou v Karibiku jako má člověk financovat z čeho???
UJž aby se trošku opravil i ten barák. jinak to vypadá docela pěkně!
Nějak na tom ostrovním nástupišti nevidím žádný přístřešek. Při bouřce nebo jiné divočině to tam bude luxusní.
Více přístřešků méně zábradlí! 🙂
a co ta budova? ta není nádraží??
Stálo by za to si ten článek přečíst.
V současné době se dělá zpravidla kolejiště zvlášť a barák zvlášť. Hodně staveb kolejiště asi bude z dob, kdy byly baráky ještě ČD.
Mě baví jak skoro každá Stanice je jiná v ČR, mě se líbí v AT jak mají výtahy od jedné firmy zábradlí atd… musejí tím šetřit peníze, ale ne u nás se musí každá věc vysoutezit
I výtahy od jedné firmy se mohou vysoutěžit. Říká se tomu rámcová smlouva.
Tady se ale argumentuje „rozmanitostí a tradicí“.
Protože prostě před 170 lety ty tratě postavilo několik různých firem, každá s vlastním architektem, tak je na české železnici naprosto logické, že v roce 2020 není možné, aby se používaly unifikované odpaďáky.
No.., právě, že za R-U se jelo podle jednotné dokumentace. Podle velikosti a potřeb té které stanice se šáhlo do šuplíku a vytáhl se příslušně vhodný projekt. A frčelo se…
Větší společnosti za R-U měla vlastní normálie (hlavně na budovy). Nebyla jedna normálie pro celé R-U! A svršek (…, T, S, R, U) byl jiný u každé společnosti (je to dáno částečně i časovým vývojem), tam to bylo ještě horší než dnes.
O víkendu tady byl problém kupovat od jednoho výrobce pražce a vy byste zase kupoval od jednoho i výtahy.
Problém není v nákupu od jednoho výrobce, ale v provedení „soutěže“.
Jaké je „za normálu“ vytížení těch vlaků Rumburk-Bad Schandau-Děčín v jednotlivých úsecích? Díky za info.
Nebudete tomu věřit, ale poptávka je velmi slušná. Jak v pracovní dny, kdy je to nejrychlejší spojení ze Šluknova do Děčína, tak i o víkendu, kdy řada lidí jede na výlet na německou stranu Českosaského Švýcarska.
V úseku Dolní Žleb – Děčín vlak představuje jedinou možnost dopravy. Do Dolního Žlebu nevede pořádná silnice, nepočítám-li přívoz přes Labe. Proto tam nemůžou jezdit ani autobusy.
Ale chápu, vy asi hledáte záminku k tomu, aby se vlaky mohly zcela zrušit a aby investice do propojení v úseku Dolní Poustevna – Sebnitz vyšla vniveč.
Jsem se slušně a bez emočního zabarvení zeptal, tak nevím, proč vydloubáváte. Díky za odpověď a bez emočního zabarvení pokračuju – co to je velmi slušná poptávka? Nějaká čísla, % obsazení atd. Díky.
Přesná čísla vám samozřejmě nemohu uvést, protože k nim nemám přístup. Můžete se ale zeptat Ústeckého kraje, v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím.
Když to vezmu odhadem (dle mých občasných jízd), tak obsazenost vlaků je zhruba ze tří čtvrtin kapacity. Přesná čísla neznám.
Cituji z Plánu dopravní obslužnosti Ústeckého kraje – linka U28, ta citace zhruba odpovídá mému pozorování:
„jedná se o obslužnou linku v kraji s významně nadprůměrnými přepravními výsledky“
A pak je tam ještě jedna zajímavost – cituji z oficiálního dokumentu Ústeckého kraje:
„pro následující plánovací období bude jasnou prioritou rozšiřování nabídky spojení jak v pracovní dny pro denní dojížďku, tak i posilování vlaků o víkendech, kdy v současné době dochází k četným kapacitním problémům“
Zdroj: https://www.kr-ustecky.cz/dopravni-plan-2017-2021/d-1700342/p1=206513
Rozšiřování nabídky spojení z nynějšího 2h taktu bez posil závisí i na infrastruktuře na německé straně.
V nynější situaci se protijedoucí vlaky této linky mohou křižovat v Sebnitz a další možností míjení je až dvoukolejka za Bad Schandau směrem na Děčín.
Aby se takto dal vyjezdit hodinový interval bez dalších úprav infrastruktury, muselo by dojít k posunu časových poloh vlaků této linky.
V opačném případě by muselo dojít ke zřízení (resp. po letech obnovení) dvoukolejné stanice na vhodném místě mezi Sebnitz a Bad Schandau.
Právě v tom dopravním plánu jsou i čísla – denně 720 cestujících v pracovní dny a 1070 v nepracovní v roce 2015
Odhad je to myslím docela dobrý. Dle mých zkušeností tam jsou některé úseky ve všední den skutečně zaplněné na těch 75 %. Konkrétně Rumburk-Šluknov (školáci, důchodci, pracující co nejezdí autem), Sebnitz-Bad Schandau (Němci směrem do Drážďan), Bad Schandau – Děčín (pendlerky). Samozřejmě i úseky mimo tyto jsou přes den využívané „solidně“. Pro úsek Šluknov-Sebnitz-Děčín to navíc je nejrychlejší veřejná doprava směrem do Děčína a dál do Ústí a Prahy. To je znát nyní, po uzavření hranic, když jízdní doby ze Šluknovského výběžku prodloužily o cca 45 minut. Co se týká využití linky U28 ve výběžku, tak je nutno zdůraznit, že… Číst vice »
Jel jsem tam několikrát, o víkendu plno Němců, stálo se i v uličce. I ve všední dny slušně obsazené. Z DCN do Badu spousty lidí na přestup do Dresden.
Já v okolí Mikulášovic strávil před rekonstrukcí dost času a vlaky byly hodně prázdné.
To neznamená, že jsem pro zrušení tratě.
Obsazenost považuje dopravce za obchodní tajemství a nikdy se nikde přesně neuvádí, maximálně dohledáte nějaký hrubý odhad za 24 hodin. Čili se ptáte na věc, kterou ví jen pár lidí a nikdy jí nepustí ven.
Nepotřebuju přesná čísla, jen odhad od někoho, kdo tam aspoň občas jezdí. Díky všem.
Obsazenost vlaků je cca stejná jako linky U8. To znamená k roste směrem k Děčínu. Když pominu zvýšenou frekvenci, tak cca 50 lidí na dojezdu ve špičce. Ale na tratě v ÚK v motorové trakci je to nadprůměr. Jeden vlak v ranní špičce odveze víc lidí jak Střekov za celý den.